LAISKA TÖITÄÄN LUETTELEE – MITÄ KAIKKEA PUUHAAN PÄIVÄT PITKÄT?

Joskus aikoinaan mulla (ja monella muulla) oli tapana listata Facebookin statukseen hyvin ahkerasti kaikki mitä oli päivän aikana tehnyt. Omat fb muistot ilmoittelevat niistä päivityksistä edelleen suhteellisen usein. 😀 Omani näyttivät hyvin usein seuraavanlaisilta: ”Huhheijaa, tänään ollaan taas jumpattu kunnolla! Aamulla spinning-bodypump, tähän väliin bodycombattia ja sit tykitellään vielä pumppi ja attackia illalla! Nähään jumpilla kamut :D”.

Jossain vaiheessa siirsin kai nuo päivitykset blogitekstien muotoon ja ensimmäisien vuosien postauksia lukiessa saa kyllä hymyillä noille jutuille. Pelkkää reeniä ja jumppaa täynnä. Nyt ajattelin kuitenkin palata ajassa taaksepäin ja summailla mitä kaikkea mun työni sisältää. Olen kai jonkinlainen liikunta-alan monitoimityöläinen, koska teen paljon kaikenlaista. Yhteinen tekijä kaikessa on se, että työt liittyvät jollain tavoin hyvinvointiin, liikuntaan ja ravitsemukseen!

Tämä vuosi on ollut yksi kiireisimpiä koskaan, sillä oon muutaman työn lisänä pyörittänyt vielä omaa yritystä, joten hommista ei ole ollut puutetta. 😀

Tässä työtehtäväni:

Yrittäjä – Teen siis tällä hetkellä hommia oman toiminimen kautta ja pääasiallisena työnä nettivalmennuksia, yksilövalmennuksia, luentoja sekä erilaisia yhteistöitä. Hommat ovat lähteneet käyntiin hyvinkin vauhdikkaasti ja hommaa on piisannut. Yrittäjyteen liittyy paljon käytännön asioita, joista on pitänyt ottaa selvää ja lisäksi alussa kaikki uusi vie aina enemmän aikaa. Sivustoni www.ainorouhiainen.fi toimii tietysti myös tämän alla.

Ryhmäliikuntaohjaaja – Ohjailen tällä hetkellä sellaista 8-10 tuntia viikossa ja ohjauksiin tulee tietysti laskea aina aika, joka menee suunnitteluun, opetteluun ja esimerkiksi musiikkien miksailuun, jonka teen aina itse suunnittelemille tunneille. Jumppahommat ovat sen verran rutiinia mulle, että olen suhteellisen nopea tekemään uusia koreografioita tai oppimaan uudet les mills – ohjelmat. Siltikin nämä vievät sen oman siivunsa ajasta, sillä jollain tavoin olen hieman perfektionisti ja haluan tehdä asiat mahdollisimman hyvin, sillä se heijastuu mielestäni suoraan kävijämäärien kanssa. 🙂

Ryhmäliikuntavastaava – Toimin salimme vastaavana ohjaajana, eli ohjaajien esimiehenä ja mun hommiin kuuluu hoitaa kaikki salimme ryhmäliikunta-asiat. Tähän voisi luetella liudan työtehtäviä, mutta sanotaan lyhykäisesti, että kun kyseessä on suuri sali, on paljon pieniä juttua joista täytyy huolehtia. Lasken myös ohjaajien palkat ja olen jonkinlainen äänentoistoteknikko. 😀

Sosiaalisen median & markkinoinnin vastaava – Toimin salimme somevastaavana, johon liittyy paljon myös markkinointiin kuuluvia asioita. Tykkään ideoida uusia juttuja ja muutenkin tämä työ sopii hyvin yhteen tämän koko sometyön kanssa. Ainoa miinus tässä on se, että koska Vaasassa asutaan, niin kaikki pitää aina tuottaa kahdella kielellä, mikä saattaa olla hieman hidasta ja vaivalloista, vaikkakin mulla on oma henk. kohtainen suomesta ruotsiin kääntäjä. 😀

