Victoria’s Secret -mallin ruokavalio

Jostain syystä vanha VS-postaukseni oli kerännyt eilen mielettömästi katseluita ja siitä sainkin idean tähän postaukseen. Itse olen aina todella utelias tietämään miten esim. urheilijat, näyttelijät tai mallit syövät. En sano että ihannoisin VS-kroppaa, pidän ehkä hieman atleettisemmasta vartalosta. Mallit ovat useasti geneettisesti jo todella pitkiä ja hoikkia, joten vaikka noudattaisi heidän treeni/ravinto-ohjelmiaan, ei sellaista vartaloa välttämättä saa.

Palataan kuitenkin otsikkoon. Ehkä te muutkin olette kiinnostuneita tietämään mitä he oikeen syövät?

Tässä on Alessanda Ambrosion ruokavalio:

Aamiainen: Pekonia ja munia eri muodoissa (keitetty, paistettu jne) näiden lisäksi kahvia ja satunnaisesti muffinseja, voileipää, bageleita, leipää tai hedelmiä

Lounas: Salaattia tai lihaa kuten pekonia/kananrintaa ja vihanneksia. Lisäksi esim.riisiä ja papuja.  Hän pitää myös sushista! Jos kuvaukset ovat lähellä, hän syö vain todella kevyen lounaan/välipalan.

Välipala: Pieni määrä pähkinöitä ja kuppi kahvia

Illallinen: Hummeriraviolia, salamia, kaviaaria, ja italialainen jälkiruoka – tiramisu. Tai sitten hän käy japanilaisessa ravintolassa nimeltään Gyu-Kaku, jossa hän ottaa mausteisen Kalbikeiton, pekonia, erilaisia ​​lihoja, bataattia, sieniä ja jälkiruokaa

Vaikuttaa suhteellisen terveeltä tyypiltä. Veikkaisin, ettei hänen ole koskaan tarvinnut hirvesti tsemppailla ruokavalion kanssa ja veikkaan myös että annoskoot ovat todella pieniä. Kun malleilla lähenee näytös tai kuvaukset he alkavat noudattaa erittäin tiukkaa dieettiä tähän tyyliin..

Adriana Lima on kertonut toimivansa niin, että hän juo vajaa neljä litraa vettä päivässä. Yhdeksän päivää ennen näytöstä hän lopettaa kiinteän ruuan syönnin, ja juo vain proteiinipirtelöitä. Sekoituksiin kuuluu myös jauhettua kananmunaa.

Kaksi päivää ennen alusvaatenäytöstä Lima vähentää vedenjuontiaan. 12 tuntia ennen näytöstä juominen täytyy lopettaa kokonaan. Liman mukaan riskinä on tällöin kuivuminen, mutta eivätpä ainakaan paikat pömpötä näytöksessä. Liman mukaan vedenjuontia säännöstelemällä painoa voi pudottaa ennen näytöstä jopa neljä kiloa.

Myös mallien harjoitusohjelma ennen näytöstä on hyvin tiukka. Treeniin sisältyy nyrkkeilyä, hyppynarulla hyppimistä ja painojen nostamista kaksi kertaa päivässä. Treeniin käytetään paljon aikaa ja se on hyvin intensiivistä.

 

lähde, lähde


Parempi vaihtoehto margariinille: itse tehty voilevite

DSC00792Blogia lukeneet tietävätkin jo mitä mieltä olen kaupan margariineista ja myös sen, etten käytä kyseisiä tuotteita. Se ei kuitenkaan tarkoita, että leivänpäällislevitteestä tulisi luopua kokonaan, ei tosiaan. Tällä reseptillä saa sekä maistuvan ja myös luomulaatuisen levitteen käyttöön. Oliiviöljy sisältää omega-9 rasvahappoa mikä ei mm. sekoita omega3/6 suhdetta. 

Notkea voilevite:

  • 200g luomulaatuista kirnuvoita
  • n. 2 dl laadukasta luomulaatuista extra virgin oliiviöljyä 
  • mausteita halutessaan esim valkosipuli, laadukas suola (himalajan kristallisuola), erilaiset yritit jne

Anna voin pehmetä huoneenlämmössä. Sekoita kaikki aineet keskenään sauvasekoittimella. Käytin itse tyhjää raejuustorasiaa paremman puutteessa 🙂 Tällä keinolla voi ei ole niin kovaa ja se on helpompi levittää esim. leivän päälle. 

