LEAN & TONED – POLTA RASVAA, RAKENNA LIHASTA JA NÄYTÄ UPEELTA!

Hei! Oon saanut viime aikoina todella runsaasti kysymyksiä valmennustilanteestani ja nyt olen viimeiset viikot suunnitellut jotain ihan uutta! Tammikuun alussa mulla alkaa uusi valmennus, jonka päätavoitteena lähdetään metsästämään timmiä, sporttista kroppaa! Lihaskasvu ja rasvanpoltto onkin tämän Lean and Toned – valmennuksen perimmäinen idea ja tämä poikkeaa kaikista aikaisemmista nettivalmennuksestani melko paljon, sillä sisältö on paljon laajempi, monipuolisempi sekä tämän kesto tulee olemaan reilu 3 kuukautta, jolloin on oikeasti aikaa saada niitä tuloksia esiin.

Oon pistänyt tähän peliin kaiken mitä oon oppinut, kokenut ja pohtinut ja täytyy sanoa, että oon ihan superinnoissaan koko hommasta. Lyötiin miehen kanssa viisaat päät yhteen ja sain sieltä puolelta paljon apua ja ideoita, etenkin voimatreenien rakentamiseen. Omat vahvuudet ovat ehdottomasti kehonpainotreenien ja ravitsemuksen puolella, jolloin saatiin yhdessä aikaiseksi supermegahyvä paketti, jolla ei voi kuin onnistua! Aikaisemmista nettivalmennuksista poiketen, tässä valmennuksessa sekä treenisykli että ruokavalio elää valmennuksen mukana jatkuvasti, jotta kehitys on maksimaalista. Myös lepopäivät, niiden rytmitys ja hyötykäyttö on suunniteltu tarkasti, jotta keho palautuu riittävästi.

Valmennuksen pääpiirteet ja sisältö: 

  • Tavoitetta tukevan, valmennuksen mukana muuttuva ruokavalion sekä 2 erilaista ruokaohjelmaa (treeni & lepopäivät)
  • Tehokkaan 4-jakoisen treeniohjelman videoineen. Treenit muuttuvat valmennuksen edetessä kolmen – neljän viikon välein.
  • Ohjeistukset treenisyklin ja lepopäivien noudattamiselle. Treenit koostuvat voima, hiit sekä plyometrisistä harjotuksista. Pääpaino on salitreeneissä.
  • Focus pakaroissa ja sporttisen mallin hakemisessa!
  • Tankkauspäivät ohjeineen

LEAN & TONDED – valmennuksesta tulee siis sekä nettivalmennusversio, että myös henkilökohtaista ohjausta sisältävä versio. Nyt olisikin mahdollisuus ennakkovarata paikkoja henkilökohtaiseen valmennukseen, mikä tarkoittaa sitä, että valmennus sisältää henkilökohtaista ohjausta, jolloin myös treenejä muokataan vielä yksilöllisemmiksi.

Koska kyselyjä on tullut melko paljon ja mulla on aikaa vain rajallisesti, nyt on mahdollisuus varata itselle paikka ensi vuotta varten. Homma starttaa tammikuussa 8.1.2018 alkaen (aloitusta voi muokata tarpeen mukaan). Myös nettivalmennusversio (ilman henkilökohtaista valmennusta) alkaa samaan aikaan! Siitä laitan vielä erillisen infon hintoineen päivineen.

LEAN & TONED, kesto 13 viikkoa.

  • henkilökohtaisella valmennuksella ( 4 tapaamista ) 399
  • henkilökohtaisella valmennuksella ( 6 tapaamista ) 549
  • henkilökohtaisella valmennuksella ( 8 tapaamista ) 629

Paikat täytetään varausjärjestyksessä, ilmoittautumiset ja lisäkyselyt osoitteeseen aroufit@gmail.com


MITÄH? HERKKUVAAHTOA KUKKAKAALISTA!

