Kivaa lauantaita kaverit! Vaikka treenaan lähes päivittäin ja pidän siitä todella paljon, niin silti tähänkin asiaan liittyy asioita, jotka eivät nappaa yhtään. Piia listasi asioita, joista hän ei pidä treenaamisessa ja lähes yhtä kovana sporttimimminä ajattelin häikäilemättömästi varastaa tämän hauskan idean ja jakaa treeniin liittyviä asioita, jotka jättäisin mielellään tekemättä jos vain voisin.

Alkulämmittely – Ennen salitreenejä tehtävä alkulämmittely on mun mielestä jotenkin voittamattoman tylsää. Onneksi mulla on nyt tarkat ohjeet myös lämmittelyyn, jolloin se menee jotenkin kivuttomammin, mutta aiemmin saatoin jopa jättää salitreenin tekemättä, kun mietin, että pitää veivata 10 minsaa crossarilla (–> oksennusrefleksi) 😀 😀
Jatkuva hikivaate-rumba – Näkisitte mun kylppärin (tai meidän henk. kunnan pukkarin 😀)! Kun treenaa vähintään pari kertaa päivässä, noita treenivaatteita on oikeesti joka puolella. Ripustelen niitä usein kuivumaan ympäri kylppäriä ja kämppää, sillä en mitenkään pysty pyörittämään pesukonetta monesti päivässä ja treenin jälkeen kuteet ovat niin märät, että niitä ei voi heittää mihinkään koriin myttyyn. Mulla on molemmilla työpaikoilla aika lahjakas kokoelma vaatteita sekä kenkiä ja koska oon laiska, harvoin jaksan raahata niitä kotiin, jonka ansiosta niitä vaan kertyy sinne niin kauan, että joku huomauttaa että voisitko viedä sun hikiset kamat helvettiin täältä. 😀
Jatkuva ruuanlaitto/syöminen – Liittyy hyvin vahavsti treenaamiseen. Tykkään kyllä syödä, mutta välillä tuntuu etten muuta teekkään kuin kokkaan/syön. Päivät ovat kunnon aikatauluttamista ja hyvin usein täytyy jättää myös asioita tekemättä, että ehtii vaikka kotiin syömään ennen seuraavaa treeniä.
Treenin jälkeiset toimenpiteet – Kun oot vetänyt kolme jumppaa putkeen, oot litimärkä, väsynyt ja nälissään, ei ole mitään niin raskasta kuin tehdä treenin jälkeiset toimenpiteet; riisuminen, suihku, pukeminen, treenivaatteiden pakkaaminen mukaan (jonka siis usein jätän tekemättä, koska raskasta 😀). Monesti vedän vaan kuivat vaatteet niskaan ja ajan himaan. Siinä voikin mennä sitten hetki jos toinenkin, ennen kuin jaksan raahautua suihkuun saakka. Auta armias jos pitää käydä vielä ruokakaupassa..Ei oo helppoo!
Ainainen räjähdys-lookki – Kun treenaat sen pari kertaa päivässä, ei ainakaan mulla oikein riitä eforttia itseni ehostamiseen. Ihan turha meikata, kun hikoilet kuitenkin pian. Ihan turha laittaa hiuksia mitenkään, kun joudut kuitenkin vetää ne ponnarille kohta. Ihan turha laittaa muuta kuin kollarit tai trikoot, kun pyörit kuitenkin salilla koko päivän. On toki kiva, kun saa pukeutua rennosti, mutta joskus olisi ihan kiva meikata ja käyttää siistejä vaatteita. Onneksi on viikonloput, jos vielä jaksais silloin… 😀
Treenilaukku – Mua oikeen ahdistaa mun treenilaukku, kun siellä on niin paljon roinaa. Siivoaminen ja läpikäynti olisi tietysti vaihtoehto, mutta koska se näyttäisi taas viikon jälkeen samalta, olen luopunut toivosta. Hirveintä on, kun unohdat heraa sisältäviä sheikkereitä laukkuun pariksi päiväksi ja sitten seuraavaan treeniin lähtiessä sheikkerit ovat jostain syystä (?!) loppu, jolloin joudut kohtaamaan sen ihanan mädäntyneen tuoksun kannen avatessasi. 😀
Mites muut sporttimimmit ja salikundit, samaistutteko näihin kohtiin edes hieman?

KUVAT: Anna Riska / Annmarias
Mun ruoka- ja treenipainotteisia touhuja voi seurata myös instagramista: ainorouhiainen sekä snapchatista: ainopaino.
Jos haluat tiedon uusista postauksista nopeasti, käy tykkäämässä blogin FB-sivusta TÄÄLLÄ.












