Täydellinen minttusuklaakakku (gluteeniton, maidoton)

Heippa! Vihdoinkin pääsen julkaisemaan tämän! Kiusasin teitä hieman ja näytin pientä sneek peekia tästä kakusta jo aikaisemmin viime viikolla. Olette pyydelleet reseptiä useaan otteeseen ja täältä se tulee. 🙂

Mua pyydettiin mukaan Provenan ja Fitfashionin kamppanjaan ja tämä olikin itselleni mieluinen juttu. Minähän en noudata gluteenitonta ruokavaliota, mutta olen kovin kiinnostunut aiheesta. Itsellä ei ole ollut ongelmia viljojen tai muidenkaan ruoka-aineiden kanssa, joten en ole niitä joutunut jättämään pois.

DSC01588

Jos Provena ei ole vielä tuttu, niin kyseinen merkki valmistaa siis gluteenittomia tuotteita kaurasta keliaakikoille ja muille gluteenia välttäville. Sain kokeiluun Provenan täysjyväkaurajauhon, joka on 100% täysjyväkauraa. Kaurajauho sisältää runsaasti kuitua (11g/100g).

DSC01575

DSC01574

Otsikkohan jo itsessään paljastaa mihin tätä tuotetta käytin. Täytyy nyt hieman hehkuttaa, että tämä on ehdottomasti paras teokseni ikinä! Kakku on niin hyvää, ettei mitään järkeä. Ei huomaa lainkaan, että tämä olisi terveellisempi versio tavallisesta sokerirasvasuklaakakusta! Poikaystävä, joka ei yleensä suostu syömään mitään mun terveellisempiä leivoksia, sanoi että mikset oo aina tehnyt tällaisia ja tykkäsi kovasti. Oikeastaan kaikki, joille olen tätä tarjonnut ovat olleet ihastuneet makuun. Kakkuhan ei ole varsinaisesti mikään maailman vähäkalorisin, mutta ainesosat ovat parempia kuin tavanomaisissa leivoksissa. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan.

DSC01592

Päätin ikään kuin yhdistää tavallisen uunissa tehtävän kakun ja raakakakun yhteen ja tein pohjan siis ihan normaalisti uunissa käyttäen näitä kaurajauhoja. Tämä on oiva vinkki pähkinäallergisille, sillä raakakakkujen pohja on lähes aina tehty pähkinöistä. Tietysti silloin tarkkana mitä suklaata käyttää, sillä tuo Cocovin oma saattaa sisältää jäämiä pähkinöistä. Pohjan taikina itsessään oli jo niin hyvää, että olisin voinut syödä pelkästään sitä. 😀

DSC01585

Pohja:

Kuivat aineet:

  • 4 dl provena täysjyväkaurajauhoja
  • 1 tl leivinjauhetta
  • 2-3 rkl raakakaakaojauhetta
  • 1/2 tl suolaa
  • 3-4 rkl steviajauhetta tai muuta makeutusta oman mielen mukaan
  • 1 tl vaniljapulveria 
  • (n. 20 g vanilja-valkosuklaan makuista heraproteiinijauhetta jos löytyy kaapista ja jos ei vältä maitoa) 

Kosteat aineet:

  • 1, 5 dl sokeritonta omenasosetta 
  • 5  taatelia
  • 2 kananmunaa

Uuni lämpenemään 200 asteeseen. Sekoita kaikki kuivat aineet keskenään. Itse heitin sekaan vielä tuota heraa, koska se sopi maun puolesta, mutta se ei ole todellakaan välttämätön! Sen jälkeen sekoita tehosekoittimella omenasose ja taatelit, lisää munat ja sekoita lisää kuohkeaksi tasaiseksi massaksi. Sekoita massa kuiviin aineisiin ja sekoittele rauhallisesti. Maistele taikinaa ennen sen uuniin laittamista ja lisäile makeutusta tarvittaessa. Levitä taikina kakkuvuokaan, jossa on irroitettava reuna (20cm) ja paista uunissa n. 15 minuuttia, jonka jälkeen laita pohja jäähtymään.

