Leuanvetoja, mäkivetotreeni sekä arvonnan voittaja

Heippa! Aamun jumpat ja humpat takana ja fiilis katossa. Aah, mä niin rakastan tätä urheilun jälkeistä olotilaa!! Viime aikoina on ollut kaikenmoisia pyhäpäiviä ja oon joutunut olemaan pois omilta tunneilta enemmän kuin normaalisti, joten päätin sitten ojentaa auttavan käteni ja tuurata huomisen Bodystepin wsc:llä illalla. Oikeestaan meen todella miellään vetämään tunnin, sillä mun oma tunti jää ensi viikolla väliin Vapun vuoksi. 

IMG_6171

Juoksutakki saatu PUMA:lta

Eilen täällä Vaasassa oli aivan ihana ilma, aurinko paistoi ja lämpötilat huiteli + 15 paikkeilla. Olin aamupäivästä töissä ja body-tunnin ohjaamisen jälkeen muutama tyttö oli salin puolella vetämässä leukoja. Jäin siihen selittämään jotakin ja kokeilin itsekin vetää muutaman leuan. Vedot tuntuivat jotenkin todella kevyeltä, joten päätin kokeilla vetää 10 leukaa. Viimeksi kun laitoin tänne videon leuanvedosta, sain paljon kommenttia, etteivät kädet suoristuneet tarpeeksi. Tämä oli ihan vain syystä etten suoraan sanottuna tajunnut, millainen on oikeaoppinen leuanveto, koska en ole niitä koskaan sen kummemmin harrastanut. Tai siis, tyhmäkinhän sen tajuaa, että puhdas veto lähtee suorilta, mutta sitä ei jotenkin tajunnut itse vedellessä.

No, nyt sitten paremmalla infolla ja ajatuksella tein sen 10 leukaa ja yritin ojentaa kädet kunnolla sekä pitää jalat suorana. Jalat ovat suorempana kuin mitä videossa näyttää, mutta menivät näköjään koukkuun muutaman kerran. HUOM. Tämä oli toinen kerta elämässäni kun yritän mitään ”maximisuoritusta” tai ylipäätään teen kyseistä liikettä, joten tekniikka ei varmasti ole mikään täydellinen. (lisäksi oikea kyynerpää on vammautunut, eikä suoristu kunnolla lainkaan, sen huomaa jos katsoo tarkasti) ..Kauheeta selittelyä…tässä video 😀

Eilen Illalla oli suunnitelmissa mennä vielä salille, mutta hienon ilman vuoksi, päätettiinkin siirtää treenit ulos ja lähteä paikalliseen laskettelukeskukseen juoksemaan mäkivetoja. Vedettiin alkuun parin kilometrin lämmittelyhölkkä, jonka jälkeen siirryttiin itse treeniin. Oon treenannut alavartaloa salilla säännölisesti koko vuoden 1-2 kertaa viikossa. Nyt onkin aika jalostaa jaloissa oleva voima räjähtävyydeksi ja nopeudeksi. Ulkonäkö ei ole mun (ainoa) syy treenata, vaan haluan olla urheilullisesti hyvä monilla osa-alueilla, haluan pystyä tehdä kaikkea mahdollista (mieluiten sellasta mihin moni muu ei pysty 😀).

Eilinen treeni koostui 5 vedosta, jotka pingottiin täpöllä ylämäkeen. Tämän jälkeen 3 minuutin tauko ja sama toistettiin kolmesti = 15 vetoa. Loppuun hölköteltiin vielä pari kilsaa höntsää!

IMG_6184

Sevenuppia vai ihan vaan vettä… 😀

IMG_6178

Tänään herätessä pakarat, takareidet ja vatsalihakset tuntuivat hieman helliltä, joten treeni on mennyt juuri sinne minne kuuluukin! Ajattelin alkaa tekemään näitä treenejä kerran viikkoon, jos vaan ehdin, kaiken muun lisäksi. Olisi niin paljon kaikkea, mitä olisi kiva harrastaa!

