Päivä mun matkassa

Moikka! Ajattelin vaihteeksi kirjoittaa postauksen ihan vaan mun arkipäivästä ja mitä kaikkea työhöni ja arkeeni sisältyy. Mun työni koostuu monesta eri palasesta, mikä on mielestäni loistava juttu. Jokainen päivä on hieman erilainen!

DSC01829

Teen töitä ryhmäliikuntaohjaajana, Personal Trainerina ja olen myös kuntosalimme ryhmäliikuntavastaava, eli pidän langat käsissä ja hoidan kaikki ryhmäliikuntaan liittyvät jutut. Lisäksi bloggaaminen on nykyään mun sivutyö, sillä saan siitäkin tuloja. Kaikkia näitä yhdistää liikunta, terveys ja rakkaus kaikkeen siihen liittyvään! 🙂

Tänään heräsin noin kl 8:30 ilman herätyskelloa. Hoidin mun aamurutiinit, joihin menee nykyään noin 30 minuuttia. Liotan saven, juon saven, teen vihersmoothien, juon sen, laitan kahvit tulille ja puurot keittelen kattilassa. Otan valmiiksi esiin kaikki vitamiinit ja muut napit.

DSC01938

Aamupalaa syödessä selaan työ- ja blogisähköpostit, vastailen niihin. Luen blogin kommentit ja vastailen niihin myös. Tänään tein aamulla muutamia ravinto-ohjelmia ennen kuin lähdin töihin. 10:30 aikoihin pakkasin laukun ja lähdin Lady Linelle tekemään omaa salitreeniä. Töihin tullessa sain kuulla, että toisen jumppasalin mikrofonissa oli ollut häikkää, joten aloin selvitellä ongelmaa ja yritin saada vempeleen toimimaan, sillä seuraava tunti oli alkamassa kl. 11:00. Yleensä mulla on magic touch näissä asioissa ja saan korjattua melkein kaiken, mutta tänään mikki oli aivan kuollut. Soittelin firmaan joka hoitaa meidän ääneentoiston ja jätin viestin, että laite pitäisi tulla korjaamaan tai tuomaan uusi. Tämän jupakan ansiosta omat treenit vähän viivästyi ja mulla olikin enää tunti aikaa treenata ennen kuin PT-asiakas tulisi treenattavaksi. Tein aika pikaisen, mutta todella tehokkaan pepputreenin, joka koostui boxikyykyistä, askelkyykyistä, maastavedoista, lantionnostoista, yhden jalan jalkaprässistä sekä reisien loittonnusliikkeestä. Loppuun tein supersarjoja, sillä kellon viisari lähestyi kahtatoista.

Kuva on lavastettu, käytän painoja kun treenaan :D

Kuva on lavastettu, käytän painoja kun treenaan 😀

Oman treenin jälkeen kulautin Fitnessgurun vanilja-valkosuklaan makuisen heraproteiinin alas ja suuntasin treenaamaan mun asiakasta. Tehtiin circuit-treeni, joka muistuttaa Bikinibootcampin-treenejä. Asiakkaan jälkeen tein lisää ohjelmia, suunnitelmia ja lähettelin sähköpostia joka paikkaan. 😀

Kl. 14:00 Meillä alkoi henkilöstöpalaveri, jossa käydään läpi viikon tapahtumia ryhmäliikunnan, personal trainingin, vastaanoton ja myynnin osalta. Suunnitellaan myös tulevia juttuja ja mietitään ratkaisuja mahdollisiin ongelmiin tai kysymyksiin. Palaverin jälkeen nälkä alkoi jo kurnia vatsassa ja suuntasin kotiin suihkuun ja syömään. Mä hoidan myös meidän firman sairaslomatuuraukset ja tänään tuli fixattua yksi auki oleva tunti. Tällä kertaa tuuraaja löytyi todella nopeasti. Joskus saa soitella, textailla ja sumplia hyvän tovin ennen kuin tunnille on hoidettu ohjaaja. 

