Energiapommi

Heippa ystäväiset! Mulla on (taas) tällä hetkellä jokin ihme energiahuuma päällä. Kaikki tuntuu kivalta ja energiaa olisi vaikka kuinka. Kuulostaa varmaan tosi tekopirteeltä ja ärsyttävältä, mutta pakko avautua jonnekin. Kai se on tuo valo mikä nostaa suupielet hymyyn! 🙂 Tein tänään mun asiakkaan toiveesta Bikinibootcamp jalkatreenin hänen kanssaan ja illalla mulla oli vielä Bodycombat sekä RPV, joten nyt pelkkä istuminen tuntuu kivasti tuola takalistossa! Onko muilla ollut mitään lihaskipuja eilisistä treeneistä? 🙂

DSC01831

Sain tehtyä puolet uutta lämppäriä illan RPV-tunnille ja nyt pitäisi vielä löytää loppupäähän uudet tsipaleet. Oon tässä viime aikoina uudistanut useempaa tuntia, joten nyt alkaa olla biisipula pikkuhiljaa! Jos on mielessä jotain hyviä meneviä biisejä niin saa vinkata. Italobrothersin uusi biisi pääsi listalle mukaan..

Vaikka olo ja mieli on ollut energinen niin tänään mulla oli sellainen ”senatsakaisin”-päivä. Tiedättekö kun mieli ja suu ei halua tehdä yhteistyötä, tuloksena voi olla vaikka mitä ja suusta saattaa tulla sammakoita. Piti oikeen skarpata ohjatessa ja miettiä mitä sanoo 😀 Joskus esim. steppitunnilla, jos sanoo yhdenkin väärän liikkeen nimen vahingossa niin koko sali menee ihan miten sattuu. Yksi lause voi sekoittaa kaiken. Onneksi näitä on aika harvoin, vaikka ne on loppupeleissä ihan hauskoja, kun alkaa itseekin naurattaa oma änkytys tai sanahirviöt. 😀

Nyt meen nappaamaan mun lihamurkkeen ja bataatit uunista ja sitten pikkuhiljaa untenmaille! 

DSC01832

 


Vihersmoothie x 3

Moikka! Vihersmoothie on todella kätevä tapa juoda päivän vihannestarpeet. Smoohtieta voi tehdä kerralla suuremman satsin, sillä se säilyy jääkaapissa päivän tai jopa kaksi. Smoothieen voi laittaa melkein mitä vain, ideana on tietysti käyttää ravintorikkaita lehtivihreitä, kuten romainesalaattia, lehtisalaattia, ituja, rucolaa, lehtikaalia, persiljaa, minttua, pinaattia tai vaikkapa voikukanlehtiä. Jos juot päivittäin vihersmoothien, kannattaa vihreää vaihdella. Sekaan voi lisätä myös hedelmän tuomaan hieman makeutta, tai vaikka avocadoa pehmentämään koostumusta. Nesteetksi käy raikas vesi tai vichy. Itse soda streamaan kylmää vettä ”vissyksi”. 

Jos haluaa tehdä smoothiesta ruokaisamman, voi sekaan heitellä siemeniä, kuten hampunsiemeniä. Myös heraproteiini käy joukkoon!

Määriä voi vaihdella sen mukaan tekeekö kerralla enemmän vai vain yhden annoksen. Yksi annos saa olla 0,4-0,5 litraa. Itse lyön tehosekoittimen melkein täyteen tavaraa ja kaadan nestettä niin, että aineet melkein peittyvät veden alle.  

IMG_5864 Smoothie 1:

  • omena (luomu)
  • puolikas kurkku
  • 1 lehtisellerin varsi
  • puolikas avokado
  • pieni nippu tuoretta pinaattia
  • 3 rkl sitruunan mehua
  • vettä/vissyä

Smoothie 3:

  • päärynä
  • pieni nippu lehtikaalia
  • ripaus rucolaa
  • ripaus pinaattia
  • 3 rkl sitruunanmehua
  • vissyä/vettä

Smoothie 3:

  • 1 banaani, omena tai päärynä
  • desilitra pakastevadelmia, -mustikoita, -puolukoita tai -mansikoita
  • nippu salaattia, rucolaa tai pinaattia
  • kaksi rkl hampunsiemeniä
  • vettä/vissyä

DSC01939_Fotor_Collage

Bikini-haasteessa oleva aamusmoothie saa olla kevyt, sillä sen jälkeen syödään vielä aamiainen. Smoothien voi rakentaa pelkästä vihreästä, sitruunasta sekä nesteestä. Tein itse tänään pelkästä pinaatista, rucolasta, lehtikaalista, päärynästä ja hiilipahotetusta vedestä. Heitin sekaan vielä herkullista Feel Vividin passionhedelmä-jauhetta. Muistakaa, että koodilla ”bikinibody” saatte -10% kaikista Feel Vividin jauheista. Marja- ja hedelmäjauheet ovat kätevä lisätä puuron, smoothien ja rahkan sekaan!

