PAINEITA MUIDEN ONNISTUMISESTA?

Mulla on joku ihme vaihe päällä, kun pohdin niin paljon asioita ja muutenkin kyseenalaistan kaiken. Välillä tuntuu, että menee omakin pää pyörälle kaikesta ajattelusta ja mietiskelystä. Koittakaa siis jaksaa lukea näitä juttuja, joissa aihepiiri voi välilä vähän venyä. Itseni tuntien, tiedän että tää vaihe on taas kohta ohi. Tänään olen miettinyt asiaa, joka on varmasti aika tuttu monille meistä ja teistä..

Kateus, tuo inhottava tunne, jonka varmasti jokainen on joskus kokenut tunteena tai sen kohteena. Kateus on mielentila, joka merkitsee yleensä toisen paremmuuden, menestyksen tai muun sellaisen aiheuttamaa alemmuuden, mitättömyyden, huonommuuden tai harminsekaisen inhottavaa tunnetta. Kateus on sinänsä aika luonnollinen asia, niin kauan kun se ei muutu sairaalloiseksi vihaamiseksi ja toisen ihmisen sabotoimiseksi. Monesti sanotaan, että kateus on meidän suomalaisten perisynti. Suomalaiset ovat tunnetusti aika huonoja kehumaan itseään tai muita. Usein omaa (tai muiden) menestystä myös vähätellään ja aina keksitään perään se MUTTA. Meni ihan hyvin, mutta olis voinu mennä paremminkin.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Olen myös huomannut, että on aika yleistä, että monet ottavat paineita toisten onnistumisista. Elämäntapamuutoksissa ja laihdutusprojekteissa useimmat saavat aika usein kuulla kavereiden ja tuttavien ”huolestuneita” kommentteja siitä että eikö tuo jo riittäisi. On toki hyvä juttu, että ystävistä pidetään huolta, mutta harvemmin kuitenkaan kyse on ihan oikeesti siitä että pelätään kamun kuihtuvan pois. Sama pätee myös paljon treenaaviin ihmisiin tai muihin juttuihin, missä ihminen saa paljon aikaseksi. Uskon, että se kasvattaa paineita, että pitäis itekin…

Mitä jos kateuden hetkellä pysähtyy ja oikeasti miettii asiaa tarkemmin. Mikä siinä toisen paremmuudessa/onnistumisessa loppupeleissä ottaa pannuun? Yleensä erilaisten tunteiden miettiminen ja prosessointi on jo puoli voittoa ja sitä ehkä tajuaakin, että ihan turhaa muuten stressasin. Tällaisen tunteen voi kääntää myös positiiviseksi ja ajatella, että jos tuokin, niin piru vie minäkin pystyn siihen! Monesti se pahin kateuden tai harmituksen tunne kohdistuu ihmisiin, jotka kokee jollain tavoin uhakana itselleen. Mitä jos tuo onkin parempi kuin minä?

näistä tulee aina iloiseksi <3

näistä tulee aina iloiseksi <3

Mä en tiedä oonko ainoa, mutta joskus jos olen onnistunut jossain, koen että sen asian hehkuttaminen tekee musta jopa itserakkaan toisten silmissä. Joskus kokeilin ihan testimielessä hehkuttaa varsin paljon kaikkea mitä olin tehnyt ja saavuttanut ja uskon&tiedän, että se aiheutti myös närää ympärillä. Mikä olisi pahinta mitä voisi tapahtua, jos ihmiset iloitsisivat avoimemmin ääneen onnistumisista ja saisivat toisilta kehuja ja onnen toivotuksia? Eikö se loisi positiivista ilmapiiriä ja sitä kautta parempaa yleistä fiilistä? Sanoilla voi olla todella suuri merkitys niin hyvässä kuin pahassa. Yleensä sitä saa itsellekin hyvän mielen jos rohkaistuu kehumaan toista. Mä olen itse kiitollinen siitä että saan useinkin palautetta työstä mitä teen, sen avulla tiedän, että on olemassa ihmisiä jotka tykkäävät siitä tyylistä joka on mulle ominaista ja saan myös itsevarmuutta jatkaa samalla tavalla. Kaikkiahan ei pysty miellyttämään ja etenkin ohjaajana sitä voi tuntea itsensä epävarmaksi, jos ei saa koskaan palautetta suuntaan tai toiseen. Pätee varmasti ihan kaikkeen työntekoon. 🙂

