MINULLAKO IHOSYÖPÄ?

Syöpä kuulostaa korvaan todella pelottavalta. Säikähdin itsekin kun lääkäri kertoi rinnassa olevan ihomuutoksen olevan ihosyöpä. Siis minullako? Häh?

Tyvisolusyöpä on kuitenkin onneksi vaaraton siinä mielessä, että se ei leviä. Itse olen aina ajatellut että syöpä tarkoittaa automaattisesti jotain todella vakavaa ja uskon, että sama mielikuva on muillakin. Syy, miksi otan aiheen esiin täällä on se, että haluan muistuttaa, että ihosyövät eivät ole ainoastaan vanhojen ihmisten riesa.

En usko, että olen ainoa joka on paistatellut auringossa ruskettumisen toivossa ja siinä ajatuksessa, että no ei kai tästä nyt mitään haittaa ole, vaikka suojakerroin on matala tai sitä ei ole lainkaan. Sitä miettii, että olen nuori eikä mulle nyt mitään voi tulla. En todellakaan halua lietsoa pelkoa tai muutakaan negatiivista, mutta totuus on että ihosyövät ovat yleistyneet viime vuosikymmeninä. Kaikkein nopeimmin yleistyvä syöpä on ihomelanooma, jonka suurin riskitekijä on uv-säteily. Melanooma ei enää olekaan vaaraton, vaan siihen voi kuolla. Muista ihosyövistä poiketen melanoomaa esiintyy myös suhteellisen nuorilla ihmisillä.

Myös rinnassani oleva tyvisolusyöpä on uv-säteilyn aiheuttama. Rintakehä on sellainen kohta, joka palaa helposti ja valitettavasti myös mulla on käynyt niin useammin kuin kerran. Enää vuosiin en ole ottanut aurinkoa kuin pieniä hetkiä kerrallaan, mutta altistunut tietysti uv-säteilylle. Nykyään mulla on myös aurinkosuojakerroin joka oikeasti suojaa ja sen lisäksi käytän ainoastaan luonnonmukaisia tuotteita. Rinnassani oleva muutos leikataan pois ja sen pitäisi olla sillä selvä. Se, onko kyseessä tyvisolusyöpä selviää tietysti vasta poiston jälkeen, mutta ulkomuoto ja oireet täsmäävät kyllä aika täydellisesti tähän.

Algamaris hyväksi todettu!

Mitä haluan tällä tekstillä sanoa? Tiedän että lukijoissani on paljon nuoria, jotka saattavat ajatella kuten minä aikoinaan. Palaminen ei kuitenkaan ole leikin asia ja koska lähestyvä kesä on ovella, muistakaa suojautua riittävästi ja välttää ennen kaikkea palamista. Hysteeriseksi ei tarvitse alkaa, mutta muistetaan kuitenkin että liika uv-säteily ei ole leikin asia.

Itse suosittelen myöskin käyttämään luonnonmukaista aurinkosuojaa.  Synteettisten kosmetiikkatuotteiden haitoista on alettu puhua enemmän. Lisäksi synteettiset UV-filtterit voivat häiritä hormonitoimintaa, toimien kehossa estrogeenin kaltaisesti (xenoestrogeenit).  

Ihanaa viikonloppua ja onnittelut kaikille valmistuneille!

instagram: ainorouhiainen 

Facebook


RYHMÄLIIKUNTAOHJAAJA, NÄIN TEET TUNNISTASI VETONAULAN!

Tänään luvassa puhtaasti jumppajuttuja! Ryhmäliikunta-aiheisia tekstejä toivotaan yllättävän paljon ja tänään tuli inspis kirjoitella aiheesta koskien ohjaajien omia tunteja sekä mun vinkit, miten tunnista saa tehtyä vetonaulan.

Asiakkaita on yhtä paljon kuin meitä ohjaajiakin ja on toki luonnollista, että ihan kaikkia ei pysty kukaan miellyttämään, joten nämäkään eivät ole kiveen hakattuja sääntöjä, ainoastaan juttuja joiden koen olevan tärkeässä roolissa omilla tunneilla ja niiden suunnittelussa.