 Kuorrute:

  • n. 2 dl kookosmaiton jähmettynyttä osaa (käytin yhdestä tölkistä kaikki jähmettyneet osat)
  • n. 60 g Cocovin raakaminttusuklaata (1 levy + koristeluun meni vielä toisesta levystä osa) tai jotain muuta tummaa minttusuklaata
  • n. 2 rkl kookosöljyä
  • n. 2-3 rkl raakakaakaojauhetta
  • 1 tl vaniljapulveria
  • 7  taatelia

Kookosmaidon tulisi olla jähmettynyttä, joten olisi hyvä että sitä on säilytetty jääkaapissa ennen käyttöä. Sekoita kattilassa kookos, kookosöljy ja paloiteltu suklaa. Keittele miedolla (!!) lämmöllä niin, että aineet sekoittuvat ja suklaa sulaa joukkoon. Kaada seos blenderiin ja lisää taatelit, kaakaojauhe ja vanljapulveri, sekoita tasaiseksi. Maistele seosta! Itse lisäsin vielä hieman kaakaojauhetta ja pari suklaan palaa, sillä halusin vahvemman suklaan maun. Oma seoksini oli aika vetistä, joten annoin sen jähmettyä hetken jääkaapissa. Sen jälkeen kaadoin seoksen pohjan päälle. Koristelin kakun raastetulla raakaminttusuklaalla. Anna jähmettyä jääkaapissa muutaman tunnin. Pakkasessa se tietysti jähmettyy vielä nopeammin jos on kiirus päästä herkuttelemaan. 🙂

DSC01586

Vaikka kakun tekemiseen meni hieman aikaa, oli kakku oli erittäin helppo valmistaa. Muista varmistaa, että pohja on hyvin jäähtynyt ennen kuin sekoitat kuorrutteen päälle. Kookoshan jähmettyy jääkaapissa, joten ei huolta vaikka kuorrute näyttäisi todella vetiseltä. Kannattaa tosiaan jähmettää sitä hetki ennen levitystä, jolloin homma helpottuu ja kuorrute ei valu vain reunoille.

DSC01602

DSC01605

En vieläkään tajua miten hyvää tämä oli! Olen kyllä pahanluokan minttusuklaafriikki, joten sillä saattaa olla jotain osaa ja arpaa asiaan.

Nyt tarvitsisin hieman teidän apua! Olisin erittäin iloinen jos kävisitte äänestämässä reseptiäni reseptikilpailussa. Löydät kilpailun täältä (klik!). Kaikkien äänestäneiden kesken arvotaan Provenan tuotepaketteja. Ei muuta kuin reseptejä testaamaan. 🙂

Yhteistyössä Provena


Helmikuun parhaat tekstit

Moikka! Mitäs tänne kuuluu? Mulle kuuluu oikeen hyvää. Aamun treenien jälkeen käytiin syömässä ja hieman kiertelemässä kauppoja, kun kerrankin oli aikaa. Jos joku vaasalainen ei ole vielä tietoinen kauppahallin Bistro ravintolasta, niin suosittelen ehdottomasti testaamaan. Sieltä saa mun mielestä kaupungin parhaat salaatit ja seuralaiseni mukaan myös tavallinen lounas buffee oli tosi jees. Söin lounaaksi katkarapusalaatin, jonka valitsen oikeestaan aina kun tuonne menen. 🙂

lounas

Tässähän mennään jo reilusti maaliskuun puolella, mutta ajattelin tapani mukaan laitaa jakoon edelliseen kuukauden luetuimmat postaukset Top 5.

Ensimmäisellä sijalla on jopa 11 000 katselua kerännyt teksti, jossa kirjoitin rasvanpoltosta ja lihaksien kasvatuksesta. Tämä teksti löytyy myös suosituimmista artikkeleistani. Katselin muuten tänään, että suosituinta tekstiäni on luettu tällä hetkellä yli 82 000 kertaa täällä Fitfashionin puolella (siirryin toukokuun lopussa tänne). Aivan järjetöntä!! 😀 Tekstihän on jo reilusti yli vuoden vanha, mutta se jaksaa edelleen kiinnostaa. 

DSC00340

Palataan kuitenkin takaisin helmikuuhun ja vuoteen 2014. Toiseksi suosituin kirjoitus oli Polttava pepputreeni, jossa jaoin oman pakaratreenini, millä sain todella hyvät tuntumat takamukseen! 🙂 Kolmannella sijalla komeilee teksti, jossa kerron omasta vatsalihastreenistä ja jaan vinkkejä tehokkaampaan core-treenin. Löydät tekstin täältä. Neljänneksi eniten teitä on kiinnostanu ajatukseni säästöliekistä ja pohdinnat siitä miksei paino putoa vaikka tekisi kaiken ”oikein”. 