IMG_6039Lämmitin eilistä ruokaa, broileria ja uuniperunoita. Keitin myös parsakaalia ja pilkoin läjän salaattia. Syödessä kirjoitin päivällä aiemmin ilmestyneen postauksen. Ruuan jälkeen aloin etsiä musiikkia, sillä mun piti uudistaa illan RPV-ohjelmaan yksi kappale. Kappale löytyi melko nopeasti ja kuuntelin sen muutaman kerran läpi ja mietin mitä liikkeitä otan biisiin mukaan. Musiikkia kuunnellessa tiskasin, laitoin pyykit kuivumaan ja siivosin pikaisesti. 

Siivoamisen jälkeen painuin piikkimaton päälle päiväunille. Unet kestivät noin 30 minuttia, jonka jälkeen suunnittelin tuon RPV-kappaleen valmiiksi, kertasin illan Bodycombatin ja söin yhden Questbarin hartaasti nauttien. 😀

IMG_5320

 

Sitten olikin aika lähteä töihin jumppien pariin. Ohjasin ensin Bodycombatin ja päälle RPV:n. Tänään porukkaa oli jo reilusti vähemmän kuin eilen. Ovatko kaikki lähteneet jo pääisäisen viettoon? Tunnit meni kivasti ja tällä hetkellä oon ihan fiiliksistä juurikin RPV-tunnista, se on kyllä yksi mun lemppareista. On kiva kun saa itse suunnitella koreot ja valita biisit. Nyt käytössä on vielä uudehko ohjelmakin, joten sekin tietysti edistää fiilistä. Kl 20:45 jumpat oli jumpattu ja meikäläinen näytti tältä..

IMG_6056 IMG_6054Jumppien jälkeen tarkastin vielä seuraavan päivän ohjaajat koneelta ja tarkistin päivän tuntien kävijämäärät. Nälkä alkoi taas tuntua, joten suuntasin kotiin syömään ja pesulle! Iltaruoka koostui sellaisestakin gourmeesta kuin luomulaatuisesta jauhelihasta ja täysjyväriisistä.. 

DSC02098 DSC02097 DSC02096Ruuan kuvaamisen jälkeen istuin tähän koneelle ja aloin raapustaa tätä postausta, samalla syöden. 😀 Aloitin postauksen kirjoittamisen reilu tunti sitten ja nyt alan olla loppusuoralla. Poikaystäväkin tuli kotiin äsken ja sanoikin juuri, että kohta sä saat jonkun kohtauksen, kun teet vaan töitä kokoajan ja istut siinä koneella. 😀 No, täytyy sanoa ettei mikään mitä teen oikeastaan tunnu työnteolta, sillä tää on niin mukavaa puuhaa! Kello on nyt 22:30 ja kohta on aika painua peiton alle.

Öitä kaverit!


Testissä huonot elämäntavat

Blogeissa testaillaan kaikenlaista, mutta onko kukaan koskaan tehnyt testausta epäterveellisistä elämäntavoista? Tämä testijakso ei (onneksi) kestänyt kuin muutaman päivän, mutta silti vaikutukset olivat aika dramaattiset. 😉

marski

väsynyt naama ja silmäpussit

Elän terveellistä elämää, syön hyvin, nukun ja liikun paljon. Reissuun lähtiessä mulla ei kuitenkaan ole tarvetta pakata omia eväitä ja ruokia mukaan. Mitä nyt muutaman Questbarin nakkasin laukkuun pahimman nälänhädän varalle. Lähdettiin reissuun perjantaina aamulla ja ruokailuhommat menikin ihan hyvin rengasrikkoon saakka, jonka ansiosta oli niin kiire joka paikkaan ettei ehditty syödä lainkaan ennen gaalaa. Gaalassa oli ruokaa, mutta sitäkään ei jaksanut seisaaltaan syödä yhtä pientä annosta enempää. Keskustasta ei löydetty mitään syötävää ruokaa, joten vedettiin pari suklaanpalaa ja yksi proteiinipatukka iltahiukoon. Päivän saldo: aamupala kotona, lounas abc:llä, parsaa+avocadoa gaalassa ja pari suklaan palaa iltapalaksi.