Vaikuttaja – Tuttavallisemmin siis bloggaaja, jota olen tehnyt ammattimielessä jo neljän vuoden ajan. Nykyään blogin lisäksi tähän kuuluu myös instagram-tilin, facebookin ja pienemmässä roolissa snap chatin päivitys, jotka ovat työsopimukseni alla. Olen siis vaikuttajana täällä Indieplacella ja nykyään laskutan palkkani toiminimeni kautta. Kuten olen monesti maininnut, niin bloggaamiseen kuuluu kaikenmoista puuhaa ja etenkin jos päivitystahti on 5-7 krt / vkossa, niin menee jo pelkkiin postauksiin oma aikansa. Yhteistyöt ja erilaiset kamppanjat vievät oman siivunsa ja välillä mun sposti tulvii yli kaikenlaisista blogiin liittyvistä maileista. 😀

Siinäpä nuo lyhykäisyydessään. Kaikkia tehtäviä yhdistää myös se, että tykkään kaikesta mitä teen! 🙂 Ainoa miinuspuoli on aika, jota meinaa olla välillä liian vähän. Kiireessä toimiminen taas syö luovuutta ja asioista nauttimista. Uskon kuitenkin, että kun vaan löydän tästä pikkuhiljaa sopivan rytmin, niin hommat alkaa pyöriä astetta helpommin. Nuo kaikki työt kuuluvat mun päiviin aina jollain tavoin ja se on omalla tavallaan myös mielekästä kun on paljon erilaisia asioita joita tehdä – ei ainakaan tule tylsää!

Näiden lisänä pyrin myös treenaamaan sen kolmesti viikkoon omia treenejä, jotta saan myös aikaa, jolloin ajatella vaan itseäni. 😀 Tällä hetkellä mulla ei luonnollisesti ole aikaa panostaa itseeni samoin, kuin vaikka silloin kun olen tehnyt vain jumppia, vastaavantyötä ja blogia. Panostamisella tarkoitan kurinalaisempaa ruokavaliota ja kehon muokkaustavoitteita. 🙂 Nyt on PT-asiakkaat, valmennukset, some ja yritys noiden lisänä. 😀 Nyt kun kirjoitin kaiken ylös niin itsekin mietin, että miten pirussa oikeesti olen ehtinyt kaiken. 😀

Sen verran vielä yleisesti ammatinvalintaan littyen, että itse en tiennyt vielä parikymppisenäkään mikä musta tulee isona. Ainoa asia oli intohimo treeniä ja hyvinvointia kohtaan. Panostin näihin paljon omalla tavallani, vaikka moni naureskelikin mun blogille aluksi tai sanoi, ettei jumppaamalla voi itseään elättää. No tässä sitä ollaan elätetty jo kohta 10 vuoden ajan. Muistakaa siis aina seurata intohimoa ja tehdä asioita joista nautitte, loput asiat sujuvat omalla painollaan! 🙂

Olen ehdolla kategoriassa ”energisin”. Kiitos jos jaksat äänestää! 🙂

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Jos haluat tiedon uusista postauksista nopeasti, käy tykkäämässä blogin FB-sivusta TÄÄLLÄ.