IMG_5469

Viidennellä sijalla on postaus uusista Freddyn ”pyllypöksyistä”. Täytyy muuten mainita, että noiden housujen jälkeen ei ole enää paluuta normaaliin. Ne on ihan parhaat pökät, niin mukavat päällä ettei mitään järkeä. 

Illalla olisi vielä salideitit Even kanssa ja viikon viimeinen treeni hoidetaan kunnialla läpi. Sitä ennen ajattelin vetästä pienet nokoset ja loikoilla sohvalla uutta sarjaa katsellen. Ostettiin ”silta” – sarjan 1. tuotantokausi, vaikutti ihan hyvältä. Onko joku katsellut tätä sarjaa joskus?

 


Uusi palautumisjuoma ja ylikuumentuneet aivot

Moikka! Ihan ensimmäisenä haluan kiittää kaikkia eiliseen postaukseen kommentoineille! KIITOS <3 Mä arvostan tosi paljon, että jaksatte olla noin ihania ja kannustavia. Mulla on ollut ihan kamala kiire koko viikon ja ajattelin tänään lukea kaikki kommentit vielä huolella ja vastata niihin.

Kiireestä päästäänkin otsikkoon, eli aivokapasiteetti on ollut aika kovilla viime päivinä. Sain mun LesMills-materiaalit, eli musiikit ja koreografiat maanantaina päivällä ja sen jälkeen oonkin opetellut tyyliin ohjelma per päivä. Maanantaina Bodyattack, tiistaina Bodycombat, keskiviikkona attack, tänään Bodystep. Tänään meinas jopa tulla pieni kiire stepin kanssa, kun töissä meni odotettua kauemmin. Oon siis istunut kaikki päivät naama ruudussa ja välillä heilunut olkkarissa koreoita harjoitellen. Nyt olisi enää Bodypump jäljellä ja se onkin huomisen agenda, kun ohjaan Spinning-Bodypumpin iltapäivällä! Ohjelmien opettelu on aina jollain lailla stressaavaa, varsinkin kun on jokin aikaraja mihin mennessä on pakko osata koreot. 😀 Tietenkin asian voisi tehdä itselleen helpoksi ja ohjata ensin vain vaikka puolet ja seuraavalla puolet uutta, mutta meikäläinen ei pysty! Pakko pitää ”oma rima” ylhäällä ja tarjota uutta ohjelmaa alusta loppuun silloin kun ne vaihtuu. Tykkäsin kovasti uudesta Bodystepistä. 🙂

image

Sain perjantaina paketin Fitnessgurulta ja siellä oli toivomani One Recovery palautusjuoma pötikkä! Olen käyttänyt salitreenien jälkeen pelkkää heraa ja syönyt banaanin. Palautumiseen tarvitaan sekä hiilareita että proteiinia, joten päätin sitten ”tilata” valmiin palariseoksen, jotta pääsee vähän helpommalla. 

One Recovery® on yhdistelmä maailman nopeinta hiilihydraattia Vitargoa®, sekä heraproteiini-isolaattia ja elektrolyyttejä. One Recovery® täyttää nopeasti ja tehokkaasti tyhjät glykogeenivarastot, mahdollistaa palautumisen ja parantaa suorituskykyä. One Recovery sopii erinomaisesti niille jotka haluavat antaa keholleen parasta kovan harjoittelun jälkeen. 

DSC01612

Purkissa lukee, että annoskoko on 2 kauhallista, joka on 281 kcal, mutta olen ottanut vain yhden kauhallisen, joka riittää mulle ihan hyvin. Pääsen yleensä syömään aika nopeasti salitreenin jälkeen kunnon ruuan. Kauhallisessa on siis n. 140 kcal, 18 g hh ja 16 g proteiinia. Käytän palautumisjuomaa yleensä vain salitreenien jälkeen, jotta kroppa saisi nopeesti energiaa ja koska mulla on aina toinen treeni vielä samana päivänä myöhemmin tai ollut aiemmin. 🙂

Makuna on double chocolate, joka maistuu todella hyvälle! En kyllä muutenkaan ole hirveen vaativa, tykkään melkein kaikista mauista. Hedelmäiset maut eivät kuitenkaan iske ihan yhtä hyvin kuin, suklaiset ja vaniljaiset systeemit.

