Tulevan syksyn ulkonäölliset ja urheilulliset tavoitteeni

Moikka! Elokuun puoliväli lähenee ja kesän viimeiset viikot käynnistyvät. Syyskuussa alkaa kai virallisesti syksy, jolloin on oiva aika aloittaa taas uusi ajanjakso puhtaalta pöydältä. Mä tykkään suunnitella asioita eteenpäin ja miettiä mitä haluan saavuttaa esimerkiksi tulevan syksyn aikana. Päätinkin julkaista muutamat tavoitteet tuleville kuukausille. Kun lausuu tavoitteensa ääneen tuhansille ihmisille, tulee ehkä tehtyä jotain niiden eteenkin. 😀 Haha. No ei, yleensä jos oikeesti päätän jotain, menen vaikka läpi harmaan kiven, jotta pääsen tavoitteeseeni. Ainoa mitä tarvitsen, on halu päästä tavoitteeseen. Mulle ei riitä, että ”olisi ihan kiva jos olisi vähän isommat lihakset, että voisin varmaan syödä enemmän, jotta saisin tuloksia.” Itseni tuntien, voin kertoa että not gonna happen! Olen siis erittäin päättäväinen tietyissä asioissa, mutta vähemmän tärkeät jutut meinaa sitten aina jäädä…

Kaikista tavoitteista huolimatta, on tärkeää osata elää hetkessä, ilman että odottaa jatkuvasti jotain. Vaikka tavoittelisi jotain, kannattaa muistaa, että usein se matka on hienompi asia kuin itse määränpää. Mä oon usein tehnyt niin, että oon illalla nukkumaan mennessä miettinyt, oonko elänyt sen päivän kuten halusin, tehden asioita jotka on mulle tärkeitä ja valintoja, joiden avulla pääsen niihin tavoitteisiin mitä tahdon. Tää on toiminut mulla hyvin, sillä tyytyväisenä nukkuu paremmin ja seuraava päivä alkaa jälleen positiivisellä asenteella. Haluan elää niin, että jokainen päivä on paras päivä!

IMG_5927

Aloitetaan pinnallisista jutuista, miten haluan muokata vartaloani tulevaisuudessa?

  • Kesällä, tai tarkemmin sanottuna heinäkuussa, tuli otettua rennommin, joka tietysti näkyy hieman myös kropassa. Mitään suurta muutosta ei ole tapahtunut, mutta haluan silti saavuttaa sen kireyden, missä olin parhaimmillani kevään aikana. Tiedossa on siis noin kuukauden tiukempi aikakausi ruokailujen osalta, mikä tarkoittaa lähinnä herkkujen ja epäterveellisten ruokien täydellistä karsimista ruokavaliosta. Treenit tulevat työn puolesta, joten niitä ei tarvitse sen kummemmin miettiä. Jumppien lisäksi teen edelleen 3 salitreeniä viikkoon.
  • Tämä seuraava tavoite menee hieman ristiin edellisen kanssa, mutta haluan edelleen jatkaa pakaraprojektia, eli saada lihastasapainon kuntoon ja mahdollisesti lisää pyöreyttä takamukseen. Mulla on siis ollut vahvempi etupuoli (reiden etuosa) ja lisäksi erittäin vaikea saada pakara aktivoitumaan treenissä. Harjoittelu on tuottanut tulosta ja nykyään saan myös pakaraan hyvät tuntumat ja lihaskivut. Tämä tulee olemaan pitkä projekti, sillä ihan hetkessä ei tulosta synny.
  • Haluan muokata reisiäni hieman kiinteämmäksi, etenkin reiden yläosasta. Mulla lähtee rasvat ensimmäisenä ylävartalosta ja noissa koivissa se pysyy, pysyy ja pysyy. Mutta kai se sieltäkin jossain vaiheessa lähtee. Toivon siis näkeväni tulosta reisissä tulevan puolivuotisen aikana. Mulla lähti keväällä jo n. 5 cm per reisi ja samat mitat ovat pysyneet nyt viimeisien kuukausien ajan.

Urheilulliset tavoitteet?