Kirjoitin viime viikolla, että löytyy myös tyyppejä, jotka etsimällä etsivät virheitä toisten tekemisistä ja yksi hyvä esimerkki on urheilusuoritukset. Joskus aikoinaan, kokeilin ensimmäistä kertaa tehdä leuanvetoja ja sain vedettyä 10 leukaa. Ihan rehellisesti sanottuna, en ajatellut miten liike tulee tehdä teknillisesti oikein, niin että se laskettaisiin puhtaaksi suoritukseksi. Olin vain niin iloinen, että olin saanut niin monta vedettyä. Hehkutin tätä myös postauksessa ja tuloksena sain ehkä 20 kommenttia siitä, että noi ei oo mitään puhtaita leukoja, eli äläpä yhtään iloitse siinä senkin surkimus. 😀 Kaikesta toki oppii jotain ja seuraavalla kerralla vedinkin sitten koivet suorina ja käsivarret ojentuen, mutta tämä kuvaa hyvin sitä mentaliteettiä, mitä yritän selittää. Palautteenanto on tärkeää ja ilman sitä ei tule myöskään kehitystä, on kuitenkin eri asia haluaako auttaa toista kehittymään vai painaa alas ja toivoa ettei se enää ikinä yritä uudelleen.

Millaisista asioista tunnette kateutta vai tunnetteko? Entä kuinka usein olette joutuneet kateuden kohteeksi? Sana on vapaa ja kommenttiboksi auki 😉


VALI VALI

Blogia kirjoittaessa fiilikset vaihtelevat laidasta laitaan. Välillä on supermotivoitunut olo ja huvittais kirjottaa ihan kaikesta ja päivitellä usein. Välillä ideat ovat vähissä, mitä tapahtuu mun tapauksessa yllättävän harvoin. Yleensä mulla on aina muutama postausidea päässä tai luonnoksissa odottelemassa valmistusta. Kuten nytkin. Välillä tulee fiilis, että useista ideoista huolimatta, ei halua kirjoittaa aiheista jotka herättää keskustelua tai jakaa mielipiteitä. Ei siis vaan jaksa ottaa sitä palauteryöppyä vastaan, vaan haluaa pysyä turvallisilla vesillä ja pitää matalaa profiilia. Mulla ei ole mitään kritiikkiä vastaan ja otan sitä jopa mielellään vastaan, sillä haluan miettiä asioita monesta eri näkökulmasta. Joskus vaan on olo, että haluaa yksinkertaisesti olla rauhassa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kun lukee toisten bloggaajien tekstejä, missä otetaan kantaa esimerkiksi negatiivisiin kommentteihin, tulee joskus mietittyä että mitä tuokin nyt tuossa stressaa. Eihän kommentit olleet edes millään tavoin kovin pahoja? Sitä on kuitenkin tosi vaikea asettua toisen ihmisen asemaan ja tuntea, miltä tuntuu saada palautetta, ehkä jostain itselle tärkeästä tai isosta asiasta. Kukaan ei voi väittää, etteikö sitä kuitenkin aina vähän miettisi ulkopuolelta tulevaa palautetta. Ihmiset vaan tapaavat uskoa muita, jossain tapauksissa jopa paremmin kuin itseään. Usein kysymme muiden mielipiteitä tärkeisiin päätöksiin ja valintoihin. Fakta on, että kyllä muiden mielipiteillä ja sanomisilla vaan on arvoa, toisille enemmän ja toisille vähemmän.

