MÄ EN VAAN YMMÄRRÄ..

Viime viikkoinen epäsuosittujen mielipiteiden listaaminen näköjään kiinnosti teitä, joten ajattelin jatkaa hieman samalla linjalla eräästä tänään sattuneesta jutusta inspiroituen. 😀 Tänään on ollut aivan törkeen hyvä päivä, joten tämä ei ole mikään VMP-avautumis-postaus. Ihmisiä on erilaisia ja kaikkien ei aina tarvitsekaan ymmärtää toisiaan tai kaikki tapoja.

15609272_1134390153347292_368647608_o-2

Viime aikoina oon miettinyt, että en vaan ymmärrä miksi..

Joku kopioi toisen blogipostauksia! Mun kohdalle on sattunut tämä nyt kahdesti viikon aikana ja kopiointi on aika räikeästi todistettavissa, sillä lauseet ja jopa mielipiteet ovat suoraan mun teksteistä. 😀 Sen voisi vielä ymmärtää jos kopioisi jotain ns. fakta-tietoa, mutta kun kyseessä on mun omat mielipiteet jostain asiasta niin aika kornia jos en sanois… 😀 

FB-kirppiksillä jengi myy tyyliin 20 sentillä jotain romua. Siis jaksaako joku oikeesti hakea jonkun euron maksavan tavaran varta vasten toisen luota. 😀 Ymmärän kyllä, että kierrätys on hyvästä jne jne, mutta mun ymmärrys ei vaan riitä tohon, että ostaisin tai myisin jotain vanhaa suolapurkkia netissä 0,10 €urolla. 😀 Sitten sielä on vielä parhaimmassa tapauksessa ”jonossa” jengiä. 

Edelleen salilla näkee näitä lähennys-loitonnus-laitteissa veivaavia, kännykkää selaavia tyyppejä. Siis okei, ymmärän etteivät kaikki voi tietää treenaamisesta heti olennaisia asioita, mutta luulisi jonkun kellojen soivan jos se alle 5 kilon kuorma ei tunnu yhtään missään, edes silloin kun on tehnyt joku 500 toistoa kolmen senttimetrin liikeradalla. Kaikki saavat käydä salilla just sen takia kun itse haluavat, mutta mä en vaan tajua miksi ihmeessä sinne tullaan tekemään ”ei mitään”, kun sen ajan voisi vaikka chillata sohvalla. 😀

Jengi alkaa meuhkaamaan hulluna, jos joku ihminen kertoo ns. yleisestä linjasta poikkeavan mielipiteen julkisesti. Case Sirpa Selänne on hyvä esimerkki tästä. Eikö Sirpa saa olla just sitä mieltä se itse haluaa? Joku toinen on sitten eri mieltä ja that’s it. Jokainen tollo tajuaa, ettei kaikilla ole mahdollisuutta elää samanlaista elämää kuin maailman parhaan jääkiekkoilijan perheellä. Miksi pitää alkaa perustella, että kyllä minä olen käynyt töissä ja kasvattanut lapset. Good for you hei! Ja tähän asiaan mulla ei edes ole mielipidettä, koska mulla ei ole lapsia, mutta yleisesti en vaan tajua miksi näitä mielensä pahoittajia löytyy aina joka nurkan takaa. Kannattaa myös aina muistaa, että tv-sarjat leikataan näyttämään ja kuulostamaan siltä kuin halutaan. Henkilölle halutaan yleensä luoda tietty ”rooli”, jota sitten tuodaan esiin. Ei siis kannata aina uskoa ihan kaikkea mitä töllöstä tulee.

Kiitos ja anteeksi. 😀

Mun ruoka- ja treenipainotteisia touhuja voi seurata myös instagramista: ainorouhiainen sekä snapchatista: ainopaino.

Jos haluat tiedon uusista postauksista nopeasti, käy tykkäämässä blogin FB-sivusta TÄÄLLÄ.


