Mitä kaikkea mahtuu viikon 20 treenituntiin?

Heippa! Jumppaviikko alkaa olla pulkassa ja huomenna odottaa erittäin tarpeeseen tuleva lepopäivä. Loman jälkeen kroppa on ottanut taas treeniä vastaan hieman eri tavalla ja meikäläinen onkin saanut nauttia ihan jäätävistä lihaskivuista. Eipä paljon löydy lihasta, joka ei olisi ollut kipeänä. Tiistainen jalka&pepputreeni tuntuu vieläkin takalistossa ja takareisissä, toivottavasti huomenna jo helpottaisi. 🙂 Oon ollut ihan intopiukeena treenaamassa koko viikon, jumppien vetäminen on tuntunut erittäin nautinnolliselta, vaikka hieman joutuu vielä hakea sitä tuttua rutiinia. Kaikki sanat ja jutut ei tuu ihan niin apteekin hyllyltä kuin ennen, mutta hetken päästä hommasta tulee taas rutiinia, toivottavasti! Tällä viikolla oon tehnyt myös lihashuoltoa, ihan vaan siksi että oli pakko. 😀 Pohkeet ja jalanpohjat veti niin jumiin, ettei veri kiertänyt enää, oli pakko hieman availla lihaksia fustra-rollerin ja venytyksien avulla!

IMG_5918

 

Miltäs se mun treeniviikko sitten näyttää?

Maanantai: Salitreeni (rinta,ojentaja, olkapää), Bodyattack, Spinning ja Core 

Tiistai: Salitreeni (jalat&pakarat), Bodycombat, RPV ja venyttelyt

Keskiviikko: Bodyattack, Core, TBC ja rullailu+venyttely

Torstai: RPV, salitreeni (selkä, hauis) ja Bodystep

Perjantai: Body, Spinning, Bodypump

Lauantai: Spinning, Body ja venyttelyt

~ 20 tuntia liikuntaa ~

Jokaiseen päivään sisältyy myös jumppien suunnittelua ja opettelua olkkarissa heiluen. Melko aktiivinen viikko takana, mutta olo ihan loistava! Mun tapauksessa more is more, vai miten se meni? 😀

DSC01451

Näiden kelien ansiosta hikoilumäärät ovat olleet jotain ihan järkyttäviä ja vettä on saanut litkiä huolella. Mulla onkin kokoajan pullo vieressä ja hörpin siitä jatkuvasti. Ihan pelkällä vedellä en ole mennyt, vaan välillä oon ripotellut ripauksen kalaharinsuolaa veden joukkoon. Koko viikon treeneistä, tämä aamu vei voiton. Vaatteet eivät ole koskaan olleet niin märät, aivan kuin olisi uimassa ollut, vesi (eli hiki, yök) tippui noroina vaatteista liikkuessa. Mahtavaa 😉

Kotiin tullessa en paljon jaksanut laittaa ruokaa, joten päätin vetästä kirjaimellisesti viikon jäämät napaan. Monesti, kun teen suuremman satsin ruokaa, sitä jää typerästi vajaan annoksen verran.  Niinpä yhdistin kaikki vajaat annokset ja lopputulos näytti tältä…. 😀

DSC02767

Lohirisottoa, bataatti-porkkanamuusia, bataattiranuja, loimulohta nam nam!

Nyt oon saanut uudistettua suurimman osan tunneista, joten ensi viikolla on hieman iisimpää näiden osalta. Aion mixailla lesmillssejä pikkuhiljaa enemmän ja enemmän, jokaiseen ohjelmaan olen jo mixannut vähintään pari kappaletta. Bodypump meni kokonaan uusiksi ja voi pojat että oli hauskaa vetää noita vanhoja kappaleita ja meininkejä eilen! Suurin osa biiseistä oli ohjelmasta nro 71, joka onkin mun yksi kaikkien aikojen lemppariohjelmista. Aloitin ohjaamisen ohjelmasta numero 70, ja noina alkuvuosina vedin tosi paljon Bodypumpia, parhaimmillaan (tai sanotaanko pahimmillaan) ohjasin jopa 3 pumppia päivässä ja muut tunnit päälle, voi morjensta vaan kuinka tyhmä sitä on joskus ollut.

Huomenna jos jaksaisi vielä vähän venytellä niin uusi viikko alkaa varmasti hieman mukavammin! Mukavaa lauantaita kaikille. 🙂

PS. Enemmän ei ole kaikkien tapauksessa aina enemmän, muistakaa että tää on mun työ ja oon tottunut suuriin liikuntamääriin! Ei muuta!


