TOP 10 SUOSIKKITUOTTEENI

Postaus tehty kaupallisessa yhteistyössä Lifen kanssa.

Tämän vuoden ajan olen ollut Lifen brändilähettiläs ja päässyt testailemaan erilaisia, ihania tuotteita ja juttuja. Ravintolisät ja terveystuotteet ovat aina kiinnostaneet mua ja erilaisia tuotteita onkin tullut käytettyä paljon vuosien aikana. Tähän postaukseen olenkin kerrännyt TOP 10 suosikkituotteeni Lifen valikoimasta! Tehtävä oli siinä mielessä haastava, sillä ihania tuotteita on niin paljon. Kasasin kuitenkin tuotteita hieman eri osa-alueilta luonnonkosmetiikasta, vitamiinipuolelta aina treeniin linkittyviin hommiin! Oon saanut hurjasti apua ja vinkkejä omalta Life konsultiltani Rewell Centerin liikkeessä. Ei ole nimittäin ihan sama, mitä tuotteita nappaa mukaansa, vaan omiin tarpeisiin sopivat tuotteet löytyvät yleensä juuri ammattilaisen avulla.

Ne, jotka ovat olleet blogin matkassa mukana tietävät miten ”vakavasti” suhtaudun magnesiumiin. Mitä ravintolisiin tulee, on magnesium on melkeinpä mun numero yksi, jota käytän päivittäin vuoden ympäri. Jos omasta kaapista löytyy purkki magnesiumia, kannattaa tarkistaa purkin kyljestä minkä laatuista magnesiumia käyttää, sillä tässä tapauksessa laadulla on todellakin väliä. Sitraattimuoto on luultavasti helpoiten saatavilla oleva muoto, mutta se ei välttämättä yksistään riitä nostamaan mineraalivajetta, lisäksi sitraatti voi aiheuttaa herkkävatsaisille ongelmia, kun annoskoko nousee. Great Earthin Super Magnesium on ollut mulla pitkään käytössä ja se onkin ihan lemppari! Super Magnesium sisältää kahta hyvin imeytyvää laatua; bisglysinaattia sekä malaattia. Tabletit sisältävät magnesiumin lisäksi myös kurkumauutetta ja kurkumiinia!

Magnesiumglysinaatissa magnesium on kiinnittynyt aminohappo glysiiniin. Glysiiniä tarvitaan esimerkiksi maksassa. Tämä magnesiumin muoto sopiikin erityisen hyvin niille, jotka heräilevät kello 1-3 välillä yöllä, sillä maksa aktivoituu tuohon aikaan ja herääminen voi johtua maksan stressistä. Magnesiumglysinaatti voi parantaa energiatasoa, lihassupistusta ja -rentoutusta. Se voi myös auttaa hermoston ja suoliston toimintaa, luiden mineralisaatiota ja estää tehokkaasti lihaskramppeja.

Magnesiumfumaraatti on energiantuottoon osallistuva magnesium. Magnesiumfumaraattia käytetään Krebsin syklissä, joka vastaa solujen energiantuotosta. Jos magnesiumfumaraattia on kehossa liian vähän, eivät makroravinteet (proteiinit, rasvat ja hiilihydraatit) tuota energiaa tehokkaasti. Myös magnesiummalaatti auttaa energiantuoton parantamisessa. Nämä magnesiumit sopivat hyvin niille, jotka kärsivät alhaisesta energiatasosta.

Myös Puhdistamon Tripla Magnesium sisältää nimensä mukaisesti kolmea hyvin imeytyvää laatua! Bisglysinaatin ja malaatin lisäksi kolmantena on magnesiumtauraatti, joka on hyvin hellä vatsalle. Tässä muodossa magnesium on kiinnittynyt aminohappo tauriiniin, joka on kehoa rauhoittava aminohappo. Tauriini lisää välittäjäaine GABA:n muodostumista, joka on hermostoa rauhoittava ja unenlaatua parantava hermovälittäjäaine. Magnesiumin avulla tauriini myös imeytyy tehokkaammin. Tauriini voi korvata joitakin magnesiumin tehtäviä elimistössä silloin kun magnesiumtaso on alhainen. Tauriini ja magnesium optimoivat solujen toimintoja ja ylläpitävät sydämen lyöntitiheyttä. 

Tällä combolla pidän kehon mineraalitasapainon kunnossa!

