KEVYEMPI HERKKUPIZZA

Ruokavaliota noudattaessa arvostaa helppoja, nopeita mutta herkullisia ruokia ja oonkin viime aikoina kehitellyt paljon kevyitä reseptejä, jotka sopivat myös mun ruokavalioon sekä arkena että viikonloppuisin. Mun ruokavalio on tosiaan hiilihydraattipitoinen, mutta rasvan määrä ei ole mikään kovin hurja, jonka vuoksi oon tykännyt käyttää proteiininlähteitä, joissa ei ole ihan hirveästi rasvaa.

Olen mukana Kariniemen kamppanjassa, jonka sen tiimoilta pääsin testailemaa uusia kanaleikkeleitä kahdessa maussa; hunajapaahdettu filee sekä mustapippuri-oliiviöljy paahdettu filee. Tuotteet ovat luonnollisia (ei lisättyä fosfaattia) ja valmistettu suomalaisesta broilerin fileestä. Leikkeleet ovat rakenteeltaan mehukkaita ja mureita ja sisältävät runsaasti proteiinia. Tuotteiden lihapitoisuus on 86 % ja niillä on myös Sydänmerkki.

Blogia pidempään seuranneet tietää että pizza on yksi mun kaikkien aikojen lemppareista, joten oonkin kehitellyt reseptin, jonka avulla voin syödä mun lounaan tai päivällisen pizzan muodossa ihan näin dietilläkin. Sain snäpissä tosi paljon kyselyä tästä reseptistä, joten täältä se tulee. Ruokavalion vuoksi, olen yksinkertaistanut pohjaa tästä versioista, joka onkin tullut jaettua useampaan otteeseen. Näillä määrillä tulee siis yksi suuri pizza, jonka voi vedellä napaan yhdessä tai vaikka kahdessa erässä. Ohjeessa kerron siis tarkkaan, miten itse olen pizzan valmistanut, joten jokainen voi sitten muokkailla määriä jne halutessaan. 🙂

Pohja:

  • 2-4 dl vettä
  • suolaa
  • 10 g psylliumkuitua
  • 10 g Fibrex sokerijuurikaskuitua
  • 90 g kaurajauhoja

Mittaa aineet astiaan  (laita aluksi hieman vähemmän vettä ja lisää tarvittaessa) ja sekoita, anna turvota hetki ja lisää tarvittaessa nestettä. Jätän itse taikinan niin löysäksi että pystyn sivellä/painella sen lusikan avulla leivinpaperille. Paista pohjaa 225 asteessa noin 10 min. Huom! Esipaisto on tärkeä, sillä muuten pohja jää löysäksi, eikä lopputulos onnistu.

Päälle: 

Pilko aineet silpuksi ja lisää reunallisen pannun pohjalle vettä. Paista kaikki aineet kypsäksi ja mausta hyvin (vesi estää pohjaanpalamisen ja tekee esim. vihanneksista meheviä, kun muistaa mausteet). Kun pohja on valmis, sivele pohjan päälle ketsuppi ja lisää paistetut päälliset. Viimeistele juustoraasteella ja paista vielä uunissa viitisen minuuttia.

Nuo leikkeleet ovat tosi meheviä ja hyvän makuisia, jonka takia ne sopii loistavasti tähän pizzaan, tai esimerkiksi erilaisiin munakkaisiin. Itse tykkään näistä just monikäyttöisyyden vuoksi ja siksi koska niitä pystyy käyttämään monissa resepteissä proteiininlähteenä. Makukin toki ratkaisee, kuten aina!

Kertokaas kommenttiboksissa ideoita, mihin käyttäisitte näitä tuotteita. Palkintona arvotaan kaikkien kommenttien kesken 3 x 20 euron arvoinen lahjakortti, jolla voi hankkia Kariniemen tuotteita mistä tahansa kaupasta, joka näitä tuotteita myy. Säänöt täällä. 