  • Kerroin jo eilen haluavani kehittyä ohjaamisessa paremmaksi ja tämä on tietysti listalla mukana. Vuosien aikana olen huomannut, että välillä taidot pysyvät pitkään samassa tasossa ja sitten yhtäkkiä tulee suuri harppaus eteenpäin. Olen nyt mennyt samalla meiningillä hetken ja toivoisin tällaista kehitysloikkaa tulevan syksyn aikana. Tulen keskittymään tiettyihin asioihin, joissa koen voivani parantaa ja kehittyä. Keskityn näihin yksi asia kerrallaan, sillä kiirehän ei ole minnekään!
  • Mulla on todella hyvä kunto jo tällä hetkellä, mutta aion parantaa kuntoani edelleen. Pyrin tekemään myös erilaisia treenejä mahdollisuuksien mukaan, jotta kroppa saa mahdollisimman paljon erilaista ärsykettä. Kesäloman aikana treenasin liudan uusia treenejä, joita otan mukaan viikottain, sen mukaan kuin vaan ehdin. Kun tekee pelkästään samaa juttua päivästä toiseen, kroppa tottuu ja kehitys pysähtyy. Erinomainen kuntotaso mahdollistaa vieläkin paremman mahdollisuuden laadukkaaseen ohjaukseen, kun ei tarvitse keskittyä omien voimien loppumiseen, vaan saa keskittää kaikki energiat valmentamiseen, loistavaan tekniikkaan ja fiiliksen luomiseen!
  • Sitten se liikkuvuus ja huoltavat treenit…Haha. Päätin, että en laita tämän suhteen liian suuria odotuksia. Pyrin siis venyttelemään kerran viikossa, sillä kaikki aikasemmat ”vähintään kolmesti viikossa” – sunnitelmat ovat kaatuneet sen sileän tien. Hyvä liikkuvuus on kuitenkin tärkeä asia, sillä se edesauttaa hyvää tekniikkaa treenatessa ja säästää monilta ongelmilta.

DSC01868

Yleisessä elämässä toivon, että pystyisin järjestelemään sekä suunnittelemaan tekemiseni hieman paremmin, jotta en ylikuormittaisi itseäni liian suurella työtaakalla. Toivon myös, että löytäisimme jonkun upean asunnon johon muutaisimme mahdollisimman pian! 😀

Joko teillä on suunnitelmia syksyn varalle?


Tarkoittaako lapsen saaminen aina automaattisesti lihomista? haastattelussa timmi-mamma Kati

Hei! Tällä kertaa olisi vuorossa aihe, josta en ole kirjoitellut kovinkaan paljon, sillä mulla ei ole itse aiheesta kokemusta. 🙂 Monesti ajatellaan, että raskaus on oikeutettu syy lopettaa liikkuminen, kerätä kymmeniä lisäkiloja vartaloon ja syödä kahden tai vaikka kolmen ihmisen edestä sen 9 kuukauden ajan. Todellisuudessa melko pieni energianlisäys riittää kattamaan vatsassa kasvavan vauvan tarpeet. Tiedän ja ymmärän, että raskausaika voi olla myös todella vaikea erinäisistä syistä riippuen, jolloin esim. liikunta ei onnistu. Kaksin käsin mässääminen on kuitenkin oma valinta, eikä epäterveellisen ruuan luulisi tekevän hyvää myöskään uudelle ihmisenalulle vatsassa.

Haastattelussa esiintyvä Kati on pysynyt todella hyvässä kunnossa lapsen syntymästä huolimatta ja halusin sen vuoksi haastatella häntä treenaamiseen ja ruokavalioon liittyen. Tämän haastattelun ideana ei ole syyllistää tai saada huonoa mieltä sellaisille jotka ovat syystä tai toisesta lihonneet runsaasti raskausaikana, jokainen vartalo on kuitenkin erilainen ja reagoi asioihin eri tavalla. Sen sijaan, haluan jakaa motivaatiota ja inspiraatiota sekä herättää ajatuksia siitä, että myös raskausaikana voi elää terveellisesti, eikä se automaattisesti tarkoita, että oma vartalo on lopullisesti menetetty ja hanskat voi heittää tiskiin samantien. 🙂

10561528_10154498752945714_2947563678140365623_n

vain 18 päivää synnytyksen jälkeen!!

Heippa Kati ja kiitos haastatteluun osallistumisesta!

