Rankinta mitä oon pitkään aikaan tehnyt

Heippahei! Eilen illalla paremman tekemisen puutteessa aloin suunnitella uutta spinning-tuntia ja löysinkin melko nopeesti biisit kasaan. Jätin pari vanhaa biisiä vielä mukaan, mutta muuten löysin kivoja uusia soundeja ja biittejä. Mixasin listat jo eilen ja tänään aamulla suunnittelin vielä sisällöt tarkemmin. Oon monesti aikaisemminkin kertonut, että mulla on käytössä tietty kaava minkä mukaan tunnin rakennan. Tänään päästiin sitte kokeilemaan tuntia käytännössä ja voi poijjaat. Mä en muista koska viimeksi olisin ollut niin puhki, hapoilla ja rikki kuin tänään viimeisessä biisissä! Uusi ohjelma tuntuu tietty aina hieman erilailla kun siihen ei oo tottunut, tai sitten olin vaan jotenkin muuten väsynyt, mutta tajun lähtö ei ollu kaukana. Jalkoja poltti, särki ja hapotti, eikä hengityskään kulkenut kovin sujvasti. Yritä siinä sitten vielä tsempata muita samalla! 😀

DSC01798

Tuollaisia kovia treenejä on tosi vaikea tehdä yksin, on helpompaa, kun joku toinen kurittaa vieressä ja laittaa tekemään. Vaikka oon itse se joka käskee, niin samalla asiakkaat on mun motivaatio olla lopettamatta. Jos itse sanon, ettei vaikka saa keventää vastusta, enhän mä voi sitä itekään tehdä. Ei pysty lepsuilla kaikkien edessä vaikka olisi oksut kurkussa. Loistava vuorovaikutus, jos niin voi sanoa. Tunnin jälkeen jalat tärisi ja kurkku oli kipeenä hengästymisestä, mutta palaudun onneksi todella nopeesti ja 15 minuutin kuluttua alkoi jo toinen tunti, joka meni hyvänä ”palautuksena” päälle. 😀

DSC01759Loppuviikko olisikin vapaata töiden osalta, tosin mulla on muutama blogiin liittyvä juttu, jotka täytyy hoitaa viikonlopun aikana. Testailin muuten eilen tulevaa bikinitreeniä kahdelle tyttöselle ja sain tänään viestiä, että pakarat ja vatsalihakset on todella kipeenä. Yritän testailla hommaa vielä muutamalle muulle jos saadaan aikataulut yhteen. Ensi viikolla starttaa! 🙂

Loppuun vielä mun tämän hetkinen lempparibiisi, niin kesäinen ja letkee!

https://www.youtube.com/watch?v=YeXO_a0O4y4

 

Mukavaa viikonloppua!

 


Ruokailuja viime päiviltä

Hyvää iltaa! Nyt on stepattu myös perinteinen versio uudesta ohjelmasta. Olin jotenkin ihan fiiliksissä koko päivän, kun odotin illan tuntia. Mulla on vain yksi Bodystep viikossa, joten tuntia on aina tosi kiva mennä ohjaamaan. Perinteinen versio oli kevyempi (ylläri!) kuin atleettinen, mutta tosi kiva. Tämä ohjelma on mun mieleen. Päätin vetää pienen rap-osuudenkin partystepissä. Täytyy kyllä varmaan vielä hioo hieman noita tanssimuuveja lisää ja opetella sanat paremmin. 😀

Nyt ajattelin kuitenkin jakaa teille hieman ruokakuvia! Kuten tiedätte mun ruokailut eivät paljon poikkea toisistaan. Perussääntönä on, että lautaselta löytyy hiilareita, proteiinia ja salaattia/vihanneksia. Eli ihan perus settiä. Hiilarin lähteenä käytän eniten bataattia, perunaa, täysjyväriisiä, täysjyväpastaa, couscousia ja harvemmin kvinoaa. Proteiinina useimmiten kanaa tai kalaa. Nyt kun olen tilannut luomulihaa, niin myös sitä on alkanut eksyä lautaselle useammin. Kalana käytän eniten lohta ja tonnikalaa.

Grillattu broileri, lohkoperunoita ja salaattia

DSC01709 DSC01711 DSC01710Joskus kiireessä (tai laiskuuden iskiessä) ostan valmiin grillatun kanan, jolloin tarvii vain pilkkoo salaatit ja perunat. Perunat täytyy tietysti kypsentää uunissa. Valmistan usein bataatin ja perunan uunissa.