Oon miettinyt viime aikoina, että miksi nykyään on niin paljon ihmisiä jotka etsimällä etsii virheitä toisista. Virheen tapahtuessa hyökätään kuin haukka kimppuun! Hah, mokasit ja nyt saa kuulla siitä. Blogitekstejä kirjoittaessa, saa kyllä miettiä asian monesta eri kulmasta ja vinkkelistä, sekä tietysti mainita niistä, jotta joku ei olisi heti tarttumassa jokaiseen sanaan. Mikä niissä virheissä viehättää? Miksi on niin hienoa kirjoittaa usein jopa v*ttuileva kommentti, että teitpäs muuten kirjoitusvirheen tai sanoit väärin tuon asian. Miks tää maailma on täynnä besserwissereitä, jotka saa energiaa etsimällä muista virheitä ja kertomalla niistä piikittelevään sävyyn. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään virallinen asiakirja, joten onko ne kirjoitusvirheet niin big deal, että niistä pitää lähtee aloittamaan jopa keskustelu jollekin palstalle? 😀

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kirjoitusvihreet eivät tosiaan ole ainoa asia, käytin niitä vaan esimerkkinä. Yleisesti ottaen vihreiden kyttääminen, paskan jauhaminen ja negatiivinen ote asioihin on alkanut kyllästyttää. Miksi yhä harvemmin osataan olla tyytyväisiä siihen mitä on tai mitä saadaan? Esimerkiksi jos kuntosalilla tarjotaan asiakkaille ilmainen aamiainen viikon ajan, eikö se olisi asia josta voisi olla iloinen, sen sijaan että valittaa siitä että brekkari on väärään aikaan tai sielä ei ole niitä ruokia mitä olisi toivonut? Jos Prisma alentaa ruokien hintoja, tästä syttyy kauhea sota siitä että ruuat olivat vääriä tai jotain muuta vastaavaa. Miksi siis kaikesta pitää repiä aina jotain valittamista? Eikö nykyään osata ajatella asioita kuin omaa napaa tuijottaen?

Tällaisia asioita pyörinyt mielessä viime aikoina. Välillä ketuttaa enemmän ja välillä vähemmän. Tällä hetkellä enemmän. Kyse ei ole siitä, että olisin itse joutunut jonkun kyttäilyn alle, vaan lähinnä kaikki ympärillä näkyvä on pistänyt miettimään näitä asioita. Onko joku muu huomannut saman, vai elänkö mä vaan jossain omassa kuplassa? 😀 Enkä todellakaan ole itse mikään täydellinen esimerkki, tässähän mä just valitan siitä että valitetaan, aika koomista vai mitä?! 😀

Olisi kiva jos jakaisit kommenttiboksiin yhden positiivisen asian tältä päivältä?

Itse olen ollut superiloinen kauniista kelistä ja siitä, että saan viettää vapaata lauantaita rakkaiden kanssa!


OSAATKO NAUTTIA HETKESTÄ?

Ihminen odottaa aina jotain. Viikonloppua, kesälomaa, matkaa, palkkapäivää, kilpailuja tai vaikka lounastaukoa. Odottaessa voi mennä monta hyvää hetkeä ohi ja myöhemmin harmittaa, kun ei osannut iloita hetkestä silloin. Niin, jälkeenpäin vasta oppii arvostamaan asioita joita oli ja hetkiä, jotka ovat menneet. Yleensä on jotenkin vaikeaa olla tyytyväinen juuri tähän hetkeen ja tilanteeseen. Nyt on ihan hyvä, mutta jos vielä vähän sitä ja tätä niin olen tyytväinen. Ja sitten kun sitä ja tätä on saavutettu, onkin keksitty uusia juttuja, joita tavoitella.

Miettikää jos elämästään nauttii vain viikonloppuisin, kuinka monta prosenttia elämästä nauttii ja kuinka monta prosenttia menee odotteluun? Entä jos ainoat kohokohdat elämässä ovat ne muutamat lomat vuodessa ja siihen asti rämmitään selviytyen stressin ja kiireen uuvuttamana. Tämän vuoksi olisi tärkeää, että oma arki on sellaista josta nauttii ja jossa on hyvä olla. Muutokset voivat tuntua vaikeilta, mutta elämä on kuitenkin sen verran lyhyt, ettei kannata jäädä työhön jossa ainoastaan ahdistuu tai tehdä ylipäätään asioita, jotka tuntuvat pahalta.