Mun ruoka- ja treenipainotteisia touhuja voi seurata myös instagramista: ainorouhiainen sekä snapchatista: ainopaino.

Jos haluat tiedon uusista postauksista nopeasti, käy tykkäämässä blogin FB-sivusta TÄÄLLÄ.


MIKS OOT DIEETILLÄ?

Ei ole yksi tai edes kaksi kertaa, kun oon kuullut tuon saman kysymyksen viime aikoina. En koe olevani tilivelvollinen kenellekkään siitä, että oonko dieetillä vai en, mutta ajattelin selventää asiaa hieman senkin suhteen, että ymmärettäisiin, ettei dieetti tosiaan tarkoita samaa kuin laihdutuskuuri. On toki totta, että koska esimerkiksi monet fitness-lajeissa kisaavat siirtyvät dieetille ennen kisoja, tähän sanaan liittyy voimakas mielikuva siitä, että ruokia vähennetään ja olomuotoa aletaan kutistaa kisakuntoon.

Kuten olen monesti ennenkin maininnut, sana dieetti tarkoittaa ruokavaliota ja ruokavaliolla voi olla myös muita päämääriä kuin laihduttaminen. Itse päätin olla jakamatta tarkkoja tavoitteitani tänne julkisesti, mutta yksi sivutavoite oli saada keho toimimaan optimaalisesti oikeanlaisen ruokavalion avulla. Vaikka itselläni on riittävästi tietoa ja taitoa tällä osa-alueella, on joskus näitä asioita vaikeampi ottaa käytäntöön kun kysymyksessä on minä itse. 😀 On myös helppo jatkaa samoja vanhoja rutiineja, vaikka tietäisi että jonkinlainen muutos voisi olla hyvästä. Uusien tapojen ja uuden ruokavalion myötä olen pystynyt parantaa omaa suorituskykyä sekä palautumista, jonka ansiosta myös kehitys on lähtenyt nousuun. Sanotaan, että mulla on sekä ulkoisia että myös ns. sisäisiä tavoitteita, jotka kuitenkin tukevat toisiaan.

Tuntuu, että nykyään syömisen ja treenin ympärillä on hirveästi tällaisia stereotypioita, että jokainen terveellisesti elävä olisi laihdutuskuurilla tai menossa kilpailemaan. Ääripäitä löytyy toki, mutta on myös paljon siltä väliltä. Jotenkin sellainen liika jeesustelu aiheesta kuin aiheesta ärysttää mua suunnattomasti. Myös olettaminen ilman tietoa on ehkä tyhmintä mitä voi tehdä. Nykyään ihmiset olettavat ihan hirveästi kaikenlaista tietämättä asioiden todellista laitaa. Usein kysytään, että miksi pitää tavoitella enemmän, jos on jo suht hyvässä kunnossa. Vähän sama kun sanoisin fiksulle ihmiselle, että miksi enää luet kun oot jo viisas nyt? 😀

Jos palataan takaisin mun projektiin, niin lyhyessä ajassa on tullut huomattua isojakin muutoksia, mikä motivoi entistä enemmän jatkamaan samalla tavalla. Mietin tässä että miten paljon sitä saadaankaan aikaiseksi seuraavien neljän kuukauden aikana?! 😀 Eilen juuri kirjoitin, että oon päättänyt olla välittämättä siitä mitä mieltä muut ovat mun valinnoista, mutta silti sellaiset väärät ja etenkin syyllistävät oletukset harmittaa aika ajoin. Kannattaa muistaa, että kaikki eivät ole samanlaisia, joillekin se ei ole stressaavaa tai haastavaa vaikka punnita niitä ruokia, vaan se tulee automaationa, jolloin tietää saavansa riittävästi energiaa oikeassa suhteessa. Jos urheilee näillä määrillä, on vain fakta että myös ruokavalio vaatii erityishuomiota.

