KAIKKI MITÄ OLET HALUNNUT TIETÄÄ TREENISTÄ & RAVINNOSTA

Hyvinvoinnin, treenin ja ravinnon ympärillä pyörii paljon kysymyksiä. Ajattelin ratkaista ongelman ja kertoa vastaukset yleisimpiin mieltä askarruttaviin kysymyksiin! Here we go..

Tehokkain tapa polttaa rasvaa?

Teetkö kasapäin hiittejä, missä heität neljä kuperkeikkaa bcaa-purkka suussa ja supersarjana nelkytviis wallballia, mutta tuloksia ei näy? No höh! Vastaus tähän on yksinkertaisen helppo ja täältä se tulee! Syömällä vähemmän kuin kuluttaa saa parhaat tulokset, tadaa! Tiedän, ei tarvi kiitellä! En tiedä miksi tätä salaisuutta on varjeltu niin pitkään.

Entä miten saada lisää lihaksia?

Teet joka treenissä kaikki erikoistekniikat läpi ja juot 4500 g maltoa ja heraa, mutta ainut joka kasvaa on pötsi ja kroppakin vaan hajoilee käsiin. Ei hitto, mahtaa harmittaa. Joskus vastaus saattaakin olla ihan kulman takana, nimittäin hommaan riittää 3-4 laadukasta voimatreeniä viikkoon ja riittävästi ruokaa sekä lepoa.

Voiko hiilareita syödä illalla?

Mun tietääkseni sitä ei ole kielletty missään laissa, ainakaan toistaiseksi, joten ei muuta kuin hiilaria napaan. Saat muuten paremmat yöunet kaupan päälle. PS. Sun kroppaa ei kiinnosta milloin ne hiilarit tulee, kyse on enemmän päivittäisestä kokonaismäärästä.

Lihottaako hiilarit?

Huh, melkonen kysymys, johon on oikeestaan kaksi vastausta – kyllä ja ei. Homma riippuu vähän siitä, miten paljon niitä ajattelit imaista. Turvautuisin kuitenkin tässäkin tuohon edelliseen lauseeseen – Kyse on enemmän päivittäisestä kokonaismäärästä. Jo ihan maalaisjärjelläkin pääsee pitkälle, eli jos tuo kysymys on edes tarpeellista esittää, on vastaus yleensä että sun tapauksessa ei lihota. (Koska luultavasti tarkkailet niiden saantia jopa hieman hysteerisesti ja voisit itseasiassa paremmin syömällä enemmän)

Paras dieetti&treeni kiinteytykseen?

Aamuaerobinen joka päivä kl. 4:00 (huom. pakko olla kl. 4:00 aamuyöllä, muuten se ei toimi ja huom huom. tyhjällä vatsalla, muuten ihan turhaa!) Jokaiselle lihasryhmälle oma treeni, eli sellanen 10-jakoinen saliohjelma, jonka kaverina maidoton, gluteeniton, sokeriton, jauhoton, rasvaton sekä vegaaninen ruokavalio!

….

Tee salitreeniä, aerobista, syö terveellisiä ruoka-aineita joka aterialla ja nuku tarpeeksi. 🙂

Miten pääsee ruokahimoista eroon? 

Syömällä himoittua ruokaa.

Saako dieetillä syödä leipää?

Saa.

Aerobista vai salitreeniä?

Molempia.

Paras rasvanpoltto valmiste?

Ei ole.

Miten välttää jouluähky?

Ei onnistu, älä edes yritä! 😀

Mukavaa päivää!

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Jos haluat tiedon uusista postauksista nopeasti, käy tykkäämässä blogin FB-sivusta TÄÄLLÄ.


MITEN TÄÄLLÄ HURISEE?

