MITEN ME TAVATTIIN?

Moikka! Se olisi jälleen uusi viikko ja tällä kertaa vähän erilainen maanantai, sillä mulla on tänään synttärit! 🙂 Vietettiin kuitenkin synttäreitä jo viikonloppuna ja kävin viihteelläkin piiiitkästä aikaa ja nyt muistan taas miksi käyn niin harvoin. 😀 Ihan hauskaa vaihteluahan tuo on, mutta voi jestas kun on taas raskasta kaikki tänään. Odotan vaan, että olis jo ilta ja päivä paketissa, hah! Synttäreiden kunniaksi ajattelin postailla vähän erilaista settiä tänään. Oon pitänyt aina yksityiselämän suhteellisen pienenä osana blogia, koska se ei varsinaisesti liity aihepiiriin, mutta usein nämä erilaiset tekstit on ollut tykättyjä, joten ajattelin kertoa hieman, miten me tavattiin mun miehen kanssa.

Ollaan tallattu yhteisiä polkuja kohta 8 kuukauden ajan ja oon tällä hetkellä tosi onnellinen, että silloin kesän lopulla tavattiin. Sitähän monesti sanotaan, että asiat tapahtuu kun sitä vähiten odottaa ja niinhän se meni tälläkin kertaa. Oon täälläkin kertonut, että siihen aikaan saatoin olla vähän pettynyt kokonaan tuohon toiseen sukupuoleen huonojen kokemuksien vuoksi. Tuolloin olin myös palaamassa takaisin töihin pitkän kesäloman jälkeen ja ajattelin lähinnä keskittyä töihin ja siihen että saisin treenit takaisin rutiiniksi sairastelun jäljiltä.

Yhtenä aamuna selailin tuttuun tapaan someani läpi ja instagrammin directiin oli tullut viesti, tai siis komentti mun tarinaan ja se oli Villeltä. Hän oli kommentoinut erästä tv sarjaa, jota oltiin molemmat katsottu. 😀 Me ei tunnettu ennestään, mutta tiesin tyypin saliltamme, joten vastasin ja siitä alkoi sitten tekstailu. Tekstailtiin viikonlopun yli ja hän pyysi mua lopulta kävelylle, jonne suostuin lähtemään. 😀 Hän ehdotti, että voisi tulla tänne missä asun ja mennään sitten kävelylle tästä.

Myöhemmin ollaan juteltu asiasta ja kun hän oli aikaisemmin vihjaillut/kysynyt, että tykkäänkö käydä jätskillä, niin mä olin alkanut selittämään Lohilo – jäätelöistä jotain. 😀 Perus settiä meikäläiseltä, aina terveyshommat takaraivossa.

Tuo kävelylenkki kesti aika pitkään, jonka jälkeen keitin meille vielä iltateet ja väsäilin smoothiet. Muistan, että hommasta jäi hyvä fiilis ja sen jälkeen ollaankin pidetty yhtä aika tiiviisti. Heti pari päivää ensitreffien jälkeen mentiin treenaamaan yhdessä ja yhteiset asiat ja mielenkiinnot onkin ollut mun mielestä yksi meidän suhteen vahvuuksia. On helpompaa, kun toinen ymmärtää näitä asioita, jotka on mulle kuitenkin tosi iso osa elämää ihan vaan jo ammatinkin vuoksi. Lisäksi oon oppinut treenaamisesta paljon, vaikka mä oon se jolla on enemmän koulutusta alalta. Tää koko somen parissa työskentely on tietysti ollut miehelle aika uutta ja ymmärän, ettei varmaan ole aina helppoa kun toinen on aina kuvaamassa kaiken ja jakaa paljon omasta elämästä tuhansille ihmisille, mutta hyvin se on jaksanut ja tukenut. 🙂

Toki meillä on muutakin yhteisiä juttuja kuin treeni ja siihen liittyvä elämä ja oonkin oppinut tietynlaista tasapainoa ja rentoutta elämään tässä viime kuukausien aikana. Oon sitä mieltä, että tasapaino ja se rauha itsensä kanssa pitää löytää ihan itse, eikä muiden ihmisten kautta, mutta kyllä asioista keskustelu ja toisen tuki on myös tärkeetä.