Yksinkertaisimmat reseptit ja vinkit ovat usein olleet tykätyimpiä juttuja täällä blogissa, joten pistetään jakoon yksi tipsi, jota kokeilin itse ensimmäistä kertaa! Ne, jotka seuraa mun somea, tietää että meikäläisen keittiössä valmistuu usein proteinfluffia, eli proteiinivaahtoa, joka on siis kermajäätelömäistä ihanaa herkkua. Olen kokeillut tehdä fluffia useilla eri raaka-aineilla, mutta nyt tosiaan kokeilin ensimmäisen kerran tehdä tätä kukkakaalista. Kyllä vain, saattaa kuulostaa hieman oudolta, mutta jos tarkemmin miettii, niin kukkakaalihan on aika mauton raaka-aine ja sen koostumus on mitä loistavin tähän tarkoitukseen.

Tähän reseptiin tarvitaan ainoastaan kaksi asiaa, eli ne jäiset kukkakaalit sekä hera- tai kaseiiniproteiinia jauheena. Koko proteinfluffin syvin idea on se, että siihen käytetään jotain jäässä olevaa elementtiä, joka yhdessä proteiinijauheen kanssa saa aikaseksi ilmavan, kermaisen koostumuksen.

Saan jonkun verran kyselyjä tästä aiheesta, sillä syystä tai toisesta fluffin teko on epäonnistunut, joten kannattaa huomioida nämä asiat:

  1. Jäinen elementti, esim. banaani, marjat tai tämä kukkakaali. Kovin vetisiä hedelmiä ei kannata tähän käyttää.
  2. Hera tai kaseiiniproreiini. Kaseiini on vielä varmempi, sillä sen koostumus on luonnostaan hieman vanukasmainen! Hyvä maku on äärettömän tärkeä, sillä koko lopputulos on siitä kiinni.
  3. Pieni (huom! pieni!) määrä nestettä, esim vettä, jotta blenderi saa homman alkuun. Itse avustan blenderiä siihen kuuluvalla sekoitussauvalla alkuun tarvittaessa.
  4. Riittävän maltillinen blendausteho, eli niin että homma pyörii, mutta täysillä vatkatessa homma menee kirjaimellisesti plörinäksi ja koostumuksesta tulee vetistä.
  5. Riittävän pitkä blendausaika, vasta 2-3 minuutin tienoilla alkaa muodostua fluffia, eli sitä ilmavaa vaahtoa. Koko massan koostumus siis ainakin kolminkertaistuu blendauksen aikana. Omalla blenderillä 5 minsaa on aika soppeli aika valmiiseen fluffiin, liian pitkä aika voi vetää homman liian nestemäiseksi.
  6. Fluffi on valmista kun se on niin ilmavaa, että kannua kääntämällä vaahto pysyy blenderin sisällä.

Tämän kukkakaali-version lopputulokseen voi valita ihan minkä maun tahtoo, sillä heran maku määrittelee myös fluffin maun. Itse kokeilin suklaista settiä ja oli muuten todella hyvää. Ripottelin sekaan vielä hieman raakakaakaojauhetta, ai että, niinkuin suklaapehmistä olisi vedellyt, mutta aika paljon kevyempi oli tämä annos!

  • 200 g pakaste kukkakaalia
  • 30-40 g proteiinijauhetta
  • tilkka vettä (lisää tarvittaessa, jos homma ei meinaa lähteä pyörimään)

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Jos haluat tiedon uusista postauksista nopeasti, käy tykkäämässä blogin FB-sivusta TÄÄLLÄ.


KUNTOSALIT LIIAN KALLIITA NYKYÄÄN?

Kuntosalimaailma on alati kasvava bisnes ja uusia saleja nousee kuin sieniä sateella. Yhtä usein niitä kuitenkin myös putoaa pois ja nykyään onkin melko haastavaa saada kasvatettua menestyvä kuntosali – tarjontaa kun on vaikka kuinka paljon. Oma kotikaupunkini Vaasa on hyvä esimerkki tästä, sillä täällä on kokoonsa nähden hyvin monta kuntosalia. Kuluttajalla on siis varaa valita aina hinnasta laatuun ja tarjontaan liittyen.