Tällä hetkellä mun itse suunnitellut tunnit vetää suurempia määriä jumppareita kuin esimerkiksi Les Millsit. Nämä menevät aina kausittain ja edelleen koen, että haluan ehdottomasti ohjata sekä omia että valmiita Les Mills – tunteja, molemmissa on omat hyvät (ja huonot) puolensa. 🙂

Kehitä tunnille oma konsepti. Jokaisella tunnilla on rakenne, mutta kehitä niiden sisälle oma systeemi, joka säilyy vaikka ohjelma vaihtuu. Joku saattaa sanoa, että tylsää, mutta vaihtelua ja variaatiota saa monella muulla keinolla.

Näin teet asioista helppoa ja selkeää sekä itsellesi ja asiakkaillesi. Asiakkaat tietävät mitä saavat ja tulevat tunnille uudelleen. Moni ohjaaja valittelee usein, että ideat ja inspiraatio loppuu, mutta jos tunnilla on tietty kaava, on paljon helpompaa suunnitella uusia ohjelmia.

Mulla on jokaiselle omalle tunnille tietynlainen kaavio ja jokaiselle biisille jopa tietty BPM (beats per minute). Eli jos teen vaikka uuden spinning-ohjelman, tiedän jo valmiiksi minkä tyylinen kappale tulee mihinkäkin kohtaan. Esimerkiksi mun spinning-ohjelman viidennen biisin tempo on aina 145 bpm jne. Myös konseptitunnit, kuten tunnettu Les Mills noudattaa tunnetusti tätä ”jokaisella biisillä oma teema” – systeemiä. Bodypumpissa jokaisella biisillä on oma lihasryhmä tai Bodyattackin nelosbiisi on aina sykehuippu.

Panosta musiikkiin. Tämä on mun mielestä älyttömän tärkeää. Suosittelen ehdottomasti hankkimaan editointiohjelman, jolla pystyy muokata musiikkien tempoja, leikata tai pidentää kappaleita, jolloin et suunnittele treeniä sen mukaan miten se sopii biisiin, vaan teet biisistä sellaisen, että se tukee treeniä

Editointiohjelman avulla pystyt tehdä kappaleista juuri sellaisia, että niihin pystyy treenata kuten tavoite vaatii. Ja kyllä, tämä maksaa ja vie paljon aikaa, mutta jos haluat olla todella hyvä jossain, täytyy olla valmis tekemään myös ”ilmaista työtä”.

Itse olen opetellut musiikin editoinnin alusta saakka ihan itse. Olen harjoitellut satoja tunteja. Kokeillut ja säätänyt. Mulla on käytössä MixMeister – ohjelma, jonka Express versio sopii hyvin ryhmäliikuntaohjaajien käyttöön. Upgreidasin itseni juuri Studio-tasolle ja nyt ajattelin viedä osaamiseni ihan uusille leveleille! 😀 Musiikin avulla saat luotua asiakkaille ihan erilaisia liikuntakokemuksia. Musiikin käyttö on asia, johon kannattaa panostaa. Kuuntele musiikkia radiosta, spotifysta, youtubesta, telkkarista. Etsi ja metsästä jatkuvasti uutta materiaalia tunneillesi ja huomaat, ettei kohta ole enää vaikeaa löytää hyviä biisejä.

Hyvä kunto yhdistetään yleensä siihen, että voi olla hyvä esikuva ja osaa tehdä liikkeet teknillisesti hyvin. Tämäkin totta, mutta kun kuntosi on niin hyvä, että pystyt vetää tunnit ”helposti” läpi, pystyt keskittyä ohjaamiseen ihan eri tavalla. On paljon helpompi keskittyä kaikkeen ja syventää ohjaamista, kun ei tee itse fyysisesti kuolemaa samaan aikaan. Hyvä kunto tarkoittaa myös, että palaudut nopeammin ja pystyt ohjata enemmän –> kehityt paremmaksi ohjaamisessa.

Tästä voidaan varmasti olla eri mieltä, mutta itselleni on aina ollut tärkeää, että kuntoni on sellainen, etten ”hyydy” ohjauksien aikana, joka heikentää ohjauksen tasoa huomattavasti. Ohjauksella tarkoitan siis tekemisen lisäksi kaikkea sitä mitä tulee suusta ja miten pystyy valmentaa asiakkaat teknillisesti oikeaan suoritukseen, mutta myös tsempata ja vaatia silloin kun on tiukkoja hetkiä.