Huh, tuntuu jopa pelottavalta jakaa näinkin henkilökohtaisia asioita avoimesti, mutta tässä tällainen tiivistetty tarina siitä miten tämä meidän juttu alkoi. Ollaan tosi onnellisia yhdessä ja näin jälkeenpäin voi taas sanoa, että everything happens for a reason. 🙂

Synttäreideni kunniaksi pistin myös mun LEAN&TONED – valmennuksen alennukseen! Tarjous on voimassa huomiseen 6.3 kl 12:00 saakka.

L&T-valmennus koostuu siis kolmesta syklistä joista jokaisella on oma tärkeä roolinsa. Kaikkia kortteja ei siis lyödä pöytään heti ensimmäisestä päivästä saakka, vaan esimerkiksi ruokamäärät ovat sellaisia, että niistä pystyy kiristää 13 viikon aikana, jolloin aineenvaihdunta pysyy käynnissä tehokkaasti ja kehitys on nousujohteista. Valmennuksen ruokavaliossa on nyt myös kasvisruokavalio! Myös treenit on suunniteltu niin, että tehoja tulee mukaan mitä pidemmälle päästään ja kroppa ei totu heti yhteen ja samaan. Treenejä ei tehdä ylenpalttisesti, vaan treenataan fiksusti mutta tehokkaasti. Lepopäivillä ja palautumisella on myös oma roolinsa ja nekin on ohjeistettu valmennuksessa niin, että tiedät tasantarkkaan koska pitää levätä ja koska treenata! 😀

Tämä ei ole pikalaihdutusohjelma, enkä lupaa kuuta taivaalta, mutta jos haluat selkeät hyvät ohjeet ja kehittää kehostasi ja olostasi voimakkaan, kiinteän ja energisen niin silloin tämä on sulle. Tuloksien eteen ei tarvitse kärsiä ja pistää koko elämää peliin 13 viikon ajaksi, mutta toki tämäkin vaatii suunnitelmallisuutta ja sitä että noudattaa ohjeita. Olen huomannut, että useimmiten on melkein hankalampaa olla treenaamatta liikaa kuin treenata sopivasti. Joskus tällainen suunnitelma voi olla hyvä herätys siihen, että vähempikin riittää. 🙂

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Facebook: TÄÄLLÄ.


KOOKOKSINEN VALKOSUKLAAFUDGE

Viikonloppu! Nykyään sitä taas arvostaa viikonloppuja ihan eri tavalla ja tämä viikko kun on jostain syystä ollut hieman tahmea niin perjantai oli enemmän kuin tervetullut. Muistan viime keväänä kun jokainen päivä oli ihan samanlainen, ei ollut väliä oliko lauantai vai maanantai ja paahdoin samalla meiningillä eteenpäin. Tuossa ajassa oli hyvät puolet, sillä ei ollut sen kummempia maanantai-angesteja, mutta eipä ollut kyllä mitään erikoisfiiliksiä kun viikonloppu iski päälle. Aikansa kutakin ja nyt on taas ihan kiva elää tällaista tasaisempaa meininkiä. Leivoinpa pitkästä aikaa myös raakaherkkuja viikonlopun kunniaksi. Tykkään kehitellä uusia juttuja ja vaikka en välttämättä söisi mitään tekeleitäni, niin rentoudun suunnattomasti keittiössä puuhastellessa. Tänään on vielä alla hyvät treenit; aamupäivän ohjauksena RPV ja iltapäivällä rykäisin vielä hyvän selkätreenin salilla!

Kookoksiset valkosuklaafudget:

100 g kaakaovoita

4 rkl kookosmannaa

3 rkl tocoa

(1 rkl lucumaa + 1 rkl macaa – ei pakollinen)

reilu kauhallinen, eli noin 40 g valkosuklaa-vanilja heraproteiinia

muutama tippa caramel – makuisia stevia tippoja (tai muuta makeutusta tarvittaessa)

ripaus suolaa (varovasti!)

pähkinärouhetta (5 parapähkinää pilkottuna) +  kourallinen mulperimarjoja 

Sulata kaakaovoi sekä kookosmanna vesihauteessa, lisää loput aineet, sekoittele, maistele ja lisää esim. makeutusta tarvittaessa. Kaada leivinpaperilla vuorattuun astiaan tai tee kuten minä ja käytä silikonista vuokaa, johon seos ei tartu. Pakasta vartin verran ja leikkaa neliöiksi. Säilyy pakkasessa/jääkaapissa. Nam!