  • Olet ihan mielettömässä kunnossa, vaikka lapsesi syntymästä on vain muutama viikko aikaa, miten ihmeessä tämä on mahdollista? 🙂  Kiitos! 🙂  Olen aina urheillut paljon. Tunnen kehoni todella hyvin, joka mahdollisti sen, että jatkoin elämääni kuin ennenkin, urheillen ja syöden terveellisesti. Kun oman kehon tuntee hyvin, niin tietää milloin jokin on liikaa.
  • Ymmärsin, että olet treenannut aktiivisesti myös ennen raskautta? Minkälaisia treenejä harrastit ja kuinka usein?  Pääsääntöisesti kävin kuntosalilla 4-5krt/vko. Kävelen töihin joka pvä, satoi tai paistoi, käytän aina portaita jne, eli hyötyliikun aina kun mahdollista. Pelaamme mieheni kanssa myös tennistä, n.1 krt/vko.
  • Entäs raskausaika, pystyitkö urheilemaan alusta loppuun vai rajoittiko raskaus liikkumista jossain vaiheessa? Liikuin koko raskauden ajan melkein kuin ennenkin. Aika alusta alkaen en enää nostanut sykettä yli 130, ja raskauden puolivälistä lähtien aloin tehdä kevyillä painolla pitkiä sarjoja. Vatsaa treenasin voimapyörällä puoleenvälin saakka. Juoksin kerran vkossa koko raskauden ajan, matalalla sykkeellä, viimeisen juoksun, joka oli 4km, juoksin kaksi päivää ennen kun tyttö tuli maailmaan. Tennistä pelasimme mieheni kanssa 1,5h vielä edellisenä pvänä. Seuraavana aamupvänä klo 11.05 tyttö tuli maailmaan. Tyttö syntyi suunnitellulla sektiolla, koska oli perätilassa lähes koko raskauden. Kävelin myös töihin koko raskauden ajan, ja hyötyliikuin ihan niin kuin ennenkin. Toki vauhti oli hitaampaa, ja joskus piti pysähtyä ja nauttia hetki raikkaasta ulkoilmasta. Samoin tenniksessä en ollut niin nopea, ja pallorallit jäivät lyhyemmiksi, koska lopetin pelaamisen heti jos tuntui että syke nouee liikaa. Oman kehon tunteminen, sekä oikea tekniikka lajissa kuin lajissa mahdollistaa todella paljon, oli raskaana tai ei. 
  • Ruokavaliolla on suuri merkitys jaksamiseen ja hyvinvointiin,  kertoisiko lyhyesti ruokavaliosi kulmakivet?  Ruokavalioni koostuu kaikesta terveellisestä Syön todella paljon maitotuotteita, maustamattomina. En vältä rasvaa, vaan syön luonnonjugurttia jossa on rasvaa, sekä rahkaa jossa on rasvaa. Toki myös rasvatonta rahkaa. Kun heruttelen, syön kuivattuja luomuaprikooseja, sekä taatelia. Toki myös karkkia jos siltä tuntuu. Sanoisin että kulmakivi on se, etten kiellä itseltäni mitään. Näin ollen minun harvoin tekee mieli mitään ”huonoa ravintoa”. Minut on kasvatettu myös terveellisiin elämäntapoihin, isäni on hyvin terveystietoinen. Olen syönyt pikaruokaa/pitsaa viimeksi 9.luokalla, enkä syö suklaata, en keksejä sipsejä pullaa jne, koska mieleni tekee mieluummin aina jtn ravintoarvoiltaan rikkaampaa. Aina jos mieleni tekee, otan palan suklaata jäätelöä jne, näin vaan käy todella harvoin, enkä halua sitä enempää kuin vähän.
  • Pystyitkö noudattamaan tavanomaista ruokavaliotasi raskaana ollessa? Oliko sinulla mitään erikoisia ruokahimoja? Söin koko raskauden ajan kuin ennenkin, ainoa ero oli, että himoitsin maitotuotteita vieläkin enemmän! Söin, ja syön edelleen rahkaa ja jugurttia marjojen kanssa, unohdin mainita edellisessä, että olen marjojen suurkuluttaja Join vettä entistä enemmän raskaana, sekä lisäsin ruisleipää ruokavaliooni enemmän. Kyllä, syön siis leipää kunnon oltermannilla jne, en käytä LIGHT-juustoja yms. Muutoin ruokavalioni pysyi lähes saman, eli vaihdellen eri lihoja, syön kaikkea lihaa, paitsi possusta en pidä. Runsain mitoin kasviksia, eritoten parsakaalia. Raejuusto ei ole rasvatonta vaan rasvallista. käytän leivän päällä oivariinia(aika runsaastikin).