Milloinkohan viimeksi on tullut kirjoiteltua tänne mitään ilman varsinaista aihetta? Koska moni näytti vihreää valoa ihan vain tällaiselle ajatuksenjuoksu-teksteille, niin kokeillaas miten meikäläiseltä lähtee vielä puhtaat kuulusmispostaukset. Jos ei muita, niin ainakin äitiä kiinnostaa aina mitä mulle kuuluu! 😀

Rivien välistä ootte toki saaneet lukea kuulumisia aina välillä, mutta jos näin lyhyesti summaillaan niin uskon ja toivon, että mun elämäni yksi haastavimmista vuosista alkaa olla voiton puolella. Tässä on koettu suuria muutoksia asian jos toisenkin osalta ja välillä ei oo meinannut pääparka pysyä mukana menossa. Turha sitä on itselleen valehdella, sillä suuret muutokset kuten ero, terveydelliset muutokset ja perheeseen liittyvät asiat vaikuttavat voimakkaasti omaan jaksamiseen. Luulin olevani väsymätön, mutta väärin meni!

Mä oon kirjoitanut paljon siitä, kuinka on tärkeää oppia olemaan onnellinen yksin ja oon tietysti sitä mieltä, ettei omaa elämää ja onnea voi hakea aina toisten ihmisten kautta, mutta fakta on kuitenkin myös se, että me tarvitaan hyviä ihmisuhteita ja myös niitä toisia ihmisiä. Hyvät ihmissuhteet ovat osaltaan se elämän suola ja niistä voi saada hirveästi hyvää energiaa! Mullehan kävi sitten niinkin legendaarisesti, että kun vähiten mitään osasin odottaa, niin toi tyyppi putkahti mun elämään. Olin vakaasti päättänyt olla yksin ja jättää kaikki miehet unholaan.. haha. No, onneksi kävi kuten kävi, koska oon tosi onnellinen tällä hetkellä ja oon saanut paljon tukea muissakin asioissa.

Oon täällä maininnut myös noista treenimäärien vähentämisistä ja oon siis tietoisesti yrittänyt ottaa hieman rennompaa otetta elämään. Haluan, että mulla olisi elämässä muutakin sisältöä ja ennen kaikkea aikaa panostaa muuhunkin kuin vain treeniin, ravintoon ja duuniin. Edellä mainitut ovat edelleen todella tärkeitä asioita, joihin haluan panostaa, mutta oon tässä opetellut että vähempikin riittää. En väitä, että tällainen muutos tulisi tuosta vaan, sillä kyllä tässä on välillä saanut painia kilpaa omien ajatuksien kanssa, että mikä on tarpeeksi. 😀 Samalla on ollut kiva huomata, että kaikki aika ja energia ei oikeesti mene vain muutamaan asiaan, eikä siihen sitten lopulta kuole, vaikka ei treenaa kahdesti joka päivä!

Oon myös oppinut, että toimin itse niin, että kun on vaikeeta tai alkaa ahdistaa, yritän turvautua asioihin, joita osaan kontrolloida parhaiten. Eli jos alkaa suoraan sanottuna vituttaa, on helpompi siirtää ne fiilikset sivuun ja tehdä jotain tuttua ja turvallista, kuten treenata tai keksiä jokin projekti mihin panostaa kaikki aika ja energia. Uskon, että moni toimii näin, eli ei käy varsinaisia tunteita läpi, vaan siirtää ne vaan pois, jolloin ongelma ei todellakaan ratkea vaan pahimmassa tapauksessa kasvaa suuremmaksi. Näitä kannattaa miettiä aina välillä. Tunnetaan myös nimellä tunnelukko. 🙂

Jotta tämä ei menisi ihan liian diipiksi niin mennään hieman arkisempiin asioihin. Kävin tänään ensimmäistä kertaa elämässäni IASTM (Instrument Assisted Soft Tissue Mobilization) hieronnassa ja olipa muuten mielenkiintoinen kokemus! 😀 Yhtään kaunistelematta, tuo hoito otti aika kipeää ja huomasin olevani aivan liian jumissa!! Siinä makoillessani mietin, että nyt helkutti vähän skarppia kehonhuollon suhteen. Tämä käsittely on siis lihaskalvoja ja jumeja avaavaa ja siitä voi lukea lisää Iron Fist Massagen sivuilta! 

Tällä hetkellä mun pakarat ovat aivan punertavat samoin kuin etu- ja takareidetkin. 😀 Kuuluu kuitenkin asiaan ja toivottavasti jalat tuntuvat kevyemmiltä, kunhan pääsevät palautumaan hoidosta. Heti hoidon jälkeen tunsin kuitenkin että lihakset olivat jotenkin irtonaisemmat kuin ennen sitä.