DSC01619 DSC01618 DSC01617Tämä päivä alkoi perinteisellä RPV-ohjauksella, jonka päälle tein vielä rinta-selkätreenin. Kotiin päästyä oli niin kova nälkä, etten jaksanut kuoria kuin toisen bataatin. Toinen sai mennä kuorineen. 😀 Tällä kertaa tein niistä viipaleita ja paistoin uunissa. 

Nyt pakko heittää aivot narikkaan hetkeksi ja yritän tosiaan vielä vastailla kommentteihin tänään. 🙂

 One Recovery saatu blogin kautta


Kenellä on oikeus?

Tämä aihe on pyörinyt mun mielessä viime aikoina eräästä sattuneesta syystä. Monesti kummastellaan, jos jo valmiiksi ok kunnossa oleva tyyppi lähtee muokkaamaan kroppaa lihaksikkaammaksi, hoikemmaksi tai vaikka kiinteämmäksi. Miksei voi tyytyä jo siihen mitä on? Oma ”projektini” on aiheuttanut jonkun verran närästystä toisilla ihmisillä ja oon lukenut itsestäni mitä ihmeellisimpiä juttuja viime aikoina. Miten ihmiset voikin ymmärtää asiat niin eri tavalla? 

Mä en nyt lähde enää erikseen erittelemään miksi halusin paremman lihaserottuvuuden, mutta voin sanoa, että olen ollut ja olen edelleen täysin normaalipainon sisällä ja mistään näännyttämisestä ei ole missään vaiheessa ollut kysymys! Sekin on jotenkin hullua, että jos ihminen urheilee paljon, kuvitellaan automaattisesti, että tyyppi syö vain salaatinlehden ja vetää 10 tuntia jumppaa sen voimalla. Kaloriteoria on loppujenlopuksi vain kulutuksen ja syömisen välinen suhde. Voisin yhtä hyvin liikkua 30 min päivässä ja olla silti ”miinuksilla” tai ”plussalla”. Ideana ei ole ollut pröystäillä omalla ”kehityksellä” vaan lähinnä inspiroida ihmisiä sillä, että työtä tekemällä voi saada tuloksia. Se onkin tämän blogin yksi tärkein kulmakivi; inspiroida ja motivoida treenaamaan ja voimaan hyvin. 

Mun kiristely projekti on nyt ”loppu” ja keskityn vain ylläpitoon, eli syömään hyvin, riittävästi ja treenaamaan kuten ennen, ehkä hankkimaan hieman lisää lihasmassaa. Tämä kuva on ns. lopputulos.

IMG_5505

Tästä herääkin kysymys, että kenellä on sitten oikeus muokata vartaloa? Onko oikeus vain silloin jos on menossa kisaamaan fitnekseen? Jos minä olisin tähtäämässä kisalavoille, ei luultavasti mitään tekemisiäni olisi kyseenalaistettu. Mutta tekeekö kisaaminen dieettaamisesta tai vaikka rasvanpolttajien syömisestä jotenkin terveellisempää? Tai jos kilpailisin lajissa jossa on painoluokat ja mun pitäisi pudottaa painoa kisoja varten, olisko se silloin terveellisempää ja oikeutetumpaa, kuin ilman mitään sen suurempaa tavoitetta, kuin hyvä fiilis ja reipas olo?

Älkää ymmärtäkö väärin, mun mielestä syömishäiriöt ja nuorten syömättömyys on todella surullisia ja huolestuttavia asioita. Olenkin aina pyrkinyt painottamaan, että jos liikkuu paljon, täytyy syödä riittävästi. Mun mielestä on parempi näyttää mallia syömällä kunnon ruokaa ja tarpeeksi usein, kuin esim napostella karkkeja ja herkkuja joka välissä? Jos nyt oikeesti ajatellaan järjellä, niin onko tämän (ja monen muun) maan ongelmana liika laihuus? Tai ihmisten liiallinen treenaaminen? Vai onko se sittenkin ihan toisinpäin…Eikö kannattaisi panostaa niihin todellisiin ongelmiin ja yrittää saada ihmisiä syömään terveellisesti ja liikkumaan, mielummin kuin itkeä sitä, että tuo ja tuo treenaa liikaa ja joku voi alkaa matkia häntä? Saako lihavat bloggaajat kommenttia siitä, että näyttävät huonoa esimerkkiä olomuodollaan? Onko sellainen bloggaaja huono esimerkki joka liikkuu vain muutaman kerran viikossa, eikä täytä liikuntasuosituksia? Entäs bloggaaja, joka juhlii, käyttää alkoholia ja tupakkaa? Yllyttääkö hän nuoria, pahimmassa tapauksessa alaikäisiä lukijoita tekemään samaa? Blogien kirjoittajat ovat vain tavallisia ihmisiä, sellaisia ihmisiä mitä tämä maapallo on täynnä. Jos blogin avaamiseen olisi kriteeri ”oletko tarpeeksi hyvä esimerkki maailman väestölle” ei varmaan blogeja olisi.