Suunnittele tunti mahdollisimman laajalle asiakaskunnalle. Suurin osa ihmisistä toivoo, että tunti olisi tehokas, mitä se nyt kenellekkin tarkoittaa. Usein jos tullaan liikkuvalle, vauhdikkaalle tunnille, moni toivoo että siitä saa myös treenillisesti jotain. Joskus ohjaajat erehtyvät suunnittelemaan todella kovan tunnin, joka kuitenkin palvelee vain tiettyä asiakaskuntaa.

Miten suunnittelet tunnin, jossa voi käydä niin huippu-urheilijat kuin juuri aloittaneet kuntoilijat? Pelkkä vaihtoehtojen näyttäminen siinä sivussa ei välttämättä palvele niitä, jotka eivät halua tai pysty hyppiä duracelin tavoin koko tuntia läpi. Mieti miten pystyt ohjata tunnin niin, että se on mielenkiintoinen mahdollisimman monelle eri tasoiselle liikkujalle.

Tämän voi kääntää myös niin, että miten saat ne kovimmat treenaajat ylittämään itsensä ilman että itse näytät kovinta vaihtoehtoa! Tähän asiaan vaikuttaa tietysti se mikä on tunnin teema ja mitä treeniltä haetaan.

Mitä treeniltä haetaan? Mikä on kyseisen jumpan treenivaikutus? Mitä siltä treeniltä haetaan ja miten toteutat sen? Joskus jumppia erehdytään vain suunnittelemaan ilman punaista lankaa. Ohjaajan täytyy itse tietää miksi hän teettää niitä asioita mitä teettää.

Ajattele asia niin, että aina kun teette jotain tunnilla ja joku kysyisi miksi näin tehdään? Osaisitko perustella?

Esimerkiksi omalla Booty Workout – tunnillani ensimmäisessä kappaleessa tehdään avaavia liikkeitä ja pidetään tempo matalana, jotta kehon liikeradat aukeavat ennen kuin aletaan liikkumaan nopeampaan tempoon. Näin myös syke nousee tasaisesti, eikä rymähdä heti vauhtikestävyysalueelle, jolloin koko lopputunti tuntuu pelkältä kuolemalta. Kun kehon liikeradat, kuten lonkankoukistajat ja rintaranka on ”auki”, saadaan pakarat paremmin hereille jo alkulämmittelyn askelkyykkyhypyissä jne.

Mulla on aina jokaiselle asialle mitä teetän jokin perustelu ja ajatus takana. Tämä vaatii tietysti sitä, että tietää urheilusta jotain, mutta luo tietynlaisen itsevarmuuden ohjaajalle. Tiedät tasantarkkaan mitä tehdään ja miksi sitä tehdään. Silloin on kiva ja varma olo mennä myös ohjaamaan ne asiat. Itse ajattelen asiat aina valmentamisen näkökulmasta. Ohjaaja ohjaa vain jumpan läpi, valmentaja taas vetää treenin isommallekkin jengille. Kun asiakkaat kokevat, että oppivat uutta, treenaavat tehokkaasti, kehittyvät ja ylittävät itsensä, voit olla varma että he tulevat jatkossa uudelleenkin.

Tässä aika lyhyesti aiheesta, josta voisin kirjoittaa romaanin! 😀 Hah. Kuten alussa mainitsin, ovat nämä mun ajatuksia ja kokemuksia! Muistutan vielä, että ensin täytyy tietysti ihan perusasiat olla hanskassa. Ohjaaminen, ennakointi, rytmiin liikkuminen, oikea tekniikka ja äänenkäyttö ovat näitä perusjuttuja, joita voi sitten lähteä kehittämään eteenpäin.

Olisi kiva kuulla jumppareiden ajatuksia aiheesta? Ajatteletteko noita juttuja vai mikä saa teidät palaamaan aina saman ohjaajan tunnille? Miksi sun lemppariohjaaja on best?

instagram: ainorouhiainen 

Facebook


ENEMMÄN YHTEISPELIÄ

Miten usein sitä antaa jonkun unelman tai asian olla sen vuoksi, että muut epäilevät onnistumista tai kyseenalaistavat koko asian. Miten monta kertaa sitä on luopunut jonkun itselle tärkeän asian suhteen, vain siksi että se on torpattu jo ajatuksen tasolla joko omasta tai muiden toimesta? Miksi toisten sana ja mielipide tuntuu painavan niin paljon omissa valinnoissa ja tekemisissä? Ajattele, jos toisten mielipiteet otettaisiin aina niin tosissaan, että jätettäisiin tekemättä itselle merkityksellisiä asioita? Olisiko Suomen jääkiekkojoukkue silloin voittanut maailmanmestaruuden eilen? No ei olisi.