UUSI RUOKAVALIO & TREENIOHJELMA

Piti tulla jo eilen kirjoittelemaan, mutta tuntui että kaikki tekniikan lait oli sitä vastaan. Mun kone huutaa jatkuvasti, että muisti on täynnä. Ulkoinen kovalevyni oli huollossa (joulun aikaan :D:D) ja kun sain sen takaisin, se oli ilmeisesti formatoitu (?!) väärään muotoon ja nyt sekään ei toimi. En saa siirrettyä uusia kuvia, enkä pysty editoida uuden treeniohjelman videoita. Lähtee järki kun aina joku tällainen keissi estämässä hommia. No, edelleenkään en saa niitä uusia kuvia siirrettyä, mutta mennään vanhoilla/ rakeisilla puhelinkuvilla tällä kertaa.. 😀

IMG_2295

Aloitin eilen uuden ruokavalion sisäänajon ja snäpissä tulikin höpistyä aiheesta jonkun verran. Mä oon aikamoinen ruokahifistelijä ja odotin kaikista eniten uutta ruokavaliota, sillä mun mielestä on jotenkin tosi kivaa pohtia ruokavalioon liittyviä juttuja. Mulla on siis kolme erilaista ohjelmaa, joita pyöritän treenien mukaan eri päivinä. Ruuat ovat hyvin pitkälti sitä mitä olen aiemminkin syönyt, mutta makrot ovat erilaiset ja on siellä jotain muutakin uutta. Vaikuttaa näin ensituntumalta tosi hyvältä.

Alkuvuoden agendana on ollut nostaa hiilarimääriä ja vaikka oon sitä tehnyt aktiivisesti, niin nyt ne nousivat jälleen. Hiilaria tulee siis melko suurella kädellä, mutta ainakin pysyy kone käynnissä. Mulla on kaikkien aterioiden makrot, joten pystyn soveltaa aika paljon erilaisia juttuja ja ruokia halutessani. Lisäksi kaloreita tulee paljon, joten skaala eri ruokalajeille on aika laaja. Hyvä puoli on tietysti se, että nämä asiat ovat itselle erittäin tuttua juttua ja sen vuoksi tekee kaikesta helpompaa. Uskon, ettei tässä tule olemaan mitään ongelmia, kun oon jo aiemminkin syönyt aikataulutetusti ja suhteellisen tarkasti niin, että oon tiennyt suunnilleen syömieni annoksien määrät yms. Lisäksi omaan aika hyvän tatsin juuri siihen miten tietyillä makroilla saa hyvinkin erilaisia settejä aikaiseksi, joten ei muuta kun testailemaan!

IMG_2310

On hassua, että tällainen pieni asia tuo uutta motivaatiota. Kun sulla on selkee suunnitelma mitä tulee tapahtumaan, ei sitä edes mieti muita vaihtoehtoja. Jos ohjelmassa lukee että maanantaina aamulla treenataan niin silloin treenataan, eikä mielessä ehdi arpoa, että meniskö vai eikö menis. Ihmismieli on kyllä jännä kapistus!