Raakaleivonnaiset ovat todella nopeita ja helppoja valmistaa. Monilla on varmasti mielikuva monimutkaisesta hommasta, sillä monet raaka-aineet saattavat kuulostaa oudolle, jos niitä ei ole ennen käyttänyt. Kokeilemalla oppii ja itse tapaan tosiaan tehdä näitä ihan summanmutikassa sen kummempia mittailematta. Paras tapa on maistella ja lisäillä makuja tarvittaessa, variaatioita on vaikka kuinka paljon kun hieman perehtyy näihin puuhiin! Mukavaa viikonloppua!

Loppuun vielä pieni sananen Inspiration Blog Awardseista! En ole hetkeen ollut ehdolla ja nyt ajattelin että tällaisen yleisöäänestyksen kautta olisi siistiä päästä mukaan. Kategorioita on kymmennen ja itse kokisin sopivani parhaiten tuohon ”energisin” – kategoriaan. Jos oot siis joskus saanut täältä energiaa tai motivaatiota terveellisiin elämäntapoihin, olisin superkiitollinen jos jaksaisit äänestää meikäläistä. 🙂 Voit halutessasi osallistua myös gaalalippujen arvontaan, nuo tapahtumat ovat aina olleet mukavia iltoja!

Äänestämään pääset täältä!

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Facebook: TÄÄLLÄ.


”AEROBINEN LIIKUNTA LIHOTTAA”

Vaikka tiedän omaavani melko vahvan tietotaitopohjan kaikkeen ravitsemukseen ja liikuntaan liittyen, koen silti ajoittain itsekin hämmentyväni kaikesta tietotulvasta mitä sosiaalinen media ja media ylipäätään tarjoaa. Jostain syystä nettiin kirjoitettu asia kuulostaa jotenkin vakuuttavammalta, kuin esimerkiksi kaverin sanomana. Kuitenkin, suurin osa netissäkin neuvoa jakavista ihmisistä on ihan tavallisia tallaajia. Toki monet ovat koulutettu esimerkiksi liikunnan tai ravitsemuksen osalta ja tällöin voi varmasti myös oppia paljon hyödyllistä tietoa. Kun itse olin teini/nuori, ei netistä löytynyt järkevää infoa ja osiltaan senkin vuoksi olen kokenut monet hyvinvointiin liittyvät asiat kuuluisan kantapään kautta. Samalla olen kuitenkin myös kokenut paljon erilaisia treenitapoja ja ruokailuun liittyviä mokia. 😀

Nettiä tai somea selatessa kannattaakin aina pitää tietynlainen suodatin päällä. Kaikkea ei tarvitse uskoa, eikä varsinkaan ottaa liian kirjaimellisesti. Yksi hyvä esimerkki on voimaharjoittelu vs. aerobinen harjoittelu. Ei ole yksi tai kaksikaan kertaa kun olen lukenut tyyliin ”aerobinen liikunta lihottaa”. Sitten hommaa perustellaan todella yksipuolisesta kulmasta tarkastellen. Mitä treeniin tulee, on asioilla usein monia puolia. Ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa. Paljon riippuu tavoitteesta myös. Haluatko parantaa jotain tiettyä ominaisuutta tai kentien muokata kehoa. Samaan aikaan jokin treenityyli tepsii molempiin, mutta toisella tavalla voit maksimoida vain toisen kehittymisen. Asiat eivät aina sulje toisiaan pois ja itseasiassa esimerkiksi hyvällä hapenottokyvyllä on paljon positiivisia vaikutuksia myös voimaharjoittelussa, jaksaa tehdä esimerkiksi pitempiä sarjoja ja liikkeitä jotka vaativat muutakin kuin pelkkää voimaa.

