Bikinibody bootcampin voittaja on valittu!

Heippa! Tätä voittajan julkistamista on kyselty jo moneen kertaan ja nyt olisi siis aika julkistaa bikinihaasteen voittaja! Mä oon tässä istunut pitkään noita kuvia selaillen ja samalla sulkaata vedellen. 😉 Uskotte ja tiedätte varmasti, mutta sanon vielä, että oli muuten vaikee päätös! Jokainen oli omalla tavallaan juuri sellainen kenet olisin niin halunnut palkita, mutta vain yksi voi voittaa tämän palkinnon. Oli monia jotka olivat pudottaneet painoa suuriakin määriä, mutta halusin palkita muutoksen, joka mielestäni ilmensi hyvin tätä haastetta. Tavoitteena oli siis kiinteytyä ja saada uudet muodot biitsikelejä ajatellen. 😉

Mä teen vielä erillisen postauksen, missä esittelen muutkin ennen/jälkeen kuvat, sillä niistä saa mun mielestä ihan hirveesti inspiraatiota. Jos joku kuvansa lähettänyt, ei missään nimessä halua kuvia julkistettavaksi, laittakaa mulle viestiä. Ajattelin tehdä kuvista kollaaseja, missä kasvot eivät näy. 🙂 (Osa ilmoitti jo kuvia lähettäessä, jos ei halunnut kuvaa blogiin, silloin ei tarvitse ilmoittaa uudelleen)

Eipä tässä sitten sen kummempaa, kun isketään kuvat tiskiin! Paljon onnea voittajalle! (En kirjoita nimeä, koska en ole varma haluaako tulla julkistetuksi.) Saat valita 4 vapaa valintaista tuotetta Fitnesgurun sivustolta!

IMG_1204_Fotor_Collage

IMG_1206IMG_1204 IMG_1205

Voittajan mukaan näiden muutoksien lisäksi kehonhallinta, hapenottokyky ja kimmoisuus on parantunut myös todella paljon. Haasteen aikana tuli pieni vamma jalkaan, mutta siitä huolimatta suoritettiin tämä kunnialla loppuun, hieman muunnellen. Tässä on hyvä esimerkki että loukkaantuminenkaan ei ole syy jättää treenaamatta, silloin täytyy vain keksiä uudet keinot ja tehdä sitä mitä pystyy.

Olen suhun yhteydessä sähköpostitse palkinnon tiimoilta… 🙂


Tyttö jolla on aina nälkä

Moikka! Syö kyllä niin naista istua sisällä tällaisella kelillä, byhyy! Oon vetänyt kaihtimet kiinni, jotta en näkisi ulos lainkaan. Tämä päivä vietetään nimittäin tiiviisti Bodystep ohjelman parissa.. Ohjelma alkaa olla pian opeteltu, joten ajattelin ottaa pienen breikin ja bloggailla hieman. 

Olis uudet bikinitkin joilla arskattaa!

Olis uudet bikinitkin jos pääsis ottaan aurinkoo.. (Biksut: To Die For)

Mä oon ihminen, joka miettii melkein aina ruokaa. Illalla kun meen nukkumaan, mietin jo aamua ja etenkin aamupalaa. Aamulla mietin, mitä söisin lounaalla, lounaan jälkeen mietin, monelta voisin vetää yhden Quest Barin jne.. 😀 Ruoka on siis melkein aina mielessä. Kaiken tämän lisäksi, tuntuu että mulla on aina nälkä!! Ihan järkyttävää!

IMG_6745_Fotor_Collage2

Nyt voisi kuvitella, että syön liian kevyesti tai liian vähän, mutta kun se ei taida olla siitäkään kiinni. Yhtenä iltana chattailtiin Even kanssa noista Pulled safkoista, eli Pulled Porkista, Chickenistä jne…No heitin siinä, että söin muuten lähes tulkoon koko kanan äsken (500g), mihin Eve tokaisi että hän ja mies olivat syöneet 2 päivää siitä samasta määrästä. Jep! Hyvä Aino! Sen kanan lisäksi söin toki perunoita ja kaikkea muutakin samalla annoksella. Lisäksi ruokailun jälkeen mun vatsa ei ollut edes täysi, vaan olisin tyyliin voinut lähtee siltä seisomalta lenkille tai hyppimään. Syömisen jälkeen (jopa suuren annoksen) mulla ei ole lainkaan täysi olo, vaan tuntuu, että ruoka sulaa samalla sekuntilla, kun sen nielaisen. 

