Silloin kun aloitin tämän bikini-haasteen en kyllä koskaan olisi uskonut, että niin moni lähtee mukaan ja vielä hoitaa homman loppuun saakka. Tiedättekö, kun ei pysty itse vaikuttamaan kenenkään tekemisiin sen kummemin, kuin kirjoittamalla. Olin hieman skeptinen, että saanko edes yhtäkään ennen/jälkeen kuvaa. Mutta…Voi pyhä sylvi!! Te ootte ihan huikeita! Oon päässyt ihastelemaan toinen toistaan mielettömämpiä muutoksia. Kyseessä ei tietenkään ole mitään – 20 kilon pudotuksia, sillä suurin osa osallistujista oli jo normaalipainon sisällä alusta asti. Kiinteytystä ja kropan muodon muuttumista on tullut todella paljon. Kunnon bikinimisuja ootte kaikki. 😀
Mulle tuli oikeesti niin hyvä mieli, oon pystynyt auttaa noin monia ihan vaan netin ja tämän blogin välityksellä. Tämä tulos on kyllä todellakin kaiken sen vaivan arvoista, mitä ”jouduin” haasteen eteen tekemään. <3 Nyt pitäisi vielä pystyä valitsemaan yksi voittaja, huh! Kuvia ehtii siis lähettää vielä tämän päivän loppuun.
Eipä mulla tänään ole oikeen mitään muuta järkevää sanottavaa. Monilla on varmasti juhlia tänään, joten toivotan kaikille valmistuneille onnea ja mukavaa päivää ihan kaikille!
Heippa! Viikonloppu ovella jälleen. Vaikka eilen oli pyhäpäivä ei se tarkoittanut vapaapäivää mun kohdalla. Oikeestaan se ei haitannut yhtään, sillä toinen puoliskoni oli myös töissä, joten ei olisi ollut paljon muutakaan tekemistä. Kävin vetämässä mäkivetotreenin parille PT-asiakkaalle sekä itselleni. Aika hapokasta menoa oli tyttöjen osalta. Meinas jo toivo loppua jossain vaiheessa, mutta meikähän ei tunnetusti armoa anna, joten loppuun asti vedettiin! 😀 Illalla ohjasin vielä Bodystepin viimeisen kerran ennen uusiin ohjelmiin vaihtoa.
Huhtikuun alussa kävin helsingissä Aussie Blog Awardseissa ja samalla reissulla kävimme Akvamariinin showroomilla, jossa ihastelimme Haglöfsin värikkäitä kuoritakkeja. Muutama viikko sitten sain ilokseni sähköpostia, että mulle on lähetetty Gram Q Jacket, eli tuo kuvassa näkyvä ihanuus. Herkullisen värin lisäksi, takki on erittäin kevyt, vedenpitävä, tuulenpitävä ja hengittävä. Tämä takki sopii erittäin hyvin aktiiviseen menoon, koska Active Shell -materiaali hengittää paljon tavallista kolmikerros-Gorea paremmin. Lisäksi takin malli on mielestäni kiva, sillä se on melko ”naisellinen”, ei mikään roikkuva säkki. 😀
Tein eilen muuten ihan jäätävän hyvää ruokaa. Eve on yrittänyt saada mua kokeilemaan Pulled porkia, mutta päätin testata ensin Pulled chicken version. Kaupassa on siis valmiita pakkauksia, jotka laitetaan vaan vuokaan uuniin 25 minuutiksi folion alle. Sen jälkeen liha revitään lautaselle ja syödään esim. uusien perunoiden kanssa. Perinteistä Pulled porkia syödään vissiin hampparityyliin sämpylöiden välissä, coleslawn kanssa. Itse söin kanan perunoiden ja salaatin kanssa. Voi holy tsiisus kun oli hyvää! Kana oli ihanan mehevää ja maukasta. Ihan terveellisimmästä päästä tämä ei tietty ole, sillä valmispaketissa on jonkun verran lisäaineita, mutta silloin tällöin nautittavaksi ihan tosi nami! Tämän voisi toki valmistaa itsekin, mutta se vaatisi hieman enemmän aikaa. 🙂
Kuvasta tuli vähän sumea kun olin niin nälkäinen, etten jaksanut alkaa kuvailemaan kunnon valolla. 😀 Kuvitelkaa kuinka tuo kana sulaa suuhun.
Mä en kehtaa edes kertoa kuinka paljon söin tuota kanaa loppujen lopuksi. Hirveä mättömonsteri! Pitää alkaa katsoon vähän noiden määrien kanssa, ettei lähde ihan lapasesta. 😀
Ravintoarvot per 100g:
Energia 90 kcal
Proteiini 17 g
hiilihydraatti 3 g
rasva 1 g
Nyt mun täytyykin lähteä kohti salia, päivän viimeinen ohjaus odottelee! Mukavaa viikonloppua!