HORMONIHÄIRITSIJÄT VAIHTOON

Kerroin kuukausi takaperin, että teen tämän vuoden yhteistyötä Life ketjun kanssa ja toimin kyseisen yrityksen brändilähettiläänä, jonka tiimoilta tämäkin postaus on toteutettu. Tämän kuukauden teemana on sisäinen ja ulkoinen kauneus! Itse koen kaikista tärkeimmiksi kauneusrutiineiksi ruokavalion ja elämäntyylin vaikutuksen, eli se mitä suusta laittaa alas, näkyy ihossa, kynsissä ja hiuksissa. Mielestäni kauneusrutiinien pohja tulisikin olla terveellisessä ravinnossa ja riittävässä vedenjuonnissa ja vasta sen jälkeen panostaa ulkoisesti käytettäviin tuotteisiin. Sen lisäksi, että syön erittäin paljon vihanneksia, kasviksia ja marjoja, mulla on ollut jo pitkään käytössä sisäisesti nautittava kollageeni & biotiini edesauttamassa ihon sekä hiuksien hyvinvointia. Noin 25 vuoden iässä elimistö alkaa menettää kykynsä tuottaa uutta kollageenia, joten sisäisesti nautittuna sen tulisikin hidastaa ikääntymisen merkkejä! Käyttämässäni ”kollageeni & biotiini” – tuotteessa on myös biotiinia, joka edistää ihon, hiusten ja limakalvojen pysymistä normaalina. Myös sinkki edistää ihon ja kynsien hyvinvointia.

Sisäiset kauneusrutiinit:

  • Runsas veden juonti
  • Riittävä uni
  • Puhdas ruokavalio 
  • Sinkin, biotiinin sekä hyvien rasvojen riittävä nauttiminen
  • Kollageeni 
  • Opti MSM – jauhe

Kun sisäpuoli on kunnossa, kannattaa toki myös ulkopuolesta pitää huolta. Kerroin helmikuussa, että yksi tämän vuoden tavoitteistani on saada hormonitasapaino takaisin siihen kuntoon missä se oli, kun pari vuotta sitten ymmärsin hormonien kokonaisvaltaisen vaikutuksen. Yksi hormonitasapainoa häiritsevä asia on xenoestrgogeenit, eli niin sanotut hormonihäiritsijät. Ne ovat ympäristössämme esiintyviä kemikaaleja, jotka toimivat elimistössämme estrogeenin (naishormonin) lailla. Kun xenoestrogeeniä tulee elimistöömme, keho luulee sitä naishormoniksi, jolloin tasapaino horjuu ja erilaisia ongelmia syntyy. 

Näitä yhdisteitä esiintyy ympäristössä aina kosmetiikasta ja muovipulloista ruokaan ja ruokapakkauksiin. Tunnetuimpia näistä ovat luultavasti bisfenoli A, jota esiintyy esim. säilykkeissä, kauppakuiteissa ja muoviastioissa. Parabeenitkin saattavat kuulostavaa tutulta, niitä lisätään usein juuri kosmetiikkaan, eli shampoisiin, voiteisiin, meikkeihin, suihkugeeleihin, hammastahnaan jne.

Jotta pääsisin tavoitteeseeni, oli yksi askel siirtyä tiukemmin luonnolliseen kosmetiikkaan. Olen aiemminkin käyttänyt luomua, mutta nyt oon siivonnu kaappeja hieman runsaammalla kädellä ja vaihtanut tuotteita esimerkiksi näihin Lifen Body & Soul – tuotteisiin. Kyseessä on hoitavien ihonhoitotuotteiden sarja, joka on kehitetty erityisesti pohjoismaiseen ilmastoon. Sarjan tuotteet sisältävät luonnollisia ja luomutuotettuja ainesosia, ja ne on valmistettu Pohjolassa. Itse valitsin tuotteiden tuoksuksi raikkaan citruksen, joka muistuttaa mua tulevasta keväästä ja kesästä. 🙂

Vaikka kyseessä on luonnollinen sarja, on tiettyihin tuotteisiin tarpeen lisätä synteettisiä ainesosia bakteerikasvun estämiseksi. Tuotteiden säilöntäaineet ovat kuitenkin aina luonnollisia ja valmistaja on luvannut vältellä kaikkia sellaisia aineita, joiden epäillään olevan hormonihäiritsijöitä tai haitallisia ympäristölle. Tuotteet ovat ihanan hoitavia ja kuten oon monesti maininnut, kärsin talviaikaan kuivasta ihosta johon nuo allaolevat kuorinta ja ihovoide yhdessä ovat tehonneet mukavasti.

