Rentoilua sekä Body-tunnin biisilista

Heippa! Tänään ollaan vietelty oikeen rentoo ja lupsakkaa Sunnuntaita. Tosin aamulla, kun heräsin, sain jonkun siivousvimman ja pistin kunnon siivoushärdellin pystyyn. Siivouksen jälkeen ollaan muuten vietelty aikaa vaakatasossa, pientä ulkoilua lukuunottamatta. Meillä on Elisa viihde, joten leffojen vuokraus ja katselu on vähän liiankin helppoa. Tänään ollaan katsottu jo Gravity ja Nälkäpeli 2, hetken kuluttua vuoroon pääsee Thor 2! Jos haluaa säästyä jäätäviltä leffalaskuilta, kannattaa jättää tuo Elisa viihde hankkimatta. 😀 Varsinkin jos asuu samassa taloudessa leffafriikin kanssa. Yksi meidän yleisin ”riidanaihe” onkin, että katotsotaanko tänä iltana taas leffa vai ei. Yritä nyt sitten pitää jotain järjestystä ja laskut kurissa..

IMG_5586_Fotor_CollageNäin iloisesti poseerattiin kameralle tänään. Huomaatte kuinka innokas linssilude tuo toinen on. 😀 

Muutama teistä on kysellyt mun Body-tunnin biisilistaa, joten pistetäänpä se nyt jakoon kun jo aikaa sitten lupasin. Olen mixaillut kappaleiden tempoja tunnille, joten ne saattavat kuulostaa hieman erilaisilta kun jumppaillessa. 🙂

Lämmittely:

  • Demi Lovato – Neon lights
  • Bryce feat. Nitro – Weekend (radio edit)
  • Dexter & Gold – Gonna make you sweat (everybody dance now)
  • Flo Rida  – How i feel (SCNDL radio mix)
  • Italo brothers – Radio hardcore
  • Italo brothers – This is nightlife remix (tämä lähtee vaihtoon ensi viikolla)

Lihaskunto:

  • Code beat feat. Flo Rida – I wanna real feel
  • Sean Paul – Turn it up
  • Nick Skitz – Listen to your heart
  • One republic – Counting stars (7th heaven radio edit)
  • Hot Cherry – Unconditionally  (Bass ryder edit)
  • Stromae – Papaouitai 
  • Calvin Harris – Under control
  • Pitbull feat. Kelly Rowland – That high
  • Katy Perry – Dark horse

Syy miksi yleensäkin tulin kirjoittelemaan on se, että halusin muistuttaa Bodyattack-tyyppejä. Muistakaa tulla huomenna testaamaan uusi BODYATTACK 84!! Odotan innolla, että päästään korkkaamaan ohjelma. Ohjelma on ihan huippu, joten luvassa on tietysti hyvää fiilistä ja hikistä menoa 17:30 Lady Line!

941087_10152742765410577_1404431834_n

PS. Ootteko huomanneet, että Ymmi Hinaaja lukee mun blogia ja kommentoi ahkerasti? En kestä. 😀 Kuka olet!?


Leppoisa lauantai

Mikä mahtava aurinkoinen keli on ollut tänään! Heti aamusta heräsin siihen, että auringonsäteet tunkeutui sisälle ja kummasti sitä tuli heti paljon pirteempi olo. Aurinko on kyllä aika armoton pölyn paljastaja myös..Siivosinko muka eilen? 😀 

Mulla on ollut aika intensiivinen työ- ja treeniviikko, vapaa-aikaa ei ole juurikaan ollut pitkään aikaan. Tänään tsemppasin aamun jumpat ja nyt aion heittää ajatukset pois työ- ja treeniasioista hetkeksi. Maanantaina alkaa taas uus vilkas viikko, uudet LesMills-ohjelmat vaihtuu ja se tietää paljon, paljon opettelua kaiken muun lisäksi. Nyt aionkin tuuletella aivoja pari päivää ja yritän miettiä jotain ihan muuta kuin yleensä. 😀 

Lauantain aamutunnit saa jotenkin mielen niin pirteäksi, että koko päivän on loistava fiilis. Vaikka ennen tunteja olin ehkä hieman allapäin, niin kaikki mahtavat ihmiset ja yhteinen tsemppaaminen nostaa takuuvarmasti suupielet ylös. Urheilu on mun mielestä paras tapa purkaa niin iloja, suruja kuin ärsytystäkin!