Ilman sitruunaakin toimi hyvin ja mielestäni maku oli neutraali ja raikas. Tämä ei ole kovinkaan täyttävää, lähinnä nestettä. Smoothiesta saa kuitenkin ravintoaineet ruoansulatukselle helpossa muodossa. Ravintoaineet imeytyvät paremmin, smoothie edistää vatsan toimintaa ja puhdistaa kroppaa. Lisäksi tulee samalla juotua vettä runsaasti heti aamusta! Jos juo välipalalla smoothien, voi lisätä sekaan esim hampunsiemeniä,chiansiemenia, banaanin, heraa, jotta energiapitoisuus nousee hieman. 

Mukavaa päivää kaverit! 🙂


Bikinibody Bootcamp ruokavalio

Hellurei! Olen saanut jonkun verran kyselyjä, että mikä tämä bikinihomma oikeen on, joten kerrataanpa hieman. Järjestän siis 2 kuukauden bikinibody bootcamp – haasteen, jossa jaan teille ruokavalion, treenisuunnitelman ja treenivideot treenejä varten. Näiden avulla pääsette muokkaamaan kroppaa bikinikuntoon! Treenit suoritetaan idealla ”bodyweight training” eli paljon plyometristä treeniä, joka muokkaa kehoa vatsan, reisien ja pakaroiden alueelta tehokkaasti. Tämä ei ole siis lihastenkasvatusohjelma, eikä treenejä tehdä suurilla lisäpainoilla. Treeneissä käytetään lisäksi koroketta ja pieniä lisäpainoja joissakin liikkeissä, kerron näistä lisää huomenna! Treeniin tarvitaan hieman tilaa, mutta ne pystyy tehdä myös kotona tai ulkona lenkkipolun varrella halutessaan.

Vaikka saatte ohjeet se ei tarkoita etteikö itse täytyisi tehdä työtä, tästä se vasta alkaa. Jos oikeasti päättää satsata hommaan, lupaan että saatte myös tuloksia. Jos hommaa noudattaa ”sinnepäin” ovat tuloksetki sillon sinnepäin. Kaikki lähtee itsestä! 🙂

bikiniruoka

Toivoisin, että kaikki haasteeseen osallistuvat kävisivät tykkäämässä blogin Facebook-sivusta TÄÄLTÄ. FB-sivulla voi jakaa omia kehityskuviaan, vinkkejä tai kysyä apua jos jokin askarruttaa. Together we are strong! 🙂

Haaste alkaa virallisesti huomenna, joten nyt kamerat käteen ja ottamaan hyvät ”ennen”-kuvat talteen. Ottakaa kuva tiukoilla vaatteilla/alusvaatteilla edestä, takaa ja sivusta. Pää ei tarvitse näkyä, jos ei halua. Näistä saa oikeasti motivaatiota, joten vaikka tuntuisi epämiellyttävältä, niin suosittelen ottamaan kuvat. Kuvien lisäksi voi ottaa ympärysmitat rinnan päältä, vyötärön kapeimmasta kohdasta, navan kohdalta, lantion leveimmästä kohtaa sekä reiden ympäryksen. Muista merkitä mitat ylös! 🙂

Tässä olisi ruokavalion pohja, josta jokainen voi vielä muokata itselleen sopivan. Vaihtoehdoista riippuen tässä on abauttiarallaa 1700 kcal. Jos liikkuu todella paljon voi lisäillä ruokien määriä. Kannattaa lähteä kokeilemaan ja tunnustella mikä tuntuu itselle parhaalta. Ruokavalion ideana on syödä todella runsaasti vihanneksia, kasviksia ja marjoja, hieman hedelmiä, täysjyvää, hyviä rasvoja ja ”puhdasta” proteiinia. Proteiinit siis ilman marinadeja. Mausteita voi, saa ja kannattaa käyttää runsaasti, mutta kannattaa tutkia myös mausteiden sisältöjä, niissäkin voi olla piilosokeria.

Kerran päivässä tulisi juoda vihersmoothie, esim. lepopäivän välipalalla tai sitten treenipäivän aamupalalla tyhjään vatsaan ennen kaurapuuroa. Vihersmoothien sisältöä voi itse vaihdella, mutta mielellään tietysti mahdollisimman ravintorikasta settiä. Treenipäivänä suosittelen välipalaksi täyttävämpää marjasmoothieta, jotta energiat eivät lopu kesken. Viherjauheita ja marjajauheita voi lisäillä mukaan halutessaan.