Relaxing Body Oil ”Ease Off” on rentouttava ihoöljy, jonka sisältämät laventeli ja kamomilla rentouttavat ja rauhoittavat kehoa ja kipeitä lihaksia. Tämä sopii hyvin esimerkiksi hierontaan ja voi että kuinka hyvää tekee kun kipeet jalat saavat samaan aikaan kosteuttavaa ja hoitavaa öljyä sekä hierontaa.

Tuo ”Get the Look” on taas helppokäyttöinen hoitoöljy iholle, hiuksille ja kynsille. Oon ollut pienessä nuhassa nyt viime aikoina ja sivellyt tuote öljyä niistämisestä kuivaksi vetäneelle nenän iholle – toimii! Öljyä voi käyttää myös hiuksiin silottamaan lopputulosta ja antamaan kosteutusta kuiville latvoille. Silikonia sisältävät hiustuotteet  tekevät vain kalvon pintaan, arganöljy läpäisee pinnan ja vaikuttaa syvällä hiuksissa!

Kasvojen ihonhoitoon mulla on ollut Dr. Hauschkan tuotesarja joihin oon näinkin lyhyen testijakson jälkeen todella tyytyväinen. Etenkin tuo tuubissa oleva puhdistusvoide on ollut ihan hitti! Kuten henkilökohtainen Life-konsulttini tuotetta kuvasi, se toimii imukupin tavoin iholla ja puhdistaa syvältä valmistaen ihon vastaanottamaan seuraavia hoitotuotteita varten. Nämäkin tuottet ovat 100-prosenttista luonnonkosmetiikkaa eivätkä sisällä mineraaliöljyjä, silikoneja eikä PEG:tä!

Juurikin PEG-emulgaattorien ansiosta ihon syvempiin pintakerroksiin imeytyy myös ei toivottuja aineita, kuten mineraaliöljyjä, hajusteita, väriaineita ja säilöntäaineita. Ihon syvemmistä pintakerroksista aineet saattavat päästä verenkiertoomme ja sisäelimiimme ja kuormittaa esimerkiksi maksaa. Jos multa kysytään, sillä on väliä mitä ihollensa laittaa. Olen ennenkin maininnut, että kaikkia myrkkyjä on varmasti mahdotonta välttää, mutta pienillä valinnoilla saa jo paljonkin aikaiseksi. 🙂

ID

Kuvissa näkyvä puteli on Evolven hyaluronihappo seerumi, joka on ollut todellinen kuivan ihon pelastaja! Tuotetta laitetaan siis kasvojen pesun jälkeen kasvoille ja mielestäni ihoni on ollut jollain tavoin kuulaampi tämän aloittamisen jälkeen. Seerumin jälkeen laitetaan vielä kasvovoide. Näistä mun ihonhoitorutiineista vielä sen verran, että itse koen riittäväksi sen, että puhdistan kasvot kerran päivässä pesuaineella ja muuten huuhtelen ihan vaan vedellä. Kasvovoidetta käytän aina suihkun tai huuhtelun jälkeen, sillä kasvojeni iho on sen verran kuiva, että muuten tuntuma jää inhottavaksi. En siis lotraa pesuaineilla tai muillakaan useita kertoja päivässä, vaan teen pidemmän rutiinin iltaisin treenin jälkeen suihkussa käydessä.

Nyt jollakin teistä olisi mahdollisuus voittaa Life Body&Soul – tuotesarjan paketti. Kerro kommenttiboksissa omista fiiliksistä koskien luonnonkosmetiikkaa. Oletko siirtynyt luonnollisempiin vaihtoehtoihin tai olisiko toiveissa tehdä niin? Kommenttien joukosta valitaan kaksi voittajaa, ja yhden palkinnon arvo on 50€. Arvonta päättyy ma 2.4.2018.