  • Sitten pakollinen kysymys 😉 Kuinka usein herkuttelit ns. epäterveellisillä ruoka-aineilla raskaana ollessa? Minulla on aina ollut herkkupvä kerran vkossa. Se on yleensä pe. Tämä oli myös raskauden aikana. Herkuttelin kuten ennenkin, en himoinnut yhtään enempää enkä vähempää mtn normaalista poikkeavaa. Irtokarkit kuuluivat herkkupvään aina kun teki mieli, eritoten lakritsa ja vaahtokarkit 🙂
  • Sinulle ei jäänyt lainkaan raskauskiloja, luuletko sen johtuvan terveellisistä elämäntavoista myös raskausaikana? Syy siihen, ettei minulle kertynyt raskauskiloja, johtunee eritoten ruokavaliosta. Liikunnalla pidin yllä lähinnä hyvää oloa sekä vältin stressihormonin lähes täysin. Lääkärit arviovat tyttöni koon vielä leikkaussalissakin alle kolmekiloiseksi, koska mahani oli niin pieni ja tytön ääriviivat näkyivät selvästi. Niin vain syntyi terve ja jäntevä 3400g tyttö, joka on ollut itse rauhallisuus syntymän jälkeen (toistaiseksi)
  • Miten aiot jatkaa treenejä nyt lapsesi syntymän jälkeen, onko tavoitteita? Suurin tavoitteeni on rakentaa takaisin ennenkaikkea TAKAPUOLI!! ”Laihduin” raskauden aikana n.4kg, koska menetin lihasmassaa. Eli ensisijainen tavoitteeni on palata salille n. 6 vkoa sektion jälkeen, ja alkaa rakentaa lihasmassaa takaisin. Vatsalihakset ovat myös ”poissa paikoiltaa”, niitä alan treenata vasta kun tunnen sen olevan järkevää, voi mennä kauemminkin kuin 6 vkoa. Haluan vielä mainita, että vaikka menetin painoa eritoten raskauden lopussa, niin sain lääkäreiltä kehuja kunnostani. Arvoni olivat esimerkilliset koko raskauden ajan, enkä vaarantanut lapseni kehitystä missään vaiheessa. Soitin aina terveysneuvontaan, jos mieltäni askarrutti jokin, ja nukuin aina VÄH.9h. Nukun muutenkin aina ihan minimissään 8h/yö. Sektiosta kotiuduin jo kahden yön jälkeen, ja illalla kotona lähdimme käymään kaupassa hakemassa vielä viime hetken tarvikkeita. Aloitin vaunuttelut heti. Toki varovaisesti, mutta toivuin todella nopeasti, kun pysyin liikkeellä. Asiaa tietenkin auttoi paljon se, että vauvamme on hyvä nukkuja, ekä valvota juurikaan öisin. Nyt ennen kuin palaan salille, kävelen päivittäin kaikkialle, eli todella paljon.  Käytän ”kuminauhaa” lihasten vetreyttämiseen,mm. kädet, selkä,j alat. Eli piiiitkiä toistoja THERA BANDI:lla.
  • Parhaat vinkkisi muille lapsia odottaville, miten pystyy pitää liikuntarutiinit mukana ja kädet poissa karkkipussista, kun väsymys painaa?  Haluan painottaa, että ymmärrän täysin olevani myös äärimmäisen onnekas, kun kohdalleni osui ns.helppo raskaus. Tiedän paljon hyväkuntoisia naisia, jotka ovat joutuneet pakon edessä lopettamaan liikkumisen raskauduttuaan. Vinkkini odottaville on, että ainakin yrittää ensisijaisesti korvata valkoisen sokerin jollain muulla. Sokeri ei tee hyvää sikiöllekään. Kädet karkkipussiin kerran/kaksi vkossa hyvällä omalla tunnolla. Makeanhimo voi johtua myös köyhästä ravinnosta muuten, eli raskauduttuaan täytyy viimeistään alkaa kiinnittämään huomiota mitä syö, koska kyse on myös toisen ihmiselämän terveydestä. Itse näen raskauden todellisena mahdollisuutena löytää terveellisemmät elintavat. Kannattaa muistaa, että todellinen sokerinhimo häviää jo parissa pvässä, jos pystyy välttämään ”sen pahimman” himon. 😉