IMG_5569

Kävin eilen ostamassa itselleni uuden kevätakin. Väri oli mielestäni kiva ja mätsää aika hyvin noiden mun uusien kenkien kanssa! Takki on H&M:stä urheiluosastolta. 🙂 

Eipä mulla oikeen muuta sanottavaa tänään! Nauttikaa keleistä ja viikonlopusta <3

IMG_5574

 

 


Ruokaa, questbareja, treeniä ja superfoodeja

Heippa! Ajattelin tulla vielä jaarittelemaan tänne illan päätteeksi. Viikko on startannut taas aika treenipainotteisesti, kuinkas muutenkaan. Mulla tuli aamupäivällä pieni rako kalenteriin, kun asiakas joutui perumaan flunssan vuoksi. Päätin sitten treenata itseäni sen sijaan, vuoroon pääsivät jalat ja pakarat. Treeni koostui ainoastaan neljästä liikkeestä, sillä mulla oli ainoastaan tunti aikaa, lisäksi illalla odotti vielä kaksi jumppaohjausta. Kyykkäsin takakyykkyjä, askelkykkyjä, tein yhden jalan maastavetoja ja yhden jalan prässiä. Hyvä ja hikinen setti vaikka pienimuotoinen väsymys painoi eilisen 4,5 tunnin treenirupeaman jälkeen. 

DSC01568

DSC01566 DSC01567

Viime päivinä onkin mennyt ihan hyviä määriä ruokaa! Yllä olevan annoksen vetäisin napaan juuri äsken. Tällaisina päivinä täytyy syödä riittävästi, muuten niistä treenitunneista ei ole mitään hyötyä, jos kroppa vetelee liian suurilla miinuksilla. Kaikesta syömisestä huolimatta heräsin viime yönä kl. 5 ja aloin haaveilemaan Questbarista (!?). 😀 Mulla on menossa jo toinen paketti cookies&cream makua ja mä en tajua miten ne voi olla niin hyviä! Valehtelematta söisin niitä mielummin kuin suklaapatukoita. Makuasiat ovat aina makuasioista, mutta nuo ovat jotain täydellistä mun makuaisteille. Olin siinä sitten hereillä pari tuntia ja kuolasin tyynylle, kunnes nukahdin uudelleen seitsemältä ja heräsin ihan titityy kl 10:00. 

IMG_5320

Tilasin muuten uuden satsin iherbiltä viime perjantaina ja ne tuli eilen (maanantaina) kotiovelle. Sanoisin, että melko nopea toimitus. Oon yrittänyt pitää määrän patukka per päivä, mutta välillä hiukois kyllä vetästä toinenkin, varsinkin näin iltasella. Mä oon kyllä kans sellainen, että kun jumitun johonkin ruoka-kauteen, se meinaa aina lähtee hanskasta! On lettukausia, patukkakausia, karjalanpiirakkakausia, juuresmuusikausia ja vaikka mitä.

Maanantaina tuli toinenkin mieluisa yllätys kotiovelle, nimittäin uusi yhteistyökumppani Cocovi lähetti paketillisen superfoodeja! Pääsen oikeen kunnolla leipomaan ja kokeilemaan uusia luomuksia. Raakakakun leivonta on siintänyt mielessä jo pitkään ja nyt siihen olisi vielä entistä parempi syy. Mulla on lisäksi synttärit huomenna, joten kai sitä pitää viikonlopuksi jotain tekaista. Ruokanatsina en kuitenkaan tarjoa mitään epäterveellistä, vaan pakotan kaikki syömään mun omia teoksia. Eikö se ole niin, että synttärisankari saa päättää, haha. 🙂

DSC01565

Äsken kävin ohjaamassa Bodycombatin ja RPV:n, päivän hikoilut on hikoiltu oikeen urakalla. En tiedä mikä siinä on mutta tuon yhdistelmän jälkeen oon aina ihan uitettu koira. Laskiaistiistai näkyi hieman tuolla jälkimäiselllä tunnilla. RPV tapaa olla aivan täyteen buukattu, mutta tänään oli ”vain” 40 jumppparia ja loput taisi olla laskiaispullien kimpussa tai muissa riennoissa. 😉

Ensi viikolla vaihtuukin jo uudet LesMills-ohjelmat meidän salilla. Alkaakin jo hieman puuduttaa nämä vanhat ja mixaukset, joten uudet otetaan innolla vastaan. 🙂

Öitä <3

Superfoodit saatu blogin kautta.