Mikäs ihme siinä on kun aina sillon kun saisi nukkua niin herää ihan liian aikasin. Pyhäpäivinä meidän salieilla on sunnuntain aukioloajat, joten mun aamun tunti jäi tänään väliin. Illemalla ohjaan kyllä bodystepin, joten kaikki vaan steppailemaan wsc:lle! 🙂
2 Kuukautta sitten järjestin Bikinibody Bootcamp haasteen, johon kuului kaksi ruokavaliota (1,2) sekä kaksi treeniohjelmaa (1,2). Haaste sai suuren suosion ja moni lähti mukaan juttuun. Lupasin palkita parhaan muodonmuutoksen neljällä vapaavalintaisella Fitnessgurun tuotteella. Toivottavasti muistitte ottaa ennen-kuvat, sillä nyt olisi aika lähettää mulle ennen/jälkeen kuvia, joista valitsen voittajan. Voittaja saa siis valita 4 haluamaansa tuotetta Fitnessgurun valikoimasta. Lähettäkää kuvia osoitteeseen: aino.rouhiainen@ladyline.fi tai blogin FB-sivun inboxiin. Mukaan voi liittää lyhyen tarinan miten haaste meni omalta osalta, oliko kaikki helppoo kuin heinänteko vai joutuiko tsempata tosissaan tuloksien saamiseksi. Kuvia voi lähettää lauantaihin 31.5 mennessä. Mua ei sitten kannata yrittää huijata, huomaan kyllä jos kuvien välissä on pidempi väli kuin 2 kk. 😉
Uskon, että matkalla on tippunut monenmonta osallistujaa, joten kannattaa rohkeasti yrittää ja lähettää kuvat, jos on ollut mukana tähän saakka. Fitnessgurun tuotteiden avulla se saavutettu kesäkunto pysyy hieman helpommin. 😉
Ja niin on kevään viimeinen HIIT-tunti ohjattu. Keskiviikkoisin mulla on ollut 4 ohjattua tuntia, mikä on välillä ollut hieman liikaa yhdelle päivälle. Sanoinkin tuossa työkavereille, että fyysisellä puolella ei ole ongelmaa, voisin vetää vaikka 8 tuntia, mutta psyykkisesti se on aika rankkaa. Muut ohjaajat ehkä tietää mitä tarkoitan. 🙂
Monilla jää päivittäinen vihannesten syönti liian vähäiseksi ja ajattelin jakaa pari vinkkiä, miten olen itse saanut nostettua määrää. Olenkin maininnut, että nykyään syön enemmän vihanneksia ja kasviksia kuin koskaan ennen ja täytyy sanoa, että sen kyllä huomaa myös omassa olotilassa ja kropan toiminnassa!
vihersmoothie on kätevä tapa juoda osa päivän vihannestarpeista. Itse tapaan juoda aamuisin seoksen, jossa on pinaattia, lehtikaalia, tammenlehtisalaattia, romainesalaattia ja luomusitruunan mehu. Sekoitan sekaan myös c-vitamiiniporetabletin, viherjauheita sekä MSM-jauheen.
Viherjauheet on kätevä tapa lisätä lehtivihreiden vitamiineja ja mineraaleja omaan ruokavalioon jauheiden muodossa. Itselläni on käytössä Cocovin Chlorella, Spirulina sekä Ohranoras. Viherjauheita voi sekoittaa veteen, smoothieihin, mehuun tai mihin tahansa nesteeseen.
Sekoita vihanneksia ruuan sekaan. Olen itse ottanut tavaksi lisätä jokaiseen ruokaan aina jotain vihanneksia, yleensä parsakaalia tai valmiita pakastesekoituksia. Tämän lisäksi teen vielä erillisen salaatin, johon laitan tammenlehtisalaattia, romainesalaattia, rucolaa, basilikaa, tomaattia ja kurkkua. Joskus keitän esimerkiksi wokkivihanneksia vielä lisänä lautasen täytteeksi. Alla olevassa annoksessa on kanaa, riisiä, parsakaalia ja pakastepinaattia sekaisin. Annoksen lisukkeeksi paistoin vielä 450 g wokkivihanneksia sekä tuorepinaattia, jotka keitin, paistoin ja maustoin valkosipulilla, chilillä sekä laadukkaalla suolalla. Maustamalla vihanneksiinkin saa kivasti herkullista makua!
Nykyään mulla menee helposti yli kilo vihanneksia päivässä, sillä syön niitä reilusti jokaisella aterialla. Vihanneksia lisäämällä saa lautaselle laatua, kuituja ja täytettä pienellä kalorimäärällä. 🙂
Tämä blogi sisältää paljon informatiivisia kirjoituksia, vinkkejä ja ohjeita teille lukijoille. Välillä tykkään myös puhdistaa omia ajatuksia ja pohdiskella erilaisia asioita päiväkirjamaisesti. Oon miettinyt viime aikoina paljon tavoitteita ja päämääriä. Mulla on itselläkin ollut tavoitteita ja olen havahtunut siihen, että hitto vie mähän oon saavuttanut aika paljon asioita, joita oon halunnut saavuttaa. Yleensä ne tavoitteet vaan kasvaa, eikä välttämättä huomaa nauttia siitä mitä on jo saavuttanut.