Huonosti syöty päivä vaikutti mulla heti yöuniin, heräsin 5 tunnin unien jälkeen kl 6:20 väsyneenä ja nälkäisenä. Painuttiin hotellin aamiaiselle seitsemän jälkeen. Scandic Marskin aamiaisella oli erittäin runsas valikoima kaikkea mahdollista, oikea aamiaistaivas! 😀

DSC02039 DSC02040 DSC02041 DSC02042 DSC02043

DSC02045 DSC02044Näiden jälkeen tuli myös maistettua ”muutama” suklaakakun palanen… 😀 

Mulla ei ole juurikaan koskaan mitään makeanhimoa tai muitakaan ruokahimoja. Koen syöväni niin monipuolisesti ettei kroppa tarvitse mitään ylimääräistä, jolloin ruokahimoja ei edes ole kuin erittäin harvoin. Noh, kuinkas kävikään..Kauppoja pyöriessä alkoi hiukoo hirveesti jotain makeeta. Käytiin kuitenkin hakemassa Ruohonjuuri-liikkeestä raakasuklaata pahimpaan himoon. 

Käytiin myöhemmin myöhäisellä blogilounaalla Vapianossa. Vapianon ruuat ovat todella herkullisia, kuten myös pasta-annos jonka valitsin. Annoksessa ei kuitenkaan ollut mitään proteiinipitoista muutamaa katkarapua lukuunottamatta. Ruokailun jälkeen iski taas makeanhimo ja napattiin suklaalevy kotimatkalle mukaan..Tässä vaiheessa olo oli erittäin nuutunut, vatsa kipee ja turvonnut. Mikä ihana fiilis! 😀  

image

Käytiin kotimatkalla vielä tampereen makuunissa visiitillä, koska lauantai. Siinä sitten naposteltiin 5 tunnin ajan ja kotiin tullessa oli sellainen olo kuin olisin ollut kännissä. Nälkä alkoi tuntua vatsassa, mutta jääkaappi oli tyhjä enkä jaksanut enää lähtee mihinkään. Sammuin sänkyyn karkkipussi kainalossa ja heräsin sunnuntaina pääkipuun. Hyi hitto mikä olo! Väsynyt ja kulahtanut. Ei huvittanut mikään… Koko päivä menikin sohvalla makoillessa. Ryhdistäydyin onneksi ruokailujen kanssa, vaikka suoraan sanottuna puuro maistui ihan pahvilaatikolle. Nyt ymmärän miksi kaikki terveysherkut maistuu toisten suussa ihan skeidalle. 😀 

Olo alkaa onneksi normalisoitumaan pikkuhiljaa. Univajeet alkaa olla nukuttu ja omien patojen ääreen palattu. Ihanaa! Tässä tuli taas todistettua, miten omat elämäntavat vaikuttavat siihen olotilaan, enkä puhu pelkästä fyysisestä olosta vaan myös psyykkinen puoli koki kolauksen. Positiivinen ja energinen Aino masentui ja hautautui sohvatyynyjen alle. 😀 Voin vaan kuvitella minkälainen kierre tällaisesta voi lähteä, jos sitä ei katkaise heti alkuun. 

IMG_5918

Nyt on aika nakata salikassi olalle ja lähteä treenaamaan! En malta odottaa!

Muistakaa, että olen tänään paikalla Baileysin Loungessa Facebookissa kl 20-22. Voitte osallistua keskusteluun ja kysyä kaikkea treeniin, ravintoon ja terveyteen liittyviä asioita ja saada vastauksen heti livenä. Täältä pääsee osallistumaan.

Baileys_lounge_fb_Aino_1200x627[5]

 


Matkapäivitys, treenikuulumisia sekä bikinibootcamp-kuvia

Heippa! Kirjoittelen auton kyydistä, olemme siis matkalla Helsinkiin. Eve istuu vieressä kuskin paikalla ja Janna makoilee takapenkillä jonkun bodycombat DVD:n parissa. 😀 Mun oli tarkoitus ajastaa tälle päivälle treenikenkä-postaus, mutta olin eilen vasta 23.00 illalla kotona, joten en jaksanut enää alkaa kuvailemaan ja kirjoittamaan. Jääköön se ensi viikolle! Lähdettiin tänään aamulla 8 ajamaan ja nyt meillä on vielä vajaa 200 km matkaa jäljellä. image