Maanantait on nykyään mun ihan lempparipäivä ja heräsin tänäänkin ihan intopiukeena, koska edessä odottelee niin paljon makeita juttuja pitkin viikkoa! Kävin heittämässä viikon ensimmäisen salitreenin ja sain muuten kommenttia salilla, että ”ennen olit vaan laiha, nykyään sulla on myös lihaksia” 😀 Hahaa. No ihan hyvä jos ne lihakset näkyy, mutta on mulla mun mielestä aina ollut lihasta jonkun verran, että en ihan pelkäksi laihaksi kutsuisi. Viikon eka treeni on melkeimpä aina paras, koska kroppa on saanut levätä ja eilen tuli vielä tehtyä kevyttä hiilaritankkausta lepopäivän kunniaksi. Mä oon vaan jotenkin niin fiiliksissä kaikesta tällä hetkellä, että en tiedä mitä tekisin!

Lähetän täältä ison energiatuulahduksen myös sinne ruudun toiselle puolelle ja muistutan, että alahan tekemään niitä juttuja joiden avulla saavutat sen mitä haluat! <3

KUVAT: Anna Riska / Annmarias

Mun ruoka- ja treenipainotteisia touhuja voi seurata myös instagramista: ainorouhiainen sekä snapchatista: ainopaino.

Jos haluat tiedon uusista postauksista nopeasti, käy tykkäämässä blogin FB-sivusta TÄÄLLÄ.


MILTÄ RUOKAVALIONI NÄYTTÄÄ NYKYÄÄN?

Viitsisitkö/voisitko tehdä jonkunlaisen kokoavan postauksen siitä, miltä sun nykyinen ruokavalio näyttää? Ei siis välttämättä tarvitse yksityiskohtaisesti kertoa, mutta esim. mikä on muuttunut aiempaan verrattuna. Syötkö edelleen gluteenittomasti ja maidottomasti? Käytätkö kasviproteiininlähteitä? Millaisia superfoodeja/lisäravinteita löytyy käytöstä? Onko sun aamu-/ilta-/välipalat pysyneet ennallaan?

Ja supersuuri kiitos ihan huipusta blogista♡ oot koukuttanut mut aivan täysin 😀

Ensinnäkin KIITOS! <3 🙂

Ravintojutut kiinnostaa aina, joten ajattelin kirjoitella hieman nykyisestä ruokavaliostani. Noudatan siis tällä hetkellä Timo Haikaraisen suunnittelemaa ravinto-ohjelmaa, joka on suunniteltu tukemaan mun tavoitteita. Ruokavalio ei poikkea kovinkaan paljon aiemmasta, syön edelleen paljon samoja ruoka-aineita kuin ennen, mutta pieniä muutoksia on tullut mukaan ja oon enemmän kuin tyytyväinen, että päätin lähteä tähän projektiin!

Luonnollisesti en voi kertoa tarkkoja määriä tai ohjeita täällä, mutta ei niillä ohjeilla kukaan mitään tekisikään, koska ruokavalio on suunniteltu juuri meikäläisen menojen mukaan ja niitä menoja on muuten paljon! 😀 Treenimäärät ovat siis kovat, joten ruokaa ja energiaa tulee kivasti. Syön tällä hetkellä enemmän kaloreita kuin olen aiemmin syönyt ja suurin määrä energiaa tulee hiilihydraateista. Hiilarimäärän vuoksi on ruokavaliokin kokenut hieman muutoksia ja esim välipalat ovat paljon runsaampia ja erilaisia kuin ennen. Myös puuroa tulee syötyä aika mukavan kokoisia kattilallisia pariin otteeseen päivässä.

Itse ajattelen aina, että ruoka on paljon muutakin kuin kaloreita ja makroja, mutta kun energiaa ja niitä hiilareita täytyy saada paljon, täytyy välillä syödä myös ns. ruokia, jotka eivät ole ehkä ravintosisällöltään täydellistä priimaa. Syön siis enemmän mm. leipää, riisikakkuja ja kauraa. Syön myös yhden hedelmän päivässä. Aiemmin en ole syönyt juurikaan hedelmiä, ainoastaan marjoja.