Eilen tein mureketta ylämäänkarjan jauhelihasta. Sivuilla on bataattisiivuja. Molemmat kypsentyvät 220 asteessa parissakymmenessä minuutissa!

DSC01700

DSC01703 DSC01702Pientä hyppimistä päivien välillä, mutta tiistaina sain työkaverilta luomulaatuista ruispastaa, johon oli käytetty viljoista ainoastaan ruisjauhoja. Tein ”kermaista” kanapastaa käyttäen kookosmaitoa, broilerin fileesuikaleita ja tätä kyseistä pastaa. (Kiitos Ida!)

DSC01699 DSC01698 DSC01697

Haha, ei siis tosiaan mitää gourmeen näköistä, mutta maku oli niin hyvä, ettäh! 🙂 Mitä ruokaan tulee, mä oon aika pienestä kiitollinen, kuten huomata saattaa. 😀

DSC01623 DSC01623 DSC01625

Ostan usein lehtipihvejä, sillä ne on todella nopea valmistaa. Pannulle pariksi minuutiksi ja valmista! Naudan lehtipihveissä on myös hyvät ravintoarvot; paljon proteiinia ja vähän rasvaa. Ravintoarvot ovat hyvin samanlaiset kuin kanalla.

kakkuDSC01622

Viime viikolla leivoin viljattoman quest bar – kakun! Vein sitä kaverille, joka yleensä vastustaa kaikkea ”terveellistä hyvää” ja sain myytyä kakun hänellekin, hehee. Mulla on muhinut päässä myös yksi toinen marjainen herkkuresepti, jota ajattelin alkaa kehittelemään nyt. Haluatteko reseptejä viikonlopuksi? =) 


Pitäiskö mun relata?

Heippa! Tänään on ollut oikeen tehopäivä. Sain nukuttua ja levättyä tosi hyvin viikonlopun aikana, joten tänään herätessä oli todella virkee ja levännyt olo. Olin edellisen viikon lauantaina rimpsalla ja huomasi heti kuinka väsynyt alkuviikko oli, kun ei ollut saanut huilattua kunnolla viikonloppuna. Ei vaan sovi yhteen tuo ”bilettäminen” ja kovaa treenaaminen. Välillä on ihan kiva lähtee ulos, mutta siitä kärsitään kyllä sitten seuraavalla viikolla. 😀

IMG_5669

Palataan kuitenkin tähän päivään. Aamulla lähdin innoissaan salille tekemään perinteisen käpälätreenin ja siihen päälle vielä Fustra. Fustrassa tehtiin aika paljon venytyksiä ja avaavia liikkeitä ja loppuun vielä kunnon tärinät syviin vatsalihaksiin ja pakaroihin. Fustratreeneissä ei tehdä määrällisesti paljon, mutta laadullisesti sitäkin enemmän. Voi olla että tehdään vaikka vain 5 toistoa jotain liikettä, mutta polte ja tärinä on jotain ihan hullua.

Töiden ja treenien jälkeen kerkesin vetästä vielä päiväunet piikkimatolla, jonka jälkeen oli taas aika lähtee jumpalle. Itse asiassa meinasin nukkua ”pommiin”, sillä mun puhelimen äänitoiminnot oli jostain syystä menneet minimiin ja nukun aina korvatulpat päässä, joten en kuullut herätyskellon sointia. Onneksi kuitenkin heräsin ennen tuntia. 😀 Oli hieman sekava olo Bodyattackin pari ekaa biisiä, ennen kuin pääkin heräsin menoon mukaan. Attackin jälkeen mulla oli vielä spinning + core. Kuulin, että ennen spinningiä oli 100 ihmisen jono tyyliin ulos asti. Vaasa on täynnä trenihulluja naisia! Asiaa!

DSC01660

Sitten itse otsikoon. Pitäiskö mun relata enemmän tai useemmin? Omasta mielestäni olen aika rela tyyppi näin ihan kokonaisvaltaisesti, mutta nyt, kun olen pitänyt tiukempaa linjaa syömisten kanssa vuoden alusta, on ”vaikea” lopettaa ja ottaa rennomin. Kuten aiemmin kerroin, niin kalorimäärät on jo nostettu kulutuksen tasolle, sen kanssa ei oo ongelmaa, koska ruoka on niin hyvää. Jotenkin oon vaan sellainen, että haluan pitää ”ohjat käsissä” ja kaikki on aika suunniteltua. Ehkä voisin yrittää välilä mennä fiilispohjalta ilman suunnitelmia ja tehdä mitä huvittaa! Ei elämä kaadu siihen jos ei pääse syömään kolmen tunnin välein, tai jos macrojakauma sattuu olemaan vähän vinksallaan. Ei tämä nyt mikään iso ongelma ole, kunhan aloin funtsimaan. Hain muuten pitkästä aikaa karkkisäkin makuunista lauantaina ja ihan hyviä ne namut oli, maistu ihan samalta kuin ennenkin. Voi olla, että mun ylivilkkaus johtuu juuri niistä. 😀