Toivon kaikille odottaville onnellista raskausaikaa, ja kehotan ottamaan iisisti ja pitämään mielialan korkealla-> sokeri nostaa mielialan nopeasti, mutta laskee myös yhtä nopeasti. Siksi kehotan hakemaan mielihyvää ensisijaisesti jostain muualta, kuin sokerista. (Paitsi kerran vkossa) 🙂

Kati ennen raskautta

Kati ennen raskautta

Kiitos näistä vinkeistä. Jos joskus itse saan lapsia, toivon pystyväni samaan! 🙂

EDIT: Aina kun postauksissani esiintyy ulkoupuolinen henkilö, olen erittäin tarkka komenttien julkaisun kanssa. Pysytään positiivisina. 🙂


Mitä kaikkea mahtuu viikon 20 treenituntiin?

Heippa! Jumppaviikko alkaa olla pulkassa ja huomenna odottaa erittäin tarpeeseen tuleva lepopäivä. Loman jälkeen kroppa on ottanut taas treeniä vastaan hieman eri tavalla ja meikäläinen onkin saanut nauttia ihan jäätävistä lihaskivuista. Eipä paljon löydy lihasta, joka ei olisi ollut kipeänä. Tiistainen jalka&pepputreeni tuntuu vieläkin takalistossa ja takareisissä, toivottavasti huomenna jo helpottaisi. 🙂 Oon ollut ihan intopiukeena treenaamassa koko viikon, jumppien vetäminen on tuntunut erittäin nautinnolliselta, vaikka hieman joutuu vielä hakea sitä tuttua rutiinia. Kaikki sanat ja jutut ei tuu ihan niin apteekin hyllyltä kuin ennen, mutta hetken päästä hommasta tulee taas rutiinia, toivottavasti! Tällä viikolla oon tehnyt myös lihashuoltoa, ihan vaan siksi että oli pakko. 😀 Pohkeet ja jalanpohjat veti niin jumiin, ettei veri kiertänyt enää, oli pakko hieman availla lihaksia fustra-rollerin ja venytyksien avulla!

IMG_5918

 

Miltäs se mun treeniviikko sitten näyttää?

Maanantai: Salitreeni (rinta,ojentaja, olkapää), Bodyattack, Spinning ja Core 

Tiistai: Salitreeni (jalat&pakarat), Bodycombat, RPV ja venyttelyt

Keskiviikko: Bodyattack, Core, TBC ja rullailu+venyttely

Torstai: RPV, salitreeni (selkä, hauis) ja Bodystep

Perjantai: Body, Spinning, Bodypump

Lauantai: Spinning, Body ja venyttelyt

~ 20 tuntia liikuntaa ~

Jokaiseen päivään sisältyy myös jumppien suunnittelua ja opettelua olkkarissa heiluen. Melko aktiivinen viikko takana, mutta olo ihan loistava! Mun tapauksessa more is more, vai miten se meni? 😀

DSC01451

Näiden kelien ansiosta hikoilumäärät ovat olleet jotain ihan järkyttäviä ja vettä on saanut litkiä huolella. Mulla onkin kokoajan pullo vieressä ja hörpin siitä jatkuvasti. Ihan pelkällä vedellä en ole mennyt, vaan välillä oon ripotellut ripauksen kalaharinsuolaa veden joukkoon. Koko viikon treeneistä, tämä aamu vei voiton. Vaatteet eivät ole koskaan olleet niin märät, aivan kuin olisi uimassa ollut, vesi (eli hiki, yök) tippui noroina vaatteista liikkuessa. Mahtavaa 😉

Kotiin tullessa en paljon jaksanut laittaa ruokaa, joten päätin vetästä kirjaimellisesti viikon jäämät napaan. Monesti, kun teen suuremman satsin ruokaa, sitä jää typerästi vajaan annoksen verran.  Niinpä yhdistin kaikki vajaat annokset ja lopputulos näytti tältä…. 😀

DSC02767

Lohirisottoa, bataatti-porkkanamuusia, bataattiranuja, loimulohta nam nam!

Nyt oon saanut uudistettua suurimman osan tunneista, joten ensi viikolla on hieman iisimpää näiden osalta. Aion mixailla lesmillssejä pikkuhiljaa enemmän ja enemmän, jokaiseen ohjelmaan olen jo mixannut vähintään pari kappaletta. Bodypump meni kokonaan uusiksi ja voi pojat että oli hauskaa vetää noita vanhoja kappaleita ja meininkejä eilen! Suurin osa biiseistä oli ohjelmasta nro 71, joka onkin mun yksi kaikkien aikojen lemppariohjelmista. Aloitin ohjaamisen ohjelmasta numero 70, ja noina alkuvuosina vedin tosi paljon Bodypumpia, parhaimmillaan (tai sanotaanko pahimmillaan) ohjasin jopa 3 pumppia päivässä ja muut tunnit päälle, voi morjensta vaan kuinka tyhmä sitä on joskus ollut.