Magnesiumin lisäksi mulla on vakkarikäytössä omega 3 – kapselit! Mun mielestä paras tapa pitää huolta omega-3: n riittävästä saannista on nauttia riittävän laadukasta kalaöljyä. Pelkkä kalan syöminenkään ei aina riitä, sillä istutettu kala on yleensä ruokittu rehulla, jolloin kalan rasvahappokoostumus ei ole läheskään yhtä hyvä kuin luomu kalalla. Omega-3:a tuottavat vain tietyt meriplanktonit, joita kalat syövät.

Nykyään puhutaan paljon kehon tulehdustilasta ja omegoiden suhteesta. Omega kolmosen ja kutosen suhde on erityisen tärkeää terveyden kannalta, silloin omega kolmosta tulisi saada noin puolet enemmän jotta tulehdustilaa ei synny. Oonkin tykännyt Eskim0-3 PURE kapseleista juuri siksi, että ne sisältävät vain omega kolmosta ja ne ovat luonnollinen kalaöljyvalmiste, jonka rasvahappokoostumus on sama kuin oikean kalan. Tässä ei siis ole omega kutosta, jota on lisätty moniin omega valmisteisiin!

Kauneuspuolella panostan aina mielellään enemmän sisäpuoleen ja siihen mitä suusta menee alas! Viime aikoina mun ulkoisesti käytettävä kosmetiikka onkin vähentynyt ihan minimiin ja en tosiaan läträä erilaisilla tuotteilla.Suosin luonnon kosmetiikkaa ja tällä hetkellä käytän lähinnä puhditukseen vettä ja kosteutukseen Dr Hauschkan kosteusvoidetta. Toki meikit pesen puhdistavilla tuotteilla, mutta koska meikkaan aika harvoin niin vesi riittää. Ihoni pysyy mielestäni parhaassa kunnossa ilman liiallista puunaamista!

Sisäisesti pyrin käyttämään sekä hiuksille että iholle tärkeitä ravintolisiä. Greath Earthin Beautiful hair onkin ollut mieleinen mulle jo keväästä saakka ja tuntuu että sekä sen että aloitetun rautakuurin ansiosta hiusten kunto on mennyt parempaan suuntaan.

Puhdistamon Kollageeni Sportissa on käytetty hydrolysoitua kollageenipeptidiä, joka on markkinoiden korkealuokkaisinta ja tieteellisesti tutkituinta naudankollageenia. Kollageeni parantaa ihon laatua ja kosteutta. Lisäksi tässä supersekoituksessa on kotimaisen mustikkajauheen lisäksi sekoitus sisältää huippulaadukasta kollageenia, Tripla Magnesiumia, OptiMSM:ää, C-vitamiinia ja L-glutamiinia. Todella kattava paketti sporttimimmille (tai miehelle) joka tahtoo pitää kehosta huolta ulkoisesti ja sisäisesti. Oon tykännyt sekoittaa tätä smoothieen tai sitten ihan vaan esim. c-vitamiiniporeen sekaan yhdessä viherjauheen kanssa heti aamulla tyhjään vatsaan!

Tämä pimeä ajanjakso on ollut mulle tänä vuonna jotenkin todella haastavaa ja välillä on tuntunut siltä, että väsymys sekä stressi meinaa viedä voiton. Vuosien aikana oon testaillut paljon juuri lisäravinteiden merkitystä tässä taistelussa ja lempparituotteita valitessa muistinkin L-teaniinin olemassaolon!  L-teaniini,on GABA:n esiaste. GABA:n sanotaan vaikuttavan rentoutumiseen ja syvään uneen.

Stressaavina aikakausina olen napsinut iltaisin AntiSterss Vahva- valmisesta, joka sisältää kyseistä L-teaniinia. Toinen joka vaatii huoltoa stressaavina aikakausina on tietysti vatsa ja mun suosikki probiootti siihen tarkoitukseen on tuo Lifen oma Spore-biotic valmiste! Tuotteessa bakteerit ovat itiömuodossa, ja itiöiden kyky selvitä toimintakykyisinä erilaisista olosuhteista on täysin omaa luokkaansa. Päivittäisessä käytössä mulla on myös Lifen Chia-siemenet, joita suosittelen kokeilemaan mikäli toivoo parempaa ja säännöllisempää vatsan toimintaa! 🙂

Viimeisenä mennään treenituotteiden pariin ja olihan mun valittava mukaan tämä Sport Lifen EAA – tuote, ihan vaan jo sen maun vuoksi! 😀 Tuote sisältää kaikki välttämättömät aminohapot optimaalisessa suhteessa, eikä sisällä keinotekoisia makeutusaineita. Juon tätä sekä salitreenien että jumppien aikana, sillä hyvä maku tekee juomisesta hieman helpompaa. Valmistettiin muuten tästä myös virvoitusjuoma meidän spinning-maratonille ja moni tulikin kysymään jumpan jälkeen, että mitä se hyvänmakuinen juoma oikeen oli! No se oli tätä näin… 