Tänään oon vietellyt lepopäivää treenistä ja nykyään tiistai onkin ollut yksi lempparipäivistä, sillä vaikka mulla on muita duuneja niin on ihan virkistävää kun ei tarvitse mennä kokoajan kellon mukaan ja odottaa milloin illan jumpat alkaa. Huomenna sitten taas uudella innolla jumppien pariin!

PS. Kuten kuvista huomaa, tää Gymshark-addikti sortui jälleen tilamaan uusia kuteita 😀

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Jos haluat tiedon uusista postauksista nopeasti, käy tykkäämässä blogin FB-sivusta TÄÄLLÄ.


AMMATTINA SOSIAALINEN MEDIA & LIIKUNTA

Aina välillä kysellään mun työnkuvasta ja siitä miten oon tähän pisteeseen lopulta päätynyt. Oon kirjoitellut ennenkin mun ammatista, mutta tänään ajattelin kertoa hieman, miten kaikki rakentuu ja mitä oikeen puuhailen päivät pitkät. Mun työnkuva on siitä hieman erikoinen, että mulla on niin sanotusti aika monta rautaa tulessa. Teen siis paljon erilaisia juttuja somen ja treenaamisen ympärillä. Oon onnistunut yhdistämään nämä kaksi ihan kivasti yhteen ja oon jopa ylpeä siitä, missä pisteessä olen tänä päivänä. Työn haasteena on se, että se rakentuu niin monesta palasesta, että välillä on vaikea keskittyä yhteen asiaan kerrallaan. Toisaalta, erilaiset jutut antavat toisilleen vastapainoa, sillä tämä kotona yksin näpertely voisi käydä pidemmän päälle hieman yksinäiseksi, kun taas ryhmäliikunnan ja PT-työn parissa oon kontaktissa ihmisten kanssa, mikä antaa mulle henkilökohtaisesti paljon energiaa.

Hyvä ja huono puoli on myös se, että koko tämä homma liittyy periaatteessa mun persoonaan ja minuun itseeni. Jos etsitään jotain hienoa sanaa niin henkilöbrändi on kai sellainen, sillä esimerkiksi tämä some-puoli rakentuu pitkälti sen varaan. Kaikki on periaatteessa mun omissa käsissä ja määrään millaista sisältöä tuotan ja milloin, eli työ on aika vapaata. Toisaalta taas haastavissa tilanteissa tämä kääntyy itseäni vastaan, sillä mua ei voi kukaan esim. tuurata ja tämä aiheutti tosi paljon paineita esimerkiksi kesällä kun jouduin ottaa taukoa bloggaamisesta. Bloggaaminen vaatii luovuutta ja sitä on tosi vaikea tehdä väkisin. Toisaalta, kun on tuottelias fiilis, on tää ihan parasta puuhaa, enkä edes kutsuisi työksi. Tykkään kirjoittaa ja koen, että osaan tuoda ajatuksiani hyvin julki juuri kirjoittamalla.

Some-vaikuttaja – Blogi, instagram & snapchat ovat ne kanavat, jotka tuovat ”leivän pöytään”. Olen siis työntekijänä Indiedaysilla ja saan palkkani kerran kuukaudessa, koostuen kiinteästä palkasta ja kaupallisten yhteistöiden määrästä. Snapchattia käytän pääosin omaksi ilokseni, sillä tykkään sen rentoudesta ja helppoudesta. Jos blogin ja instan sisältö on enemmän juuri tähän hyvinvointigenreen suunniteltua, saattaa mun snäpissä vaihdella jutut aina koiravideoista omiin illanviettoihin kamujen kanssa.

Tuottamiseen sisältyy aika paljon muutakin kuin pelkät ulos näkyvät tekstit ja kuvat. Itse toimin niin, että ideoin ja mietin jatkuvasti erilaisia blogiin sopivia aiheita. Saan paljon inspiraatiota ympäristöstä, jossa vietän muuten aikaani paljon. Tämä onkin helpottanut tuottamista paljon. Kun juttelen asiakkaiden kanssa tai treenaan salilla ja katselen ympärilleni, saatan saada jonkun idean, josta lähden tuottamaan tekstiä.