Ruokavalion suurimmat muutokset ovat siis tulleet ns. pienemmille aterioille, kuten aamuun sekä välipalaan. Mun nykyisestä aamiaisesta pystyisi valmistaa myös smoothien, mutta toistaiseksi oon vedellyt sen puuron muodossa ja juonut viherjauheen c-vitamiiniporeen ja msm-jauheen kera erikseen. Pääateriat koostuvat samoista aineksista kuin ennenkin (ylläoleva kuva), makrojen suhteet on vain erilaiset. Eli niitä hiilareita on paljon enemmän, kun taas protskua vähemmän. Huomaan jatkuvasti, että meinaan saada liian paljon proteiinia päivässä, etenkin silloin jos alan muokata aterioiden koostumuksia makrojakauman mukaan, niin ne pirun protskut meinaa aina dominoida.

Syön edelleen pääsääntöisesti gluteenittomasti ja maidottomasti, mutta olen syönyt välillä esim fazerin kauraleipää, joka ei ole täysin gluteeniton. Maitotuotteita käytän hyvin harvoin, mutta esim tuohon alla olevaan pizzaan ripottelin hieman juustoa. Kasvisproteiinilähteiden käyttö on nyt alkuun jäänyt vähemmälle, sillä alkuun olen mennyt ns. helpolla ja noudattanut täysin ohjeen mukaisen ateriakokonaisuuden makrojakaumaa.

Välipalaa olen kuitenkin kokeillut muokkailla muutamaan otteeseen. Mulla on siis jokaisen aterian makrot sekä kalorit ja voin muokkailla ruoka-aineita, kunhan suhteet pysyy vain samana. Tämä on tällaiselle ruoka-hifistelijälle erittäin mielekästä puuhaa, kun saa kasailla kivoja ruokakokonaisuuksia. Viime torstaina valmistin illallisen makroista oikeen kivan kokoisen ja makuisen pizzan. Sain vielä makrot stemmaamaan täydellisesti, vaikkakin jouduin tekemään hieman pidempään laskutoimituksia. 😀

Superfoodeista käytän siis viherjauhetta sekä MSM-jauhetta. Satunnaisesti käytän myös muitakin tarpeen mukaan. Vitamiinihommat ovat pysyneet ennallaan. Voisin siis sanoa, että syön jopa rennommin nyt, vaikka noudatan tiettyä ruokavaliota. Kunhan saan homman rullaamaan vielä paremmin, kokeilen myös monipuolistaa ruoka-annoksia, että söisin muutakin kuin sitä kaalia ja parsakaalia päivästä toiseen. Mietin tässä juuri, että oon syönyt kesästä asti yli puoli kiloa kaalia joka päivä. 😀 Parsakaalia menee samat määrät, mutta ei se väärin oo! Lisäravinteista käytän heraa, aminohappoja sekä kreatiinia.

Kuten on tullut mainittua, energiatasot ovat todella hyvät ja treeni kulkee! Oikeen odotan jokaista salitreeniä innolla ja vielä mukavampaa on kun painoenkat vaan paukkuu jatkuvaan tahtiin. Penkkasin tänään sarjoja 60 kilolla, joten maksiminostokin menee tällä hetkellä varmasti jo lähempänä 70 kiloa. 🙂

PS. Tuo valkoinen tahna tuli esiteltyä snäpissäkin tänään. En vaan voinut vastustaa kiusausta valkosuklaan makuisesta herkusta, joka oli vielä vähäsokerinen ja sopi aika passelisti välipalan makroihin. En lähtisi käyttämään ihan päivittäin (sisälsi myös kaikkea ylimääräistä), mutta silloin tällöin jos tekee mieli jotain hyvää niin tuo makea tahna + suolaiset riisikakut oli aika bueno combo! Ostin putelin Fitnesstukusta.