Kaikillahan on ne omat haaveet, pienet ja suuret tavoitteet. Iso juttu toiselle voi olla ihan arkipäivää toiselle. Mun intohimo ja haaveet ovat paljon kytköksissä liikuntaan, ohjaamiseen, vartalon muokkaukseen ja myös tähän blogiin. Mä voin paljastaa teille, että joskus silloin vuonna 2010, kun aloitin blogini ja seurasin suurempia sellaisia, haaveilin salaa, kuinka makeeta olisi joskus tienata blogia kirjoittamalla. Oli myös ihan uskomatonta, kuinka bloggaajat saivat erilaisia lahjoja firmoilta, vain kirjoittamalla niistä. Okei, nämä ajatukset ovat hieman muuttuneet, sillä se ei oikeesti ole ihan niin helppoa, että kirjoitat vaan! Ei ne aiheet ihan tuosta noin vaan putkahda päähän, ainakaan aina. Mä vietän tämän koneen äärellä noin 5 tuntia päivässä tehden blogiin liittyviä asioita, ja tämä ei kuitenkaan ole mun kokopäiväinen työ.
Tässä muutamia viikkoja sitten, havahduin siihen, että huomasin saavuttaneeni kaiken sen mitä olin joskus alussa haaveillut. Alussa ajattelin myös tällaisen ”blogisuosion” olevan mahdotonta, koska suomessa blogit (etenkään treeniblogit) eivät olleet vielä kovin iso juttu. Täytyy myös mainita, ettei raha ja tavarat ole kuitenkaan se tärkein asia. Kirjoittaisin blogia myös ilman niitä, sillä tästä on tullut mulle erittäin rakas ”harrastus”. On kiva huomata, että pystyy inspiroida ja auttaa muita ihmisiä.
Kun aloittelin ryhmäliikuntaohjaajan uraa, olin hieman ujo ja myös epävarma jollain tapaa. Olen aina tiennyt paljon liikunnasta, joten siinä mielessä mulla on melkein aina ollut fiilis, että tiedän mitä teen. En kuitenkaan pitänyt itseäni mitenkää kovin loistavana ohjaajana ja halusin tulla hyväksi, tai sanotaanko, että halusin ja haluan edelleen olla paras! 😀
Parasta ohjaajaa ei tietysti voi määritellä, sillä makuasioista ei juurikaan voi kiistellä ja makuasioitahan nämäkin ovat. Halusin kuitenkin, että mun tunnit olisi sellaisia missä olisi aina paljon ihmisiä, sillä se kertoo mielestäni jo jotain ohjaajan tasosta. Toki tähän vaikuttaa monet muutkin asiat, mutta ehkä ymmärätte mitä tarkoitan. Tiedän, että on paljon ohjaajia, jotka tekevät ohjaamista sivutyönä silloin tällöin, ihan vaan huvin ja urheilun vuoksi. Sitten on myös meitä, joille tämä on intohimo ja halu kehittyä mahdollisimman hyväksi on suuri. Mulla on ollut ohjaamisen suhteen myös muita haaveita, mutta ne ovat olleet ”jäähyllä” viime aikoina, kaiken muun hässäkän vuoksi.
Mulle ulkonäkö on melko tärkeä asia, sillä kuten olen useasti maininnut, koen olevani oman itseni käyntikortti. 😀 On myös tärkeetä, että tunnen oloni hyväksi ja tyytyväiseksi. Olen ollut tyytymätön itseeni ja se vetää väistämättä mielialaa alaspäin ja siihen kuluu turhaa energiaa, joka on pois muista asioista. Olen toki ollut pitkään jo ihan hyvässä kunnossa, mutta en silti ollut täysin tyytyväinen. Oon niin iloinen, että päätin ottaa tämän pienen projektin ja muokata kroppaa vielä enemmän siihen omaan makuun sopivaksi. Nyt voin sanoa olevani tyytyväinen ja voin myöntää, että elämänlaatukin on paljon parempaa, kun ei mene turhaa aikaa märehtimiseen, kuinka olisi kivaa olla sellainen tai tällainen. Pinnalista ehkä, mutta vaikka kuinka joku väittää vastaan, niin kyllä se oma ulkomuoto vaikuttaa myös omaan mielialaan ja sitä kautta tyytyväisyyteen.
Lähti ehkä hieman sivuraiteille tämä kirjoitus, mutta pointtina oli se, että olisi hyvä osata nauttia myös matkasta määränpäähän. Iloita saavutetuista haaveista, eikä aina vaan kasvattaa niitä suuremmiksi.
Heippa ja tervetuloa blogiini! Täällä kirjoittelee Vaasassa asuva ryhmäliikuntaohjaaja/personal trainer ja pienen vauvan äiti! Kirjoittelen blogiini vauva-arjesta, hyvinvoinnista sekä niiden yhdistämisestä.
Blogista löydät myös paljon vinkkejä terveelliseen ruokavalioon ja urheilulliseen elämäntapaan!
Haluatko tehdä kanssani yhteistyötä? Lähetä sähköpostia: aroufit@gmail.com