Itse käytän Feel Vividin marjajauheita, joita on helppo lisäillä puuroon tai smoothieen. Sainkin teille kivan alennuskoodin. Haasteen ajan saatte kaikista Feel Vividin tuotteista -10% alennusta koodilla ”bikinibody”. Jauheet ovat todella riittoisia!

Ruokavalio:

Huom. kaikki painot ovat kuiva/raakapainoja!

Aamiainen = Kaurapuuro & vihersmoothie (halutessaan vitamiinit D,C,magnesium, omega-3) (kahvi  ja te + tilkka maitoa on ok)

  • 45 g kaurahiutaleita/kauraleseitä (1 dl)
  • paljon marjoja (mustikka, vadelma tms)
  • n. 50 g raejuustoa + 5 g kookosöljyä TAI
  • 1 keitetty kanamuna

IMG_5863

DSC01725Lounas = Ruokaisa salaatti

  • 150-200 g kanaa/tonnikalaa vedessä TAI 100-120 g lohta
  • PALJON salaattia (vähintään 200g) (vihersalaatti, pinaatti, rucola, basilika, kurkku, tomaatti, paprika jne..) mielellään ainakin 3 eri väriä.
  • 1 hedelmä (päärynä, omena, mango..) tämän voi pilkkoa salaattiin mukaan
  • pala ruisleipää, päälle avocadoa (puolikas avocado) ja 50 g raejuustoa

Välipala = Vihersmoothie tai marjasmoothie

  • vihersmoothie:

esim. pinaattia, lehtikaalia, rucolaa sitruunan mehua, päärynä, vichyä/vettä

  • marjasmoothie: 1 prk maitorahkaa, marjoja, banaani (+hera)

Berry Smoothie

Päivällinen:

  • 150 g kanaa/lihaa/kalaa
  • 40 g täysjyväpasta/riisi/couscous/kvinoa tai 200 g peruna/bataatti
  • vähintään 300g vihanneksia (parsa, porkkana, kukkakaali jne)

DSC01737

Iltapala:

  • treenipäivä:

2 palaa ruisleipää, avocadoa, kinkkuleikkeitä + salaattia, tomaattia, kurkkua

  •  ei treeniä:

Marjasmoothie tai

Banaaniletut (1 kanamuna + 2 valkuaista + puolikas banaani tehosekoittimeen ja paistetaan tilkassa kookosöljyä)

DSC01353

Painotan edelleen, että sama ruokavalio ja määrät eivät tietenkään voi sopia juuri sellaisenaan aivan kaikille, mutta tämä on aika yleispätevä pohja ja menee tosi monille ihan sellaisenaan. Kalorilaskuria voi käyttää apuna ja lyödä syödyt ruuat sisään, jolloin laskuri laskee automaattisesti onko syöty tarpeeksi, liikaa tai liian vähän. 🙂

Onko kysyttävää? Kysykää!! =) Treenisuunnitelma, treenit ja lisää infoa tulossa huomenna aamusta ja sitten homma lähtee rullaamaan, jeeh!

Teen myös blogin sivupalkkiin linkit, josta pääsee helposti klikkaamaan itsensä ruokavalion ja treenien luokse, jotta ei tarvitse aina etsiä ja selailla jos täytyy tarkistaa jotain.


Muuttuneita suunnitelmia ja arvonnan voittaja

Heippa! Tällä viikolla olin koko viikon odottanut lauantai-iltaa! Mun suunnitelmiin kuului silta-sarjan toinen tuotantokausi (ykkönen oli huippu!), sohvalla lötköilyä toisen puoliskon kanssa ja ”pientä” herkuttelua. Tiedättekö kun kaikki ei kuitenkaan aina mene suunnitelmien mukaan… Kävin lauantaina päivällä hakemassa pari pussia pähkinöitä iltaa varten punnitse&säästä-liikkeestä. Ostin siis ihan rehellistä sokeria ja muuta ”epäterveellistä” kuten jugurttipähkinöitä, suolapähkinöitä jne. Kun tulin kotiin istuin koneelle ja ajattelin, että maistan yhden kaksi pähkinää. Hetken kuluttua koko pussi oli tyhjä ja olo aika turpee, jos niin voi sanoa. Käytiin kuvailemassa bikinitreenejä heti sen jälkeen ja pikkasen painoi pötsissä nuo juuri mässätyt herkut. Kotiin tullessa hiukoi pientä suolaista ja vetäsin vielä ne suolapähkinät samaan konkurssiin. 😀