Itse väitän, että hinta ja laatu kulkevat hyvin pitkälti käsikädessä. Edullinen, parikymppiä kuussa kustantava sali voi toimia, jos harjoittelu ei ole omassa elämässä suurimmassa roolissa, vaan treeniin riittää peruskalusto, eikä ylimääräisillä asioilla, kuten esim. henk.koht palvelulla ole niin paljon merkitystä. En toki väitä, että halpa olisi aina huono, vaan lähinnä sitä, että mitä siihen hintaan kokonaisuudessaan kuuluu.

Kun Vaasaan perustettiin edullisempia saleja, lähti myös meidän saleilta jengiä halvemman hinnan perässä. Olen kuitenkin kuullut todella monilta, että kun sali vaihtui edulliseen, myös treenit loppuivat tai ainakin vähentyivät huomattavasti motivaation kadottua ympäristön vaihdon vuoksi. Kannattaako siis maksaa halvempaa hintaa asiasta jolle ei ole käyttöä, vai hieman kalliimpaa samasta asiasta, jota tulee käytettyä paljon? Alalla työskentelevällä voin sanoa, että kuntosali voi olla hyvin laaja käsite ja näitä on paljon erilaisia laidasta laitaan. Jos on joskus treenannut laadukkaassa paikassa, huomaa tämän hyvin, kun vaihtaa paikkaa vähemmän laadukkaaseen. Vaikka hampurilainen on hampurilainen niin laadussa on silti eroja, sen mukaan mistä sen ostat.

Mulle henkilökohtaisesti on aika tärkeää, että paikassa jossa treenaan on hyvät laitteet, riittävästi painoja ja muutenkin hyvä fiilis. Koska työskentelen kuntosalilla, kiinnitän huomiota myös muihin pieniin asioihin. Oma sali tuntuu tietysti parhaalta, koska se on tuttu ja turvallinen, ihmiset tuttuja jne. Aina muissa kaupungeissa vieraillessa, muistaa kuinka siisti mesta meillä täällä Vaasassa on!  (Wasa Sports Club)

Kuntosalin valintaa tehdessä asioihin vaikuttaa tietysti se, mitä palveluja tulee käyttämään. Käykö enemmän jumppailemassa, salilla vai yhdistääkö nämä kaksi? Ryhmäliikuntaa kannattaa käydä aina testaamassa, koska siinäkin on eroja yhtä paljon kuin meitä ohjaajia löytyy! Monilla saleilla on tietysti laajasti ohjaajia joista valita ja melkein aina löytyy jokaiselle joku miellyttävä tyyppi. Sitten on niitä, joita ei niin kiinnosta kuka tunnin ohjaa, kunhan ohjaa. 🙂

Valintaa tehdessä, kannattaa punnita myös lisäpalvelut ja niiden arvo omassa käytössä. Onko lastenhoitopalveluita? parkkipaikat? Haluaako käyttää paikkaa myös rentoutumiseen? Saako liittyessä ehkä saliohjelman ja opastuksen, mikä on aivan äärettömän tärkeää kun liittyjä on aloitteleva treenari. Jos vasta-alkaja ei saa alkuun opastusta, väitän että motivaatio treenin jatkuvuuteen tulee tyssäämään hyvin nopeasti, koska tuloksia ei luultavasti näy ja salille lähtö tuntuu epämiellyttävältä, koska ei tiedetä mitä siellä tehdään. Mielestäni pelkkää hintaa punnitessa tulee siis ottaa huomioon, mistä maksaa ja miten paljon nämä asiat tulevat vaikuttamaan siihen, että palvelua tulee käytettyä ja siitä saa sen mitä alunperin halusi.