PPS. Äskeistä peeässää kirjoittaessa tajusin, ettei mulla ole ollut pitkiin aikoihin enää minkäänlaisia makeanhimoja tai muitakaan ruokahimoja. Kiitos hiilarit!

Mun ruoka- ja treenipainotteisia touhuja voi seurata myös instagramista: ainorouhiainen sekä snapchatista: ainopaino.

Jos haluat tiedon uusista postauksista nopeasti, käy tykkäämässä blogin FB-sivusta TÄÄLLÄ.


UUSI RUOKAVALIO & TREENIOHJELMA

Piti tulla jo eilen kirjoittelemaan, mutta tuntui että kaikki tekniikan lait oli sitä vastaan. Mun kone huutaa jatkuvasti, että muisti on täynnä. Ulkoinen kovalevyni oli huollossa (joulun aikaan :D:D) ja kun sain sen takaisin, se oli ilmeisesti formatoitu (?!) väärään muotoon ja nyt sekään ei toimi. En saa siirrettyä uusia kuvia, enkä pysty editoida uuden treeniohjelman videoita. Lähtee järki kun aina joku tällainen keissi estämässä hommia. No, edelleenkään en saa niitä uusia kuvia siirrettyä, mutta mennään vanhoilla/ rakeisilla puhelinkuvilla tällä kertaa.. 😀

IMG_2295

Aloitin eilen uuden ruokavalion sisäänajon ja snäpissä tulikin höpistyä aiheesta jonkun verran. Mä oon aikamoinen ruokahifistelijä ja odotin kaikista eniten uutta ruokavaliota, sillä mun mielestä on jotenkin tosi kivaa pohtia ruokavalioon liittyviä juttuja. Mulla on siis kolme erilaista ohjelmaa, joita pyöritän treenien mukaan eri päivinä. Ruuat ovat hyvin pitkälti sitä mitä olen aiemminkin syönyt, mutta makrot ovat erilaiset ja on siellä jotain muutakin uutta. Vaikuttaa näin ensituntumalta tosi hyvältä.

Alkuvuoden agendana on ollut nostaa hiilarimääriä ja vaikka oon sitä tehnyt aktiivisesti, niin nyt ne nousivat jälleen. Hiilaria tulee siis melko suurella kädellä, mutta ainakin pysyy kone käynnissä. Mulla on kaikkien aterioiden makrot, joten pystyn soveltaa aika paljon erilaisia juttuja ja ruokia halutessani. Lisäksi kaloreita tulee paljon, joten skaala eri ruokalajeille on aika laaja. Hyvä puoli on tietysti se, että nämä asiat ovat itselle erittäin tuttua juttua ja sen vuoksi tekee kaikesta helpompaa. Uskon, ettei tässä tule olemaan mitään ongelmia, kun oon jo aiemminkin syönyt aikataulutetusti ja suhteellisen tarkasti niin, että oon tiennyt suunnilleen syömieni annoksien määrät yms. Lisäksi omaan aika hyvän tatsin juuri siihen miten tietyillä makroilla saa hyvinkin erilaisia settejä aikaiseksi, joten ei muuta kun testailemaan!

IMG_2310

On hassua, että tällainen pieni asia tuo uutta motivaatiota. Kun sulla on selkee suunnitelma mitä tulee tapahtumaan, ei sitä edes mieti muita vaihtoehtoja. Jos ohjelmassa lukee että maanantaina aamulla treenataan niin silloin treenataan, eikä mielessä ehdi arpoa, että meniskö vai eikö menis. Ihmismieli on kyllä jännä kapistus!