big-sean-idol-mirror-quote-text-Favim.com-416050

Olen myös ”kuullut” juttuja, että minä en kuulemma nauti elämästäni, sillä siihen kuuluu vain treenaaminen ja terveellisesti syöminen. Tämä asia on siis oletettu blogitekstien perusteella. Kannattaa muistaa, että tämä on treeniblogi, jossa kirjoitan vain treeniin ja ravintoon liittyvistä asioista. Vaikka en kirjoita, että kävin wc:ssä niin se ei tarkoita, etten niin tekisi. Olin viikonloppuna baarissa ja sunnuntaina kävin vielä RAXissa syömässä, mutta mun mielestä ne asiat ei kuulu tämän blogin kategoriaan, jonka vuoksi en koe, että näistä asioista pitäisi tänne raportoida. One more time, blogi ei ole yhtä kuin blogin kirjoittaja.

IMG_5571

Mä myönnän, että olen ns. extreemi henkilö. Oon aina ollut sellainen. Jos teen jotain, niin teen sen täysillä ja vähän päälle. Teen asiat eri tavalla kuin monet muut, koska vihaan kaikkea tavallista ja normaalia. Vihata on aika vahva sana, mutta ehkä tajuatte pointin. Mä voisin leikkiä erilaista ihmistä ja kirjoittaa tänne kaikki asiat kuten niiden ”kuuluisi mennä”. Joku voi myös ajatella, että yritän antaa itsestäni kuvaa olemalla joku supermies, joka vain treenaa ja treenaa eikä väsy koskaan. Olen toki väsynyt joskus, joskus mua ei nappaa yhtään, mutta näitä oloja tapahtuu aika harvoin. Oon huomannut monesti elämäni aikana, että toiset ihmiset suorastaan ärsyyntyvät siitä, että joku on aina iloinen ja energinen. 😀 

70f0f80c190d9beada3bd58743a60277

Mua suorastaan ällöttää kaikki se ilkeys ja viha mitä tästä maailmasta löytyy! Mä en vaan ymmärä miksi toiset ihmiset haluavat aiheuttaa tahallaan toiselle pahan mielen. Onko se omaa epävarmuutta? Tuleeko siitä itselle parempi mieli? 

On niin helppo sanoa toiselle, että ”älä välitä niistä sanoista ja kommenteista”, mutta vaikka niistä ei niin välittäisi, silti se tuntuu pahalta, ainakin jossain syvällä sisällä. 


Superfoodit ja vitamiinit joita käytän

Moikka! Olin lauantaina kavereiden kanssa kahvilla ja tuli puheeksi meikäläisen laaja vitamiini-superfoodi-arsenaali. Kaverit kyselivät mitä kaikkea käytän säännölisesti ja ajattelin kertoa niistä myös teille. Mulla on tosiaan paljon erilaisia juttuja, joita käytän vaihtelevasti. Tällä hetkellä aamulla menee oma aikansa, kun sekoittelen kaikki pulverit. Naureskelinkin itse yksi päivä, että on aika hullua, kun juo ihan vapaavalintaisesti savea ja merilevää isot kupilliset. 😀

DSC01610

Heti herätessä laitan kahvin tippumaan ja annan saven liota isoon n. 0,5 l tuoppiin vettä. Toiseen tuoppiin heitän poretabletin, chorellaa, ohranorasta ja opti-MSM-jauhetta. MSM imeytyy paremmin c-vitamiinin kanssa, jonka vuoksi käytän poretablettia, joskus laitan vielä Feel Vividin Acerolaa sekaan (luonnolinen c-vitamiini). Tuo poretabletti myös piilottaa levän maun aika hyvin.