Treenimietteitä ja mielettömän hyvä mureke (resepti)

Hei! Täällä herättiin juuri päiväunilta ja nyt jaksaa taas blogata ja tehdäkin jotain. Mulla on tällä viikolla iskenyt aina välillä sellaisia ”pakko saada unta nyt” – hetkiä, jolloin tuntuu että maailma kaatuu ja kaikki *ituttaa sillä hetkellä. Nukkumisen jälkeen taas normaali olo. Taitaa tarkoittaa sitä, että unentarve vaan korostuu entistä enemmän, kun liikkuu paljon. Pitkät yöunet ei enää riitä, välillä tarvii myös päivälepoa. 🙂

Hymyä..vai olisko näin parempi....Plääh :D

nakupelle!

Tänään töihin tallustaessa mulla oli sellainen puolilöysä olo ja sanotaanko ihan suoraan, että mielummin olisin jäänyt sänkyyn kun lähtenyt jumpalle. Täytyy kuitenkin jälleen kerran todeta, että treeniä edeltävä olo ei kerro yhtään mitään tulevasta treenistä. Samantien kun pääsin pyörän selkään, kaikki nega unohtui ja tunti oli ihan huikea, ainakin omasta mielestäni. 😀 haha. Tarkoitan huikealla tietysti tehokasta! Viimeisen biisin aikana meinasi voimat oikeasti loppua kesken, mutta kun oot ohjaajana edessä, niin silloin ei vaan yksinkertaisesti VOI lopettaa. Se hyvä puoli ohjaamisessa on, että täytyy aina tehdä täysillä, kun monta silmäparia seuraa. Sen vuoksi en oikeen ymmärä sitä, että jotkut ohjaajat tekevät pienemmillä painoilla tai löysemmin, koska ovat ohjaajia ja takana on esim. toinen tunti, tai jokin muu yhtä hyvä syy? Se ei vaan mene yhteen mun periaatteen kanssa. Vaikka mulla olisi 10 tuntia peräkkäin, niin täysilä vetäisin siti jokaisen. Jos kokisin etten pysty siihen, niin sitten en vetäisi kymmentä tuntia putkeen, simppeli juttu! Ohjaajasta se meno lähtee ja jostain olen kuullut, että asiakkaat tekevät n. 80% siitä tehosta mitä ohjaaja tekee, joten ohjaajanhan pitää sitten vetää ainakin 150 % :D. Loukkaantumiset ovat sitten tietty asia erikseen.

Spinnin jälkeen jalat tuntui siis aika veteliltä, mutta kyllä se body-tuntikin vielä siihen päälle meni, kun vaan pääsi uuteen nousuun. Käytiin eilen illalla tekemässä jalka/pakara-treeni, joten se ei helpottanut tätä urakkaa kovinkaan paljoa! 🙂

DSC01479

Olen pyrkinyt käyttämään enemmän luomulaatuista lihaa viime aikoina ja on tullut tilattua suurempia määriä ylämaankarjaa Ekosopin kautta. Hain eilen uuden lähetyksen, joka sisälsi 5 kg jauhelihaa, 1 kg:n sisäfileetä ja 1 kg:n maksaa. Sisäfileen olen varannut ensi viikonlopulle. Palkitsen sillä itseni 65 päivän herkuttomuudesta, joka tulee täyteen perjantaina!

Täytyy sanoa, että kun on kerran luomulihaa maistanut, eipä paljon huvita ostaa enää muuta. Liha tulee tilalta nimeltä Esse Highland & Fias Hembränt. Tämä on ekologinen maatila, joka sijaitsee Ähtävänjoen rannalla, Pedersören kunnassa 27 km Pietarsaaresta. Karja on syönyt puhdasta ravintoa ja voinut hyvin, jolloin lihan laatu ja esim. rasvan laatu on parempaa. Jauhelihassa rasvaa on n.4-5%.

DSC01544

Kuten yllä oleva kuva kertoo, tein jauhelihasta aivan järkyttävän hyvän lihamurekkeen. Sekoitin jauhelihan, kaksi luomukanamunaa, monen monta valkosipulinkynttä sekä mausteita sekaisin, jonka jälkeen muovasin lihasta murekkeen uunipellille. Pilkoin sivulle lisäksi perunoita, porkkanoita ja salottisipulia, kaikki luomua. Vihanneksien päälle suihkuttelin oliiviöljyä ja ripottelin mausteet. Koko helahoito uuniin 220 asteeseen n. 30 minuutiksi. 