Tuo yllä oleva kuva on meidän eiliseltä kuvausreissulta. Joskus vaan kaikki menee pieleen ja eilen oli juuri sellainen päivä. Voi morjens mikä tuuli ja keli. Tuloksena oli sitten juuri tuon kaltaisia kuvia. Eve oli saanut päähänsä, että mennään jonnekin vanhalle tehdasalueelle ottamaan kuvia ja mä keksin yhden sellaisen tehtaan. Kun ajettiin sinne tehtaalle, portissa luki elefantin kokoisin kirjaimin varmaan neljässä eri kyltissä PÄÄSY KIELLETTY jne jne..No meikäläinen sitten totes vaan, että noi on varmaan jotain vanhoja kylttejä, ja juniori tietysti uskoo aina mitä mä sanon :D. Ajeltiin sielä hetki, mutta ei löydetty kun joku narkkareiden valtaama talo, jonka ikkunat oli peitetty. Eli ei olis saanut hyviä kuvia…Löydettiin pari vielä paskempaa paikkaa, korvat ja varpaat jääty, kameran linssin suoja meni hukkaan ainakin kymmenen kertaa, meikit valu pitkin naamaa ja mistään ei ylipäätään tullut mitään. Haha, no näin aina joskus! Kerran muuten uskottelin Evelle, että se voi parkkeerata yhteen kiellettyyn paikkaan. ”Joo kyllä tonne voi ajaa, kato meet sinne vaan, ei siitä mitään tuu.” Sitten kun tultiin takas niin oli parkkisakko ikkunassa. Tarjouduin kyllä maksamaan, mutta eipä oo laskua näkynyt. 😀

DSC01629

Sellaista tarinointia tänään! Mukavaa viikkoa kaverit. 🙂


Uusi palautumisjuoma ja ylikuumentuneet aivot

Moikka! Ihan ensimmäisenä haluan kiittää kaikkia eiliseen postaukseen kommentoineille! KIITOS <3 Mä arvostan tosi paljon, että jaksatte olla noin ihania ja kannustavia. Mulla on ollut ihan kamala kiire koko viikon ja ajattelin tänään lukea kaikki kommentit vielä huolella ja vastata niihin.

Kiireestä päästäänkin otsikkoon, eli aivokapasiteetti on ollut aika kovilla viime päivinä. Sain mun LesMills-materiaalit, eli musiikit ja koreografiat maanantaina päivällä ja sen jälkeen oonkin opetellut tyyliin ohjelma per päivä. Maanantaina Bodyattack, tiistaina Bodycombat, keskiviikkona attack, tänään Bodystep. Tänään meinas jopa tulla pieni kiire stepin kanssa, kun töissä meni odotettua kauemmin. Oon siis istunut kaikki päivät naama ruudussa ja välillä heilunut olkkarissa koreoita harjoitellen. Nyt olisi enää Bodypump jäljellä ja se onkin huomisen agenda, kun ohjaan Spinning-Bodypumpin iltapäivällä! Ohjelmien opettelu on aina jollain lailla stressaavaa, varsinkin kun on jokin aikaraja mihin mennessä on pakko osata koreot. 😀 Tietenkin asian voisi tehdä itselleen helpoksi ja ohjata ensin vain vaikka puolet ja seuraavalla puolet uutta, mutta meikäläinen ei pysty! Pakko pitää ”oma rima” ylhäällä ja tarjota uutta ohjelmaa alusta loppuun silloin kun ne vaihtuu. Tykkäsin kovasti uudesta Bodystepistä. 🙂

image

Sain perjantaina paketin Fitnessgurulta ja siellä oli toivomani One Recovery palautusjuoma pötikkä! Olen käyttänyt salitreenien jälkeen pelkkää heraa ja syönyt banaanin. Palautumiseen tarvitaan sekä hiilareita että proteiinia, joten päätin sitten ”tilata” valmiin palariseoksen, jotta pääsee vähän helpommalla. 

One Recovery® on yhdistelmä maailman nopeinta hiilihydraattia Vitargoa®, sekä heraproteiini-isolaattia ja elektrolyyttejä. One Recovery® täyttää nopeasti ja tehokkaasti tyhjät glykogeenivarastot, mahdollistaa palautumisen ja parantaa suorituskykyä. One Recovery sopii erinomaisesti niille jotka haluavat antaa keholleen parasta kovan harjoittelun jälkeen. 