Jääkiekkoa tulee nyt hieman joka tuutista, mutta vaikka laji ei kiinnostaisi pätkääkään, voi tästä ihmeestä silti inspiroitua ja ottaa mallia omaan elämään ja suhtautumiseen. Miten suuri voima asenteella, tahdonvoimalla, itseensä uskomisella ja yhteistyöllä on. Kyky on se mitä pystyt tekemään. Motivaatio määrää sen mitä teet. Asenne ratkaisee kuinka hyvin teet sen. 

Eikä aina tarvitse olla tavoittelemassa kuuta taivaalta tai jahdata isoja unelmia, vaan ihan yleisessä olemisessa ja elämisessä suurin merkitys on sillä miten suhtautuu asioihin jotka tulevat päivittäin vastaan. Kaikki haluavat olla onnellisia ja tasapainossa, mutta niiden jatkuva jahtaaminen saattaa viedä vain kauemmas siitä mitä haluaa. Joskus kun päästää irti suorittamisesta ja lopettaa ratkaisun etsimisen, se onkin suoraan siinä nenän edessä.

Paljon on puhuttu siitä, että Suomea vastaan pelanneet joukkueet olivat täynnä ”staroja”. Vaikka joukkueessa olisi kuinka monta huippuyksilöä, ei heistä ole mihinkään, ilman joukkuehenkeä. Mitä jos ihan tavallisessa elämässä ottaisi tällaisen asenteen, että oman egon buustaamisen sijaan, pyrkisi tuomaan kanssaihmisille hyvää. Sen sijaan, että jatkuvasti etsisi sitä omaa onnea ja menestystä, pyrkisikin tekemisillään tuomaan hyvää myös toisten ihmisten elämään?

Haluatko olla toiselle se joka torppaa hullut haaveet vai joka auttaa ja tsemppaa eteenpäin? Laita hyvä kiertämään ja silloin se löytää helpommin myös sun luokse. Alone we are strong, together we are stronger!

Mun mielestä on jopa hupaisaa, miten paljon tällainen urheiluvoitto voi vaikuttaa ihmisiin, joilla ei periaatteessa ole mitään tekemistä koko voittamisen kanssa. Silti tänään herätessä oli jollain tavoin tosi positiivinen fiilis! Ihan samalla tavalla menin aamulla töihin kuin muutenkin, mutta olin kuitenkin aavistuksen motivoituneempi kuin normaalisti maanantai aamuisin olen. 😀

Urheilun taika on aika siistiä. Ja kuten alussa kirjoitin, vaikka jääkiekko lajina ei olisi oma juttu, tällaiset asiat varmistavat sitä että aina kannattaa yrittää, aina kannattaa uskoa itseensä ja mennä loppuun saakka.

Nyt alan kasaamaan biisilistaa illan spinning-tunnille, jossa teemana on mikäs muukaan kuin lätkän MM2019! 😉

Motivoivaa maanantaita ystävät!

instagram: ainorouhiainen 

Facebook

 


ASENNE RATKAISEE

Viime aikoina mulla on ollut tosi hyvä fiilis ja meininki ihan yleisesti katsottuna. Asiat sujuu hyvin omalla painollaan ja tykkään mun arjesta tosi paljon. Tänään kuitenkin herätessä oli sellainen olo, että mitäköhän tästä päivästä tulee. Ei oikein motivoinut mikään ja kiinnostuskin oli aika lailla tasoa voispa jäädä peiton alle koko päiväksi. 

No, koska peiton alle makaaminen ei ollut vaihtoehto (ja koska siitä olisi tullut vaan entistä kurjempi fiilis) niin nousin ylös ja märehdin siinä hetken. Joskus sitä ikään kuin jää vellomaan siihen kurjuuteen ja tavallaan kiukuttelee itselleen, että en varmana yritä edes mitään. Päätin kuitenkin yrittää suhtautua asioihin positiivisesti ja yrittää nähdä hyvät puolet. Usein nimittäin se fiilis muuttuu kun vain päättää muuttaa sitä. Näin kävi nytkin. Parin tunnin kuluttua olo oli jo huomattavasti parempi.