_MG_3846

Tavoitteet ovat aina hyvä asia, mutta mun mielestä on erittäin tärkeää oppia olemaan tyytyväinen jo tähän hetkeen ja tilaan. Aina voi parantaa ja kehittyä, mutta se tulisi tehdä niin sanotusti hyvillä mielin. Osaatte ehkä kuvitella tilanteen, jossa henkilö on lähtenyt tavoittelemaan parempaa kroppaa dietaten tai treenaten. Mielessä on vain se hetki, kun ne tavoitteet on saavutettu ja sitä ennen ei voi olla tyytyväinen. Tällaisissa tapauksissa, kun se tavoite saavutetaan ja homma ikään kuin loppuukin yhtäkkiä, voi tulla hyvin tyhjä olo. Mitäs nyt? Tässäkö se nyt oli? Ensin painetaan hommia hulluna, vain yksi asia mielessä ja sitten kun se loppuu, tuntuu että kaikelta katoaa pohja. Uskon, että monilla voi tulla esimerkiksi kilpailemisen jälkeen samanmoiset fiilikset, sillä kilpailujen jälkeen se kupla puhkeaa ja pitäisikin alkaa elämään taas normaalia, ehkä jopa tylsältä tuntuvaa elämää.

Mitä tavoitteisiin tulee, mielestäni on tärkeää osata nauttia matkasta, jopa enemmän kuin siitä määränpäästä. Täytyy osata iloita niistä pienistä saavutuksista, eikä aina haluta lisää ja enemmän. Tämä on yleensä vain ajatusmalli, joka on itseasiassa aika helppo muuttaa. Jos annat itsellesi luvan olla tyytyväinen, olet tai ainakin tulet tyytyväiseksi helpommin.

_MG_3854

Olen käyttänyt ennenkin ”vanhan valokuvan” esimerkkiä. Yleensä kuvan ottohetkellä, kuvaa katsoessa näkee vain mahdolliset virheet ja ajattelee olevansa, vaikka lihava. Kun katsoo kuvaa myöhemmin, vaikka vuoden kuluttua, miettii että mitä ihmettä oikeen ajattelin. Olisinpa osannut olla tyytyväinen silloin!

Joten, mitä jos kuunneltaisiin tulevia itsejämme ja oltaisiin tyytyväisiä just nyt. Just tähän hetkeen, itseemme ja tilanteeseen. Joskus tekee hyvää pysähtyä ja oikein ottaa hetki aikaa, miettiä mistä asioista on kiitollinen ja miten hyvin asiat todellisuudessa ovatkaan. Kannattaa muistaa että mikään hyvä hetki ei kestä ikuisuutta, ja olisi melkein haaskausta olla nauttimatta asioista silloin. Kannattaa myös muistaa huonoina hetkinä sama asia, mikään huono vaihe ei kestä loputtomasti ja alhaalta on vain yksi suunta ja se on ylös! 🙂

Jos palataan otsikkoon, olisi kiva tietää osaatteko mielestänne nauttia hetkestä?

Kuvat: Anna Snickars

PS. Ohjaan tänään Bodyattack 45′ kl 17:00 Sports Gymillä, tulkaapa kaikki kykenevät fiilistelemään ennen viikonloppua! 🙂


RUOKASOTA

Älkää sekoittako otsikkoa entisaikojen kokkisota-nimiseen televsio-ohjelmaan, heh heh. Nykyään on olemassa paljon erilaisia variaatioita ruokavalioista. Erikoisruokavaliota on toki aina ollut, mutta nykyään ihmiset ovat jatkuvasti tietoisempia ravinnon merkityksestä. Vaikka tietoisuus on levinnyt enemmän ja enemmän, on silti paljon ihmisiä, joilla perusasiatkin ovat aivan hukassa, ihan vain sen vuoksi ettei asioista tiedetä. Ja miksi tiedettäisiin, jos asia ei itseä kiinnosta.