Huomenna jos jaksaisi vielä vähän venytellä niin uusi viikko alkaa varmasti hieman mukavammin! Mukavaa lauantaita kaikille. 🙂

PS. Enemmän ei ole kaikkien tapauksessa aina enemmän, muistakaa että tää on mun työ ja oon tottunut suuriin liikuntamääriin! Ei muuta!


Aamusta iltaan

Yksi päivä töitä takana ja tuntuu etten mä missään lomalla ole ollutkaan. No ei sentäs, hieman joutuu hakemaan rutiineja vielä, mutta aika tehokkaasti on lähtenyt tämä viikko käyntiin. Aika on mennyt lähinnä jumppahommiin, sillä oon tehnyt uusia ohjelmia ja kerrannut lesmillsejä. Bodyattack oli vielä hyvin muistissa, mutta combattia ehdin ohjata vain pari kertaa ohjelmien vaihtumisen jälkeen, joten se pitää kerrata kunnolla vielä ennen illan tuntia. Oon siis lähinnä istunut koneella, etsien biisejä, mixaten ohjelmia yhteen ja välillä olkkarissa koreoita heiluen. 😀

Kävin eilen aamupäivällä tekemässä rinta, ojentaja, olkapää treenin ja tänään heitin jalkatreenin, vaikka mulla on illalla vielä combat ja rpv. Lihaskivut iskee vasta huomenna, joten oon tullut siihen tulokseen, että tämä tiistai on paras jalkapäivä, sillä huomenna jalat pääsee hieman helpommalla kuin tänään. Pyrin siis edelleen tekemään kolme salitreeniä viikkoon noiden ohjauksien lisäksi!

10535843_10152479573954774_513504972_o

Eka viikko menee lähinnä näiden jumppien fixaamiseen, mutta pikkuhiljaa täytyy ottaa myös muut työtehtävät mukaan. PT-asiakkaat, syksyn uusi aikataulu ja monta monta muuta tehtävää odottelee edessä. Ei tule olemaan ainakaan tylsää! Eilinen treenipäivä meni loppupeleissä aika kivuttomasti. Hieman jänskätti, kuinka jaksan vetää tuollaisen 4 tunnin treenin heti ekana päivänä, mutta eipä se paljon entisestä poikennut. Pohkeet veti hieman jumiin, sillä ei ole tullut hypittyä niin hirveesti viime aikoina. Eiköhän nekin siitä pääse rytmiin mukaan!

Tämä pääsi mukaan mun spinni-listalle..Ysärit rules 😉

Kotiin päästyä ruoka maistui ja nukahdin kuin tukki ruokailun jälkeen. Muistui taas mieleen se unenpaljous mitä näillä sykkimismäärillä tarvitaan. Menussa oli ylämaankarjan jauhelihasta tehtyä mureketta (luomulihaa), bataattiranskalaisia, kukkakaalimuusia ja salaattia! Tuo luomuliha on ihan parasta, murekkeeseen ei tarvi laittaa mitään muuta kuin mausteita ja se pysyy kasassa sekä maistuu tavaalliselta. Kukkakaalimuusiin en myöskään käytä muuta kuin kukkakaalia ja mausteita. 🙂

DSC02760 DSC02761

Tänään oon hakenut läjän biisejä ja yrittänyt saada kasaan uuden lämppärin illan RPV-tunnille. Lista alkaa olla valmis, lukuunottamatta muutamaa vanhaa jotka jää vielä mukaan. En yleensä käytä RPV-tunnilla mitään välineitä, sillä tunti on tavannut olla niin täynnä, ettei välineet riitä kaikille. Nyt kesällä kun on hieman hiljaisempaa, mietin jos ottaisin vaihtelun vuoksi kuminauhan mukaan. Sillä saa kivasti lisätehoja mukaan. Esim. tämä liike olisi kiva ottaa mukaan..Videolla loikkii ystäväni Laura.