Asenteella, eli tarkemmin sanottuna suhtautumisella asioihin voi vaikuttaa ihan hurjasti fiilikseen sekä asioiden kulkuun. Joskus jos mulla on oikeen kurja päivä, otan sellasen asenteen että bring it on vaan, kyllä mä selviän! Joskus huono päivä voikin kääntyä ihan päälaelleen, koska on vaan vetänyt niin kovalla asenteella taistellen läpi vaikeuksien.

Tätä kannattaa oikeasti harjoitella, sillä omilla ajatuksilla ja suhtautumisella voi tehdä omasta elämästä ihan tosi kivaa ja sujuvaa. Jälkeenpäin kun mietiskelee, usein ne haastavimmat elämänvaiheet ovat olleet juuri niitä, jotka ovat opettaneet eniten ja jälkeenpäin ajateltuna, ei edes haluaisi vaihtaa niitä pois.

Ennen kun kirjoitin tämän postauksen lueskelin vuoden takaisia postauksia ja itse asiassa tasan vuosi sitten jouduin sairaalaan vuorokaudeksi, sillä mulla epäiltiin keuhkoveritulppaa. Tulppaa ei onneksi löytynyt, mutta muitakin tutkimuksia tehtiin todella matalan sykkeen vuoksi. Lisäksi mulla on epäilty olevan hereditaarinen angioödeema, joka on erittäin harvinainen sairaus. (HAE:ssa siis eri ruumiinosat saattavat yhtäkkiä turvota ilman syytä ja mulla on tapahtunut tämä muutamia kertoja kasvoissa.)

Tuolloin vuosi sitten siis todellakin vedettiin matto jalkojen alta ja siinä ehti taas miettiä kaikenlaista. Siltikin päätin pysyä positiivisena ja jatkaa eteenpäin. Sydämessähän ei sitten ollut koskaan mitään, eli mulla on vaan tavallista matalammat sykealueet hyvän kunnon vuoksi.

Joskus vaikeat asiat ja tapahtumat meinaa vetää mielen matalaksi, mutta kannattaa muistaa, että on turha murehtia asioita, joille ei voi mitään tai joita ei ole vielä edes tapahtunut. Joskus on vaan hyvä luottaa elämään ja antaa asioiden mennä omalla painollaan!

Nyt mä meinaan mennä vetämään älyttömän kovan jumppasetin ja hikoilla viimeisetkin ärsytykset veke! Urheilu onkin yksi parhaista keinoista hankkia hyvä fiilis, oli tilanne mikä tahansa. Tsemit sinne jos ruudun takana on muitakin, jotka tarvitsee tänään vähän enemmän voimia ja tsemppiä! 🙂

instagram: ainorouhiainen 

Facebook


NÄIN LUOT VAIHTELUA TREENIISI LAJISTA HUOLIMATTA

Mukavuusalueella on kiva olla ja tosi helposti sitä jämähtää tuttuun ja turvalliseen myös treenissä. Keho tottuu suhteellisen nopeasti siihen mitä se tekee ja silloin syntyy ns. tasannetila, eli myös kehitys pysähtyy. Tämän vuoksi aika ajoin olisi hyvä ravistaa pakkaa. eikä tämä tarkoita, että muutos vaatisi mitään suurta ja ihmeellistä. Pienillä jutuilla voi saada ihan uudenlaista herättelyä keholle. Vaikka et treenaisi tavoitteellisesti tai jonkun tietyn suunnitelman mukaan, voit silti muokata treenejä tehokkaammaksi esimerkiksi näillä vinkeillä..

Voimaharjoittelu – Oletko tehnyt samaa saliohjelmaa, samoilla liikkeillä ja toistomäärillä jo niin kauan, että muistat ohjelman unissaankin etu- ja takaperin? Samaa ohjelmaa voi muokata ilman, että liikkeet vaihtuvat muuttamalla toistomääriä ja näin ollen myös treenin tavoitetta. Jos olet aina tehty pitkiä sarjoja, kokeile lyödä reippaasti lisää painoa kehiin ja vähennä toistomääriä reippaasti. Sama pätee toisinpäin, eli jos isot kuormat liikkuu helposti 6-12 toiston alueella, kevennä kuormaa ja nosta toistomääriä tai mene vaikka Bodypumppiin. Usein keskitytään liikaa liikkeiden vaihteluun, kun periaatteessa itse liikkeellä ei ole niin suurta merkitystä, kunhan kohdelihas saadaan väsytettyä. Vaihtelua saa juuri kuorman ja toistomäärien muokkaamisella. Myös erikoistekniikoilla saa treeniin uutta ilmettä, niistä voit lukea enemmän tekstistäni: Erikoistekniikat salilla – Mitä ne ovat ja miten niitä tehdään?