Tänään olisi suunnitelmissa kuvata Bikini Bootcampin toisen kuukauden treenit ja muokkailla videot blogikuntoon! Oottehan vielä treeneissä mukana, jotten tee ihan turhaa työtä? 😉 Ruokavalioon tulossa myös pientä fiilausta, molemmat postaukset tulevat huomisen/maanantain aikana. Muistakaa, että paras muodonmuutos palkitaan!! 🙂

lenkkiselfie

#lenkkiselfie +  hämärän näköinen pläsi 😀

Random.org arpoi MobileFunin kuuloke+käsikotelon voittajaksi Iidan, tällä kommentilla:

Treenifiilis syntyy tietty musiikista. Juoksulenkit sujuu paljon keveämmin tietynlaisen musiikin tahdissa. Nyt keväällä treenifiilistä nostaa myös ihanasti auringonpaiste, jota on koko pitkän talven Lapin kaamoksessa odotellut.

Onnea Iida! Olen suhun yhteydessä 🙂


Vinkkejä omien treenien suunnitteluun

Heippa! Tein eilen luultavasti uuden ennätyksen ja pysyin pois tietokoneen ääreltä kokonaisen päivän. 😉 Olen ollut kaverin luona yökylässä ja ollaankin puuhailtu vlopun aikana vaikka mitä. Erittäin rentouttavat pari päivää takana. Perjantaina päätin pitää muutaman lomapäivän ja annoin eiliset aamutunnit pois. Perjantaina ohjasin vielä spinning-bodypumpin, mutta sen jälkeen ei ole tultu urheiltua. Huomenna sitten taas treenien makuun! 🙂

DSC01863

Onko teillä ollut joskus vaikeuksia keksiä salitreenejä tai yleensäkin suunnitella omia treenejä ja tehdä niistä vaihtelevia? Mulla olisi tähän ongelmaan aika hyvä vinkki. Sportyplanner on sivusto, josta löytyy valmiita treeniohjelmia erilaisia tavoitteita tukemaan. Sivustolta löytyy paljon infoa, liikepankki ja kuvia. Ohjelman voi valita lihasmassan kasvatukseen tai vaikka kestävyyden parantamiseen. Tarjolla on myös special workouteja, kuten 4-8 viikon pakaratreeni. 😀

Sain kokeilla palvelua veloituksetta ja olenkin hakenut tuolta inspiraatiota aina välillä ohjelmia suunnitellessa.

DSC01776Huomenna alkaa BBC-treenien neljäs viikko ja circuitteja tehdään jo 10 minuutin verran! Se alkaa olla jo aika kova suoritus, mutta kuntokin on jo ehtinyt kehittyä menneiden viikkojen aikana, jonka vuoksi lisähaaste on vain hyvästä! Oletteko jo ehtineet huomata tuloksia? =)

 


Ihanan värikästä!

Moikka! Onpa mukavaa olla takaisin arjessa kiinni. Mulle rutiinit ja normaalisti rullaava arki on todella tärkee osa hyvinvointia. Voin paljon paremmin kun saan elää tasaista elämää. Välillä on kiva poiketa rutiineista ja reissata, mutta taidan pohjimmiltani olla kuitenkin kotirotta, joka viihtyy parhaiten kotosalla! 🙂 

Eilen pääsin takaisin jumppien pariin ja tekipä taas hyvää! Molemmat tunnit olivat ihan täynnä ja meno sen mukaista. Aina kun on enemmän jengiä, on treeni myös tehokkaampaa, sillä salin lämpötila taitaa nousta ihan muutaman asteen kuumemmaksi! Itselläkin naama loisti tomaatin värisenä jo attackin jälkeen. Eilen ohjasin poikkeuksellisesti vain spinningin ilman corea, sillä mulla oli sovittuna chatti-keskustelu Bailysin Loungessa kl 20:00. 2 tuntia meni hujauksessa ohi kysymyksiin vastaillessa! Huomenna uudelleen sama paikka ja sama aika! 😉IMG_6044

Mä tykkään todella paljon värikkäistä ja räiskyvistä urheiluvaatteista! Vaikka arkipukeutumiseni on aika tavallista, silti treeneihin tykkään yhdistellä ihan outojakin väricomboja. Käytiin viikonlopun reissulla Akvamariinin Showroomilla, jossa oli näytillä kesän värikästä sporttimuotia. 