DSC02570

Pulled Pork Pita

Mitään herkku- tai epäterveellisen ruuan himoja mulla ei ole juurikaan koskaan, vaan itseasiassa ihan vaan terveellistä tavallista ruokaa tekee mieli. Tämän kanaepisodin jälkeen mulle tuli pieni ”morkkis” ja oon alkanut hieman katsoon noiden määrien perään, ettei lähtis ihan hanskasta, mutta ei oo kivaa kun on jatkuvasti nälkä. 😀 Täytyy toivoa että mun aineenvaihdunta jyllää vaan jollain järkyttävän isolla moottorilla kulutuksen vuoksi…tai jotain. 😉 

Oonko mä ihan friikki vai löytyykö kohtalotovereita, muita ruokamonstereita? 😀 


Treenipäivä joka jäi mieleen

Gainomax haastoi mut kertomaan parhaasta treenipäivästäni, ja sitä päivää ei tarvinnut kauaa miettiä. Mieleenpainuvimpia treenipäiviä ovat yleensä kaikki spesiaalijumpat, joita ollaan pidetty vuosien varrella. Tietysti myös esim. Les Millsin Supersaturdayt ovat jääneet mieleen sekä eräs treeniviikko, jolloin treenattiin aerobicciä noin 6 h joka päivä. Meillä oli valmentaja Unkarista, joka oli tullut opettamaan triollemme uuden kisaohjelman. Tämä oli aika tiivis rupeama ja eipä siinä ehtinyt muuta tehdä, kun treenata ja käydä välillä syömässä. 🙂 Jostain syystä juuri tällaiset haastavat ja erilaiset treenipäivät ovat ne, jotka jäävät mieleen.

031

Ajattelin kuitenkin kertoa Bodyattack-maratonista, jonka järjestin muutama vuosi sitten. Maraton kesti 2 tuntia ja koko 120 minuuttia vedettiin melko kovia biisejä peräjälkeen. Tunnin rakenne oli erilainen kun tavallisella attack-tunnilla (olin anonut luvan lesmillsiltä etukäteen), sillä olin sekoitellut biisejä eri järjestykseen ja vedettiin yhteensä 25 Bodyattack biisiä putkeen! 😀 Oli siis melko rankkaa puuhaa.

Tunti oli täysi, eli meitä oli 60 henkilöä hikoilemassa samassa salissa, minkä ansiosta salin lattia oli lopputunnilla melkoinen luistelurata. Peilit olivat aivan huurussa ja lattia likomärkä! Meikäläinenkin veti yhdet pyllähdykset jossain vaiheessa, joten melkoista keskittymistä vaati pysyä pystyssä väsyneillä jaloilla.

048

Koko kaksi tuntia fiilis oli ihan katossa, en tajua miten me jaksettiin huutaa ja riehua niin paljon, mutta loistavan fiiliksen ansiosta aika meni todella nopeesti. Ja se fiilis tunnin jälkeen!!! Se oli jotain korvaamatonta. Mä olin vetänyt aamusta jo 2 tuntia jumppaa, joten tuota 4 tunnin rupeamaa voi kai verrata ihan oikeaan maratoniinkin jo! Koko loppuillan oli aivan tyhjä olo, en jaksanut liikuttaa evääkään. Makuunin karkkikauhan heiluttelukin kävi voimille. 😉

ba

61 sankaria! 🙂

Sain Gainomaxilta testiin energiapatukoita, jotka siis eroavat tutummista proteiinipatukoista sillä, että pääosassa ovat hiilarit. Pitkissä ja rankoissa suorituksissa tarvitaan joskus tankkausta, joko ennen suoritusta tai sen aikana. Nämä patukat sopivat tällaiseen tankkailuun hyvin ja ne maistuvat mielestäni liiankin hyvältä 😀 (koska sokeri). Kolmesta mausta muhun iski parhaiten tuo Cranberry.

DSC02599

Gainomax Energy Bar onkin energiapatukka aktiivisille ihmisille. Gainomax Energy Bar sisältää viljoja sekä kullekin patukalle oman makunsa tuovia hedelmiä, marjoja tai pähkinöitä. Niiden energia vapautuu nopeasti, joten niistä saa nopeaa energiaa ennen urheilusuoritusta. Yhdessä patukassa on 220 kaloria, joista hiilareita on siis suurin osa. 

DSC02601Yhteistyössä Gainomax

 


Juicepresso – keittiöni uusi luottolaite

Heippa! Osa onkin jo bongaillut instagramissa jakamiani mehukuvia. Sain viime viikolla testiin aivan mielettömän laitteen, jonka jälkeen tässä huushollissa onkin juotu jos minkälaisia terveysjuomia. Kyseessä on siis Wittin Juicepresso, jonka avulla on mahdollista valmistaa helposti ja nopeesti erilaisia juomia mehuista tai vaikka pähkinöistä. Mä oon itse todella utelias kokeilemaan erilaisia laitteita, ja kun sain puristimen käyttöön, oon valmistanut sillä jotain joka päivä. Miten mä oon edes pärjännyt ennen ilman tätä?!