Ensi kuussa tulee täyteen 7-vuotta bloggaamista ja kuten tännekin on välittynyt, oon kokenut pientä kriisiä sen suhteen mihin suuntaan haluan tätä viedä. Tekstien suhteen mietin aina, että klikkaisinko itse tekstin auki vai en. Mikä on tällä hetkellä kiinnostavaa ja mihin kannattaa ottaa kantaa. Teen paljon analysointia ja ajatustyötä sosiaalisen median parissa ja voisin sanoa tietäväni tästä bussineksesta todella paljon.

Saan paljon yhteistyöehdotuksia, joista murto-osa toteutuu tänne blogiin saakka. Parasta on tietysti tehdä yhteistyötä tuotteen ympärillä, jota käyttäisi ihan muutenkin, ilman mitään ”etuuksia”. Toisaalta, olen löytänyt paljon uusia suosikkituotteita ja juttuja, joita en välttämättä muuten olisi ostanut.

Mulla on hyvin vapaat kädet tämän blogin suhteen ja päätän itse kaikesta. Eli vaikka olen Indiedaysin alla bloggaajana, ei mua voida esimerkiksi pakottaa mihinkään mitä en itse halua. Aiemmin pyrin tuottamaan sisältöä ihan päivittäin, mutta nykyään tekstejä tulee keskimäärin 5 per viikko. Blogiin menevä aika vaihtelee todella paljon, joskus tekstit syntyvät hetkessä ja joskus postaukseen saa menemään todella paljon aikaa. Joskus toivoisin, että saisin vaan kirjoittaa, ilman että stressaisin kuvituksesta, sillä kuvat ja niihin menevä aika on välillä todella iso siivu omasta ajasta.

Annan kanssa on otettu monet #photoshoot sessiot ja hän on mun virallinen ”blogikuvaaja” 🙂

Ryhmäliikuntaohjaaja & Ryhmäliikuntavastaava – Toimin siis vastaavana ohjaajana Wasa Sports Clubilla. Ohjauksieni lisäksi huolehdin siis ryhmäliikunnasta ylipäätään meidän salilla. Uudet ohjaajat, aikataulujen suunnittelu, tapahtumat ja kaikki niihin liittyvä kulkee kauttani. Tällä hetkellä ohjaan itse noin 8 tuntia viikossa.

Ryhmäliikunta on ollut mun henkireikä jo vuosien ajan. Mulle on ollut aina tärkeää panostaa omiin ohjauksiini ja oonkin laittanut paljon aikaa ja energiaa siihen, että kehittyisin hyväksi ohjaajaksi. Mielestäni paras tapa kehittyä on itse työn tekeminen. Mietin paljon ohjaamistani, asiakkaiden reagointia ja sitä millaiset ”keinot” toimivat ohjauksissani parhaiten. Vaikka suhtaudun ohjauksiini melko rennosti nykyään, haluan että mulla on langat käsissä ja vaikka toimin paljon spontaanisti, yhden tunnin takana voi olla paljon suunniteltuja asioita, mitä ei välttämättä edes huomaa ulospäin. Tällaisia ovat esim. äänenkäyttö, musiikin ja liikkeen yhdistelmä, musiikin käyttö tehokeinona, valojen käyttö jne.

Oon saanut ryhmäliikunnan parista niin paljon, että sitä on vaikea tuoda kirjoittamalla julki. Se on auttanut vaikeina aikoina ja nostanut mun itsetuntoa, oon oppinut paljon ja saanut todella paljon uusia ystäviä ja tuttuja tän homman parista.

Haastavana puolena voisi mainita, että päivinä kun väsyttää ja on paska fiilis, voi ohjaamaan lähtö tuntua tosi raskaalta. Toisaalta taas, usein ohjauksien jälkeen nuo fiilikset ovat poissa. Koen, etten saa missään muussa treenissä samanlaista oloa aikaiseksi kuin ohjauksien aikana. Se hien ja hapotuksen määrä jonkun tiukan spinningin tai muun jälkeen on ihan parasta! 😀