Toinen hyvä esimerkki on myös treenipainojen käyttö. Joku sanoo, että niin paljon rautaa kuin vaan lähtee ja toinen painottaa tekniikkaa ja tuntumaa. Sitten se joka lukee ohjeet, ottaa asian aivan liian kirjaimellisesti ja seuraavalla treenikerralla lyö sellaiset painot ettei enää itsekään tiedä katkeeko verisuoni vai mikä lihas sitä liikettä liikuttaa, jos mikään. Tässä tulee hyvin ilmi esimerkiksi henkilökohtaisen valmentamisen vs. online valmentamisen yksi isoista eroista. Kun henkilö on fyysisesti vieressä, pystytään antamaan juuri yksilöllistä ohjausta ja yksilölle sopiva treenitapa. Vaikka olen itsekin kokenut treenaaja, on se aina ihan eri kun ulkopuolinen korjaa tai ohjeistaa liikkeessä.

Terveellinen ruokavalio tai terveellisyys yleensäkin on aika monipiippuinen juttu. Mikä on kenellekkin terveellistä tai epäterveellistä on myös yksilöllistä. Vaikka jokin ruoka tituleerattaisiin terveelliseksi, se ei silti esimerkiksi tarkoita etteikö se esimerkiksi lihottaisi liikaa syötynä. Gluteeniton maidoton, sokeriton tai vegaaninen ei itsessään tarkoita samaa kuin terveellinen. Jollekin tuo kuvassa näkyvä mutakakku on terveellistä, mutta toiselle siinä on liikaa sokeria (taateleista). Vaikka suklaa olisi sokeritonta, on siinä silti paljon kaloreita suuren rasvamäärän vuoksi. Esimerkkejä on vaikka kuinka paljon.

Ohjeista ja neuvoista on hyvä inspiroitua, mutta kannattaa muistaa, että jokin ohje tai viisaus ei välttämättä kumoa aiempaa tai sitä toista, vaan niitä voi molempia hyödyntää. Aerobinen liikunta ei lihota, mutta se lihottaa jos syö liian usein yli oman kulutuksensa. Voimaharjoittelu ei ole maailman lahja ja ainoa tapa voida hyvin. On erittäin positiivista, että nykyään voimaharjoittelun hyödyt ovat tulleet hyvin ilmi, mutta asia aiheuttaa varmasti myös ahdistusta niille, jotka eivät vaikka vain yksinkertaisesti tykkää treenata salilla. Liikkumisen mahdollisuudet ovat laajat ja itse ainakin painottaisin löytämään liikuntamuotoja, joista myös nauttii.

Mitä kehitykseen tulee, pelkät isot painot eivät ole avain onneen. Kuitenkin treenin tulee olla riittävän tehokasta, jotta kehitystä tapahtuu. Tehokas ei tarkoita aina sitä että oksennus lentää tai että konttaat salilta kotiin. Toimivia treenitapoja, tehokeinoja ja tekniikoita on paljon. Train hard, but smart. 🙂 Koko postauksen punainen lanka voisi olla, että asiat eivät aina ole mustavalkoisia ja ei kannata liikaa luottaa sokeasti siihen mitä jostain milloinkin lukee. Kuka tahansa voi kirjoittaa nettiin melkeinpä mitä tahansa.

Lopuksi haluaisin vielä painottaa yhtä asiaa mikä unohtuu todella usein. Luota itseesi ja omiin tuntemuksiin. Vaikka kuinka joku instagramin peppu-kuningatar kertoisi yhdestä ja ainoasta oikeasta keinosta treenata, se ei välttämättä ole sun juttu. Monesti meillä on itsellä tieto ja vastaus niihin omiin kysymyksiin, mutta jostain syystä sitä avainta onneen haetaan aina muualta tai muista ihmisistä.

Loppuun vielä uudelleen pieni sananen Inspiration Blog Awardseista! En ole hetkeen ollut ehdolla ja nyt ajattelin että tällaisen yleisöäänestyksen kautta olisi siistiä päästä mukaan. Kategorioita on kymmennen ja itse kokisin sopivani parhaiten tuohon ”energisin” – kategoriaan. Jos oot siis joskus saanut täältä energiaa tai motivaatiota terveellisiin elämäntapoihin, olisin superkiitollinen jos jaksaisit äänestää meikäläistä. 🙂 Voit halutessasi osallistua myös gaalalippujen arvontaan, nuo tapahtumat ovat aina olleet mukavia iltoja!

Äänestämään pääset täältä!

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Facebook: TÄÄLLÄ.


NÄISTÄ PIIRTEISTÄ HALUAISIN EROON!