Uuden sukupolven salihanskat

Tervehdys! En taida olla ainoa, jolla on ollut tänä kesänä ”ongelmana” kova hikoilu treenatessa. Salitreeneissä kädet on litimärät, tangot valuu ja tippuu käsistä. Ostin joskus kankaiset salihanskat, joita käytin ehkä kerran, sillä niistä ei mun mielestä ollut juurikaan mitään hyötytä. 😀

Sain testiin Tafferin uudet Krippers™ – salihanskat, jotka ovat omalla yksinkertaisuudellaan ihan loistava apu salitreeneissä ja miksei vaikka bodypumpissa. En tiedä oonko vaan auttamattomasti ihan jäljessä, mutta mulle nämä oli ihan uusi tuttavuus.

DSC02766

Krippersit on valmistettu synteettisestä kumista, jonka ansiosta pito tangoista ja painoista on paljon parempi kuin kangasta olevissa hanskoissa. Lisäksi materiaali on niin kestävää, että se kestää käytössä niin liukkailla kuin karhennetuilla tangoilla, käsipainoilla ja laitteilla. Nämä on tosi helppo laittaa käteen ja ottaa pois. Hanskoja saa yleensä repiä kädestä hetken ja niiden takaisinlaittokaan ei ole maailman nopeinta puuhaa. Krippersit ovat one size kokoa, sillä säädettävän tarranauhan ansiosta ne sopivat jokaiseen käpälään.

DSC02765

Oon testaillut näitä muutamia kertoja salitreeneissä ja etenkin vetävissä liikkeissä, kuten maastaveto, taljavedot ja leuanvedot näistä on suuri apu. Mavessa mulla on ollut ongelmana, etten voi lisätä painoja, koska ote ei jaksa pitä suurempaa lastia, mutta näiden kanssa meni paljon iisimmin. Selkä-hauistreenissä huomasin kaikista suurimman jeesin, kun ei tarvinnut keskittyä käsien lipsumiseen tai puristusvoiman loppumiseen.

DSC02764

Katselin Tafferin sivuilta, että hanskojen hinta on 19,95 € eli aika samoissa luokissa ns. normaalien salihanskojen kanssa.

Tämän päivän treeniurakasta on puolet takana, kävin ohjaamassa erittäin hikisen Body-tunnin aamupäivällä. Sen jälkeen oon mixaillut Bodypumpia iltapäivän Spinning-Bodypumia varten. Tällä kertaa heitin kerralla kaikki biisit vaihtoon ja luvassa on vanhoja hyviä biisejä, ajoilta jolloin kaikki kappaleet eivät vielä olleet dubsteppiä ;D (vitsi)

Mukavaa viikonloppua kaverit!

Kripper-hanskat saatu blogin kautta


Aamusta iltaan

Yksi päivä töitä takana ja tuntuu etten mä missään lomalla ole ollutkaan. No ei sentäs, hieman joutuu hakemaan rutiineja vielä, mutta aika tehokkaasti on lähtenyt tämä viikko käyntiin. Aika on mennyt lähinnä jumppahommiin, sillä oon tehnyt uusia ohjelmia ja kerrannut lesmillsejä. Bodyattack oli vielä hyvin muistissa, mutta combattia ehdin ohjata vain pari kertaa ohjelmien vaihtumisen jälkeen, joten se pitää kerrata kunnolla vielä ennen illan tuntia. Oon siis lähinnä istunut koneella, etsien biisejä, mixaten ohjelmia yhteen ja välillä olkkarissa koreoita heiluen. 😀

Kävin eilen aamupäivällä tekemässä rinta, ojentaja, olkapää treenin ja tänään heitin jalkatreenin, vaikka mulla on illalla vielä combat ja rpv. Lihaskivut iskee vasta huomenna, joten oon tullut siihen tulokseen, että tämä tiistai on paras jalkapäivä, sillä huomenna jalat pääsee hieman helpommalla kuin tänään. Pyrin siis edelleen tekemään kolme salitreeniä viikkoon noiden ohjauksien lisäksi!

10535843_10152479573954774_513504972_o

Eka viikko menee lähinnä näiden jumppien fixaamiseen, mutta pikkuhiljaa täytyy ottaa myös muut työtehtävät mukaan. PT-asiakkaat, syksyn uusi aikataulu ja monta monta muuta tehtävää odottelee edessä. Ei tule olemaan ainakaan tylsää! Eilinen treenipäivä meni loppupeleissä aika kivuttomasti. Hieman jänskätti, kuinka jaksan vetää tuollaisen 4 tunnin treenin heti ekana päivänä, mutta eipä se paljon entisestä poikennut. Pohkeet veti hieman jumiin, sillä ei ole tullut hypittyä niin hirveesti viime aikoina. Eiköhän nekin siitä pääse rytmiin mukaan!

