Heippa! Aamun jumpat ja humpat takana ja fiilis katossa. Aah, mä niin rakastan tätä urheilun jälkeistä olotilaa!! Viime aikoina on ollut kaikenmoisia pyhäpäiviä ja oon joutunut olemaan pois omilta tunneilta enemmän kuin normaalisti, joten päätin sitten ojentaa auttavan käteni ja tuurata huomisen Bodystepin wsc:llä illalla. Oikeestaan meen todella miellään vetämään tunnin, sillä mun oma tunti jää ensi viikolla väliin Vapun vuoksi.
Eilen täällä Vaasassa oli aivan ihana ilma, aurinko paistoi ja lämpötilat huiteli + 15 paikkeilla. Olin aamupäivästä töissä ja body-tunnin ohjaamisen jälkeen muutama tyttö oli salin puolella vetämässä leukoja. Jäin siihen selittämään jotakin ja kokeilin itsekin vetää muutaman leuan. Vedot tuntuivat jotenkin todella kevyeltä, joten päätin kokeilla vetää 10 leukaa. Viimeksi kun laitoin tänne videon leuanvedosta, sain paljon kommenttia, etteivät kädet suoristuneet tarpeeksi. Tämä oli ihan vain syystä etten suoraan sanottuna tajunnut, millainen on oikeaoppinen leuanveto, koska en ole niitä koskaan sen kummemmin harrastanut. Tai siis, tyhmäkinhän sen tajuaa, että puhdas veto lähtee suorilta, mutta sitä ei jotenkin tajunnut itse vedellessä.
No, nyt sitten paremmalla infolla ja ajatuksella tein sen 10 leukaa ja yritin ojentaa kädet kunnolla sekä pitää jalat suorana. Jalat ovat suorempana kuin mitä videossa näyttää, mutta menivät näköjään koukkuun muutaman kerran. HUOM. Tämä oli toinen kerta elämässäni kun yritän mitään ”maximisuoritusta” tai ylipäätään teen kyseistä liikettä, joten tekniikka ei varmasti ole mikään täydellinen. (lisäksi oikea kyynerpää on vammautunut, eikä suoristu kunnolla lainkaan, sen huomaa jos katsoo tarkasti) ..Kauheeta selittelyä…tässä video 😀
Eilen Illalla oli suunnitelmissa mennä vielä salille, mutta hienon ilman vuoksi, päätettiinkin siirtää treenit ulos ja lähteä paikalliseen laskettelukeskukseen juoksemaan mäkivetoja. Vedettiin alkuun parin kilometrin lämmittelyhölkkä, jonka jälkeen siirryttiin itse treeniin. Oon treenannut alavartaloa salilla säännölisesti koko vuoden 1-2 kertaa viikossa. Nyt onkin aika jalostaa jaloissa oleva voima räjähtävyydeksi ja nopeudeksi. Ulkonäkö ei ole mun (ainoa) syy treenata, vaan haluan olla urheilullisesti hyvä monilla osa-alueilla, haluan pystyä tehdä kaikkea mahdollista (mieluiten sellasta mihin moni muu ei pysty 😀).
Eilinen treeni koostui 5 vedosta, jotka pingottiin täpöllä ylämäkeen. Tämän jälkeen 3 minuutin tauko ja sama toistettiin kolmesti = 15 vetoa. Loppuun hölköteltiin vielä pari kilsaa höntsää!
Tänään herätessä pakarat, takareidet ja vatsalihakset tuntuivat hieman helliltä, joten treeni on mennyt juuri sinne minne kuuluukin! Ajattelin alkaa tekemään näitä treenejä kerran viikkoon, jos vaan ehdin, kaiken muun lisäksi. Olisi niin paljon kaikkea, mitä olisi kiva harrastaa!
Tänään olisi suunnitelmissa kuvata Bikini Bootcampin toisen kuukauden treenit ja muokkailla videot blogikuntoon! Oottehan vielä treeneissä mukana, jotten tee ihan turhaa työtä? 😉 Ruokavalioon tulossa myös pientä fiilausta, molemmat postaukset tulevat huomisen/maanantain aikana. Muistakaa, että paras muodonmuutos palkitaan!! 🙂
Random.org arpoi MobileFunin kuuloke+käsikotelon voittajaksi Iidan, tällä kommentilla:
Treenifiilis syntyy tietty musiikista. Juoksulenkit sujuu paljon keveämmin tietynlaisen musiikin tahdissa. Nyt keväällä treenifiilistä nostaa myös ihanasti auringonpaiste, jota on koko pitkän talven Lapin kaamoksessa odotellut.
Onnea Iida! Olen suhun yhteydessä 🙂




