Personal Trainer & Nettivalmennus – Tällä hetkellä en tee kovinkaan paljon PT-hommia, mutta mulla pyörii kuitenkin aina hommat muutaman asiakkaan kanssa, sen mukaan miten aikaa vaan riittää. Oon tehnyt myös etävalmennusta jonkun verran ja sitten meillä pyörii tuo ainorouhiainen.fi – sivusto, johon suunnittelen uusia ohjelmia aika ajoin. Välillä mietin, että haluaisin tehdä tätä puolta enemmänkin ja keskittää aikaa uusien juttujen suunnitteluun, mutta toistaiseksi tämä on vienyt hieman pienemmän siivun kaikesta. Kumpa olisi rajattomasti aikaa, sillä ideoita mulla olisi vaikka kuinka paljon. Lisäksi on aina ikävää kieltäytyä valmennuspyynnöistä, joita tipahtelee jatkuvasti melko paljon.

Jos mun rooli ryhmäliikuntaohjaajana on aika dominoiva ja vaativa, niin PT:nä oon hieman erilainen. Mulla on vuosien aikana muokkautunut tietynlainen tyyli ohjaajana, jonka koen toimivan parhaiten asiakkaitteni kanssa. Vahvuutena mulla on monipuolinen osaaminen treenin parissa sekä ravitsemuspuolen tieto&taito. Oon myös oppinut, että psyykkisellä puolella on nykyään hyvin iso rooli muutoksien onnistumisen kanssa. Tällaisissa PT-suhteissa on tärkeetä, että kemiat kohtaa, sillä työskentely on yleensä aika tiivistä.

Asiakkaiden muutostarinoita on tullut jaettua myös täällä!

SOME-vastaava – Oman sosiaalisen median lisäksi, vastaan nykyään myös Wasa Sports Clubin somesta ja tuottamisesta. Tämä työ sisältää pitkälti samoja asioita kuin oman brändin tuottaminen, mutta tietysti kuntosalin näkökulmasta. Lisäksi mukana on enemmän puhdasta markkinointia. Mun on helppo tehdä tätä työtä, koska tunnen firman paremmin kuin omat taskuni ja vietän siellä muutenkin paljon aikaa. Aluksi mietin, että riittääkö aika ja rahkeet, mutta toistaiseksi tämä on sujunut kätevästi muiden töiden ohella, kunhan muistan vain delegoida ajankäyttöni järkevästi.

Sellaisia puuhia tapahtuu siis mun arjessa. Oon nimenomaan pyrkinyt siihen, että arki ja viikonloput eroaisivat toisistaan ja välillä siinä onnistunutkin. Silti on vaan hyväksyttävä, että tämä ammatti on sellaista, että se kulkee tavalla tai toisella mukana myös niinä vapaapäivinä. Kuten kaikessa, myös eri ammateissa on aina omat hyvät ja huonot puolensa. Itse oon onnellinen, että suurimman osan ajastani, nautin siitä mitä teen!

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Jos haluat tiedon uusista postauksista nopeasti, käy tykkäämässä blogin FB-sivusta TÄÄLLÄ.


TÄNÄÄN TREENI VAIHTUI PIZZABUFFETTIIN

Yksi nykyajan vitsauksista on ihmisten ulkoisesti siloiteltu elämä. Tarkoitan, että esiin tuodaan helposti vain positiivisia asioita ja kerrotaan kun jokin on sujunut hyvin. Medialukutaidon omaavat toki ymmärtävät sen olevan vaan osa ihmisten elämää, mutta silti se vaikuttaa meidän alitajuntaan enemmän kuin ehkä itsekään voi ymmärtää. Vaikka joskus on huonoja päiviä, sen ei tarvitse johtua mistään, eikä sille tarvitse aina tehdä jotain. Niiden fiiliksien voi vaan antaa olla ja vaikka viettää sellaisen päivän, ettei ei edes yritä tehdä mitään haastavia tehtäviä.

Lähdettiin tänään aamupäivällä salille, tarkoituksena tehdä selkätreeni. Mulla oli vähän sellainen fiilis, että nojaa, mennään nyt, eiköhän se siitä lähde. No, siinä treenatessa oli vähän sellainen väkinäinen fiilis kokoajan ja alkoi ärsyttää yksi jos toinenkin asia. Vedin mm. herneet kun mies oli sekoittanut kreatiinia juomapulloon, jossa oli BCAA:ta (jota halusin siis juoda) ja marttyyrinä en muka voinut juoda enää ollenkaan. 😀 Nojoo, mun fiilis tarttui sitten toiseenkin ja jossain välissä päätettiin lähteä hemmettiin koko salilta ja jätettiin treeni kesken. Ei oo muuten kovin montaa kertaa käynyt meikäläiselle noin, mutta siis, jos treeni ei kulje niin sitten ei kulje ja koitetaan huomenna uudella innolla!