Mikäli arpaonni ei suosi tai et malta oottaa sen loppumista niin Lifen liikkeissä ja verkossa on käynnissä upea ketjukampanja (käynnissä 12.3 – 1.4), jonka aikana on tarjolla huikeita tarjouksia tuotteista!!

Muistakaahan, että  koodilla ”arou saa -20 % koko tämän vuoden ajan kaikista normaalihintaisista Lifen oman tuotesarjan tuotteista. Alennuskoodi on voimassa sekä verkossa, että kivijalkaliikkeissä! Tuo on musta jo aika hyvä alennus, etenkin jos ostaa suuremman määrän tuotteita kerralla! 🙂 

Olen ehdolla kategoriassa ”energisin”. Kiitos jos jaksat äänestää! 🙂

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Jos haluat tiedon uusista postauksista nopeasti, käy tykkäämässä blogin FB-sivusta TÄÄLLÄ.


KUN TREENI ON MUUTAKIN KUIN TAVOITTEITA

Ne, jotka seuraa mun somea eivät ole välttyneet näkemästä, että meillä oli eilen monen muun salin tavoin BODYATTACK100 – ohjelman lanseeraus. Kyseessä on siis kyseisen lajin 25 vuotispäivä ja sadas ohjelma. Ne, jotka ovat seuranneet blogia pidempään, tietävät myös että Bodyattack on aina ollut mulle the laji, sillä se on tuntunut omalta ihan alusta saakka. Oon ohjannut attackia jo pian 9-vuoden ajan (?!) säännöllisesti joka viikko. Oon siis itse ehtinyt opetella ja ohjata 33 erilaista ohjelmaa!

Tämä ohjelma numero 100 onkin varmasti yksi parhaista, sillä mukana on niin monta hyvää biisiä, että menee ihan kylmät väreet niitä kuunnellesaa! 😀 Mulle henkilökohtaisesti musiikilla on se suurin rooli ja se vaikuttaa tosi paljon siihen pidänkö jostain tai en. Harvoinhan noissa mitään ihan kuraa musiikkia on, mutta on hyviä ja sitten on helmiä. Joskus harvoin sellaisia kappaleita joihin kyllästyy vaan tosi nopeasti.

Meidän salilla on aina vähän sellainen meininki, että kun tehdään jotain niin tehdään se sitten isosti ja kunnolla. Oltiin suunniteltu tätä lanseerausta jo hyvissä ajoin ja meitä oli siis neljä (+ 1 bonus :D) ohjaajaa toteuttamassa suunnitelmaa. Jaettiin biisit pareittain niin, että kaksi ohjaajaa ohjasi aina yhden kappaleen niin, että ohjausvuoro vaihtui suunnilleen kierroksien välein. Jotkut biisit menivät yhden ohjaajan voimin. Sali koristeltiin viimeisen päälle ja mukana oli savukonekin tuomassa meininkiä. Meillä oli myös todella kattava markkinointisuunnitelma joka ilmeisesti onnistui hyvin, sillä tunnilla oli yli 100 asiakasta eilen! 😀

Koska kyseessä oli synttärit oli oltava kakku ja skumppaa (alkoholitonta)! Skumpat tarjoiltiin asiakkaille heti saliin tultaessa ja samaan aikaan laitettiin screeneiltä pyörimään Bodyattack-fiilisvideo. Videon ja skoolauksien jälkeen käynnistettiin homma pienellä Bodyattack-muistelolla. Vedettiin Jannan kanssa BA-potpuri, joka oli siis mixaus vanhoja attack biisejä vuosien varrelta. Kyseessä oli siis noin 8 minuutin mittainen setti, niin että jokaista biisiä luukuteltiin 30-60 sek! 🙂 Tämän jälkeen meikäläisellä oli kunnia aloittaa itse tunti ja siitä se sitten lähti. Voitte kuvitella, että kun 100 ihmistä treenaa ja hikoilee samassa tilassa niin tunnelma on melko lämmin ja kostea. 😀 Jo kakkosbiisissä mulla valui hiki pitkin pläsiä ja hikoilin koko tunnin aikana varmaan yhtä paljon kuin olisin ohjannut kolme attackia putkeen.