Tämä pääsi mukaan mun spinni-listalle..Ysärit rules 😉

Kotiin päästyä ruoka maistui ja nukahdin kuin tukki ruokailun jälkeen. Muistui taas mieleen se unenpaljous mitä näillä sykkimismäärillä tarvitaan. Menussa oli ylämaankarjan jauhelihasta tehtyä mureketta (luomulihaa), bataattiranskalaisia, kukkakaalimuusia ja salaattia! Tuo luomuliha on ihan parasta, murekkeeseen ei tarvi laittaa mitään muuta kuin mausteita ja se pysyy kasassa sekä maistuu tavaalliselta. Kukkakaalimuusiin en myöskään käytä muuta kuin kukkakaalia ja mausteita. 🙂

DSC02760 DSC02761

Tänään oon hakenut läjän biisejä ja yrittänyt saada kasaan uuden lämppärin illan RPV-tunnille. Lista alkaa olla valmis, lukuunottamatta muutamaa vanhaa jotka jää vielä mukaan. En yleensä käytä RPV-tunnilla mitään välineitä, sillä tunti on tavannut olla niin täynnä, ettei välineet riitä kaikille. Nyt kesällä kun on hieman hiljaisempaa, mietin jos ottaisin vaihtelun vuoksi kuminauhan mukaan. Sillä saa kivasti lisätehoja mukaan. Esim. tämä liike olisi kiva ottaa mukaan..Videolla loikkii ystäväni Laura.

Sellaista menoa täällä tällä hetkellä. Julkistan Runforest-arvonnan voittajan tänään illalla tai huomenna, riippuen miten ehdin istuskella blogin parissa! 🙂


Se oli sitten siinä!

Tiedättekö mikä on maailman paras tunne? Tai sanotaanko yksi parhaista tunteista. Se on hyvän treenin jälkeinen fiilis. Mun tapauksessa se on ryhmäliikuntatunnin jälkeinen fiilis. Joskus ärsyttää, kun eri urheilumuotoja vertaillaan ja väheksytään toisia. Ties montako kertaa oon kuullut ”se on vaan jotain pumppipamppia” lausahduksia, kun ollaan puhuttu ryhmäliikunnasta. Mulle, ja varmaan monille muillekin jumppaaminen on se paras ja mielekkäin liikuntamuoto. Salitreenaaminen on mun mielestä mukavaa ja nautin siitä, mutta eri tavalla kuin ryhmäliikunnasta. Hikisen spinningin tai bodyattackin jälkeen endorfiinit jyskyttää kropassa ja olo on ihan loistava ja voittamaton. Joku toinen voi saada ne kiksit salitreenistä ja kolmas crossfitistä. Sillä ei oo mun mielestä mitään väliä, kunhan nauttii omasta lajistaan! Ei siis dissata toisten treenejä vaan tsempataan kaikkia löytämään se itselle sopivin juttu. 🙂

DSC02661

Mulla oli eilen se spinning-ohjaus ja pienestä jännityksestä huolimatta kaikki meni kyllä aivan kuten ennenkin. Varmaan muutama jumppa pitää vetää vielä, jotta pääsee kunnolla siihen omaan ohjausmoodiin, mutta ei ne taidot ja tavat niin nopeasti katoa. Olin suunnitellut uuden tunnin, lukuunottamatta viimeistä kappaletta, johon olin lisännyt pienen yllätyksen. 😀 Tiedän, että monet vakkarit muistivat biisin (joka on muuten älyttömän kamalan hirveän rankka) ulkoa. Sanoin, että kun biisit loppuu, pitää olla fiilis ettei pystyisi polkasta enää metriäkään ja kun biisi ”loppui”, se alkoi uudelleen keskeltä kappaletta. Tällaisilla kikoilla sitä huomaa, että vaikka luulee antaneensa kaikkensa, sitä pystyy kuitenkin vielä enemmän! No nyt en varmaan voi käyttää samaa kikkaa enää huomenna, koska paljastin sen täällä. 😀 Tarkoituksena oli kyllä muutenkin laittaa myös tuo viimeinen kappale vaihtoon. Jengiä oli reilu 35 henkilöä, mistä olin oikeen iloinen. Ensi viikolla sitten salit täyteen eiks vaan? 😀