Sellaista menoa täällä tällä hetkellä. Julkistan Runforest-arvonnan voittajan tänään illalla tai huomenna, riippuen miten ehdin istuskella blogin parissa! 🙂


Varoitus – ei heikkohermoisille!

Tulossa on aika raakaa tekstiä, joten heikkohermoisten kannattaakin sulkea selain saman tien ja lopettaa lukeminen heti alkuunsa. En nimittäin missään nimessä suosittele tämän kirjoituksen lukemista!

Stop Cartoon

..Mutta jatkoit kuitenkin eikö vaan? Miksi kielletty kiinnostaa niin paljon? Miksi alaikäisenä halutaan juoda alkoholia, tai miksi toisille on niin haastavaa pysyä uskollisena suhteessa? Miksi karkkilakon aloitettua karkkia tekee mieli jatkuvasti, vaikka ennen ei ollut tällaista ongelmaa. Onko ruoho tosiaan vihreämpää aidan toisella puolella? Vai onko se vain ajatus, ehkä toive jostain vieläkin paremmasta? Luvassa ei siis ole raakaa tekstiä, halusin vain houkutella sinut lukemaan pidemmälle. 😉

Se on kai meidän luontainen ominaisuus, jos saadaan jotain, halutaan kuitenkin vielä enemmän tai vähän paremmin. Harvemmin pystyy olemaan täysin tyytyväinen siihen mitä on saavuttanut, vaikka olisi saavuttanut sen, mitä alunperin lähti tavoittelemaan. Esimerkkinä vartalon muokkaus. Kun tuloksia laihtumisesta tai vaikka lihasmassan kasvatuksesta alkaa näkyä, niitä ei näe itse niin selkeästi kuin muut. Olen itse kokenut tämän monesti..On niin vaikeaa olla täysin tyyytyväinen saavutuksiinsa. Monesti sitä miettii kuitenkin, että jos nyt vielä ihan vähän paremmin tai enemmän. Sitten kun katselee valokuvia jälkeenpäin, miettii että mitä hittoa? Mähän olin ihan superhyvässä kunnossa. 😀

IMG_6267

Palatakseni takaisin tähän kiellettyyn hedelmään ja yleisestikin negatiiviseen ajattelutyyliin, niin sanottakoon, että usein tällä tyylillä mennään lopulta metsään. Mitään projektia ei kannata aloittaa niin, että kieltää itseltään asioita. Jos vaikka lähtee muokkaamaan ruokavaliota ja miettii ensitöikseen mitä ei saa syödä, alkavat nämä kielletyt asiat pyöriä mielessä aivan varmasti. Sen sijaan kannattaa lähteä miettimään, millä ruoka-aineilla ravitsen kroppaani parhaiten ja mitkä ruoka-aineet antavat energiaa ja tuovat hyvän olon.

DSC02631

Sama pätee treenaamiseen. Pakkoliikkuminen harvemmin toimii..Se voi toimia hetken, mutta ei loputtomasti. Itselle ei kannata asettaa liian suuria tavoitteita, etenkään jos vielä aloittelee treenaamista. Mitkä ovat liikuntamuotoja, joista nauttii ja joiden pariin on mukava lähteä? Kannattaa aloittaa niistä. Jotta pääsee alkuun, kannattaa tehdä suunnitelma, minä päivinä ja mihin kellonaikaan urheilee. Jossain vaiheessa näistä asioista alkaa tulla rutiinia ja ehkä innostus uusiin lajeihin syttyy. On toki henkilöitä, jotka saavat motivaationsa erilaisista lakoista ja tarkoista säännöistä. Yleensä nämä ovat nykyisiä tai entisiä kilpa-urheilijoita, jotka ovat tottuneet sääntöihin ja tarkkaan suunnitelmallisuuteen. Uskon kuitenkin, että suurimmalle osalle ihmisiä ja ns. tavallisille kuntoilijoille passaa paremmin hieman erilainen tyyli. Sen vuoksi kammoksunkin erilaisia ”superdieettejä” jotka ovat todella tiukkoja, jopa järjettömillä rajoituksilla. Ei saa syödä muita kuin vihreitä vihanneksia tai että pitää nousta neljältä yöllä aamuaerobiselle.

Negatiivinen ajattelu toimii harvemmin minkään asian yhteydessä, ja uskokaa pois – omalla ajattelutyylillä on todella suuri vaikutus omaan onnellisuuteen. 🙂

IMG_6527_Fotor_Collage

Positiivista viikkoa ystävät!