Tästä onkin kätevää siirtyä aiheeseen nimeltä treeni. Treenirintamalla lähden tekemään kolmea omaa treeniä viikkoon. Mulla on tietyt tavoitteet tämän osalta ja painopiste on sitten näissä jutuissa. Käytiin tosiaan torstaina liikkeet ja tekniikat läpi ja olipa taas hyvä muistutus, että vaikka olisit kuinka pro tahansa, on tekniikan tarkistus toisen toimesta aina hyvä idea. Pieneillä jutuilla löytyi parempi kontakti etenkin tuonne takaketjun lihaksistolle, jonka aktivoinnissa mulla on ollut eniten haasteita. Tällaiselle jumppapirkolle ja supersarja-sankarille tekee tiukkaa hyvää opetella tekemään sarjat rauhallisemmin ja pitämään taukoja. Keskityn siis treenaamaan lihasta, enkä hinkkaamaan liikettä. Toki oon tehnyt tätä aiemminkin, mutta nyt focus on vielä hieman eri jutuissa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Treenimotivaatio on siis huipussa ja kroppa tuntuu palautuvan hyvin, koko ajan paremmin. Tämän vuoden puolella oon nukkunut yötkin jo yhteen putkeen ilman ärsyttävää heräilyä. Uni on mun mielestä aika hyvä hyvinvoinnin mittari, sillä kun sillä alueella alkaa näkyä ongelmia, kannattaa pysähtyä ja miettiä mikä on pielessä. Päivärytmikin on muuttunut tässä viimeaikoina niin, että nukahdan usein siinä 23 maissa ja herään 7-8 aikaan. 😀 Kiva näin sunnuntaiaamuna, kun kerrankin saisi nukkua niin heräsin tietysti seiskalta pirteenä! Ollaan menossa kohtapuoliin Riikan kanssa kävelylle ja infrapunasaunaan. Tänään on siis luvassa lepopäivä ja nuo aktiviteetit sopii siihen paremmin kuin hyvin, unohtamatta henkistä palautumista, jota saa aina kun pääsee jauhamaan kamujen kanssa ilman kiirettä!

Mainostelen vielä tähän loppuun kun kerrankin muistan! Tulevana tiistaina 14.2 ohjaan ylimääräisen spinning-tunnin WSC – Ladies Clubilla kl. 6:45 (aamulla!!), jonka jälkeen tarjoamme kaikkille aamutreenaajille ystävänpäivä aamiaisbuffeen! <3

Mukavaa sunnuntaita kamut ja jos haluatte seurata tätä mun projektia tarkemmin niin päivittelen aika ahkerasti snäppiä ja instaakin nykyään!

Mun ruoka- ja treenipainotteisia touhuja voi siis seurata myös instagramista: ainorouhiainen sekä snapchatista: ainopaino.

Jos haluat tiedon uusista postauksista nopeasti, käy tykkäämässä blogin FB-sivusta TÄÄLLÄ.


EI NE KUMMINKAAN JAKSA TAMMIKUUTA PIDEMMÄLLE..

Onko siellä ruudun takana sellaisia, jotka aloittivat tammikuussa hieman kevyemmän ja terveellisemmän elämän? Nämä ”vuodenaikalaihduttajat” ovat tietysti tietynlainen stereotypia, mutta toisaalta..Jos tammikuusta saa motivaatiota tehdä parempia valintoja niin miksi ei? Mun mielestä on aina hyvä juttu, että halutaan aloittaa liikunta tai jättää ylimääräiset herkuttelut minimiin. On jotenkin tylsää, että sitä usein teilataan jo etukäteen, että ei ne kumminkaan jaksa tammikuuta pidemmälle.. No ei varmasti tuolla asenteella ainakaan.

Tietysti paras tapa on pitää tasapainoa yllä läpi vuoden, mutta joskus jostain on vain aloitettava ja vaikka itsekin tasapainoilen mielestäni suhteellisen kivasti, niin saan silti uutta potkua vaikkapa juuri uudesta vuodesta tai lähentyvästä kesästä. Jos se on jonkun mielestä pinnallista tai väärin, niin saa mun puolesta olla. 😀

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

nice cream ala meikä!