Tästä onkin kätevää siirtyä aiheeseen nimeltä treeni. Treenirintamalla lähden tekemään kolmea omaa treeniä viikkoon. Mulla on tietyt tavoitteet tämän osalta ja painopiste on sitten näissä jutuissa. Käytiin tosiaan torstaina liikkeet ja tekniikat läpi ja olipa taas hyvä muistutus, että vaikka olisit kuinka pro tahansa, on tekniikan tarkistus toisen toimesta aina hyvä idea. Pieneillä jutuilla löytyi parempi kontakti etenkin tuonne takaketjun lihaksistolle, jonka aktivoinnissa mulla on ollut eniten haasteita. Tällaiselle jumppapirkolle ja supersarja-sankarille tekee tiukkaa hyvää opetella tekemään sarjat rauhallisemmin ja pitämään taukoja. Keskityn siis treenaamaan lihasta, enkä hinkkaamaan liikettä. Toki oon tehnyt tätä aiemminkin, mutta nyt focus on vielä hieman eri jutuissa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Treenimotivaatio on siis huipussa ja kroppa tuntuu palautuvan hyvin, koko ajan paremmin. Tämän vuoden puolella oon nukkunut yötkin jo yhteen putkeen ilman ärsyttävää heräilyä. Uni on mun mielestä aika hyvä hyvinvoinnin mittari, sillä kun sillä alueella alkaa näkyä ongelmia, kannattaa pysähtyä ja miettiä mikä on pielessä. Päivärytmikin on muuttunut tässä viimeaikoina niin, että nukahdan usein siinä 23 maissa ja herään 7-8 aikaan. 😀 Kiva näin sunnuntaiaamuna, kun kerrankin saisi nukkua niin heräsin tietysti seiskalta pirteenä! Ollaan menossa kohtapuoliin Riikan kanssa kävelylle ja infrapunasaunaan. Tänään on siis luvassa lepopäivä ja nuo aktiviteetit sopii siihen paremmin kuin hyvin, unohtamatta henkistä palautumista, jota saa aina kun pääsee jauhamaan kamujen kanssa ilman kiirettä!

Mainostelen vielä tähän loppuun kun kerrankin muistan! Tulevana tiistaina 14.2 ohjaan ylimääräisen spinning-tunnin WSC – Ladies Clubilla kl. 6:45 (aamulla!!), jonka jälkeen tarjoamme kaikkille aamutreenaajille ystävänpäivä aamiaisbuffeen! <3

Mukavaa sunnuntaita kamut ja jos haluatte seurata tätä mun projektia tarkemmin niin päivittelen aika ahkerasti snäppiä ja instaakin nykyään!

Mun ruoka- ja treenipainotteisia touhuja voi siis seurata myös instagramista: ainorouhiainen sekä snapchatista: ainopaino.

Jos haluat tiedon uusista postauksista nopeasti, käy tykkäämässä blogin FB-sivusta TÄÄLLÄ.


EPÄSUOSITUT MIELIPITEENI

Tartuinpa minäkin tähän haasteeseen, hieman jälkikäteen tosin. Oon miettinyt, että oonko liian tylsä postaamaan aiheesta, sillä koen että mulla ei ole mitään tosi vahvoja mielipiteitä asioista. Sain kuitenkin jotain aikaiseksi ja täytyy sanoa, että tuli kyllä vähän negatiivinen fiilis tästä, mutta kai se on ihan virkistävää kirjoittaa välillä tällaisiakin juttuja. Toivottavasti kukaan ei loukkaannu. 😀

_mg_0193

SKAM – Mikä tää hehkutus on? Oon katsonut sarjaa ja joo, se on ihan ok, mutta en ymmärä miks ihmeestä tästä helistään näin hulluna. Teinit käy koulua ja that’s it. 

The Weeknd ja ”starboy” – Ihan hirvee biisi, kauheeta paskaa! Ja tää soi joka radiokanavalla jatkuvaan tahtiin, kunnon hehkutuksien kera. 

Better Bodies vaatteet – Ovat lähes poikkeuksetta rumia. Varsinkin ne camo-kuosiset viritykset, värillisellä kaunokirjoituksella kirjaillut tightsit ja rumalla fontilla kirjaillut hupparit, hyi että! 😀

Ihmiset, jotka eivät pysy päätöksissään – En jotenkin ymmärä, että jos aloittaa vaikka herkkulakon ja sitten saman tien ”sortuu” syömään suklaapatukan, tai aloittaa ruokavalion, mutta onkin seuraavana päivänä pizzalla. Mikä siinä on niin vaikeeta? Jos päättää niin sit päättää tai sitten ei päätä.