IMG_5855_Fotor_Collage

Onneks aamulla oli ihan normaali olo kropan sisä- ja ulkopuolella 😉

Hetken kuluttua poikaystävä ilmoitti vielä lähtevänsä illalla baariin, joten se siitä illasta. Lopulta istuin koneella koko illan videoita muokkaillen vatsa pinkeenä pähkinöistä. En jaksa koskaan katsoa TV:tä ta leffoja yksin, en tiedä mikä siinä on, mutta en osaa relata jos mulla ei oo seuraa. Videoiden muokkaaminen oli kuitenkin ihan hauskaa puuhaa ja sainpahan ainakin ne valmiiksi! 

DSC01772

Yllä olevassa kuvassa kuvittelin, että mun jalat on lähellä päätä..No ei ihan. 😀

Marja Entrich- arvonnan voittaja on myös selvillä! Arvoin voittajan jälleen random.org-sivustolla ja tällä kertaa voittajaksi selviytyi ihana Johanna Koo! Onnea Johanna, otan suhun yhteyttä vielä tänään.

Johanna Koo

Ah, ihanii! Noita mä niin haluasin <3 Tykkäsin sivusta ja sulta lukisin mielelläni lisää hyvii välipalavikkejä ja muutakin syömiseen liittyvää 🙂 Halit ja terkut superAinolle <3

DSC01726


Ajatuksia hiilihydraateista

Heippa! Mikä ihana perjantai tänään ollut, länsirannikon helmi on taas osoittanut vahvuutensa ja antanut meidän nauttia auringosta koko päivän! Päätin pitää pitkästä aikaa lyhennetyn työpäivän ja lopetin jo kl 13:00. En edes muista koska olisin viimeksi ollut vapaa illan, tai jos olen ollut vapaa, niin oon silti viettänyt aikaani salilla itse treenaten. Tänään käytiin kuitenkin kaverin kanssa happihyppelyllä ja käveltiin rennosti pitkin rantaa ja nautittiin auringosta ja suhteellisen lämpimästä ilmasta, joka kuitenkin alkoi jo pikkuhiljaa huurtua kylmemmäksi mitä lähemmäs kotia päästiin.

DSC01843Yhteen aikaan oli erittäin suosittua välttää hiilihydraatteja, ja taitaa se olla edelleen melko pop joissakin ”koulukunnissa”. Olen itsekin kokeillut erilaisia hiilareita rajoittavia ruokavaliota useasti, ja yhteen väliin söinkin melko vhh-malliin. Olen sitä mieltä, että jos istuu paljon eikä liikunta kuulu harrastuksiin, silloin on ihan hyvä katsoa hiilareiden määrää ja syödä niitä suurimmaksi osaksi kasviksista ja vihanneksista. Urheilevien ja aktiivisten ihmisten on kuitenkin mun mielestä ihan turha välttää hiilareita. Toki se, mistä ne hiilarit syö vaikuttaa olotilaan ja kehonkoostumukseenkin jonkin verran, joten siihen puoleen kannattaa kiinnittää huomiota.

DSC01743 DSC01744Mä oon itse lisännyt hiilarien syöntiä aika paljonkin tämän vuoden puolella ja huomannut ainoastaan positiivisia vaikutuksia, mikä on tietysti aika loogista suuren kulutuksen kannalta. Aineenvaihdunta toimii todella tehokkaasti ja olokin on tosi energinen. Erilaisten kokeilujen perusteella tiedän, että mun kroppa ja aineenvaihdunta menee vain jumiin jos alan vähentämään hiilareita. Kaikille ei ehkä sovi sama tyyli, mutta halusin vaan tuoda tämän mielipiteen esiin kaiken hiilarittomuus fanituksen rinnalle. Kannattaa aina muistaa, että hiilareissa ja proteiineissa on yhtä paljon kaloreita, molemmissa 4 kcal per 1 gramma. Rasvassa taas on 9 kcal per gramma ja alkoholissa 7 kcal/1 gramma. 

Jälleen kerran kannattaa siis syödä aina omien tarpeiden mukaan ja kuunnella omaa kehoa. Jos olo on väsynyt, treeneissä ei riitä energia tai et saa toivottuja tuloksia kehon muokkaukseen liittyvissä jutuissa, on syy luultavasti ruokavaliossa. Tasapainoisella ruokavaliolla olokin on tasapainossa, mikä taas vaikuttaa psyykkeeseen ja ihan yleiseen olotilaan sekä olemukseen!

DSC01880

sävysävyyn 😀

Muistakaa syödä hyvin ja nauttia viikonlopusta! 🙂