Jumppavideoita

Iltaa! Kerroin aiemmin, että oltiin eilen päivällä kuvailemassa jumppatouhuja. Yritin miettiä videoiden toteutusta ja tulin siihen tulokseen, että on turhaa alkaa kuvaamaan jokainen biisi kokonaan, koska kukaan ei varmaan jaksa katsoa tuntia putkeen kun meikäläinen pomppii yksin salissa 😀

Tehtiin siis videopätkiä, joissa on pieniä osia lämmitelyn sekä lihaskunnon eri kappaleista. Pätkistä ei tietenkään saa kokonaiskuvaa koko koreografista, mutta pienen silmäyksen siitä. Mun koreografiat eivät ole mitään monimutkaisia, vaan aika simppeliä askeltamista, koska kyseessä ovat perustunnit RPV ja BODY. Näillä tunneilla homma pitää pysyä suhteellisen simppelinä.

Hauskuutta jumppailuun saa musiikeilla ja musiikkiin sopivalla koreolla! Esimerkisi TBC tunnilla meno on taas hieman koreografisempaa.. 🙂 Täytyy vielä mainita, että mulla on toisessa kyynerpäässä pysyvä vamma, minkä vuoksi käsi ei suoristu kunnolla, sen huomaa muutamassa kohtaa 😀

 

Tein ennakoinnit vahingossa automaattisesti muutamassa kohtaa ja välillä en tehnyt..Ohjaajat huomaa ainakin ne kohdat.

Kuvattiin myös hieman lihaskuntohommia..Ne liikkeet missä on käsipainot on BODY tunnilta ja ne missä heilun ilman painoja on RPV tunnilta. Siinä on ihan basic juttuja ja sitten hieman haastavempia muutama setti.

Videoiden laatu ei ole ihan huippuluokkaa, kuten huomaatte. Musiikki tulee myös välillä hieman liikkeen jäljessä. 

Miltä näyttää? Olkaa armollisia 😉


Spin like there’s a hot guy in front of you and a creepy dude behind you

Hoplaa! Tämäkin päivä on ollut aika urheilupainoitteinen. Saavuin vasta äsken kotiin aamun jumpilta. Oltiin sovittu Even kanssa valkokuva/videokuvaustreffit mun tuntien jälkeen. Katsotaan millaista materiaalia saatiin aikaiseksi..Jos löytyy siedettäviä videoita, niin huomenna luvassa jumppa-aiheisia klippejä mun omilta Body/RPV- tunneilta. Sneak peekkiä lämmitellystä sekä lihaskunnosta 🙂

Mä en tiedä mikä mun ongelma on, mutta jostain syystä alan aina fixaamaan ohjelmiani juuri ennen kuin pitäis lähteä töihin. Tänäänkin taas 30 min ennen kun tunti alkoi, keksin uuden jutun spinningiin ja aloin mixaamaan biisejä.. Kauhealla kiirellä sai jälleen kerran ravata tuon huiman 200 m matkan töihin! 😀

Oon maininnut, että rakennan koko spinning-ohjelman HIIT- tyyppisesti. Tunti sisältää kaksi kovaa työjaksoa. Tänään lisäsin vieläkin enemmän tehoja niin, että viimeinen kappale oli pelkkää HIIT polkemista 4 minuutin ajan. Etsin kappaleen, jossa on nopea tempo, eikä kovinkaan paljon laulamista vaan pelkkää taustabiittiä. Tarkoituksena ei ollut nyt polkea muusiikkiin suunniteltuna vaan kolmessa eri tasossa 4 sarjaa putkeen. Pidimme siis koko kappaleen ajan saman todella nopean pyöritysnopeuden ja…

  • taso 1, kesto 10 sekuntia, teho: kevyt
  • taso 2, kesto 15 sekuntia, teho: keskiraskas
  • taso 3, kesto 30-40 sekuntia, teho: erittäin raskas

Pyöritettiin siis tätä settiä kappaleen alusta loppuun ja voin kertoa, että morjens! Eipä oo koskaan tärissy jalat noin paljon spinningin jälkeen. Aivan kuin olisi vetänyt jalkapuntin 😀 Koko salista kuului niin kova puuskutus biisin jälkeen, joten veikkailen että muillakin tuntui! 3 tasossa vastus oli todella raskas ja poljettiin aivan täpöt 30-40 sek. Sai aika hyvin sykkeen ylös 😀 Tuo 1.tason 10 sekkaa taas meni aina tosi nopeesti, ei pääse juurikaan palautumaan. Tällaisella lopetuksella saa jälkipolton nousemaan entistäkin korkeamalle ja myös hapenottokyky paranee säännöllisellä treenillä.

Tätä treeniä voi kokeilla ihan itsekseenkin juosten tai polkien. Toistaa aina n. 4-5 minuutin ajan ja sitten pieni tauko ja uudelleen niin monta settiä kun pystyy. 

Poljettiin meidän HIIT-työ tähän tahtiin..

Mitä te olette treenanneet tänään?


Caseapp

Hoplaa! Vau, kuinka moni on jo lupautunut syyshaasteeseen mukaan, jeeh! Siitä tulee kivaa, ei muuta kuin syyskuuta odotellessa. Joku kyseli, voiko haasteeseen osallistua, vaikka ei olisi pitkää treenitaustaa takana, niin ehdottomasti voi. Hommasta ei myöskään tarvitse ottaa stressiä.