Mulla on myös tosi hyvä tarjous teille lukijoille, kerron siitä tarkemmin postauksen lopussa!

DSC02528_Fotor_Collage

Miksi kannattaa puristaa mehu itse? Hedelmien ja vihannesten väriaineet sisältävät vahvoja antioksidantteja sekä monia terveydelle hyviä ominaisuuksia. Tuorepuristetussa mehussa on runsaasti enemmän ravintoaineita kuin kaupan mehuissa. Olen lukenut jostain (voitte korjata jos oon väärässä) että kaupan ”tuorepuristetut” mehut tehdään usein sekoittamalla eri vuosien satoa, josta osa voi olla vuosia vanhaa. Mehua käsitellään myös paljon ennen kuin se päätyy kuluttajan kuppiin juotavaksi. Itse puristettu mehu on superhelppo tapa saada hirveä määrä ravintoaineita, sillä et ehkä söisi aamiaiseksi puolta kiloa vihanneksia ja hedelmiä, mutta juomalla raikasta mehua on tämäkin paljon helpompaa. Mehusta ravinteet myös imeytyvät kehoon paremmin.

DSC02588

Tällä masiinalla voi siis tehdä melkeinpä mitä tahansa – vain mielikuvitus on rajana! Parasta on, ettei hedelmiä tai vihanneksia tarvitse edes kuoria, sillä laite tekee sen puolestasi. Mehupuristimeen tiputellaan haluamiaan hedelmiä tai vihanneksia pilkoittuina, jolloin toisesta suuttimesta valuu mehua ja toisesta jäämät. Juicepresson mukana tulee kaksi kannua, jotka asetetaan suuttimien alle valmistuksen ajaksi. Tehdessäni mantelimaitoa, mulla jäi tuota pähkinämassaa reilusti ja päätin valmistaa siitä raakakakun pohjan, aika kätevää!

DSC02572

Mantelijuoman valmistin niinkin helposti, että liotin 3-4 dl luomulaatuisia manteleita yön yli jääkaapissa, jonka jälkeen pistin ne juicepressoon, lisäsin myös hieman vettä mukaan ja tadaa – herkullinen mantelijuoma on valmis. Tykkään laittaa aamupuuroon jotain nestemmäistä, ja tähän mennessä olen käyttänyt kaupasta ostettua mantelijuomaa tai kaurajuomaa, jotka sisältävät suuren määrän lisä-aineita. Mantelijuomissa on usein hurjat 2% itse mantelia. Kyseisen Juicepresson avulla saadaan talteen noin kaksi kertaa niin paljon mehua kuin tavallista mehupuristinta käytettäessä ja sen avulla säilytetään jopa 68 % hedelmien ja vihannesten ravintoaineista, kun perinteisellä mehupuristimella (mallista riippuen) niiden osuus voi olla niinkin alhainen kuin 17%. Oon huomannut ettei kyseessä ole mikään pilipalilaite, vaan todella laadukas mehupuristin. Tässäkin tapauksessa laatu on sen arvoista, jos juo tällaisia mehuja paljon, maksaa vempele itsensä takaisin jo säästettyjen hedelmien ja vihanneksien osalta.

DSC02574

Olen valmistanut myös erilaisia hedelmämehuja, joista lemppariksi muodostui niinkin yksinkertainen kuin omenamehu. Se on vaan jotain täydellisen herkullista, kun puristaa luomuomenista  mehua. Alla myös muita sekoituksia joita oon ehtinyt testata..

Omena-päärynä-kiivi-sitruunaOmena-päärynä-kiivi-sitruuna

Mango-appelsiini-sitruunaMango-appelsiini-sitruuna

DSC02531

Yllä olevassa kuvassa on porkkanamehua sekä appelsiinimehua. Tuo porkkana oli myös tosi positiivinen yllätys, tervetuloa vaan kaikki vitamiinit, sillä veikkaan, että tänä kesänä tulee kokeiltua jos jonkinmoista viritelmää ja sekoitusta. Sori tämä hehkutus, mutta oon jotenkin tosi fiiliksissä tästä jutusta. 🙂 Mulla on myös teille todella hyvä tarjous…

Koodilla JUICESTORE (isoilla kirjaimilla!) saat 50 €uron alennuksen Juicepressosta ostaessasi laitteen gsm-storesta täältä. Juicepresson oikea hinta on siis 349 €, mutta tällä tarjouksella saatte sen hintaan 299 €!! Tämä tarjous on voimassa 30.6.2014 asti.