DSC01980

DSC01976

DSC01981DSC01979Meille esiteltiin eri merkkien värjeä ja malleja. Paljon oli mielenkiintoista katseltavaa. Saatiin myös Zero Pointilta kompressiosäärystimet ja -sukat. Mulla on ollut vastaavanlaisia jo aiemminkin, mutta sukkamallia en ole tykännyt pitää urheillessa. Säärystimiä en ole kokeillut ennen ja ne pääsikin eilen testiin illan Bodyattackissa. Näiden pitäisi tuoda mukavuutta ja tehoa urheilusuoritukseen lajista riippumatta. Säärystimet tuntuivatkin mukavilta ja ainakin eilen askel oli kevyt, johtuiko sitten säärystimistä vai viikonlopun hiilaritankkauksesta! 😀 Sukat ajattelin ottaa ihan kotikäyttöön ja rennompaan menoon, kuten kävelylle.

DSC01983

Kaikista eniten ihastuin Haglöfsin värikkäisiin kuoritakkeihin ja niitä tulikin testailtua ja kuvattua hyvä tovi..:D

DSC01989DSC01992Siinäpä kunnon väripläjäys! Millaisia urheiluvaatteita te käytätte? 

 


Millainen ohjaaja olen?

Heippa! Viime aikoina mulla on ollut oikeen kunnon blogiflow, kirjoittamista ja aiheita on ollut enemmän kuin tarpeeksi ja luonnoksissa odottaa tälläkin hetkellä noin 4 julkaisua odottavaa artikkelia. Välillä tulee kuivia kausia, kun ei oo mitään kirjoitettavaa. Nyt täytyykin ottaa ilo irti, kun asiaa riittää. 🙂 Tänään ajattelin kuitenkin kirjoittaa ihan vaan ”diipadaapaa” ja kertoilla kuulumisia.

Eilen kävin ohjaamassa iltapäivällä spinning-bodypumpin, vaihdellaan ohjausvuoroa toisen ohjaajan kanssa suunnilleen vuoroviikoin. Tämä on ollut ihan hyvä systeemi, sillä yhdessä välissä mulle tuli yliannostus Bodypumpiin ja meinasin jättää sen jopa kokonaan pois. Onneksi en jättänyt, vaan vähensin ohjauskertoja. Nyt homma nimittäin maistuu taas hyvälle, ja oon oppinut tykkäämään tunnista uudelleen! Kävelin eilen salin parkkiksella ja vastaan tuli eräs miespuolinen asiakas. Tapaaminen meni suunnilleen seuraavasti…”Hei, ai sä pidät tänään. Täytyypä mennä varottamaan muita pukkariin, että tänään vedetään kovaa.”  

Vai että varoittamaan, no mikäs siinä. 😀 Seuraava tapaaminen sattui jumppasalissa, kun kävin laittamassa painoja valmiiksi ennen spinningiä, ja eräs toinen asiakas, miespuolinen hänkin, huikkasi ”Otin tänään urheilujuomaa mukaan, kun katoin, että sä pidät tunnit” Jahas..No, aloin siinä miettiä, olenko ollut liian natsi viime aikoina ja päätinkin olla hieman kiltimpi tulevassa spinningosuudesssa. Arvaatkaa onnistuiko? No, ei todellakaan. Mä en tiedä mikä siinä on, mutta minussa herää joku hirvee piiskuri spinningin aikana, ärsyynnyn heti jos näen, että joku sluibailee, tai ei tee ohjeiden mukaan. 😀 Erään toisen asiakkaan mukaan olen luultavasti ollut kiduttaja edellisessä elämässä. Että tervetuloa vaan treenaamaan! 😀