Liian hitaat/varovaiset/jahkailevat tyypit – Mun kärsivällisyys ei riitä sellaiseen jatkuvaan vatvomiseen ja pähkäilyyn. Ostaisko nyt noita keltasia vai punaisia tomaatteja ja mitä ruokaa sitä valitsis listalta. Ärsyttää myös jos ei ikinä uskalleta kokeilla mitään uutta, erilaista tai spontaania. Se on vaan elämää, ei sen enempää, eli relax! 😀

Skyrit/puddingit/makurahkat ja mitä näitä nyt on – Ihan hirveetä kuraa niin ravitsemuksellisesti kuin maullisestikin. En lainkaan ymmärä kaikkea ”terveyshypetystä” näiden suhteen.

Snapchat keimailijat – Menee välittömästi laturi jumiin jos joku keimailee kameran edessä ja posettelee sanomatta mitään. Niin helvetin tyhmän näköistä! 😀

Aikuisten värityskirjat – Really? Jätän tän vaan tähän.

_mg_0185

Mun ruoka- ja treenipainotteisia touhuja voi seurata myös instagramista: ainorouhiainen sekä snapchatista: ainopaino.

Jos haluat tiedon uusista postauksista nopeasti, käy tykkäämässä blogin FB-sivusta TÄÄLLÄ.

kuvat: Anna Riska / Annmarias


POTKU SUN PERSUKSILLE!

Oon tainnut joskus kirjoittaa, että en oikein syty imeliin ”motivaatiolauseisiin”, joita pyörii etenkin instagramin ihmeellisessä maailmassa. En tiedä mitä on tapahtunut, mutta viime kuukausien aikana, oon alkanut katsella näitä yhä enenemissä määrin. 😀 Kai se riippuu pitkälti juuri siitä omasta elämäntilanteesta, että mikä iskee ja mikä ei. Jos kaikki rullaa tasaisesti, ei noista quoteista ehkä saa samalla tavalla irti mitään. Jos taas lause osuu ja uppoaa omaan elämään, niin niistä voi saada jopa positiivista fiilistä, että hei kyl tää tästä! Sama koskee musiikkia, tuntuu että kuuntelee kappaleiden sanoituksia ihan eri tavalla kuin normaalisti. 😀

Collage_Fotor

Heräsin tänään, maanantai aamuna kl. 7 (ilman kelloa) ja olin intopinkeenä ylhäällä, että nyt aletaan tehdä asioita tapahtuvaksi. Yksi yksinkertaista yksinkertaisempi asia, jonka olen oivaltanut on se, että ne asiat ei tosiaan tapahdu toivomalla, eikä odottamalla. Kyllähän sen tietää, mutta joskus pitää lyödä vähän päätä seinään ensin, ennen kuin tajuaa alkaa myös toimimaan. Kuinka usein sitä kuulee ihmisten puhuvan ja toivovan jotain, mutta sitten seuraavassa lauseessa tyrmätään koko juttu, ettei se kuitenkaan onnistu. Ne asiat, joiden luulee olevan se pysäyttävä este, on juuri niitä jotka estää unelmia ja toiveita toteutumasta. Oli kyseessä pieni tai suuri juttu, sama homma. Eihän este olisi este, jos se olisi helppo ohittaa?

If-not-now-when-3-1130x570

Esimerkiksi tuo yllä oleva kysymys on hyvin simppeli, mutta silti moni meistä siirtää asioita myöhemmälle, koska nyt ei ole hyvä hetki. Fakta on vaan se, että koskaan ei ole juuri täydellinen hetki, tai itseasiassa on. Se hetki on just nyt. Jos sulla sattuu olemaan jokin tavoite, minkä haluat saavuttaa niin mitä jos olisit aloittanut sen tavoittelun jo viime maanantaina, tai vaikka viime syksynä. Miten pitkällä olisitkaan nyt? Ongelma on se, että moni ajattelee että kaikki pitää tehdä heti täysillä ja täydellisesti ja jos siihen ei ole just nyt mahdollisuutta, ei kannata yrittää ollenkaan. Väärin jälleen. Jokainen pieni asia on aina parempi kuin ei mitään. Eli jos haluat vaikka muuttaa elämäntapojasi, se 30 minuutin kävelylenkki on oikeasti hyvä juttu, vaikka et pääsisikään salille treenaamaan tunniksi.