Meillä oli tosiaan mukana yksi kuopion vahvistus, eli mun rakas ystävä Jenni. Ohjattiin yhdessä kasibiisi ja olin alussa niin huumassa, että laitoin väärän biisin soimaan. 😀 😀 Ollaan ohjattu yhdessä niin paljon attackia, että oli superia saada Jenni mukaan myös tuonne lanseeraukseen! Meno oli kirjaimellisesti katossa alusta loppuun ja mun mielestä parasta tällaisissa tapahtumissa on se, että tunti ei ollut pelkkä ”treeni”, vaan kokemus, jonka sai jakaa samanhenkisten ihmisten kanssa. On hassua, miten liikunta, musiikki ja ihmiset yhdessä voi saada aikaan niin hyvän fiiliksen, että ei edes huomaa treenaavansa.

Koko homma päättyi kakkukahveihin ja allekirjoittanut kärsi vissiin sen verran pahasta nestehukasta, että oli pakko lähteä kotiin tankkailemaan nestettä ja ruokaa niin olo koheni melko nopeesti! Eilinen menikin pääosin lepuutellessa kroppaa ja koppaa, sillä takana on todella hektinen viikko niin fyysisesti kuin psyykkisesti.

Joko te olette kokeilleet uutta ohjelmaa? Mielipiteitä? lempparibiisi?

Olen ehdolla kategoriassa ”energisin”. Kiitos jos jaksat äänestää! 🙂

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Jos haluat tiedon uusista postauksista nopeasti, käy tykkäämässä blogin FB-sivusta TÄÄLLÄ.


RAVITSEMUKSEEN LIITTYVÄT SÄÄNNÖT MUKA HYVINVOINTIA?

Iltaa kaverit! Huhheijaa mikä jumppailta taas tänään! Ainahan tunnit vedetään samalla meiningillä, mutta kun salit ovat olleet koko viikon täynnä porukkaa, on fiilis ollut entistä korkeemmalla. Tänään jumpautin stepissä 60 jumpparia ja sprintissä sali oli täysi, kun 50 polkijaa oli saapunut mestoille. Kävin myös tekemässä aamupäivällä pakaroihin keskittyvän alavartalotreenin, joten päivä liikunnat ovat enemmän kuin paketissa. Tästä aasinsiltana sujuvasti illan aiheeseen, eli treeni – ja ravitsemusmaailman erilaisiin sääntöihin. Mitä hyvinvointiin tulee, nykyään informaatiota ja ohjeita on paljon ja helposti saatavilla. Tämä taas on johtanut siihen, että myös ihan perus kuntoilija on aika hyvin kartalla miten tulisi syödä tai liikkua hyvinvoinnin tai jonkun tavoitteen kannalta.

Olen kuitenkin huomannut myös sen, että koska sellaista tietynlaista nippelitietoa on hyvin paljon saatavilla, ovat ihmiset alkaneet tehdä erilaisia ”sääntöjä” ruokavalion tai treenin suorittamiseen. Itsekin oon jakanut tällaista nippelitietoa melko paljonkin ja se johtuu puhtaasti myös siitä, että kun postailee näin usein, on välillä kiva hifistellä ja keskittyä johonkin yksityiskohtaan esimerkiksi ravitsemuksessa. Ongelma tässä on ehkä se, että helposti unohdetaan kokonaisuus ja ne toimivat perusasiat ja jumitutaan epäolennaisiin yksityiskohtiin. Otan tässä esimerkkinä asian, josta oon viime aikoina keskustellut aika monen kanssa. Kyseessä on siis treenin jälkeinen ruokailu, joka munkin ohjeiden mukaan, kannattaa pitää vähärasvaisena. Vähärasvainen ei kuitenkaan tarkoita rasvatonta, eikä vähärasvaisuus ole treenin jälkeisen ruokailun oleellisin asia. Vähärasvaisuuteen liittyy myös se, mitä syö muilla aterioilla ja kuinka paljon rasvaa syödään pitkin päivää. Uskon, että monet ottavat ohjeita liian mustavalkoisesti vastaan ja sama pätee myös treeniin liittyvissä asioissa.