Ravintoon ja erilaisiin ruokailutottumuksiin suhtaudutaan jopa hieman vihamielisesti nykyään. Siitä siis tuo otsikko. Monia ärsyttää ihan hirveästi, jos joku noudattaa ns. normaalista poikkeavaa ruokavaliota, vaikka ei olisi allergioita tai muita rajoitteita. Voidaan ajatella, että mitä tuokin nyt nipoilee, eihän pastassa ole mitään pahaa. Siis oletetaan asioita, mistä ei välttämättä tiedetä mitään sen syvällisempää. Tai paheksutaan ylipäätään toisen tapoja, tietämättä mikä on henkilön tavoite tai idea koko asiassa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ihmisen keho on monimutkainen kokonaisuus ja jokainen on omalla tavallaan erilainen. Minä olen sitä mieltä, ettei ole olemassa yhtä ainoaa ruokavaliota, joka sopii kaikille. Toki yleisesti ottaen kaikille sopii ravitseva, monipuolinen ruoka ja säännölliset ateriavälit, mutta yksilöllisiä eroja on silti paljonkin. Yleiset ravitsemussuositukset ovat nimensä mukaan yleisiä ja erilaiset ohjeistukset esimerkiksi vitamiinien saantiin, on yleensä asetettu sen vitamiinin minimisaannin tarve. Tämän vuoksi on ollut pohdintaa esim. C- ja D-vitamiinien saantisuosituksista, jotka meinaavat olla vähän alakanttiin. Uskon, että terveellä, monipuolisesti syövällä ihmisellä esim. c-vitamiinin 60 mg vuorokausiannos voi olla riittävä, mutta mitä jos ruokavalio on pitkään ollut päin puuta, ravintoaineita ei saa riittävästi, tai jos vaikka urheilee hyvin paljon, jolloin keho kuluttaa myös ravintoaineita enemmän?

Jos oma tietämys ei ole kovin laaja, on helppo ottaa mallia ja samaistua erilaisten ihmisten tapoihin. Netti on pullollaan blogeja ja artikkeleita, joista voi lukea mielipiteitä ja ajatuksia ravinnosta. Ei ole ihme, että yksi kysytyimpiä kysymyksiä on ”mitä sä syöt” tai ”voitko tehdä ruokapäiväkirja-postauksen”. Ruokavalioon liittyvät asiat kiinnostavat, etenkin jos kyseessä on vaikka hyväkroppainen tyyppi. Jos joku muikee bikinifitness mimmi kertoo olevansa raakaruokaa syövä vegaani, joka juo 10 litraa vettä päivässä, ei se aina tarkoita että sama sopisi sinulle. Tietysti siinä herää ajatus, että voiskohan mustakin tulla tuollainen, jos tekisin kuten tuo? Yleensä kuitenkin ulkonäön salaisuus ei ole niissä pienissä ruokavaliota koskevissa viilauksissa, vaan kokonaisuudessa. Loppujen lopuksi tullaan aina siihen, että kun syöt vähemmän kuin kulutat, laihdut. Allergiat ja ruokaherkkyydet, tai vaikka hormonaalinen epätasapaino on sitten eri asioita, joita tulisi aina käsitellä yksilöllisesti, juuri sen henkilön tarpeiden mukaan!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Luettuani hormonitasapainosta kertovaa kirjaa, totesin, että tarvitsin ruokavalion tueksi jodia (merilevärouhe), magnesiumia, b12-vitamiinia ja seleeniä (parapähkinät) mukaan lähti myös puhdas capsin vahva (125mg) d-vitamiini, kollageeni&bioteeni sekä melatoniini. 😀

Ärsyynnytkö sinä toisten ruokavalioista. Selailetko nettiä ja toteat, että ”taas yksi bloggaaja aloitti maidottoman, gluteenittoman ja sokerittoman ruokavalion, voi plää”. Jos mietit asiaa pidemmälle, onko sillä oikeasti väliä mitä joku muu syö? Eiköhän meillä ole jo valmiiksi stressinaiheita, ilman että pitäisi vielä stressata muidenkin asioista. 😉

Oma tavoitteeni on olla mahdollisimman avoin ja hyväksyä erilaiset ajatustavat niin ruokavalion kuin muidenkin asioiden suhteen. On totta, että saatan joskus provosoitua kirjoittamaan esim. sokerista hieman kärkkäiseen tyyliin, mutta en silti syyttele niitä jotka sitä haluavat syödä.