Huom. Koodi ei toimi jos klikkaat tuotteen suoraan kassan kautta. Kun olet antanut koodin JUICESTORE, täytyy sinun klikata ostoskoria ja silloin järjestelmä pyytää tunnuskoodia. 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=H2dxbMVMiY0

Juicepresso saatu blogin kautta


Mitä sitten kun tavoite on saavutettu?

Neuvoja on aina helppo antaa ja kertoa miten asiat tulisi tehdä. Blogistani löytyy melkoisen paljon vinkkejä lähes kaikkeen laihdutuksesta treenivinkkeihin. Silti lähes joka päivä saan samoja kysymyksiä koskien juurikin näitä asioita. Miten kannattaa tehdä jos haluaa sitä tai tätä. Miksi se on niin vaikeeta? Faktahan on se, että nykyään tietoa on niin paljon saatavailla, että jos haluaa pudottaa painoa tai kiinteytyä, tiedosta se ei voi olla kiinni, vai voiko? 

DSC02411 2

Veikkaan, että useimmissa tapauksissa kyseessä on vain laiskuus, eli halutaan jotain, mutta ei vaan olla valmiita luopumaan muista jutuista saavuuttaakseen sen mitä tahtoo. Toisissa tapauksissa sitä tavoitetta ei haluta tarpeeksi paljon, jotta oltaisiin valmiita tekemään mitä se vaatii. Mä oon itsekin tehnyt erilaisia tavoitteita, saavuttanut niitä, mutta välillä on mullakin jäänyt juttuja saavuttamatta. Moni asia on tosiaan helpommin sanottu kuin tehty..Oon tullut sellaiseen tulokseen, että kannattaa tavoitella sellaista vartaloa, jonka pystyy myös pitää yllä. Ei ole mitään järkeä vetää itseään kisakireeseen kuntoon ja palata sen jälkeen entisiin tapoihin, jolloin työ valuu hukkaan. Mikä olisi sellainen tavoite minkä voi saavuttaa, mutta minkä voi myös ylläpitää?

DSC02418

Miksi kirjoitan tästä? Mulla on ollut hieman motivaatio-ongelmia viime viikkoina, sillä nyt kun ei ole mitään tavoiteltavaa alkaa helposti lipsumaan eri suuntiin. Kesä on täällä ja olisi niin kiva tehdä kaikkea mahdollista, mikä taas ei ole ihanteellisinta omalle keholle. 😀 Oon myös jakanut neuvoja, kuinka voi pysyä hyvässä kunnossa ja nauttia silti elämästä, mutta sekään ei ole aina niin helppoa, etenkään jos on taipumusta jokotai-meininkiin. Oon pohtinut, että olisko hyvä olla aina jokin pieni tavoite päällä, jotta myös motivaatio säilyis paremmin? Mutta mitä se voisi olla? Tällä hetkellä en oo kovin kiinnostunut aloittaa harjottelemaan mitään uutta lajia, eikä kroppaakaan jaksa ikuisesti muokata ja pitää erinäisiä projekteja päällä. Tavoitteena voisi tietysti olla myös se, että oppii olemaan tyytyväinen ja pysyy sellaisena kuin on. 

Silloin kun on joku tavoite tai projekti meneillään, on helppo tehdä kaikki oikeen, vaativin osuus tulee mielestäni silloin kun projekti loppuu. Mitäs nyt sitte? Moni on kysellyt neuvoja, kuinka jatkaa bikinibootcampin jälkeen. Mä neuvoisin, että samalla tavalla kuin sen aikanakin, mutta sitten rennommin tai tiukemmin omien tavotteiden mukaan. BBC Ruokavaliohan on tosi hyvä pohja ihan sellaiseen jatkuvaan elämäntapaan myös. Teidän huikeita ennen ja jälkeen kuvia katsellessa tuli myös sellainen pieni ajatus mieleen, että voisin omalla kesälomallani vetästä tuon haasteen treenien osalta ihan kunnolla läpi. Lomalla mulla ei ole ohjauksia, joten voin tehdä jotain ihan muuta ja joku kiva motivaattori olisi hyvä olla ettei mene ihan läskiks koko touhu!

DSC02540

Nyt mä aion kuitenkin ottaa itseäni niskasta kiinni ja palata takaisin omaan ruokailurytmiin ja tapoihin, ennen kuin alkaa harmittaa enemmän!