Kävin aamulla taas jumppailemassa torstai tyyliin RPV tunnin, sen jälkeen PT-hommia ja syksyn lukkarin parissa aherrusta. Meidän salilla lukkarit jakaantuu syyskauteen, kevätkauteen ja kesäkauteen. Tämä jako taitaa olla käytössä aika monilla saleilla, eikö vaan? Kovinkaan paljon muutoksia ei kausien väleissä ole, ellei luvassa ole uutuus tunteja tai esim. kesällä hieman vähemmän tunteja.

Sitten taas itse otsikkoon! Sain suunnitella veloituksetta itselleni kuoret iPhoneeni osoitteessa www.caseapp.fi. Mietiskelin kauan, että minkä kuvan isken kuoreen ja päätin sitten laittaa ihan vaan oman kuvan… 😀

IMG_4166

Tosi monilla on nykyään iPhone ja olen huomannut, että kun pöydällä on monta samanlaista luuria niin joskus on vaikeeta löytää omansa. No nyt ei enää ole 😀

Samaisella sivustolla pystyy suunnitella myös ”skins” kuoren, eli nahan joka laitetaan puhelimen päälle suojaamaan. Tein hauskan nahan, johon liitin paljon erilaisia värikkäitä Nike Free kenkiä sikin sokin. Sivustolla on mahdollista tehdä kuoret myös muillekin puhelinmalleille tai vaikka tietokoneelle.

Mulla olis mahdollisuus järjestää kilpailu, jossa voi voittaa itselle suunnittelemansa kuoret, kiinnostaako?? 🙂 Kuoreenhan voisi laittaa vaikka oman lemppari LesMillsin- lajin logon tai kuvan. Mulla itsellä löytyy jo sekä Bodycombat että Bodypump kuoret 🙂

IMG_4164

Valitsin läpinäkyvät reunat kuoreen!


RPV:n musiikkilista kuunneltavana

Heippa! Sain tehtyä uuden RPV(reisi-pakara-vatsa) ohjelman tänään ja mixailin lämppärin musat yhteen. tein mixauksesta videon, jotta tekin voitte kuunnella sen halutessaan. Video löytyy postauksen lopusta. Oli pakko lisäillä jotain kuvia mukaan, joten saatte ihailla NIKEn hienoja Free kenkiä samalla, jos katsotte ettekä pelkästään kuuntele videota 😀 

Lämmittelyn keskellä on yksi biisi missä teemme ponnistusvoimaa vaativaa alavartalotreeniä, jonka vuoksi lämmittelyn kesto on 24 minuuttia. En käytä RPV tunnilla mitään välineitä, oman kehon painolla pystyy tehdä todella tehokkaita harjoituksia ja mun periaatteena on aina yhdistää mahdollisimman monta lihasryhmää yhteen biisiin. Toiminnallista treeniä jonka aikana syke pysyy ylhäällä. Keksin muutamia uusia kivoja juttuja, ja mietinkin, että voisin joskus ihan kuvailla noita lämppäri/lihaskuntobiisejä jos kiinnostaa? Luulen, että mulla olis eräs kuvaajakin valmiina 😉

Tunti tuntui erittäin tehokkaalta, alla oli vielä mixattu BODYCOMBAT mikä sekin oli aikas tehokas. Aamupäivällä kävin ohjaamassa Spinningin ja BODYPUMPin, joten nyt on treenit taputeltu tältä päivältä.

Tässä kuitenkin mun RPV:n lämppäribiisit! DJ Aino in Da house 😀 

  1. Inna- Famous
  2. Jennifer Lopez feat. Pitbull – Live it up
  3. Scooter – 4 a.m
  4. Dirty Armada – Wild (basslouder remix)
  5. Pi – Use somebody
  6. RobKay & Snooky – Carry on
  7. Guess Who – Ain’t nobody (remix)

Tulevia juttuja

Hyvää iltaa! Uusi viikko käynnistetty jälleen hikisissä merkeissä. Oon onnekas kun saan aloittaa uuden viikon nukkumalla melko myöhään. Meen useasti maanantaisin vasta illaksi töihin, joten sain koisia kunnon yö unet ja viettää rauhallista aamua. Käytiin tsekkaamassa uusi lounasravintola Vegana, joka siis tarjoaa kasvisruokaa buffettina. Tarjolla oli parskakaali-kukkakaaligratiinia, papupataa ja paljon salaattia! Tosi mukava lisä tähän vaasan lounastarjontaan. Vaikka syön lähes aina kotona kaikki ateriat, niin joskus on mukava poiketa muualle maistelemaan erilaisia makuja.

IMG_4133Olin ajatellut mixata Bodyattack ohjelmaa jo tänään, mutta taidan tehdä sen vasta keskiviikon tunnille tai ensi viikon maanantaille. Attackista puheenollen ja otsikkoon viitaten, voisin mainostaa erästä kivaa juttua joka on tuloillaan ensi viikolla. Keskiviikkona 14.8 kl 17:45 ohjataan Jennin kanssa yhdessä hänen viimeinen BA tunti LadyLinellä. J on jälleen muuttamassa pois vaasasta ja ollaan ajateltu keksiä jotain hauskaa extraa viimeiselle tunnille. Jos saadaan lupa ja kaikki kuntoon niin luvassa on ainakin 75 minuutin BA mixattuna parhailla kappaleilla mitä löydämme. Vaasalaiset pistäkäähän kalenteriin ylös ja olkaa paikalla! Luvassa huikeeta menoa 😉

304325_10150773796185037_5074677_nLeivoin äsken näitä siemenleipiä ja nyt ne tulivat uunista ulos, joten täytyy pistää murua rinnan alle 🙂 Kivaa alkanutta viikkoa kaikille!