Monesti kysytään ja mietitään esimerkiksi että meneekö tämä lihaskasvu tavoite ihan pilalle kun kävin jumpassa/lenkillä viime viikolla? On toki totta, että lihaskasvua toivoessa ei kannata ravata joka päivä pitkin lenkkipolkuja, mutta asia ei jälleen kerran ole ihan mustavalkoinen. Pointti mitä yritän tässä ilmeisesti saada ulos on se, että kun tarraa jokaiseen ohjeeseen ja pyrkii toimimaan näiden nippelisääntöjen mukaan, on elämä yhtäkkiä täynnä sääntöjä ja rajoitteita jonka mukaan eletään suoritetaan. Sitä ei itse edes huomaa, että on yhtäkkiä ollut gluteenittomalla ruokavaliolla vuosia, ihan ilman syytä. En toki tarkoita, että gluteeniton olisi jotenkin väärin, mutta jos ei ole allergiaa tai yliherkkyyttä, voi tällainen ”muutenvaan” välttäminen sellaisen aiheuttaa.

Melkein kaikkeen hyvinvointiin toimii parhaiten maalaisjärki. Keho ei ole robotti, joka toimii sellaisten sääntöjen mukaan mitä netistä voi lukea. Mä oon aina ollut todella kova sokerinatsi, eli täälläkin puhunut paljon sokerin negatiivisista vaikutuksista ja edelleen olen sitä mieltä, että sokeri ei kuulu terveelliseen ruokavalioon ainakaan suurissa määrin. Sen haluan kuitenkin myöntää, että kun olen kirjoittanut sen masentavista vaikutuksista ja muista psyykkeeseen vaikuttavista puolista, niin omalla kohdalla nämä fiilikset ovat tulleet kuitenkin siitä, että olin omassa mielessä luonut nämä säännöt itselleni ja kun rikoin niitä, aiheutti se myös mielialan madaltumista. Näitä asioita kannattaa pohtia, jos itse kokee epäonnistumista tai masentavaa fiilistä sen jälkeen kun on ottanut vaikka päivän tai viikon rennommin, tai tekee jotain ”mikä ei kuulu terveellisiin elämäntapoihin”. Kuka sen oikeastaan määrittää, mikä on terveellistä just sulle? Luulen, että tiedät sen parhaiten itse. 🙂

Ruokavalio vaikuttaa mielialaan paljonkin ja mun mielestä terveellinen ravitseva ruoka on myös avain hyvään oloon  ja sitä kautta yleiseen fiilikseen, mutta liian tiukka ja sääntöjä täynnä oleva ruokavalio ei pidemmän päälle tee hyvää kenellekkään.

Olisi kiva kuulla onko teillä jotain tällaisia sääntöjä, joille ei oikeastaan ole edes mitään perustavanlaatuista selitystä? Oletteko itse tarrautuneet liikaa esimerkiksi  blogeista luettuun nippelitietoon?

Olen ehdolla kategoriassa ”energisin”. Kiitos jos jaksat äänestää! 🙂

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Jos haluat tiedon uusista postauksista nopeasti, käy tykkäämässä blogin FB-sivusta TÄÄLLÄ.


ONKO SE SULTA POIS?

Yksi asia mikä on pyörinyt paljon mun mielessä ja mitä en ole koskaan voinut ymmärtää toisten ihmisten käytöksessä on se, että maristaan, valitetaan ja vingutaan, jos joku muu saa jotain. Etenkin jos kyseessä on tilanne, että toisen ihmisen ”saaminen” ei vaikuta millään tavoin muihin ihmisiin, mutta se koetaan jotenkin negatiivisena asiana. Jos tuo saa, niin munki pitää tai jos mä en saa, niin ei saa kukaan muukaan?! Siis mitä ihmettä. Miksi on niin vaikea olla iloinen toisen ihmisen puolesta? Tai jos ei pysty olla iloinen, niin pystyisikö olla edes neutraali?