Lifessä on koko viikon ajan Black Friday –kampanjointia, joka huipentuu perjantaina 23.11. Black Fridayn superpäivään! Nyt siis kannattaa shoppailla kaikki puuttuvat putelit kaappeihin! Muistutan taas, että koodilla ”arou saa -20 % koko tämän vuoden ajan kaikista normaalihintaisista Lifen oman tuotesarjan tuotteistaAlennuskoodi on voimassa sekä verkossa, että kivijalkaliikkeissä! Ja hei, jotta löydät omiin tarpeisiin sopivat jutut, kannattaa ehdottomasti käyttää hyväksi Lifen osaavia myyjiä tuotteiden valinnassa!

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Facebook


ASIA JOKA EROTTAA ONNISTUJAT MUISTA (+ ALENNUS VALMENNUKSIIN!)

Ootko joskus miettinyt tai haaveillut jostain asiasta, mutta ajatellut kuitenkin, ettei susta olisi siihen tai ettei asia ole mahdollista? Oon aika varma, että meillä on kaikilla sellaisia asioita, joista vain kaukaisesti haaveilee tai ei välttämättä edes haaveille, sillä ajatus on niin kaukainen ettei sen toteutuminen käy järkeen omassa päässä. Noh, nyt odotatte varmaan että lataan ne kuuluisat sanat, kuinka kaikki on mahdollista jos vaan riittävästi haluaa, kovalla työllä kaikki onnistuu ja niin edelleen. Itseensä uskomisen valamista ja noita kliseisiä voimalauseita kuulee nykyään niin paljon, että ne menettävät osiltaan jo sen vuoksi merkitystä. Entä jos ei vaan jaksa tehdä kovaa työtä ja tuntuu että lilluu saamattomuuden vesillä. Miten hemmetissä sieltä pääsee pois? Asioita on helppo siirtää ja niitä kuuluisia tekosyitä on tätäkin iisimpää keksiä.

Hyvä ja huono puoli on se, että noihin molempiin jää kuin imuun, josta ei pääse pois. Kun saa positiivisen kierteen päälle, se jatkaa kulkuaan kuin itsessään. Samoin käy valitettavasti myös silloin kun ei meinaa saada mistään kiinni ja epätoivo valtaa mielen. Tätä jatkuu niin kauan, kunnes asialle pistää itse stopin. Helppoa se ei ole.

Oon jakanut täällä blogin puolella juttua asiakkaista, joiden kanssa oon tehnyt pidemmän taipaleen elämäntapojen muutoksien parissa. Nykyään mulla ei ole kovinkaan paljon asiakkaita, mutta esimerkkejä löytyy paljon. Yksi asiakkaistani teki todella suuren elämäntapamuutoksen vuoden sisällä. Ulkoinen muutos oli hurja, mutta sitäkin suurempi ja huom! tärkeämpi muutos tapahtui pään sisällä ja niissä omissa tavoissa, joita hän toistaa edelleen vielä tänäkin päivänä.

Meillä oli onnekas valmennus-suhteen myös sen suhteen, että kemiat ja opettamani tavat sopivat hänelle todella hyvin, jolloin tulokset olivat hyviä. Monesti onnistumistarinoissa kerrotaan vain ne hyvät puolet ja saadaan jopa asia näyttämään hyvinkin helpolta. Siltikin niitä vaikeuksia ja ongelmia tulee aina. Monista asioista joutuu luopua, eikä se ole kivaa. Ilmassa on epävarmuutta ja epäonnistumisiakin tulee vastaan, mutta kun luottamuspuoli on kunnossa, lopputulos on kuitenkin palkitseva ja usein siinä tilassa ne huonot hetket jopa unohtuu!

Oman muutoksensa jälkeen asiakkaani innostui niin paljon liikunnasta & ravitsemuksesta, että päätti kouluttautua alalle ja nyt sain juuri lukea tarinan, kuinka hän on auttanut toista ihmistä samanlaisessa elämäntapojen muutoksessa! Tässä on ollut kyseessä juuri sellainen mielettömän positiivinen lumipallo-efekti, mitä usein tapahtuu kun uskaltaa kokeilla jotain uutta ja pelottavaa! Kaikki lähti siitä, että asiakkaani eräänä päivänä teki päätöksen hankkia koutsi ja muuttaa omia tapojaan!