Hinta, eli se minkä varaan se oma päätös usein perustuu salia valitessa, on aika monipiippuinen juttu. Oon pohtinut tätä asiaa paljon ja täytyy sanoa, että ymmärän täysin sen ettei kaikilla yksinkertaisesti ole varaa maksaa kuntosalimaksua joka kuukausi. Silti väitän, että ihmiset hassaavat rahaa paljon turhempiin asioihin, paljon helpommin. Se mikä on turhaa, on tietysti jokaisen oma päätös, mutta omaan hyvinvointiin panostaminen ei mene koskaan hukkaan. Sillä voi jopa säästää tulevaisuuden lääkekuluissa.

Miten helppoa onkaan ostaa kaupasta 60 euron vaatekappale tai käydä ravintolassa syömässä samalla hinnalla, mutta samaa hintaa kuukauden pituisesta kuntosalijäsenyydestä ei pysty maksaa. Tuo ravintolakeikka kestää kuitenkin sen pari tuntia ja hinta on sama, kuin kokonaisen kuukauden kattavassa salimaksussa. Tänä aikana ehdit kuntoilla 16 kertaa henkilökohtaisella ohjelmalla (4 x vko), käydä suihkussa/saunassa/solariumissa, juoda useat kahvit veloituksetta, makoilla hierontatuolissa tai lukea uusimmat lehdet ennen treeniä samalla kun lapsi on veloituksettomassa hoidossa ammattilaisten hoivissa. Joskus saatat saada buffee lounaan tai aamiaisen treenin kylkiäiseksi ja ryhmäliikuntaa tarjontaan lähes jokaiseen mahdolliseen kellonaikaan. Jos ei huvita treenata, voit tulla rentoutumaan salin relax-osastolle hierontatuolin ja infrapunasaunan parissa. Nämä palvelut siis esimerkiksi meidän saleilla saatavilla!

Tiedän, että olen tietysti hieman puolueellinen tässä asiassa, mutta silti olen sitä mieltä, että palvelusta jota käyttää paljon, voi myös maksaa sen arvoisen hinnan! Olisi hyvin mielenkiintoista kuulla teidän mielipiteitä asiasta ja syyt minkä perusteella valitsette kuntosalin?

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Jos haluat tiedon uusista postauksista nopeasti, käy tykkäämässä blogin FB-sivusta TÄÄLLÄ.


MITÄ TREENAAN JA MITEN PALJON?

Blogissa on viime aikoina keskitytty hieman syvällisempään settiin ja treeniaiheiset jutut ovat jääneet vähemmälle. Treeni ja kaikki siihen liittyvä on edelleen mulle tosi tärkeää ja iso osa arkea, ja edelleen niiden parissa tulee puurrettua useia tunteja harva se päivä! Mutta mitä ja miten paljon treenaan tällä hetkellä?

Ohjaukset ryhmäliikunnan parissa rullaavat joka viikko samaan malliin, tosin nykyään ohjaan määrällisesti vähemmän kuin aiemmin. Silti tulee jumppailtua edelleen noin 5 päivänä viikossa aina 1-2 tuntia kerrallaan. Aerobista, tarkemmin otettuna intervalltreeniä tulee siis tehtyä sopivasti, ehkä jopa enemmän kuin tarvitsisi. Spinning-tunnit, bodyattack, bodystep, sprint ja omat jumpat pitävät huolen että hapenottokyky pysyy huipussaan ja kulutuskin melko korkealla, ainakin siihen normaaliin verrattuna! Täytyy sanoa (jälleen kerran) että saan parhaat kiksit noista kovasykkeisistä jumpista ja tällä hetkellä oma spinning-tunti on sen verran kovaa menoa, että sen jälkeen on niin kaput olo ettei toista. Ihan parasta! 😀

Kuten yllä olevassa kuvassa näkyy, niin salillakin on tullut vietettyä aikaa viime aikoina. Pidin syksyllä hieman taukoa voimatreeneistä, silloin koin, että en palautunut riittävän hyvin kaikesta puurtamisesta. Nyt taas painojen nostelu maistuu ja treenit ovat kulkeneet hyvin, kroppa on tuntunut paremmalta ja palautunut riittävästi.