Sanontakin kuuluu, että suomalainen on valmis maksamaan 100 € ettei naapuri saa 50 euroa. Tämä kävisi hyvin järkeen tuon yllä olevan kappaleen viestin suhteen, sillä ilmeisesti toisen epäonni on monen suomalaisen onni. 😀 Myönnetään, että aina ei ole helppoa iloita muiden puolesta, etenkään jos itsellä ei ole mennyt hommat ihan putkeen, mutta fakta on myös se, että negatiivisuus tulee negatiivisen luokse. Oon miettinyt paljon positiivista asennetta ja positiivisuutta ylipäätään ja tiedän, että se ei oikeasti ole ihan niin helppoa aina. Vaikka kuinka yrittäisi, niin aina ei vaan jaksa olla positiivari parhaasta päästä. Siltikin, turhiin asioihin tarrautuminen ja ainainen valittaminen ei tuo kenellekään mitään hyvää.

Jos puhutaan vielä sananen negatiivisuudesta, niin etenkin nyt somen kukoistuksen aikana on korostunut tietynlainen arvostelu ja kiusaaminen entistä voimakkaammin. Keskustelupalstoilla vatvotaan ties mitä ja toisia ihmisiä arvostellaan ties mistä. Tuntuu, että asiasta kuin asiasta yritetään aina kaivaa jotain virheitä tai huonoja puolia. Tästä syystä kukaan ei varmaan enää halua kirjoittaa tai julkaista mitään sen syvempiä ajatuksia, kun tuloksena päällensä saa aina enemmän tai vähemmän paskaa. Mä en tiedä minkälaisia ihmisiä ne oikeasti on jotka siellä kirjottelee, mutta jollain tavoin säälin heitä ja ennen kaikkea heidän jälkikasvuaan, jos sellaista löytyy. Pojasta polvi paranee, vai miten se meni.

Nyt meinaa lähtee tämäkin teksti valituksen puolelle, mutta halusin vain ottaa tämän asian esiin, koska se on noussut eri tilanteissa esiin viime aikoina. Mä en ole itsekään mikään maailman paras kehumaan muita ja vaikka usein ajattelen jostain tyypistä, että vitsi kun toi on hyvä tossa tai tossa hommassa, niin jostain syystä sitä on vaikea sanoa ääneen. Aina on jotain missä vois kehittää itseään paremmaksi! 🙂

Omia käyttäytymismalleja on mahdollista muuttaa, kunhan ensin tiedostaa ne itse. Miksi kokee negatiivisia fiiliksiä toisen onnistumisesta tai jos joku muu saa jotakin jota ei itse saa? Ajatelkaa, jos kaikki tällainen ylimääräinen negatiivisuus saataisiin kytkettyä pois, kuinka paljon kivempaa kaikilla olisi?

Loppuun voisin aiheeseen liittyen kertoa fiiliksiä tämän viikon tiimoilta ja kuinka hitsin ylpeä olen mun työpaikasta ja etenkin kaikista ohjaajista meidän salilla. Voisin vaikka väittää, että helpolla ei löydä paikkaa jossa on talo täynnä näin taitavia ohjaajia, jotka panostaa tähän hommaan 110 % !!! 🙂 Tällä viikolla on omakin ohjausinto noussut ihan uusille leveleille ja ootan vielä tuota viikonlopun huipennusta kun päästään korkaamaan uusi Bodyattack 100 – ohjelma! Wohhoo, liikunnan ilo on kyl paras ilo!

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Jos haluat tiedon uusista postauksista nopeasti, käy tykkäämässä blogin FB-sivusta TÄÄLLÄ.