Ryhmäliikunta – Samat jumpat joka viikko? No sekään ei periaatteessa haittaa, mikäli repertuaari jumppien välillä vaihtelee. Jos käy vaan Bodypumpissa 3 x vkossa niin silloin ehdottomasti kannattaa ottaa muita lajeja mukaan. Kuntokeskuksien valikoimassa on usein paljon erilaista tarjontaa, jota kannattaa käyttää hyväksi.

Vaikka ryhmäliikunta on pääosin kestävyysharjoittelua, on kuitenkin eri lajien välillä eroa. Itse en esimerkiksi tee saamaa lajia kuin maks. kahdesti viikkoon. Se, millä pystyy kehittää omaa kuntoa on kuitenkin tehon lisääminen jumpassa. Monestihan sitä ottaa ne samat painot kuin viimeksikin (..ja viimeiset kaksi vuotta) tai steppilauta tulee aina laskettua matalalle tasolle alusta lähtien. Kehittyminen vaatii juuri sitä, että myös siellä Bodypumpissa lisätään painoja säännöllisesti, spinningissä uskalletaan mennä omalle epämukavuusalueelle, vaikka se ei niin kivaa olisikaan.

Uskon, että ihmiset pelkäävät sitä etteivät jaksa, vaikka eivät todellisuudessa tiedä sitä. Esim. painot vaihdetaan heti kevyempään jos alkaa käydä rankaksi, tai kevennetään vastusta kun syke alkaa nousta liikaa. Sanonkin usein, että niin kauan kun jalat liikuu, sä jaksat. 🙂

Aina ei tarvitse eikä kannata treenata äärirajoilla, mutta fakta on se, että kehittyminen vaatii myös mukavuusalueelta poistumista.

Juoksu – Lenkkarit jalkaa ja sama tuttu reitti läpi. Tiedät jo etukäteen kauanko reitin juoksemiseen menee aikaa. Täytyy sanoa, että been there done that.

On nimttäin helppo lähteä juoksemaan valmiiksi tuttua reittiä, juuri siksi, että tietää mitä saa. Uudet maisemat saattavat kuitenkin virkistää yllättävänkin paljon ja vaikka ei heti uudelle reitille lähtisikään, eri tehoilla juokseminen kannattaa.

Jos aina tulee juostua tasasykkeistä vauhtia, kokeile tehdä vetoja, eli vuorottelet reipasta juoksuvauhtia ja hölkkää/kävelyä esimerkiksi niin, että juokset 5 minuuttia kovempaa ja 5 minuuttia höntsäillen tai reippaasti kävellen. Jos taas sykkeet paukuttaa aina vauhtikestävyysalueella, voi reipas kävelylenkki tai kevyempi juoksuvauhti tehdä hyvää. Peruskuntoalueella voi kokeilla juosta pidempiä yli tunnin lenkkejä ja näin ollen kehittää peruskuntoa, joka on kaiken pohja. Juoksulenkki voi olla joskus vain 20-3o minuuttia pitkä, mutta vauhti pidetäänkin huomattavasti reippaampana ja kehitetään vauhtikestävyyttä.

Mäkivedot ja loikkatreenit ovat myös ulkona tehtäviä harjoituksia, jotka tukevat juoksua ja siinä kehittymistä!

Mitäs jos ottaisit jo seuraavaan treenin jonkun uuden tai pitkästä aikaa uuden jutun mukaan ja huomaat, että olipa hyvä idea haastaa itseään eri tavalla? Joskus sitä motivoituu omista teksteistä ja nyt innostuin noista vedoista juoksulenkillä ja aion ehdottomasti heti tällä viikolla tehdä vetotreenin jonkun oman treenin tilalla!

Oikeen loistokasta uutta viikkoa just sulle! 🙂

instagram: ainorouhiainen 

Facebook