b19f45e1a27a55e80701366c1aa4ca97

Se mitä oon itse oppinut motivaatiosta, on että se kasvaa aina siitä että aloittaa. Ei vaadita muuta kuin se ensimmäinen askel ja siitä hommat lähtee rullaamaan. Toki vaikeita hetkiä tulee kaikille, mutta niiden jälkeen osaa taas arvostaa kaikkea hieman enemmän. Haluan siis antaa potkun persuksille, että nyt alat toimia, etkä odota enää! Monesti asioiden ääneen sanominen on jo ensimmäinen askel. Otan tässä vertauskuvaksi ystäväni, joka haaveili vuosia ryhmäliikuntaohjaajan ammatista. Yhtenä päivänä hän kirjoitti asiasta julkisesti blogiinsa. Kertoi toiveista ja haaveista, siitä että olisi valmis tekemään töitä asian eteen. Minä satuin lukemaan tekstin ja laitoin hänelle viestin, että tervetuloa pitämään näytetunti mulle. Vaikka tyypin ohjaajan ura ei lähtenyt lentoon sillä sekunnilla, eikä edes sen näytetunnin jälkeen, niin tänä päivänä hänellä on omia vakiotunteja meidän aikataulussa ja useampi Les Mills – lisenssi taskussa.

quotes_xkcd_success-people-think-really_tribal-simplicity

Tiedän, että tämä teksti saattaa olla hieman imelää luettavaa heti viikon alkuun, mutta sillä mennään mikä on oma fiilis kulloinkin. On jotenkin hullua, että mulle on tapahtunut lyhyessä ajassa enemmän p*skaa kuin tyyliin seitsemään vuoteen yhteensä, mutta tällä hetkellä mulla on silti enemmän voimaa ja intoa kuin kymmeneen vuoteen yhteensä. Tärkein juttu on muistaa, että se miten suhtautuu asioihin ratkaisee aina!

Mä meinaan nimittäin lähtee nyt happihyppelylle koiran kanssa ja siitä tekemään oman treenin ja sitten treenauttamaan asiakkaan! Mukavaa maanantaita ja uutta viikkoa!

Ja hei, onko teillä jotain hyviä motivaatiolauseita jaettavaksi?!

Mun ruoka- ja treenipainotteisia touhuja voi seurata myös instagramista: ainorouhiainen sekä snapchatista: ainopaino.

Jos haluat tiedon uusista postauksista nopeasti, käy tykkäämässä blogin FB-sivusta TÄÄLLÄ.


SINULLE

Hei sinä siellä! Joojoo, just sä. Kai tiesit, että oot ihan mielettömän huippu tyyppi niin sisäisesti kuin ulkoisestikin. Et edes tiedä minkälaisten lasien läpi muut ihmiset sut näkee. Sulla kun on usein tapana nähdä ne epäkohdat, mistä et itse tykkää, mutta muut ihmiset näkeekin sut ihan eri tavalla ja oot tosi ihana just tollasena kun oot. Sun täytyy itsekin katsoo välillä itseäsi hieman erilaisin silmin, sillä kun sä hymyilet, koko sun olemus hehkuu. Muistathan siis nauraa niin paljon kun ikinä jaksat. Myös ilman syytä.

Meillä on kaikilla epävarmuuksia ja heikkouksia, ihan kuten sullakin. Tiesitkö, että ne epävarmuudet usein vaan jarruttaa sun matkaa kohti niitä unelmia mitä haluat saavuttaa? Oikeesti mitään esteitä ei edes ole, sulla on nimittäin ihan samat edellytykset kuin kaikilla muillakin, joten ethän anna minkään tai kenenkään latistaa sun itsetuntoa tai yrittämistä.