Kaikilla meillä on varmasti sellaisia puolia ja piirteitä, joista voisi mielellään luopua. Monestihan sitä tiedostaa käyttäytyvänsä typerästi tai toistavansa taas sitä huonoa tapaa. No ei oo aina helppoa, etenkään kun on vaikeeta. Mä oon tietoisesti pyrkinyt muuttamaan joitakin todella vahvoja ajatusmalleja, jotka ovat jopa hallinneet elämääni. Silti tiedostan edelleen että jotkut jutut tulevat sieltä syvältä takaraivosta.

Ennakkoluulot – Mulla on tosi vahvat ennakkoluulot asioista ja oon todella huono kokeilemaan jotain uutta. Tämä heijastuu esimerkiksi mulle tärkeisiin asioihin, kuten treenaamiseen. En esimerkiksi mielellään tuhlaa aikaani kokeilemalla jotain uutta treeniä, koska mulla ei ole varmuutta sen tehokkuudesta. 😀 Erilaiset tavat pinttyvät meikäläiseen kuin liima ja pidän mielummin kiinni siitä hyväksi havaitusta kuin kokeilisin uutta. Tässä on se hauska puoli, että joissain asioissa olenkin ihan päinvastainen ja spontaani. En mieti hirveästi päätöksiä, vaan saatan toimia hetken mielijohteesta, mistä päästäänkin seuraavaan aiheeseen…

Tuhlaaminen – Olen erittäin huono säästämään rahaa ja koska olen tottunut siihen, että ostan sitä mitä tarvitsen/haluan, on tästä jotenkin todella vaikea päästä eroon. Toisaalta ajattelen, että mihin niitä rahoja pitää aina säästellä, mielummin ”nauttii” nyt kuin kituuttelee eteenpäin. Tähänkin olisi varmasti jokin kultainen keskitie olemassa, mutta minkäs teet..

Itseltä vaatiminen – En tiedä mikä siinä on, mutta edelleen huomaan vaativani itseltäni välillä kohtuuttoman paljon. En esimerkiksi koskaan vaatisi keneltäkään muulta samaa, mutta kun kyseessä olen minä itse, ajattelen jotenkin niin, että oon superihminen joka toimii sitä tehokkaammin mitä enemmän rautoja on tulessa. Tämähän on tullut pitkään ilmi esimerkiksi treenaamisessa. Tiedän varsin hyvin, että vähempikin riittäisi, mutta jotenkin sitä on niin hemmetin vaikea ottaa käytäntöön, kun on tottunut siihen, että treenejä kertyy useampi päivään, monena päivänä viikossa. Eteenpäin olen tullut tämän kanssa, mutta jos multa jää jokin suunniteltu treeni tekemättä, niin kyllähän se ottaa pannuun ja isosti.

Stressaaminen – En tiedä milloin musta on tullut stressaaja, mutta haluan pitää langat käsissäni ja etenkin työasioista tulee stressattua ihan liikaakin nykyään. Saatan herätä yöllä miettimään, että oonkohan nyt varmasti muistanut hoitaa kaiken ajoissa. Heti jos joku huomauttaa asiasta, jota en ole tehnyt, tulee välittömästi huono fiilis ja siksi varmaan pyrinkin tekemään liikaa niin paljon. Olin nuorempana hyvin paljon rennompi, eikä mua kiinnostanut paljoakaan jos jokin vähän jäi roikkumaan. 😀

Loppuun vielä pieni sananen Inspiration Blog Awardseista! En ole hetkeen ollut ehdolla ja nyt ajattelin että tällaisen yleisöäänestyksen kautta olisi siistiä päästä mukaan. Kategorioita on kymmennen ja itse kokisin sopivani parhaiten tuohon ”energisin” – kategoriaan. Jos oot siis joskus saanut täältä energiaa tai motivaatiota terveellisiin elämäntapoihin, olisin superkiitollinen jos jaksaisit äänestää meikäläistä. 🙂 Voit halutessasi osallistua myös gaalalippujen arvontaan, nuo tapahtumat ovat aina olleet mukavia iltoja!

Äänestämään pääset täältä!

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Facebook: TÄÄLLÄ.


LEMPPAREIMMAT LENKKARIT – NÄITÄ KENKIÄ KÄYTÄN ERI TREENEISSÄ!