image

Janna ajoi ensimmäisen pätkän

Kävin eilen kampaajalla laittamassa uudet pidennykset päähän ja istuin tosiaan kampaajan tuolissa 22:30 saakka. Kerron lisää kaikesta gaalavalmistelusta ja lookista vielä ensi viikolla. Hiukset näyttivät eilisen laiton jälkeen tältä. Huom. hiuksille ei ole tehty mitään esim. pesty,föönattu tai suoristettu. Laitan hiukset kunnolla vasta tänään hotellilla. 🙂

imageTällä viikolla multa jää 3 jumppaohjausta väliin tämän reissun vuoksi, joten kroppakin saa palautua vähän pidempään kuin normaalisti. Sunnuntaina treenaan BBC-cirkuitin. 🙂

Viikon treenit:

  • MA: Salitreeni kädet, Bodyattack, Spinning,Core
  • TI: Salitreeni jalat&pakarat, Bodycombat, RPV
  • KE: Bodyattac, Core, Tbc, HIIT 
  • TO: RPV,+salitreeni rinta ja selkä, Bodystep

Olen selaillut päivittäin instagramia ja teidän #BBC-päivityksiä! Kuvia on jo todella paljon ja tägin takaa löytyy mitä herkullisempia annoksia ja mitä hikisempiä treenikuvia, loistavaa! Tässä hieman inspiraatiota teille..

image image image imageMuistakaas edelleen lisätä #ainonbbc tägi mukaan kuviin, jotka liittyvät bootcampiin jollain lailla. 🙂  

 


Herkullinen lohirisotto sekä livechattiin mun kanssa?

Heippa! En ole julkaissut ruokajuttuja hetkeen, joten ajattelin jakaa yksinkertaisen, herkullisen rapu-lohirisoton ohjeen, joka muuten soveltuu bikinibootcampilaisille myös! Mulla on tapana hakea lohet viereisestä kauppahallista. Yleensä ostan loimulohta, sillä ajattelen, että loimutessa lohesta lähtee rasvaa, jolloin se on hieman rasvattomampi kuin esim savustettu lohi. Voi olla että kuvittelen omiani, korjatkaa jos oon ihan väärässä. 😀 Viime ostokerralla tarjolla oli vain savustettua lohta, joten ostin sitä.

DSC01972

 

Teen itse aina reilun määrän ruokaa kerralla. Jos noudattaa BBC:n ruokavaliota, voi valmistaa kaksi annosta yhdellä kertaa näillä määrillä!

  • 80 g täysjyväriisiä
  • n. 200 g lohta
  • n. 100 g katkarapuja
  • 400 g parsaa

Keitä riisit kypsäksi, sulata tarvittaessa ravut ja parsa. Sekoita kaikki aineet pannuun ja mausta valkosipulilla, suolalla ja pippurilla. Syö salaatin tai vihanneksien kanssa.

DSC01973 DSC01974

Viime aikoina on tapahtunut paljon kivoja juttu blogin tiimoilta ja lisää on tulossa. En olisi koskaan uskonut, että saan näin paljon uusia kokemuksia ja mahdollisuuksia blogin ansiosta. Olen panostanut tähän hommaan koko ajan enemmän ja enemmän, joten on kivaa että se huomataan!

Facebookissa alkoi tällä viikolla Baileysin lounge. Neljän viikon aikana on neljä erillaista teemaa ja minä sain kunnian olla urheiluviikon vieraana! Olen siis paikalla live-chatissa ensi viikon maanantaina ja keskiviikkona kl 20-22. Voitte osallistua keskusteluun ja kysyä kaikkea treeniin, ravintoon ja terveyteen liittyviä asioita ja saada vastauksen heti livenä. Tällä viikolla muotiaiheisiin kysymyksiin vastailee Mungolife-blogin Anna. Täältä voitte käydä katsomassa Baileysin Loungea ja jättää vaikka ennakoon kysymyksiä minulle, tai muiden aiheiden vieraille! Kaikkien keskusteluun osallistuneiden kesken arvotaan 2 kpl Personal Trainer-tapaamisia oman kaupungin kuntokeskuksessa! 🙂

Baileys_lounge_fb_Aino_1200x627[5]Yhteistyössä Baileys

 


Onko helpoin tie paras tie?