Sulla on ihan varmasti joku haave, minkä toivoisit toteutuvan. Just se haave on täysin oikeanlainen, eikä sillä mitä kukaan muu sanoo, ole yhtään mitään merkitystä. Jos joku sanoo, että sun haave on liian pinnallinen/suuri/pieni/outo/hassu, se johtuu vaan siitä, että ne pelkää että sä saavutat sen mitä haluat. Yleensä silloin kun lähdet tavoittelemaan asioita, se tekee susta niin vahvan, että toisia ihmisiä se saattaa pelottaa. Silläkään ei ole mitään merkitystä, sillä sä et elä sun elämää muille, vaan itsellesi.

Kaikki on sun käsissä, sä voit luovuttaa tai uskoo ja mä tiedän, että sä uskot ja pystyt ihan mihin ikinä haluat! Ainoa asia mikä erottaa sut muista on se, että päätät alkaa tehdä asioita. Kun sä aloitat, niin sen jälkee sua ei pysäytä enää mikään. Muistathan siis aloittaa mahdollisimman pian, vaikka nyt heti. Hyvistä asioista syntyy nimittäin oravanpyörä, josta tulee niin iso lumipalloefekti, että mikä tahansa on mahdollista.

Joskus jonkun tarinan opetus saattaa olla kallis, mutta sen jälkeen oot aina enemmän kuin valmis kääntään sivua. Oot saattanut käydä rankkoja aikoja ja asioita läpi, mutta tiesithän, että loppujen lopuksi nekin ikävät asiat on vaan hyvä juttu. Siihen voi mennä viikko tai viisi vuotta, mutta jonain päivänä sä tajuat miksi just sulle kävi niin. Kaikilla asioilla ja ihmisillä on jonkinlainen merkitys sun elämässä ja se, miten suhtaudut niihin ratkaisee paljon enemmän kuin se mitä sieltä tulee vastaan. Sulla on niin paljon kapasiteettia käytettävänä, että et edes vielä tiedä sen määrää. Nyt sun täytyy vaan päättää mihin käytät omat voimavarasi. Suuntaatko ne unelmien tavoitteluun vai pelkkään haaveiluun?

Tiesithän senkin, että sun onni ei ole kiinni muista ihmisistä tai niiden hyväksynnästä? Ne ihmiset jotka ovat tärkeitä, ovat siinä ilman yritystäkin. Sä pärjäät tosi hyvin myös ihan yksinkin, koska kaikista tärkein ihminen sun elämässä olet sä itse. Jokaisessa elämänvaiheessa on omat ruusut ja risut, täytyy vaan itse osata suunnata energia oikeisiin asioihin. Jos sä teet sitä mitä rakastat, mikään ei voi mennä pieleen. Ja muista vielä, älä usko niitä tyyppejä, jotka yrittää painaa sua alaspäin tai sanoo ettei sun kannata. Aina kannattaa, jos siitä tulee itselle hyvä mieli.

Sitä saa mitä haluaa, se kuuluu suunnitelmaan tai sattuman kauppaan, mutta sä itse päätät mitä saat. Nyt vaan alat toimia niitä asioita kohti. Koska sulla on se voimavara mitä tarvitaan. Kuukauden kuluttua et voisi olla onnellisempi, että otit ensimmäisen askeleen. Taaksepäin on ihan turha katsella, sillä kaikki mitä tulee tapahtumaan on edessä. Edessä on se hetki mihin sä pystyt vielä vaikuttamaan, joten muistathan pitää katseen siihen suuntaan. Sulla on kaikki just hyvin ja kaikki tulee menemään loistavasti. <3

MG_8490

Mun ruoka- ja treenipainotteisia touhuja voi seurata myös instagramista: ainorouhiainen sekä snapchatista: ainopaino.

Jos haluat tiedon uusista postauksista nopeasti, käy tykkäämässä blogin FB-sivusta TÄÄLLÄ.

kuva: Anna Riska / Annmarias