Huomasin, että vähentynyt treenimäärä laski ruokahalua, joka johti siihen että välillä ruokailuvälit venyivät liian pitkiksi ja ateroita saattoi jäädä väliin, mikä taas johti siihen että olo oli yleisesti ottaen väsähtäneempi, eikä oikeen huvittanut mikään. Nyt olen tsempannut asian kanssa ja tein itselleni suunnitelman, eli joustavan ruokavalion, jota noudatan. Näin on helpompi pitää kiinni siitä että tulee syötyä säännöllisesti ja tasaisemmin. Täytyy jälleen kerran todeta, että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Ja täytyy jälleen kerran todeta, että ruokavaliolla on todella suuri vaikutus mielialaan ja yleiseen olotilaan!

Oon aina kokenut, että salitreenit tukee todella hyvin mun ammattia ja vaikka jumppaan paljon, tuntuu siltä että kroppa kaipaa myös voimatreenejä vastapainoksi. Salilla treenit ovat hyvin erilaisia, sillä jumppasalissa tulee sykittyä niin että hiki lentää seiniä pitkin ja sykkeet on ihan tapissa, mutta voimatreeneissä meininki on hieman erilaista. Toki salitreeneissäkin hikoillaan, mutta keskityn enemmän tuntumaan ja siihen että teen liikkeet kunnolla. Laatu korvaa määrän! Oon nyt tehnyt kolme voimatreeniä viikkoon ja tämä määrä on tuntunut aika hyvältä. Nyt pitää vaan malttaa mieli ja pitää näistä määristä kiinni, vaikka mieli tekisi tehdä enemmänkin. Meikäläinen tunnetusti saattaa innostua vähän liikaa ja sitten mennään helposti siihen toiseen ääripäähän taas. 😀

Oon kokeillut hieman erilaisia jakoja, mutta nyt jako 1.jalat (pakarapainotteinen, 2. selkä+hauis, 3.rinta+olka+ojentaja on toiminut hyvin. Oon aikaisemminkin tykännyt jakaa vetävät ja työntävät liikkeet omiin treeneihinsä. Rintatreeni on noussut melkein lemppariksi ja etenkin penkkipunnerus on ollut kivaa viime aiokoina, koska oon saanut uuden vaihteen päälle sen parissa. Taisinkin mainita, että nostin penkistä oman ennätyksen 70 kg ja uskon että enemmänkin nousee pian, kun treenikierto on nyt säännöllisempää taas!

Oon työstänyt viime aikoina ihan uudenlaista juttua, joka liittyy valmennuspuoleen ja senkin osalta oon tehnyt hieman testailuja itsekseen niin ruokavalion kuin treenienkin osalta! En malta oottaa että pääsen kertomaan hommasta myös täällä!

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Jos haluat tiedon uusista postauksista nopeasti, käy tykkäämässä blogin FB-sivusta TÄÄLLÄ.


POSITIIVISUUDEN VOIMALLA

Välillä tulee selailtua omia vanhoja tekstejä ja tänään osui silmiin vuoden alussa raapusteltu teksti. Olin tänään itse juuri tämän tarpeessa ja ehkä siellä on joku muukin. Laitetaas iso lastillinen hyvää mieltä, energiaa ja fiilistä just sun viikonloppuun!

Hei sinä siellä! Joojoo, just sä. Kai tiesit, että oot ihan mielettömän huippu tyyppi niin sisäisesti kuin ulkoisestikin. Et edes tiedä minkälaisten lasien läpi muut ihmiset sut näkee. Sulla kun on usein tapana nähdä ne epäkohdat, mistä et itse tykkää, mutta muut ihmiset näkeekin sut ihan eri tavalla ja oot tosi ihana just tollasena kun oot. Sun täytyy itsekin katsoo välillä itseäsi hieman erilaisin silmin, sillä kun sä hymyilet, koko sun olemus hehkuu. Muistathan siis nauraa niin paljon kun ikinä jaksat. Myös ilman syytä.