Oon miettinyt pitkään, miten jatkaisin Personal Trainerin hommia. Mulla alkaa olla aika tiukkaa aikataulun kanssa, jonka vuoksi olen pitänyt nyt pari viikkoa täysin vapaata PT-asiakkaiden suhteen. Ravitsemusasiat kiinnostaa ihan hirveästi ja olenkin suunnitellut, jos suuntaisin itseäni enemmän sille puolelle. Haluaisin suunnitella kokonaisvaltaisia ravitsemusohjelmia, joissa otettaisiin oikeasti huomioon juuri se tietty henkilö. En halua tulostaa jokaiselle asiakkaalle samaa 1500 kalorin ohjelmaa, jossa syödään rahkaa, puuroa, riisiä ja kanaa. Mielessä olisi suunnitella erilaisia ohjelmia, erilaisiin tarpeisiin, huomioida ravintoaineet, vitamiinit ja tasapaino monipuolisesti. Voisin jopa tulla asiakkaan mukana ruokaostoksille. 😀

Tällaisia ajatuksia on ollut mielessä viime aikoina. Jokainen PT ja valmentaja sanoo varmasti näin, mutta itse en haluaisi tehdä tätä ns. liukuhihna työnä ja laskea paljonko kaloreita syödään, jotta laihtuu. Haluaisin keskittyä enemmän ihmiseen kokonaisuutena.

Mitä mieltä olette, olisiko tällaisella palvelulla tarvetta?

Olette ehkä huomanneet, että oon kirjottanut viime aikoina tosi paljon ravinnosta. Yritän saada vähän muutakin aihetta mukaan, ja viimeistään vloppuna tykitelläänkin jo beach body – haasteen ohjelmia (la,su tai su, ma riippuen kuinka kiireinen olen).


KATSE ETEEN JA SUUPIELET YLÖSPÄIN

..Teen vastoinkäymisistä voimaa!

Mä en yleensä syty kovinkaan paljon erilaisista motivaatiolauseista tai kuvista, mutta kun kuulin ensimmäisen kerran Elastisen ”eteen ja ylös” biisin, nosti se fiilikset heti, noh.. ylös! Vaikka kappale ei muuten mene mun top listalle, on sanat jotenkin todella osuvat, josta monen kannattaisi ottaa mallia. Jos kääntäisi kaikki vastoinkäymiset voimaksi, miettikää miten pitkälle voisi päästä omissa tavotteissa ja haaveissa. Kaikilla on p*skoja päiviä ja huonoja hetkiä, mutta kun pitää siellä takaraivossa ajatuksen, että ei anna periksi vaikka mikä tulisi, ei nekään päivät haittaa.

Mul ei ollu mitää muut ku mahdollisuus 
ja tieto siitä että mitä tahdon voin saavuttaa. 
Koval duunilla asiat vaan onnistuu. 
Kokeillaan ja sit taas noustaan jos kaadutaan. 
Hanskat ei tipahda, periks ei anneta. 
Ne sanoo et pysty, et voi, ei kannata. 
Mun korvissa se kaikki kuulostaa haasteelt. 
Ne saa luun kurkkuun saa ku tulosta taas teen. 
Jatkan, jaksan vaikka väkisin. 
Jos se ois helppoo, kaikki tekis nii. 
Mus on voima, jota ei voi vaimentaa. 
Pusken täysii aina vaa. 
Mun ei täydy vaan mä saan.