Heippa! Nykyään tuntuu aina välillä, että me ihmiset ollaan totuttu liian hyvään. Kaikki pitäisi saada aina heti ja tietysti mahdollisimman vähällä työllä. Tämä pätee moneen asiaan, mutta ajattelin käsitellä aihetta treenaamisen, painonpudotuksen ja kehon muokkaamisen näkökulmasta. Pikadieetit ovat valitettavasti todella suosittuja, ja miksi? Koska niiden luvataan tuovan tuloksia mahdollisimman nopeasti. Onneksi nykyään tiedetään jo melko hyvin, ettei nopeat tulokset ole yleensä kovin pysyviä. 

DSC01848

Monesti jos blogeissa jaetaan treeniohjelmia tai ruokavinkkejä/reseptejä, on yksi yleisimmistä kommenteista ”voiko tuon tai tuon korvata jollain?” Ymmärän rasitusvammat ja allergiat, jolloin ei voida tehdä tai syödä jotain. Monesti niissä on vain takana se, ettei olla valmiita harjoittelemaan jotain uutta tai syömään jotain, mikä ei nyt välttämättä ole sitä lempiruokaa. Jos jakaa vaikkapa bataattimuusin reseptin, ja heti perään kysytään, että voiko tätä tehdä korvaamalla bataatin, kun en siitä tykkää, niin koko ideasta katoo silloin pointti, vai mitä? 😀

DSC01735

Se mitä yritän tässä sanoa, on se, että välillä täytyy pystyä luopumaan asioista tai tehdä jotain mikä on mukavuusalueen ulkopuolella, jotta voi kokea jotain uutta. Valitettavasti hyvään kuntoon pääseminen ja lempiruokien syöminen ei välttämättä mene aina yhteen. Jos ei ole valmis muuttamaan ruokailutottumuksiaan, luopumaan herkuista ja syömään välillä jotain mikä ei ole suurinta herkkua, kannattaa miettiä onko ne tavoitellut tulokset lopulta niin tärkeitä? Mikä on itselle tärkeintä? Yksi usein kysytty kysymys on, että voinko herkutella jos haluaa pudottaa painoa? No toki voit, mutta tulokset ovat silloin paljon hitaampia kuin ilman herkuttelua. Yleensä omistautuminen johonkin asiaan korreloituu aika hyvin niissä nähdyissä tuloksissa. Jos omistaudut asiaan 100% on tulokset samaa luokkaa. Alla olevaan kuntoon pääsy vaati aika paljon työtä. Söin täysin samalla tavalla 7 päivänä viikossa ja urheilin paljon. En herkutellut. Ylläpito on sitten eri asia, pystyn pitää kuntoa yllä ja herkuttellakin välillä. 😉

IMG_5920

Mulla on yksi ystävä, joka on tehnyt erittäin selväksi, ettei ikinä haluaisi noudattaa mitään ruokavaliota, sillä häntä ei vaan kiinnosta luopua omista ruokailutottumuksistaan. Ystäväni treenaa paljon, lähinnä urheilemisen ilosta ja on tyytyväinen siihen mitä tekee. Itse olen hieman erilainen, sillä saan jopa pientä tyydytystä syömällä tarkemmin, tai kun haen esimerkiksi näkyviä tuloksia treenin ja ruokailun suhteen. Me ollaan kaikki erilaisia ja täytyy vaan päättää, mikä on se oma tie! 🙂 

Toivottavasti en kuulostanut nyt hirvittävän tylyltä. Tykkään teidän kommenteista ja kysymyksistäkin, mutta halusin vaan tuoda tällaisen puolen esiin myös! Joskus kova työ voi tuntua todella rankalta ja vaikealta, mutta kun tekee työn kunnolla ja pääsee haluamiinsa tuloksiin, olivat ne mitä tahansa, on se kaiken sen arvoista. Kun oppii ottamaan asioista selvää itse, ilman että kysyy aina ensimmäisenä joltain toiselta, oppii asiat paljon paremmin ja ne jäävät myös muistiin talteen.

.