Oon tainnut ennenkin jakaa omia kevyitä suosikkeja, joiden avulla kevennys ei edes ole mitenkään erityisen hankalaa. Toki kaikki vaatii pientä harjoittelua, myös makuaistilla menee oma aikansa tottua erilaisiin juttuihin. On täysin selvää, että jos on tottunut mussuttamaan sokerileivoksia, ei jokin vastaava proteiinileivos maistu läheskään samalta. Olen myös oppinut sen, että terveysleipomuksien ja ruokien kokkailu vaatii myös harjoittelua. Kun muistelen aikaa taaksepäin, niin aikamoista kuraa on tullut valmistettua ja sitä kautta opittua, miten näistä saa oikeesti hyvän makuisia! 😀

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tässä mun omat dieetin pelastajat!

Suunnitelma & säännöllisyys – Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty! Suunnittelen päivän ateriat etukäteen ja valmistan ne valmiiksi jos en ole kotona ruoka-aikana. Nälkäisenä on hyvin haastava ajatella viisasti, joten tämä on mielestäni ihan ykkösasia onnistumisen kannalta.

Runsas kasviksien ja vihannesten käyttö – Lisään näitä todella runsaasti joka aterialle, jonka ansiosta kevyetkin ateriat ovat todella täyttäviä ja runsaita. 150 g kanaa ja 50 g riisiä voi olla hyvinkin runsas setti, jos sen höystää vain suurella vihannesmäärällä (ja nyt en tarkoita että syön noilla määrillä). Mielestäni vihanneksien maussa ratkaisee hyvin pitkälle valmistustapa ja maustaminen. Harjoittelu tekee mestarin!

Vaihtoehtoiset herkut – valkuaispannari, proteiinifluff (joka on muuten älyttömän kevyt ja älyttömän täyttävä setti), nice cream sekä esimerkiksi omenakaurapaistos toimivat makeanhimon taltuttajina tarvittaessa. Viikonloppuisin tykkään valmistaa dieettipizzaa tai hamppariaterian, jotka molemmat saadaan mahtumaan myös ruokavalion aterian makroihin. Vaihtoehtoja on todella runsaasti, kun vain hieman pistää mielikuvitusta liikkeelle. 🙂 Snäpissä (ainopaino) näitä ja näiden valmistusta näkee melko usein.

Puuro – Tälle on pakko antaa ihan oma kohtansa. Valkuaiskaurapuuro, mustikoilla ja kookosöljyllä on yksi päivän kohokohdista, välillä kahdesti tai jopa kolmestikin. Jotain niin hyvää, täyttävää ja hyvää tekevää samaan aikaan. Treenipäivinä (eli useimpina päivinä) syön iltapalaksi suuren kattilallisen puuroa ennen nukkumaan menoa. Nyt kun oon lisännyt hiilarimäärää, oon syönyt saman setin välillä myös aamulla/välipalana.

Proteiinipatukat – Tiedän, että eivät ole välttämättä ravintosisällöltään parasta mahdollista laatua, mutta kai sitä voi jotain paheita olla. Valitsen aina sellaisia vaihtoehtoja, joissa on mahdollisimman vähän sokeria lisättynä. Oma patukoiden top 3 onkin Questbarit, Nutraminon protein bar chunky peanut & caramel (niiiiiin hyvää!!) sekä tuo alla näkyvä Fitnessgurun One Whey Zero!

pc010889

Tulevalla viikolla alkaa sinänsä uusi aikakausi näiden osalta, että tapaan valmentajan ensimmäisen kerran ja alan siitä noudattaa hänen ohjeitaan. Katsotaan miten mun rutiinit tulee muuttumaan. 😀

Tsemppiä kaikille keventäjille ja liikunnan lisääjille, muista että pystyt kaikkeen mihin vain itse haluat! 🙂

Mun ruoka- ja treenipainotteisia touhuja voi seurata myös instagramista: ainorouhiainen sekä snapchatista: ainopaino.

Jos haluat tiedon uusista postauksista nopeasti, käy tykkäämässä blogin FB-sivusta TÄÄLLÄ.