IMG_5920_Fotor_Collage

Onneksi meitä on monenlaisia ohjaajapersoonia, ja tiedän ettei kaikki todellakaan välitä mun tyylisestä ohjaustyylistä, mutta ne asiakkaat oppii aika nopeasti pysymään poissa meikäläisen karkeloista! Kaikilla tunneilla en toki ole yhtä ärsyttävä. Jumpan ohajustyyli menee paljon tunnin mukaan. 

mieJuuri kun tämän aamuisen spinningin olisi kuulunut alkaa, pärähti palohälytys päälle, joten ei siinä auttanut kuin tyhjentää koko kuntosali. Palohälytys oli onneksi aiheeton, mistä lie oli hälyttimet aktivoituneet. Seistiin kuitenkin ulkopuolella odottamassa hyvä tovi, jonka vuoksi pääsin aloittamaan spinningin noin 20 minuuttia myöhässä. Osa porukasta lähti tunnilta pois aikaisemmin, mutta osan kanssa vedettiin tunti loppuun. Itse sain hypätä suoraan viimeisestä spurtista toiseen saliin ohjaamaan Body-tunnin. Meni jotenkin tosi nopeesti koko setti siinä kauheessa kiireessä ja hässäkässä. 🙂

DSC01756

Rakas ystäväni Jenni on tullut Kuopiosta Vaasaan käymään viikonlopuksi, joten tänään luvassa ruuanlaittoa ja yhdessäoloa kavereiden kanssa. Mulla on tosi energinen fiilis, joten voi olla, että tempaisen vielä jonkun salitreenin ennen iltaa, maistuu ruokakin paremmalta sen jälkeen! 😉

Ihanaa viikonloppua!

 


Energiapommi

Heippa ystäväiset! Mulla on (taas) tällä hetkellä jokin ihme energiahuuma päällä. Kaikki tuntuu kivalta ja energiaa olisi vaikka kuinka. Kuulostaa varmaan tosi tekopirteeltä ja ärsyttävältä, mutta pakko avautua jonnekin. Kai se on tuo valo mikä nostaa suupielet hymyyn! 🙂 Tein tänään mun asiakkaan toiveesta Bikinibootcamp jalkatreenin hänen kanssaan ja illalla mulla oli vielä Bodycombat sekä RPV, joten nyt pelkkä istuminen tuntuu kivasti tuola takalistossa! Onko muilla ollut mitään lihaskipuja eilisistä treeneistä? 🙂

DSC01831

Sain tehtyä puolet uutta lämppäriä illan RPV-tunnille ja nyt pitäisi vielä löytää loppupäähän uudet tsipaleet. Oon tässä viime aikoina uudistanut useempaa tuntia, joten nyt alkaa olla biisipula pikkuhiljaa! Jos on mielessä jotain hyviä meneviä biisejä niin saa vinkata. Italobrothersin uusi biisi pääsi listalle mukaan..

Vaikka olo ja mieli on ollut energinen niin tänään mulla oli sellainen ”senatsakaisin”-päivä. Tiedättekö kun mieli ja suu ei halua tehdä yhteistyötä, tuloksena voi olla vaikka mitä ja suusta saattaa tulla sammakoita. Piti oikeen skarpata ohjatessa ja miettiä mitä sanoo 😀 Joskus esim. steppitunnilla, jos sanoo yhdenkin väärän liikkeen nimen vahingossa niin koko sali menee ihan miten sattuu. Yksi lause voi sekoittaa kaiken. Onneksi näitä on aika harvoin, vaikka ne on loppupeleissä ihan hauskoja, kun alkaa itseekin naurattaa oma änkytys tai sanahirviöt. 😀

Nyt meen nappaamaan mun lihamurkkeen ja bataatit uunista ja sitten pikkuhiljaa untenmaille! 

DSC01832