Mieti, että jos päätät tänään jotain mitä olet siirtänyt jo liian kauan, missä voit olla vaikka vuoden kuluttua?

Aloitin blogin kirjoittamisen 2010 ja Personal Trainerin työt 2011, eli tässä kahdeksan vuoden aikana mulla on ollut paljon erilaisia kokemuksia ja valmennus-suhteita. On selvää, että jokainen niistä ei ole onnellinen menestystarina ja oonkin miettinyt tätä asiaa ja pohtinut, että mitkä asiat ovat olleet ratkaisevia sen suhteen, että tietyt ihmiset onnistuvat näissä projekteissa. Yksi asia, tai sanotaanko piirre on ylitse muiden ja on toistunut 100% kaikkien niiden kohdalla, jotka ovat menneet niin sanotusti maaliin saakka.

Sitoutuneisuus ja luottamus siihen mitä tehdään on kaikista tärkeintä. Nämä asiakkaat ovat luottaneet muhun 200%:sti ja tehneet kaiken kuten neuvon. Myös silloin, jos olen käskenyt syödä enemmän tai treenata vähemmän. He ovat olleet niin sitoutuneita, että ei ole ollut mitään muuta vaihtoehtoa kuin onnistua. Takapakkeja on tullut ja on ollut niitä viikkoja kun tulosta ei tule, mutta silloinkin he ovat luottaneet, kun olen luvannut että kaikki järjestyy. Valmentajaa hankkiessa onkin hyvin tärkeää löytää tyyppi, jonka kanssa ne kuuluisat kemiat mätsää. Jos et osaa itse, hanki auttamaan joku joka osaa! 🙂

On paljon ihmisiä, jotka kysyvät hirveästi neuvoja, mutta eivät kuitenkaan ota niitä vastaan. Tiedän, että esimerkiksi somessa monet lähettävät saman viestin monelle eri vaikuttajalle ja näissä kysellään usein juuri treeniin ja ravintoon liittyviä asioita. Usein asioita kysellään ja kysellään, mutta silti vaan jatketaan kuten ennen. Ehkä syy epäonnistumiseen on se, ettei kuitenkaan olla valmiita tekemään muutosta, vaikka luulee niin. Usein vastauksia etsistään juuri kaikesta hyvin epärelevanteista asioista tai pohditaan liikaa yksityiskohtia. Asioista ikään kuin tehdään ydinfyysiikkaa ihan väkisin. Enkä yhtään ihmettele miksi…

Sosiaalisen median kanavissa, kun saa nykyään enemmän huomiota juuri kaikella erikoisella tekemisellä. Tästä syystä sieltä löytyykin joka asiaan joku kikka kolmonen. Kannattaa muistaa, että monet tuottavat näitä asioita juuri siksi, että ne kiinnostavat, eivätkä välttämättä itse treenaa lainkaan samoilla liikkeillä tai metodeilla. Mulla on jäänyt mieleen, kun useita vuosia sitten eräs bloggaaja tokaisi toisesta bloggaajasta (olivat kavereita) että ei se nyt oikeesti ikinä tee niitä kotitreenejä joita jakaa viikottain (ja kyseinen henkilö antoi ymmärtää kanavillaan, että kotitreenit ovat ainoa treenitapa mitä noudattaa). Että kaikki ei todellakaan ole aina sitä miltä näyttää! 😀

Usein riittää ihan vain se, että aloittaa jostain. Alkaa pienin askelin tehdä parempia valintoja. Päättää hankkia PT:n tai aloittaa paremmat elämäntavat. Jos tarvitset tänään pienen potkut persuksiin joko ruokavalion tai treenin osilta niin laitoin pitkästä aikaa kaksi suosituinta ohjelmaani alennukseen. Kumpikaan ohjelmista ei ole maaginen, upouusi keino päästä tavoitteeseen, vaan kyseiseen tavoitteeseen suunniteltu, toimiva paketti.

Nämä ohjelmat toimivat yhdessä aivan mielettömän hyvin, mikäli tavoitteena on rasvanpoltto ja kevyempi keho. Tällaiset tavoitteet ovatkin juuri mun vahvuuksia valmennuspuolella.

Voit aloittaa ohjelmien parissa silloin kun itse tahdot ja molemmat ohjelmat näkyvät omalla sivullasi heti oston jälkeen.

