Moikka! Aika tasaisin väliajoin tulee erilaisia kysymyksiä jumppien ohjaamisesta ja siihen liittyvistä asioista. Ajattelin että tämän postauksen alle voi laittaa askarruttavia kysymyksi ohjaamiseen liittyen! Oletko haaveillut ohjaajan urasta? Tai miettinyt muuten vaan jotain ohjaajaan liittyvää juttua? Nyt voi kysyä 🙂 Vastaan kaikkiin kysymyksiin erillisellä postauksella, sillä tiedolla mitä minulta löytyy.
Moi! Meillä vaihtuu ensi viikolla uusi ryhmäliikunta-aikataulu ja tällä kertaa munkin ohjelmassa on luvassa pieniä muutoksia ja yksi kokonaan uusi tunti, jee!
Oma jumppaviikko tulee näyttämään tältä:
MA: BodyAttack, Spinning, Core
Ti: BodyCombat, RPV
KE: BodyAttack, Core, TBC, HIIT
TO: RPV, BodyStep
Pe: Body, Spinning-Bodypump
La: Spinning, Body
Muutoksia tulee tiistaille, keskiviikolle sekä perjantaille. Tiistaisin mulla on ollut kl 11:00 Spinning-Bodypump, mutta päätin luopua siitä nyt. Tiistait on ollut välillä vähän liian kiireisiä ja muutenkin talvella polkeminen edes takas toiselle salillemme vie vieläkin enemmän voimia ja aikaa 🙂
Päätimme lisätä lukkariin uuden tunnin nimellä HIIT. Hiit on siis kovatehoinen intervallitreeni, tunnin kesto on 30 min ja on verrattavissa LM:n grit tunteihin. Voi olla, että otamme jossain vaiheessa grititkin ohjelmaan, mutta näillä mennään nyt alkuun. Tulkaa ihmeessä kokeilemaan heti ensi viikolla! Lupaan kovaa menoa 🙂
Alan ohjata perjantai-iltapäivisin Spinning-Bodypump tuntia kl 15.30 jaettuna toisen ohjaajan kanssa. Tämä tunti tulee olemaan vain joka toinen perjantai.
Oletteko te jo ehtineet suunnitella syksyn treenejä ja jumppia?
Toinen käsi yliojentuu ja toinen ei ojennu.. vammainen! 🙂
Hey! Täälä raapustaa yksi erittäin väsynyt oman elämänsä huippu-urheilija 😉 Huomaa taas unen merkityksen kun urheilumäärät huitelee 3-4 h päivässä. Tänään, kun tulin töistä kotiin, kaaduin suoraan sängylle keskellä päivää ja sammuin siihen yli 2 tunniksi 😀 Herätyskellon soidessa oli taas sellainen olo, ettei tiennyt oliko aamu vai ilta, maanantai vai lauantai! Nukkuminen kuitenkin auttoi ja olo oli vähän energisempi. Vedettiin äsken atleettista steppiä ja ihan hyvin rullasi. Huomaa vaan että koivet kaipais pientä huoltoa. Huomenna pääsenkin onneksi hierojalle, aah!
Lupailin lisätä enemmän videomatskua meidän spesiaaliattackista, tai oikeestaan tunnin jälkeisestä loppuverryttelystä. Tämä klippi on jo näkynyt muutamassa blogissa, mutta teille jotka ette ole nähneet…
Iltaa! Voi veljet mikä päivä takana. Jo aamulla herätessä tuntui jaloissa, että nyt ei oo ihan palautunut kroppa viime päivien menosta. Eipä auttanut kun lähtee duuniin, edessä oli BODYATTACK + Core tunnit. Kropan lämmetessä olokin parani ja jalka nousi taas ihan normaaliin malliin. Kokeilin uusia nimbuksia tänään, koska kenkien käyttöönotto vaatii aina hieman ”sisäänajoa” ennen kuin lenkkarit istuu täydellisesti.
Jumppien jälkeen kotiin tankkaamaan energiaa, ennen päivän toista koitosta. Mulla oli TBC (total body condition) tunti iltapäivällä, joka sekin on melko kovatehoista intervallitreeniä steppilaudan ja lisäpainojen kanssa.
TBC:n jälkeen olikin luvassa päivän kohokohta! BODYATTACK pidennettynä 75 minuutin versiona. Mixattiin Jennin kanssa koko ohjelma alusta loppuun vanhoilla biiseillä. Kun oltiin vedetty kappaleet 1-9, vedettiin uudelleen 2. ja 3. biisit ja sen jälkeen taas 8. ja 9. Tämä oli siis erikoistunti, johon olin hankkinut luvan LesMillsiltä. Tunnin loppuun vedettiin vielä pieni palauttelu tsipale, josta löytyy myös videomatskuu. (tulossa) 😀
Paikalle oli saapunut 60 jumpparia, ja meno oli aivan mahtavaa alusta loppuun 🙂 Pelkkiä kylmiäväreitä ja fitnessmagicia 75 minuuttia putkeen. Tässä pieni klippi mun ohjauksesta tunnin loppuvaiheelta, kun vedettiin 2 ”kevyempää” biisiä ennen loppuhuipennusta. Kyseessä siis ohjelman 75 kolmoskappale freakin perfect 😀
Muitakin videoita löytyy ja niitä voin laitella vielä tulemaan.
loppuverryttely 😉 jare ja villegalle
Nyt on aika lailla tyhjä pää ja väsynyt kroppa. Tässä ei kuitenkaan kovin pitkään pääse palautumaan, kun huomenna heti kl 8.30 RPV tunti ja luvassa lisää kyykkyä ja sykettä. Nati nati!
Moikka! Onpas ollut kiireinen päivä, oon saanut istua koneella koko päivän hoidellen kaikkea mahdollista. Aivot ihan ylikuumentuneena lähdin pitämään illan jumpat. Onneksi urheillessa kaikki stressi katoaa ja keskittyy vain siihen mitä tekee juuri sillä hetkellä 🙂
Mixasin BodyAttackin alkupäätä. Vaihdoin 3 ekaa biisiä ohjelmasta 67. Tämä ohjelma on myös se ohjelma joka oli käytössä, kun kävin BA peruskoulutuksen vuonna 2010. Nyt on siis 15 ohjelmaa takana jo 🙂 Kai sitä on jonkun verran kehittynytki vuosien saatossa, toivottavasti.
Biisit:
Closer – BA67
Release me – BA67
Gimme more – BA67
BOOM!
Sain kaverilta läjän raparperia ja kokeilin tänään tehdä raparperikiisseliä ilman perunajauhoja ja sokeria. Resepti oli oikein onnistunut, joten taidan jakaa sen myös teille tällä viikolla! Olen tehnyt raparpeista myös piirakkaa tällä ohjeella 🙂
Tällä viikolla on kaiken muun tohinan lisäksi luvassa meidän spesiaali BODYATTACK keskiviikkona ja tulen postailemaan myös siitä tapahtumasta jälkeenpäin!
Heippa ja tervetuloa blogiini! Täällä kirjoittelee Vaasassa asuva ryhmäliikuntaohjaaja/personal trainer ja pienen vauvan äiti! Kirjoittelen blogiini vauva-arjesta, hyvinvoinnista sekä niiden yhdistämisestä.
Blogista löydät myös paljon vinkkejä terveelliseen ruokavalioon ja urheilulliseen elämäntapaan!
Haluatko tehdä kanssani yhteistyötä? Lähetä sähköpostia: aroufit@gmail.com