Meillä on kaikilla epävarmuuksia ja heikkouksia, ihan kuten sullakin. Tiesitkö, että ne epävarmuudet usein vaan jarruttaa sun matkaa kohti niitä unelmia mitä haluat saavuttaa? Oikeesti mitään esteitä ei edes ole, sulla on nimittäin ihan samat edellytykset kuin kaikilla muillakin, joten ethän anna minkään tai kenenkään latistaa sun itsetuntoa tai yrittämistä.

Sulla on ihan varmasti joku haave, minkä toivoisit toteutuvan. Just se haave on täysin oikeanlainen, eikä sillä mitä kukaan muu sanoo, ole yhtään mitään merkitystä. Jos joku sanoo, että sun haave on liian pinnallinen/suuri/pieni/outo/hassu, se johtuu vaan siitä, että ne pelkää että sä saavutat sen mitä haluat. Yleensä silloin kun lähdet tavoittelemaan asioita, se tekee susta niin vahvan, että toisia ihmisiä se saattaa pelottaa. Silläkään ei ole mitään merkitystä, sillä sä et elä sun elämää muille, vaan itsellesi.

Kaikki on sun käsissä, sä voit luovuttaa tai uskoo ja mä tiedän, että sä uskot ja pystyt ihan mihin ikinä haluat! Ainoa asia mikä erottaa sut muista on se, että päätät alkaa tehdä asioita. Kun sä aloitat, niin sen jälkee sua ei pysäytä enää mikään. Muistathan siis aloittaa mahdollisimman pian, vaikka nyt heti. Hyvistä asioista syntyy nimittäin oravanpyörä, josta tulee niin iso lumipalloefekti, että mikä tahansa on mahdollista.

Joskus jonkun tarinan opetus saattaa olla kallis, mutta sen jälkeen oot aina enemmän kuin valmis kääntään sivua. Oot saattanut käydä rankkoja aikoja ja asioita läpi, mutta tiesithän, että loppujen lopuksi nekin ikävät asiat on vaan hyvä juttu. Siihen voi mennä viikko tai viisi vuotta, mutta jonain päivänä sä tajuat miksi just sulle kävi niin. Kaikilla asioilla ja ihmisillä on jonkinlainen merkitys sun elämässä ja se, miten suhtaudut niihin ratkaisee paljon enemmän kuin se mitä sieltä tulee vastaan. Sulla on niin paljon kapasiteettia käytettävänä, että et edes vielä tiedä sen määrää. Nyt sun täytyy vaan päättää mihin käytät omat voimavarasi. Suuntaatko ne unelmien tavoitteluun vai pelkkään haaveiluun?

Tiesithän senkin, että sun onni ei ole kiinni muista ihmisistä tai niiden hyväksynnästä? Ne ihmiset jotka ovat tärkeitä, ovat siinä ilman yritystäkin. Sä pärjäät tosi hyvin myös ihan yksinkin, koska kaikista tärkein ihminen sun elämässä olet sä itse. Jokaisessa elämänvaiheessa on omat ruusut ja risut, täytyy vaan itse osata suunnata energia oikeisiin asioihin. Jos sä teet sitä mitä rakastat, mikään ei voi mennä pieleen. Ja muista vielä, älä usko niitä tyyppejä, jotka yrittää painaa sua alaspäin tai sanoo ettei sun kannata. Aina kannattaa, jos siitä tulee itselle hyvä mieli.

Sitä saa mitä haluaa, se kuuluu suunnitelmaan tai sattuman kauppaan, mutta sä itse päätät mitä saat. Nyt vaan alat toimia niitä asioita kohti. Koska sulla on se voimavara mitä tarvitaan. Kuukauden kuluttua et voisi olla onnellisempi, että otit ensimmäisen askeleen. Taaksepäin on ihan turha katsella, sillä kaikki mitä tulee tapahtumaan on edessä. Edessä on se hetki mihin sä pystyt vielä vaikuttamaan, joten muistathan pitää katseen siihen suuntaan. Sulla on kaikki just hyvin ja kaikki tulee menemään loistavasti. <3