NIMEÄ KLIKKAAMALLA PÄÄSET OSTAMAAN OHJELMAN. ALENNUS VOIMASSA 19.11.18 MAANANTAI KL 24:00 SAAKKA

BIKINI FIT 25 €

Viisijakoinen saliohjelma, jonka avulla muokkaat kehostasi vahvan, kiinteän ja naisellisen. Ohjelma painottuu alavartalon muokkaamiseen ja etenkin pakaroihin, jotka treenataan kolmesti viikkoon.

Jokaisen alavartalotreenin perään on mahdollista tehdä ”finisher” eli tiukka viimeistelijä, joilla maksimoidaan rasvanpolttoa tai ihan vain haastetaan itseään. Viimeistelijän voi lisätä jokaisen treenin perään, tai tehdä silloin tällöin lisähaasteena. Ohjelmassa siis kolme erilaista viimeistelijää.

Ohjelmassa on myös kaksi ylävartalotreeniä sekä ihan oma core-ohjelma, jonka voi lisätä ylävartalotreenien perään viimeistelijänä. Core-treeni perustuu liikkeisiin, joiden avulla keskivartalo saa kyytiä samalla kun kulutus pysyy korkeana ja näin ollen rasva palaa tehokkaammin oikeanlaiseen ruokavalioon yhdistettynä.

MIINUS VIISI KILOA 25 €

Haluaisitko keventää oloasi ja ne kuuluisat viimeiset kilot on aina haastavinta saada lähtemään? Tämän ruokavalion avulla onnistut pudottamaan painoasi viiden kilon verran 6-8 viikon aikana. Valmennus sisältää ruokavalion, jossa mukana päivän kokonaismakrojakauma, jonka avulla voit tehdä omia vaihtoja ruoka-aineisiin halutessasi. Tavoitteen saavuttamiseksi, ruokavalioon suositellaan yhdistettäväksi 3-5 harjoitusta per vko.

Ohjelma sopii 60-80 kiloa painaville normaalipainon/ylipainon sisällä oleville henkilöille, jotka haluavat pudottaa painoa 5 kilon verran.

Ruokavalio koostuu hiilihydraattien syklittelystä ja sisältää kaksi erilaista ruokavaliota, joita vaihdellaan päivittäin. Mukana kasvis, maidoton & gluteeniton vaihtoehto.

oma MIINUS VIISI KILOA – muutokseni

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Facebook


HERKKUA VIIKONLOPPUUN!

Hyvää iltaa rakkaat lukijat! Viikon paras, tai sanotaanko että yksi parhaista päivistä on taas täällä. Kello lyö kohta yhdeksän illalla ja taas saa pohtia, että mihin koko päivä on jälleen kerran viuhahtanut. Kaksi kertaa päivässä treenaaminen vie kyllä aika mukavan siivun ajasta ja siihen kun lisää työt, sosiaaliset suhteet ja kaupassa käynnit sekä muut kotityöt niin ei mikään ihme, että tekemistä riittää. Treenien osalta päivä on ollut alavartalopainotteinen, sillä ohjasin aamupäivällä RPV-tunnin ja äsken kotiuduin jalkatreeniltä salilta. Ihan hirveän ahkeraan ei ole tullut treenattua salin puolella viime aikoina, mutta jos nyt 1-2 krt pääsee punttaamaan niin se riittää tällä hetkellä mulle hyvin!

Leivoin tänään pitkästä aikaa omena-kaurapaistosta ja vaikka kyseinen resepti on tullut jaettua moneen otteeseen, on tämä taas hieman edellisistä poikkeava. Joskus oon väsäillyt näitä leipomuksia jonkun dieetin makrojen mukaan, mutta nyt vaan käytin parempia ainesosia, mutta en stressaillut esim. kalorimäärän suhteen.

ainesosat joita käytin + heraproteiini

Homma oli erittäin simppeli, joten myös ne jotka viihtyvät hieman vähemmän köökin puolella onnistunevat tällä ohjeella! 😀

Taikina:

  • 2 dl kaurajauhoja
  • 2 dl kaurahiutaleita
  • 2 rkl stevia sokeria
  • 1 tl kanelia
  • (2 rkl vanilja-valkosuklaan makuista heraproteiinia)
  • 3-4 rkl pehmeää kookosöljyä

Täyte:

  • 3-4 omenaa
  • 2 tl kanelia
  • 2 rkl steviasokeria

Sekoita taikinan kuivat aineet. Nypi joukkoon hiukan pehmennyt kookosöljy. Painele 3/4 taikinasta voidellun vuoan (Ø 24 cm) pohjalle.