Kotiin tullessa piti alkaa miettiä ruokailuhommia ja siinä hetken pähkäiltyä päädyttiin lähtemään RAX:in buffettiin! Eli loppuepeleissä suunnitelma hyvä treeni + terveellinen safka muuttuikin paskaan treeniin ja ruokailuun Raxissa. 😀 Ja tällä hetkellä ei edes harmita yhtään. Yritän itsekin opetella ajattelemaan, ettei koko elämä ole mikään täydellinen suoritus, eikä yksi päivä suuntaan tai toiseen muuta juurikaan mitään. Toki pienistä asioista syntyy suurempi kokonaisuus, mutta niin kauan kun ei olla tähtäämässä tärkeisiin kilpailuihin (tai vaikka oltaisiinkin..) niin ei ole tarvetta elää kuin kurinalainen kilpaurheilija. Tuo on nykyään tosi väärinymmäretty asia, sillä hyvinvointi ja kuntoilu on sekoittunut aika vahvasti ammattiurheilijan meininkiin, kun kaikki mitataan treenien, ravinnon ja lepäämisen mittarilla. Olen itsekin elänyt siinä uskossa, että treeni ja ravinto muodostaa kaiken hyvinvoinnin ja lukenut tällaisia tekstejä miettien, että the only bad workout is the one that didn’t happen. Haha. 😀

Oon muutenkin miettinyt paljon bloggaamista, tätä blogia ja sisällöntuottoa. Oon siinä pisteessä, että haluaisin muuttaa tätä linjausta jotenkin, mutta haen vielä sitä suuntaa. Kaikki treenivinkit on jaettu, dieeteistä paasattu, hyvinvointi on niin kliseinen nimi jo itsessään, ettei siitä jaksaisi jauhaa enää. Haluaisin viedä tätä jotenkin rehellisempään suuntaan, ehkä jopa sinne mistä kaikki joskus aikoinaan alkoi. Joka puolelta tulee nykyään niin paljon ärsykettä, että ei jengiä kiinnosta enää lukea miten saat paremman perämisen tai kuinka valmistit viidennen tuhannen kerran raakasuklaata, tällä kertaa lakritsin makuisena. Jotain muutosta siis kaivataan, mutta en vaan tiedä vielä mitä! Olisi kiva kuulla teidän ajatuksia tästä aiheesta? Onko treeniblogit jo nähty vai eletäänkö ainoastaan murroskautta uuteen suuntaan?

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Jos haluat tiedon uusista postauksista nopeasti, käy tykkäämässä blogin FB-sivusta TÄÄLLÄ.


MITÄ TAPAHTUI KUN TREENIMÄÄRÄT VÄHENIVÄT?

Eilisessä tekstissä tuli sivuttua, että taitaa olla ensimmäinen kerta kymmeniin vuosiin, kun mun treenimäärät ovat olleet näin vähäisiä ihan säännöllisesti. Toivottavasti kukaan ei nyt tartu sanaan ”vähäinen”, sillä en jaksaisi miljoonatta kertaa sanoa, että kaikkihan on suhteellista ja riippuu siitä mihin vertaa. ;D Joskus kirjottaessa sitä miettii, että kuinka aina joutuu alustaa kaikki asiat joka kulmasta, ennen kuin voi sanoa mielipiteensä, hah!

No joo, pysytäänpä aiheessa, eli mitäs kaikkea mullistavaa on tapahtunut kun en olekkaan painanut pää kolmantena jalkana päivästä toiseen..

Palautuminen on (luonnollisesti) tehostunut, eli en ole jatkuvasti ihan jumissa. En toki ole aiemminkaan ollut ihan tukossa, mutta tämän palautumisen huomaa siis treenitehoissa, eli treenit sujuvat tehokkaammin, kevyemmin ja tuntuvat paremmilta. 