  • Chlorella (Chlorella vulgaris) on yksisoluinen makean veden levä, joka sisältää valtavan määrän elimistöllemme tarpeellisia vitamiineja, mineraaleja, aminohappoja, rasvahappoja ja lehtivihreää. Chlorella on mainio proteiinin lähde ja se sisältää huimat 60 % puhtaasti imeytyvää proteiinia.
  • Ohra on yksi parhaiten tunnetuista ruohokasveista ja sen oraan tiedetään olevan erittäin ravitsevaa. Nuoret ohranoraslehdet sisältävät runsaasti vitamiineja, mineraaleja ja proteiineja. Kuivatun ohranorasjauheen ravitsemukselliset ominaisuudet ovat lähellä luonnollista olotilaa ja ihmisen tarvitsemat ravinteet ovat siinä luonnonmukaisissa mittasuhteissa. Ohranorasjauheen voimakas vihreä väri ilmaisee sen sisältävän tummalehtisten kasvisten tapaan runsaasti lehtivihreää.
  • Opti-MSM on CocoVi Premium-sarjan tuote, joka on maailman puhtainta MSM-jauhetta. MSM eli metyylisulfonyylimetaani on rikkiyhdiste, jota esintyy kehossamme luontaisesti. MSM-jauhe soveltuu erityisen hyvin ihon kunnosta kiinnostuneille ja liikkuvuutta vaativien urheilulajien harrastajille. 
  • Spirulina (Arthospira platensis)Spirulina on mikroskooppinen, yksisoluinen levä, joka on elänyt maapallolla siitä lähtien, kun täällä on ollut elämää. Spirulina on ehkäpä planeettamme ravinnetihein yksittäinen ruoka ja se on pakattu täyteen varsinkin urheilijoille ja kasvissyöjille arvokkaita ravinteita. 

Lisää infoa voi lukea Cocovin sivuilta.

DSC01611

Ensin kulautan savijuomani alas. Vihreän saven sanotaan luovuttavan elimistölle tärkeitä mineraaleja (mm. magnesium, kalium) ja hivenaineita ja se sopii myös:

-Elimistön puhdistukseen
-Mahalaukun ja suolistotulehduksien hoitoon
-Seitsemän sisäelimen aineenvaihdunnan tasapainottamiseen
-Väsymykseen ja lievään masentuneisuuteen
-Sydäntautien ennaltaehkäisyyn
-Luuston hyvinvointiin

Näiden jälkeen syön aamupalan ja juon aamukahvit. Aamiaisen jälkeen kulautan vielä uuden lasillisen vettä alas ja nielaisen samalla omegat, D-vitamiinit ja spirulinatabletit. Spiruliinaa en käytä joka päivä. 

Sellainen aamuprojekti mulla joka aamu. Välillä vaihtelen tuotteita ja käytän esim. FeelVidin macaa yms. Iltasella mulla on vielä ihan eri jutut mitä otan.

Minä olen kokenut tämän sopivaksi itselleni, en ole esimerkiksi ollut kipeänä tooodella pitkään aikaan. Olen ollut kunnolla flunssassa viimeksi 2-3 vuotta sitten. Jotain pieniä flunssia on ollut sen jälkeen muutama. Vatsataudissa oon viimeksi ollut v. 2002. Kaikki eivät usko luonnontuotteisiin, eikä tarvitsekaan, mutta olen kokenut ne itselleni hyväksi lisäksi ravinnon rinnalla. Kaikkea mitä minä teen ei kaikkien toki tarvitse kopioida. 😉

Näin paljon lisäravinteita ei toki tarvitse käyttää, mutta mielestä olisi tärkeää ottaa ainakin D-vitamiini ja omegat lisänä monipuolisen ravinnon lisäksi. Jos urheilee ja hikoilee paljon myös magnesiumia on hyvä käyttää. C-vitamiinikaan ei ole pahitteeksi, ellei syö todella paljon marjoja ja kasviksia. Kala-allergisille vinkkinä (jotka eivät voi käyttää tavanomaisia kalaöljy-kapseleita), että E-EPA kapselit saattavat sopia kala-allerigasta huolimatta. E-EPAsta muodostuu myös DHA-rasvahappoja jotka ovat molemmat elintärkeitä. Kapselin voi kokeilla rikkoa ja laittaa pienen tipan kielelle. Mun pikkuveli on esim. pahasti allerginen kalalle, mutta E-EPA ei aiheuttanut reaktiota.

Nyt viimeistelen vielä BODYCOMBAT-treenit ja ohjaan kokonaan uuden ohjelman tänään 18:45! BOOM! 😉

Cocovin, Feelvividin ja Fitnessgurun tuotteet saatu blogin kautta.