Kuutioi omenat. Sekoita omenalohkot ja muut täytteen ainekset lusikalla kulhossaa. Kaada seos vuokaan pohjan päälle. Murusta loppu taikina täytteen päälle. Paista 200 asteessa 35 min. (Pidin päällä foliota suojana, jotta paistos ei kärtsäisi päältä)

uuniin menossa

Paistoksen kaveriksi sopii esimerkiksi vaniljajäätelö, joista löytyy nykyään myös kevyempiä vaihtoehtoja. Tää oli tosi herkullista ja sopi hyvin välipalaksi ennen salitreeniä. Omenoista kun tulee mukavan pehmeitä ja makeita paistaessa, jolloin kylmä vaniljajäde kruunaa annoksen täydellisesti! Iso suositus, jos suu halajaa makeaa mutta kroppa ei kaipaa lisättyä sokeria väsyttämään entisestään kaamosaikana. 🙂

Makoisaa viikonloppua kaikille, muistakaa lepäillä jotta jaksetaan painaa vielä muutama pimeä marraskuinen viikko! 😀

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Facebook


ONHAN TÄÄ NYT AIVAN PIMEETÄ!

Herätessäni oon niin uninen, että kestää 10 minuuttia ennen kuin saan napattua kännykän käteeni ja tsekattua että mikä vuorokauden aika on käynnissä. Huomaan kellon olevan jo 9:30 ja mietin, miten voi väsyttää vieläkin? Nousen ylös ja vedän lämpöistä päälle, silti on kylmä ja kroppaa kolottaa. Pakarat ovat aivan domseissa eilisestä jumpasta ja rappusia alas kävellessä nilkkoihin, polviin ja lihaksiin sattuu. Tuntuu, että koko kroppa on kohmeinen klöntti. Koirakin vaan kääntää kylkeä kun saavun alakertaan keittämään kahvia. 😀

Jumittelen koneen ääressä ja imen kahvia kiduksiini. Tunnin päästä alkava Bodyattack-tunti ei houkuttele varsinaisesti, mutta samalla tiedän, että on pakko lähteä liikkeelle, jotta väsymys karisee. Puhelimeen kilahtaa viesti ja taas yksi ohjaaja poissa pelistä flunssaepidemian vuoksi. Tässä alkaa pian keinot loppua kun jengiä putoaa sängyn pohjalle jatkuvaan tahtiin.

Ulkona on sen verran samea keli, että hyvä kun eteensä näkee. Pelkkä pimeyskin olisi kyllä riittänyt, mutta nyt kun se ainoa valoisa aika on vielä harmaata ja sumuista niin avot vaan! 

Saavun salille ja siellä on hiljaisempaa kuin hautausmaalla. Pystyn oikein aistia väsymyksen ja hiljaisuuden. Kävelen jumppasaliin, jossa osa jengistä seisoskelee haukoitellen. Nyt alkaa jo naurattaa tämä koominen tilanne. Ohan tää nyt aivan pimeetä! 😀 

Jumpan alkessa tuntuu ettei jalat oikeen tottele ja akillesjänne vihoittelee, koska jalat ovat kylmät ja kohmeiset. Pikkuhiljaa se kroppa alkaa herätä ja sykkeen nousu tuo välittömästi energiaa. Siitä se jälleen kerran lähtee ja lopputuloksena on jopa yllättävän energinen ja tehokas treeni. Yhtäkkiä olo on toiveikas, mieli piristynyt ja huomaan ajattelevani että kyllä tämä taas tästä. Kaikki ahdistavat ja stressaavat työkiireet tuntuvat pikkuisen pienemmiltä ja tiedän, että asiat järjestyy!

vähän erilaiset maisemat viime viikolla! 

Tämä vuodenaika on varmasti yksi raskaimpia itse kullekin. Pimeys, kylmyys, flunssat ja jatkuva väsymys vievät väkisin mielialan alas. Olen varma, että mun mielenterveys ei kestäisi tätä vuodenaikaa jos en liikkuisi näin aktiivisesti kuin nyt. Käyn useimpina päivinä treenaamassa/ohjaamassa kahdesti päivässä ja näiden sessioiden avulla selviän myös muusta ajasta. Treeni on kuin piristysruiske energiaa suoraan suoneen. Hikoilu, hengästyminen ja pieni tsemppaaminen herättää väsyneenki kehon ja mielen. Liikunnan tuoman mielihyvän ansiosta mieli pysyy virkeänä, vaikka tuntuu siltä että 24/7 on pimeää.