10533224_10152479565689774_1610652587_o

Ensi viikosta ja otsikosta puheenollen, mulla on viimeinen lomapäivä käynnissä. Huomenna olisi siis paluu arkeen ja rutiineihin, mistä mä oon iloinen. Toki olisin voinut jatkaa lomailua vielä, mutta pidemmän päälle tämä voisi käydä hieman tylsäksi. 🙂 Huomenna olisi ohjelmassa Bodyattack, spinning sekä core. Urakkaa ei helpota yhtään se, että huomiselle on luvattu tukahduttavaa hellekeliä ja +31 astetta. Voi olla, että tulee aika hikinen treeni! 🙂

20140610_164110

Me ollaan alettu katselemaan omaa asuntoa ja löydettiinkin jo mieluinen. Ainoa agenda on saada laina-asiat sellaiseen kuntoon, että voi lähteä kunnolla tarjoushommiin. Ihastuin ihan täydellisesti yhteen asuntoon ja haluaisin niin muuttaa sinne! Töihinpaluun lisäksi tässä on siis paljon järjesteltävää muutenkin. Jos asunto ehtii mennä, täytyy vain löytää joku toinen yhtä kiva…Minkä veikkaan kyllä olevan melko hankalaa.

Sellaisia ajatuksia tänään! Nyt jatkan sohvalla loikoilua ja keräilen voimia huomista varten, ajattelin nimittäin heittää myös salitreenin aamusta! Se on sellanen juttu, että sillonku vedetään niin vedetään kunnolla 😉


Ready, steady, GO!

Heippa! Tiedättekö sen tunteen, kun on vapaata, ulkona on kaunis ilma ja tuntuu, että on lähes pakko tehdä jotain, koska suomessa näistä keleistä ei ehdi nauttimaan kuin ne muutamat viikot. Sen fiiliksen, kun lähestulkoon stressaa siitä, että pitäisi tehdä jotain. Selaat instagramia ja facebookkia ja tuntuu, että kaikki muut tekevät kaikkea hauskaa ja sinä nysväät kotona. 😀 No, mulla on aina ajoittain ollut tällainen fiilis, mutta tällä viikolla päätin, että jos mua ei nappaa lähteä ulos, vaikka on kaunis ilma, en lähde. Oonkin hengaillut paljon kotosalla, katsonut sarjoja ja eilen luin kirjaa (!!!) 5 tuntia putkeen. Kaikesta tylsyydestä huolimatta on ollut tosi hyvä viikko ja tuntuu oikeesti mielettömän hyvältä, että työt alkaa kohta, sillä olo on levännyt ja energinen.

DSC02505

Otin pienen varaslähdön duuniin paluun kanssa, sillä meen jo huomenna ohjaamaan ensimmäisen tunnin. Tänään oon väsännyt uuden spinning-ohjelman ja kävin polkemassa sen läpi aamupäivästä. Täytyy myöntää, että oon aivan fiiliksissä! 😀 En ole puhunut mikrofooniin nyt 5 viikkoon, katsotaan kuinka se luonnistuu taas pitkän tauon jälkeen. Luvassa on kuitenkin takuuvarmaa tyyliä a’la meikäläinen, joten olisi ihan huippua jos kaikki kynnelle kykenevät tulisivat mestoille huomenna kl. 10:15 (lady line) 🙂 mm. näitä biisejä on luvassa..

tästä hieman pidempi versio:

Käytiin äsken Even kanssa lounaalla salaattibufeessa ja sen jälkeen keitin Evelle bulletproof-tsufeet ja E puolestaan tarjosi eilen leipomaansa minttuista mustikkajuustokakkua. Olin aika täynnä, joten maistoin vaan pienen slaissin, mutta oli poijjaat hyvää! Onneksi poikaystävä tulee pian kotiin, joten kakku katoaa varmasti parempiin suihin mun mielestä kummittelemasta. Ajattelin huijata, että kakku on proteiinipitoinen terveyskakku, katsotaan mitä mies sanoo maistamisen jälkeen. 😀

Molemmat alla olevat kuvan on Even FB-sivulta pöllitty. 😀

10506578_10152545212164774_4210429655097823637_o 10535616_10152545212229774_7692421298267978522_o

Loppuun vielä pieni kysymys teille. Innostuin tosiaan lukemaan eilen kirjaa (fifty shades of grey – toinen osa, ekan olen lukenut) ja se oli jotenkin todella rentouttavaa! Oon lukenut Liza Marklundin uhatut sekä turvapaikka ja pidin näistä todella paljon. Olisin todella kiitollinen, jos jaksaisitte ehdotella hyviä kirjoja, tai kertoa omia lemppareita!