Kroppa ei ole niin nesteinen kuin aiemmin. Kun treenimäärät ovat korkeat, on keho jonkinlaisessa ”pumpissa” jatkuvasti, eli olo on nyt jopa kevyempi ja slimmimpi kuin silloin kun paukuttaa hulluna menemään!

Nukahdan nopeammin, eli pääsen nopeammin rentoutuneeseen tilaan iltaisin. Tämän eron huomaa, sillä päivinä kun treenaan tuplasti, nukahdan hitaammin ja saatan heräillä yöllä. Johtunee siitä että keho on hieman ylikierroksilla, kun treenikertoja tulee enemmän.

Ruokahalu on pienentynyt. Tämä on toki hyvä homma siinä mielessä, että ruoka ei ole jatkuvasti mielessä. 😀 Toisaalta sekin on aika kiva fiilis, kun oot vetänyt törkeen kovan treenipäivän ja ruoka maistuu ah, niin taivaalliselta! Toki ruoka maistuu nytkin, mutta ei samalla tavalla. Ennen en voinut ymmärtää, miten jollekin voi olla haastavaa syödä riittävästi, nyt voin jollain tavoin samaistua siihen että syöminen ei oo kovin kivaa silloin kun ei ole nälkä. Terkuin muija, jolla oli ennen nälkä 24/7.

Enemmän aikaa! Tää on ollut tosi jees, sillä treeni ei vie ainoastaan sitä siihen menevää aikaa, vaan koko projekti liikkumisien, suihkujen ja ruokailujen kanssa leikkaa ihan hyvän siivun päivästä, varsinkin kun se tapahtuu useampaan kertaan. Koen, että oon jopa pystynyt tekemään muita duuneja paremmin/tehokkaammin, kun on ollut enemmän aikaa panostaa siihen mitä tekee. Lisäksi oon kokenut ihan ennenkuulumattomia juttuja ja esimerkiksi viettänyt keskellä viikkoa illan kotona telkkua katsellen. Huh, melko hurjaa jos en sanois! 😀

No mites oon sitten treenannut? Mullahan on ohjaukset vähentyneet ja oon myös vähentänyt omien treenien määrää samaan aikaan. Pyrin tekemään kävelylenkkejä 1-4 kertaan viikossa näiden lisäksi. Koska teen paljon duunia sisätiloissa, tuntuu hyvältä haukata happea ja liikkua rennommin ulkona.

Viime viikko näytti tältä:

MA: Bodyattack, spinning

TI: lepo

Ke: Bodyattack, TBC (step-tunti)

To: Bodystep, Sprint

Pe: RPV, rinta-hauis-ojentaja salilla

La: lepo

Su: Pakaratreeni salilla (Booty challenge)

Harvoin tulee tällaisia kirjoiteltua, mutta onko siellä ruudun takana joku joka olisi kiinnostunut aloittamaan treenit meidän ihan parhaalla salilla, eli Wasa Sports Clubilla? Hintaanhan kuuluu (naisille) kaksi salia ja nykyään molemmat paikat ovat auki 05:00-23:00, jolloin treenaamaan pääsee lähes milloin tahansa. Meillä on ihan loistotarjouksia tällä hetkellä, esimerkiksi jos oot joskus ollut jäsenenä ja oot alkanut kaipailla takaisin treenien pariin, niin nyt saat kortin sun vanhalla hinnalla taas (+5€ joka on tullut kaikille) !! Uusille tyypeille on olemassa mm. 59€/kk hinta ja vaikka mitä muita siistejä juttuja. Muhun voi olla yhteydessä jos haluaa aloittaa hommat kohti parempaa oloa ja energisempää talvea. Voin kertoa, että mikään ei oo tehokaampi ase kaamosta vastaan kuin liikunta! 🙂

Heitetäänpä vielä, että jos joku päättää ottaa mun kautta kortin, lupaan auttaa henkilökohtaisesti homman alkuun. Vinkkaan parhaat jumpat sun tavoitteisin sopiviksi ja autan muissakin jutuissa että pääset alkuun! –> aino.rouhiainen@wsc.fi

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Jos haluat tiedon uusista postauksista nopeasti, käy tykkäämässä blogin FB-sivusta TÄÄLLÄ.