10947697_10155043839325577_1133272562_n

Siinä yksi vahva mimmi ja oikea positiivisuuspakkaus! Mun entinen PT-asiakas Riikka, jolla on muuten blogi, jossa Riikka kertoo tarkemmin elämäntapamuutoksestaan. Blogiin pääsee täältä

Oon kirjoitellut useempaan otteeseen kuinka mulla on ollut todella motivoinut ja hyvä fiilis koko tämän pitkän alkuvuoden. 😉 Asiat ovat rullailleet kivasti ja oon asettanut itselleni muutamia tavoitteita kevään varalle. Useimmat teistä ajattelee, että kaikki mun tavoitteet koskee aina ulkonäköä ja kehon muokkaamista, mikä ei ihan pidä paikkaansa. Toki mulla on senkin osalta muutamia tavoitteita, mutta ne tulevat itsessään, kun vaan pysyn suunnitelmassa. Kirjoitelin konkreettisesti ylös pari juttua, mitä haluan saavuttaa ja päätin näille tavoitteille myös ”deadlinen”. Monet ovat ehkä kuulleet oman aarrekartan suunnittelusta, eli kun kirjoittaa itselleen ylös mitä haluaa, alkaa alitajuntaisesti tekemään töitä unelmien eteen ja silloin yleensä jopa saavuttaa ne.

Unelmien ja tavoitteiden kanssa kannattaa olla realistinen, siis miettiä missä olen nyt, mikä on tilanne ja mitä täytyy tehdä. On ihan turha ”kaunistella” itselleen asioiden oikeaa laitaa. Olet tässä tilanteessa nyt, mutta alat tehdä töitä paremman eteen. Otetaan nyt esimerkiksi kehon muokkaaminen, kun se on varmasti melko ajankohtainen aihe monille. Olen törmännyt tilanteisiin, joissa henkilö ei halua esim. tietää omaa painoansa ennen projektin aloittamista. Ajatellaan, että vaa’alle astutaan vasta, kun tuloksia alkaa tulla. No mikäs järki siinä on? Eihän se vaa’an lukema muuta periaatteessa mitään, se on vain lähtölukema, jota aletaan parantaa. Puntarilta piileksiminen, tai sanotaan vaikka laskujen avaamatta jättäminen ei poista ongelmaa, vaan siirtää tai jopa pahentaa sitä.

10582729_10152584126739774_1049564778_o

Arvatkaa miten mulla kävi? Yhtäkkiä toinen mun tavoitteista täyttyi, vain viikko sen jälkeen, kun olin kirjoittanut sen ylös. Deadlineksi olin asettanut toukokuun ensimmäisen päivän, mutta se kävikin hieman nopeammin. 😀 Täytyy sanoa, että tuli mielettömän hyvä fiilis, ja vaikka hyvien asioiden mukana tulee aina myös muutama huono, en vaivannut päätä niillä.

Löysin muuten itsestäni taas aika järkyttävän ketjun eräältä nimeltämainitsemattomalta keskustelupalstalta. Luin läpi sivut, joissa arvosteltiin meikäläisen ulkonäkö aika raadollisesti läpi, diagnosoitiin yksi jos toinenkin sairaus, sekä pääteltiin tuntemattomien ihmisten toimesta mun elämän mentaliteetti ja arvot.

Kuulostaa kivalta, eikö? No, aloin lukemisen jälkeen miettiä, että onko mussa jotain vialla, kun lukemani ei hetkauttanut lainkaan. Pitäiskö loukkaantua? Onko mulla kasvanut liian paksu nahka? En tiedä, mutta oon aika onnellinen, että oon päässyt yli siitä, etten mieti enää mitä muut ajattelee mun tekemisistä. Se nimittäin on yleensä hidastava jarru omien tavotteiden ja haaveiden edessä. Tietysti toiset ihmiset tulee ottaa huomioon ja miettiä läheisten tunteita, mutta ehkä ymmärätte pointin.

Selailen siis aina tasaisin väliajoin blogiin tulevaa trafiikkia, ja jos jostain keskustelupalstalta on tullut paljon liikettä, kertoo se yleensä vain yhdestä asiasta. En siis vietä päiväni etsien itsestäni kirjoitettuja juttuja. 😀 Tarkemmin ajateltuna, järkevintä olisi skipata nuo palstat kokonaan, mutta utelias kun oon, ei oo toiminut vielä tähän mennessä!

Tässä on nyt viime aikoina ollut paljon tällaista pohdiskelevaa motivaatiotekstiä, toivottavasti jaksatte vielä lukea! 😉