DSC01612

Purkissa lukee, että annoskoko on 2 kauhallista, joka on 281 kcal, mutta olen ottanut vain yhden kauhallisen, joka riittää mulle ihan hyvin. Pääsen yleensä syömään aika nopeasti salitreenin jälkeen kunnon ruuan. Kauhallisessa on siis n. 140 kcal, 18 g hh ja 16 g proteiinia. Käytän palautumisjuomaa yleensä vain salitreenien jälkeen, jotta kroppa saisi nopeesti energiaa ja koska mulla on aina toinen treeni vielä samana päivänä myöhemmin tai ollut aiemmin. 🙂

Makuna on double chocolate, joka maistuu todella hyvälle! En kyllä muutenkaan ole hirveen vaativa, tykkään melkein kaikista mauista. Hedelmäiset maut eivät kuitenkaan iske ihan yhtä hyvin kuin, suklaiset ja vaniljaiset systeemit.

DSC01619 DSC01618 DSC01617Tämä päivä alkoi perinteisellä RPV-ohjauksella, jonka päälle tein vielä rinta-selkätreenin. Kotiin päästyä oli niin kova nälkä, etten jaksanut kuoria kuin toisen bataatin. Toinen sai mennä kuorineen. 😀 Tällä kertaa tein niistä viipaleita ja paistoin uunissa. 

Nyt pakko heittää aivot narikkaan hetkeksi ja yritän tosiaan vielä vastailla kommentteihin tänään. 🙂

 One Recovery saatu blogin kautta


Hyvä ruoka, parempi mieli!

Moi! En oikein tiedä onko parempaa nautintoa kuin hyvän ruuan syöminen, hyvän treenin jälkeen! 😀 Kerroin jo aikaisemmin tilanneeni luomulihaa lähitilalta ja esittelinkin jauhelihasta tehtyjä ruokia blogin puolella. Edelliseen lihatilaukseen otin jauhelihan lisäksi kilon sisäfileetä sekä kilon maksaa. Kokkailin äsken tuota sisäfileetä ja täytyy sanoa etten tiedä olenko koskaan syönyt niin hyvää lihaa aikaisemmin. Liha oli aika tyyristä (56€/kg) joten odotuksetkin olivat korkealla. Pelkäsin hieman, että mokaan jotain ja poltan kalliit pihvit poroiksi. 

DSC01608DSC01607

DSC01609Pihvien lisäksi tein bataatti-porkkanamuusia ja vihanneksia. Värikäs lautanen vai mitä? Liha oli täydellisen mureaa, maukasta ja se suorastaan suli suussa, nam nam! Tällaista perus arkiruokaa meillä. 😉 

Mulla on ollut viime aikoina tosi energinen olo, mutta tänään oli ensimmäisen kerran pitkään aikaan hieman takkuinen aamu. Uni olis maistunu vaikka kuinka hyvin, mutta takaraivossa jyskytti illan uusi Bodyattack, joka piti ehtiä opetella päivän aikana. Näin yöllä unta, että olin menossa pitämään uutta attackia, enkä ollut opetellut ohjelmaa, katsonut sen vain kerran läpi. Hyi kun oli ahdistavaa, mietin unessa, että mitä oikeen sanon asiakkaille kun en osaa ohjelmaa kunnolla. 😀 

Vedin siis uuden attackin tänään ensimmäisen kerran ja tykkäsin kovasti. Ohjelma oli mielestäni tasaisen hyvä. Ei ollut yhtään huonoa biisia ja muutama ihan huippu. 4,8 ja 9 olivat ehkä parhaat näin alkutuntumalla ajateltuna! Attackin jälkeen poljettiin taas hullun rankka spinning ja päälle vielä core. Aamulla kävin heittämässä pikaisen käsitreenin salilla, oli pakko saada endorfiinit jylläämään, kun oli muuten niin tahmea olo. Nyt aivot lyövät tyhjää ja pakko päästä nukkumaan, sillä huomenna vedetään Bodycombat-moodi päälle. Yritän ehtiä opetella ohjelman kokonaan, mutta mulla on aika paljon muitakin työjuttuja, joten katsotaan kuinka käy. Puolivaloilla en lähde ohjaamaan, haluan osata kunnolla sen mitä vedän. 🙂 Jokatapauksessa ainakin puolet tulee olemaan uutta.

blogi