Hiusten tai hampaiden peseminen ei välttämättä houkuttele, mutta silti hygieniasta on vain huolehdittava, oli se kivaa tai ei. Veden juominen ei tunnu aina mielekkäältä, mutta seuraukset ovat aika ikävät jos sitä ei tee. Vaikka ei kiinnostaisi kokata, on silti jotain syötävä, sillä muuten ei vaan muut hommat toimi jos ei saa energiaa.

Liikunnan tulisi olla prioriteettilistalla ihan saman arvoinen asia, etenkin tällaisena vuoden aikana. Kaikkien ei tarvitse treenata monta kertaa viikossa, tai haastaa itseään hurjan pitkillä juoksulenkeillä tai kovilla salitreeneillä. Riittää kun tekee jotain. Liikkuu, eikä jää paikoilleen.

En tiedä tavoittaako tämä teksti sitä kohderyhmää joka tätä viestiä kaipaisi eniten, mutta toimikoon muistutuksena meille kaikille, että vaikka treenille lähteminen tuntuu aivan päättömältä ajatukselta, kun ulkona on säkkipimeää ja väsyttää niin maanpirusti. Ota yksi askel kerralla. Pue päälle, lähde. Mene vaikka valmiiksi ohjatulle ryhmäliikuntatunnille tai sovi itsesi kanssa, että treenaat vain 15 minuuttia ja jos edelleen väsyttää niin se riittää. Aseta pieniä tavoitteita. Pienistä hyvistä jutuista kasvaakin yhtäkkiä positiivinen kierre!

Mun vinkit väsymyksen ja kaamoksen sivuttamiseen!

Liiku – Paikalle jämähtäminen väsyttää entistä enemmän. Hyötyliikunta ja treenit pitävät pään kasassa! Teen useamman lyhyemmän kävelylenkin päivän aikana, jotta saan ainakin 10 000 askelta täyteen hyötyliikunnan kautta. Pyrin olemaan ulkona edes hetken kun (jos) on valoisaa.

Ravinto – Hyvä vähentää huonon määrää. Unohdetaan kaikki kiellot ja rajoitukset, silloin jos on muutenkin haastavaa, on turha aiheuttaa itselle enemmän stressiä esimerkiksi ruokavalion kautta. Keskitytään lisäämään hyviä asioita ruokavalioon ja tuomaan energiaa ja niitä paljon tarvittuja ravintoaineita.

D – vitamiini lisä on melkeinpä pakollinen tähän vuodenaikaan. D-vitamiinin puute aiheuttaa juuri väsymystä, kolotusta ja masentavaa fiilistä.

Päikkärit a.k.a power nap – Yöunien lisäksi lyhyet päikkärit auttavat jaksamaan päivän loppuun. Tärkeä asia on kontrolloidan unien pituutta. max 30 minuuttia unta riittää päiväaikaan. Pidemmäksi venyneet väsyttävät vain enemmän. Rentoutushetki esim piikkimaton päällä nollaa päivän ja kiireen kivasti jolloin illan treenit ja muut puuhat sujuu paremmalla puhdilla! 

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Facebook


UUTUUSJÄÄTELÖT VERTAILUSSA

Postaus on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä Breyers Delights:n kanssa.

Muistan miettineeni joskus vuosia sitten, kuinka mahtavaa olisi, jos jäätelöä saisi terveellisempänä vaihtoehtona. Toiveeni taidettiin kuulla, sillä viimeisen vuoden aikana markkinnoille on tullut paljon erilaisia kevyempiä jäätelö vaihtoehtoja. Sen lisäksi, että jädet ovat ravintoarvoltaan parempia, ovat ne myös maultaan ihan täydellisen herkullisia! Nämä postauksessa esitellyt Breyers Deligts:n jäätelöt saavat multa myös kiitosta koostaan, sillä kuten olen aiemminkin maininnut, jäätelöä on kivempi syödä paljon kerralla! 😉

Vaikka mulle on tärkeää syödä terveellisesti ja voida hyvin, mulle on aina ollut tärkeää myös nauttia ruuasta. Rakastan ruuanlaittoa ja syömistä itseään. Olen sitä mieltä, että ruoka on yksi mahtavimmista nautinnoista elämässä, eikä elämää pidä ottaa liian vakavasti, vaikka haluaa noudattaa terveellisiä ruokailutottumuksia. Tämän vuoksi onkin niin hienoa, että nykyään on olemassa paljon tuotteita, jotka sopivat esimerkiksi sellaiseen ravintofilosofiaan, jota itse noudatan.