Moikka! Voisin sanoa, että tämän elämän aikana on tullut kulutettua aika monet lenkkarit, joten kokemustakin erilaisista popoista löytyy ihan kivasti. Mulla on ollut ajoittain ongelmaa jalkapohjan puutumisen kanssa ja oli vaikeaa löytää oikeanlaista kenkää. Tämä puutuimiskeissi on niin huvittavan absurdi homma, mutta lopetettuani nenäsuihkeen käytön, on kaikki jalkojen puutumiset olleet ja pysyneet poissa.(täällä aiheesta lisää) En siis tiedä, onko mulla oikeasti ollut jotain probleemia jalkapohjissa vai onko ongelma ollut ihan muualla. No kuitenkin, kerrotaas hieman, millaisella kengällä tykkään mitäkin treeniä tehdä!

Adidas NMD

Jumpissa käytän mielellään kevyttä kenkää, sillä koen paksut lenkkarit jotenkin kömpelöiksi. Oli aika kun luotin Asicsen nimbuksiin myös jumpissa, mutta nykyään sujautan mielummin kevyemmän kengän jalkaan! Mulla on ollut Asicsien jälkeen varmaan yli viidet NIKE:n freet, mutta koska 5.0 mallia ei enää saa mistään, jouduin siirtymään toiseen kenkään.

Viime keväänä hankin kolme paria Adidaksen NMD kenkiä ja niistä tuo sukkamalli päätyi lopulta jumppakengäksi. Kenkä on sopinut yllättävän hyvin pomppimiseen ja myös lenkkeilyyn, sillä yhden parin siirsin juoksukengiksi, kun kesän aikana innostuin juoksemaankin jonkun verran. Nyt nuo kuvassa näkyvät alkaa olla jo hieman kuluneet, koska käyttöä tulee niin paljon.

Sainkin eilen postissa New Balacen LAZR Sport – kengät ja nämä olivat todella positiivinen yllätys. Laitoin kengät heti testiin illan bodyattackiin ja alkulämmittelyssä jo mietin, että ompas muuten miellyttävän tuntuinen kenkä. Oikein tuntui, kuinka pomput lähtivät kimmoisasti! Usein uusia kenkiä sisäänajaessa tulee jonkinlaisia rakkoja tai puutumista, mutta nämä olivat heti ensikerrasta lähtien kuin valettu mun tassuille. Nämä siirrän kyllä jumppailuihin välittömästi!

Salilla treenatessa ihan must on painonnostokengät, etenkin alavartaloa treenatessa koen aika suurenkin eron normaaleihin tennareihin. Kyykyt, mavet ja soudutkin sujuu paljon kivemmin Adidaksen Power Lifteillä! Jos teen ylävartalotreenin, jossa ei tarvita jalkojen apua, silloin käytän ihan tavallisia tennareita, mutta alavartaloa treenatessa pidän power liftejä. Muista painonnostokengistä mulla ei olekkaan kokemusta, koska noita oon käyttänyt jo vuodesta 2014.

NEW BALANCET

Spinningissä mulla on spinningkengät ja ilman niitä polkeminen tuntuisi hyvin oudolta. Suosittelen kyllä spinning-kenkiä mikäli polkemista tulee edes kerta viikkoon, ero on aika suuri tavallisiin lenkkareihin ja näissä on se hyvä puoli, että ne kestävät vuosia. Mulla on kahdet spinukengät (molemmilla saleilla omat, ei tarvitse roudata mukana) ja toiset oon ostanut vuonna 2006 ja vieläkin ne toimii aivan hyvin, mitä nyt kengänauhat katkesivat tuossa vuoden alussa, mutta ne on aika helposti vaihdettavissa. 😀

Silloin harvoin kun juoksulenkille eksyn vedän jalkaani Asicsen Nimbukset tai nuo addun nmd:t. Mäkivedoissa ja ulkona loikkiessa Asicset palvelevat parhaiten. Voisi siis sanoa, että tuolla mun eteisen vaatekomerossa on aikamoinen kenkä-arsenaali, kun kaikkien treenikenkien lisäksi omistan about 30 paria erilaisia (ja samanlaisia) tennareita arkikäyttöön.

Onko teillä jotain kenkiä, joista ette hevillä luovu? 🙂

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Facebook: TÄÄLLÄ.