DSC01546 DSC01548 DSC01547Voi veljet, kun syöminen voikin olla kivaa! 😉

 


Uusien tuntien suunnittelua ja täydennystä proteiinivarastoihin

Heips! Tänään ollaan keskitytty täyspäiväisesti jumppiin ja niiden suunnitteluun. Hiihtoloma näkyi tänään aamupäivän tunnilla, jengiä oli reippaasti normaalia enemmän. Paljon jengiä, paljon fiilistä! Ohjausten jälkeen suuntasin vauhdilla kotiin, sillä mulla oli edessä kahden jumpan suunnittelu ja aikaa vain rajoitetusti. Tein TBC-tunnille noin puolet uutta ohjelmaa ja kokonaan uuden HIIT-tunnin. Homma meni melko kivuttomasti tänään, biisit löytyi suhteellisen helpolla ja koreotkin syntyivät nopeasti. Ohjelmien suunnitteluhan lähtee aina biisien etsimisestä. Selailen radioiden soittolistoja ja plärään iTunesia läpi. Lataan kasan biisejä, jonka jälkeen siirrän ne mixausohjelmaan. Ensimmäinen peruste on  tietysti löytää hyvä kappale, mutta se ei pelkästään riitä. Biisin rakenteella ja tempolla on suuri merkitys. Sen vuoksi ei voi vain ottaa kaikkia hyviä biisejä ja tehdä niistä tuntia. Jos kappaleen rakenne on todella epäselvä ja kasit jää vajaiksi, on siihen haastavaa saada sujuvaa koreografiaa. Steppikoreografioiden suunnittelemisessa on vielä paljon enemmän haastetta, jos vertaa tavalliseen askellus-tuntiin. Käytän TBC-tunnilla steppilautaa sekä käsipainoja.

DSC01496

Tässä muutamia kappaleita, jotka päätyivät tunnille mukaan:



http://www.youtube.com/watch?v=ECJU6idN1oM

Tein tosiaan kokonaan uuden HIIT-tunnin ja taisipa tulla aika rankka setti. 😀 Olen nostanut aina hieman ohjelmien haastavuutta uuteen ohjelmaan siirtyessä, sillä tunnilla käy paljon vakkareita ja haluan toki antaa heille jatkuvaa uutta haastetta. Tänään porukka oli erityisen puhki, rikki ja pinossa 30-minuutin treenin jälkeen. Hiitissä mä en itse pysty tekemään mukana kaikkea, sillä työ-kappaleet tehdään aika paljon aikaa vastaan ja pitää olla (natsi)kello kaulassa. Teen jotkut biisit mukana jos mahdun sekaan, mutta suurimmaksi osaksi meikäläinen käskee ja muut tekee! 

ja taas pu

ja taas pullistelemassa 😀

Sain perjantaina lähetyksen Fitnessgurulta ja paljon odotettua täydennystä proteiinivarastoihin. Käytän päivittäin heraproteiinia, joko salitreenin jälkeen, tai sitten välipalana/iltapalana. Fitnessgurun protskut ovat niin hyvän makuisia, että niitä voisi vedellä vaikka kuinka! Oma lempparimaku on vaihdellut hieman, mutta tällä hetkellä se on ehdottomasti tuo Cappuccino.

DSC01425DSC01423DSC01424

Sain myös kasan näytepakkauksia proteiineista ja One Heat rasvanpolttajista. Vedin itse yhden kuurin tuota Heatia tammikuussa. Toimivuudesta on vaikea sanoa sillä olen muutenkin elänyt todella siististi ja treenannut paljon. Makeanhimoon nuo kyllä tepsii, sen olen huomannut molemmilla kuureilla kun näitä oon käyttänyt. Tuota heatia on parannettu viime aikoina ja itse huomaan ettei se enää aiheuta sellaista ylivirkeyttä mitä tapahtui ensimmäisellä kokeilukerralla. Näytepakkaukset menevät PT-asiakkaille ja kamuille jakoon 🙂 

Loppuun vielä ihanien korviksien voittaja, joka oli siis Laura tällä kommentilla: 

Oma tyylini on rento ja tylsän asiallinen. Haluaisin pukeutua persoonallisemmin, käyttää enemmän asusteita & koruja, mutta kaupassa eksyn silti vain aina hypistelemään uusia sporttitoppeja ja -housuja;)

1964591_10152272338854310_518927704_n

Fitnessgurun tuotteet saatu Fitnessgurulta