Tässä on tainnut tulla jo selville kuinka fiiliksissä mä olen jäätelöstä, jonka valitsen aina ylitse muiden herkkujen! Joten mennään itse asiaan! Tiedätte, että olen tyypiltäni testailija. Aina jos näen kaupassa uuden tuotteen, haluan testata miltä se maistuu, etenkin jos kyseessä on ns. terveystuote. Olen hyvin kiinnostunut erilaisista ruokatuotteista ja yksi lempiharrastuksiani on haahuilla isoissa marketeissa ja tsekkailla mitä kaikkea hyllyiltä löytyy.

Näin ollen, olen myös testannut kaikki markkinoilla olevat terveellisemmät jäätelöt, totta kai! Tämän pohjalta voisin sanoa, että mulla on aika hyvä tatsi siihen mikä toimii ja mikä ei. Makuasioista ei edelleenkään voi kiistellä, mutta jos makunystyrät syttyvät samoista jutuista mun kanssa niin ehkä osaatte valita oikeat purnukat pakkaseen seuraavalla kauppareissulla! 😀  Mitä jäätelöihin tulee, tykkään usein kinuski-toffee-caramel-tyyppisistä jutuista. Hedelmä – ja marjajäätelöt eivät ole yleensä mun pala kakkua, kun taas lakritsi, salmiakki ja suklaapohjaiset jädet tulee hyvänä kakkosena kinuskihommien jälkeen.

Maistelinkin neljää Breyers Delights:n uutuusmakua ja tässä arvio jokaisesta.

Salted Caramel Cake – Ei varmaan ollut yllätys, että tämä kiilasi mun suosikiksi. Jäätelössä maistuu suolainen kinuski yhdistettynä pehmeisiin kakunpaloihin, täydellistä! Tätä syödessä piti oikeen katsoa tuoteselostetta, että onko tässä oikeesti vain 340 kaloria koko purkissa! Omaan makuun riittävän makea (pidän makeasta) ja ihanan pehmeä, kunhan antaa sulaa hetken huoneenlämmössä ennen lusikointia. 

Sweet Berry Choc Chip – Mainitsin, että en yleensä pidä marjaisista mauista, mutta tämä yllätti positiivisesti! Mietin pitkään kumpi on toinen suosikkini ja päätin nostaa tämän sijalle kaksi, sillä raikkaan makeat marjat yhdistettynä täyteläiseen suklaaseen ei voi mennä pieleen. Jäätelön pohja on siis makean vaaleanpunaista marjajädeä  ja seassa on herkullisia suklaahippuja. Todella ihanan makuista, jos multa kysytään.

Creamy Chocolate – Seuraavat sijat olivatkin hieman haastavampia jakaa, mutta suklaa on kuitenkin aina suklaa ja tässä on mielestän todella täyteläinen suklaan maku. Suklaa siis maistuu riittävästi, mutta ei ole ihan yhtä makeaa kuin esimerkiksi Caramel Cake. Tiedän, että kaikki eivät tykkää liian makeasta, joten siinä mielessä tämä olisi varmasti toimivin vaihtoehto niille tyypeille! Kokonainen purkillinen suklaajäätelöä, jossa on vain 310 kaloria?! Dream come true. 😀

Smooth Vanilla – Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä perus vaniljajäätelö, joka on myös sarjassaan kevyin. 290 kaloria puolessa litrassa jäätelöä, ei huono! Olen vaniljajäätelön ystävä ja tässä onkin oikein oiva vaniljainen maku. Itse käyttäisin tätä ehdottomasti esimekriksi terveellisemmän omenakaurapaistoksen kaverina tai protskulettujen päällä marjojen kera! Nam!

Kerroinkin tuossa muutama postaus takaperin, että aion tehdä pienen ryhtiliikkeen herkuttelun suhteen ja onneksi tämä ei tule olemaan vaikeaa, sillä päässä pyörii paljon ideoita, mitä kaikkea astetta terveellisempää pystyn kehitellä esimerkiksi näiden jäätelöiden avulla. Oon huomannut, että tämä herkutteluhommakin on todella vahvasti tapa. Kun sitä malttaa testailla vähän parempia vaihtoehtoja ja kokeilla uusia leipomuksia, huomaa ettei se muutos nyt välttämättä niin vaikeaa olekkaan!

Niin ja hei muuten! Jos oot halukas testailemaan näitä tuotteita niin, joka toinen maanantai @breyersdelightssuomi instagram-seuraajien joukosta arvotaan tuotepalkinnon voittaja! Kannattaa siis seurata Breyersin Instagram-tiliä! 

Joko ootte ehtineet maistaa jotain näistä? Mikä on sun suosikki?

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Facebook