DSC00791

 


Testissä Quest Cravings proteiinikakut

Tein tilauksen iherbille pari viikkoa sitten ja yksi tilaamani tuote oli Quest Cravings protein peanut butter cups (olipas pitkä nimi!). Monelle tutuista questbareista on tullut hieman erilainen versio. Nämä maapähkinäkakut sisältävät vain 1g sokeria, 4 g imeytyviä hiilareita ja 20 g proteiinia (2 kakkua).

DSC00756

Pakkauksessa on 2 kpl noita kakkuja, jotka ovat kooltaan melko pieniä. Päällys on suklaata ja sisällä on maapähkinävoita. Jos pidät peanut butterista, pidät luultavasti näistäkin 😀 Kaloreita kahdessa kakussa on 240. Näissä ei mielestäni maistu proteiinipatukoille tyypillinen ällöttävä sivumaku, vaan maku on melko luonnolinen. Toisaalta maapähkinävoi on aika ”tujua” ja jää hieman kitalakeen kiinni. Itseäni ei häiritse, mutta kaverille upposi vain puolet yhdestä kakusta.

Olen tilannut aikaisemminkin questbareja, ihan niitä tavallisia patukoita ja tykkäsin myös niistä.

En käytä kovinkaan usein proteiinipatukoita, syön mielummin tavallista ruokaa. Joskus kiireessä ne ovat kuitenkin käteviä ja olenkin aina sitä mieltä, että mielummin syö vaikka sen patukan kuin ei mitään. Aterioiden skippaaminen kostautuu yleensä vielä huonommilla vaihtoehdoilla myöhemmin. 

Olen tekemässä postausta, jossa vertaan erilaisia patukoita ja niiden ravintosisältöjä. Proteiinipatukoitakin on todella paljon erilaisia ja eri laatuisia, postauksessa selviää millaisia eroja niissä oikein on.

DSC00754

 

 


Omegavinkki kala-allergisille

Moikka! Kirjoittelin muutama viikko sitten omega-rasvahapoista, jolloin yksi kala-allerginen kysyi, kuinka hän voi saada tarpeelliset omega-3 öljyt, kun kasviöljyjen omega-3 rasvahapot eivät ole yhtä laadukkaita, kun kalan öljyt. Kasviöljyjen omegat sisältävät vain ALA-happoja, eivätkä keholle välttämättömiä EPA ja DHA-happoja.

Asia alkoi kiinnostamaan itseäni, koska perheessäni on myös yksi samasta asiasta kärsivä. Luin eräästä artikkelista, ettei E-EPA kapselit aiheuttaisi reaktiota kala-allergisille. E-EPA on yhtä turvallista kuin tavallinenkin kalaöljy. Se ei juuri koskaan aiheuta allergisia reaktioita, joten myös kalalle allergiset henkilöt voivat yleensä käyttää sitä. Kala-allergia johtuu kalan luurankolihaksen proteiineista, joita E-EPAssa ei ole. E-EPAa voi käyttää jatkuvasti päivittäin vuosikausien ajan ilman sivuvaikutusten riskiä. E-EPA on terveellinen ravintolisä myös raskauden aikana. E-EPAn normaaliannos ei vaikuta mitään veren hyytymiseen.

DSC00790

Tästä innostuneena ostin allergiselle veljelleni kapseleita ja pyysin häntä kokeilemaan, tuleeko öljystä reaktio. Ei tullut! Jos täällä on muita samassa tilanteessa olevia ja ette vielä tätä tienneet, kannattaa mahdollisesti kokeilla 🙂 Kapselin voi rikkoa ja kokeilla pientä tippaa kielelle.

Kalassa olevat tärkeät rasvahapot ovat siis EPA ja DHA nimisiä happoja. Postauksen alla olevan lähteen mukaan keho voi muuntaa EPAsta myös DHA rasvahappoja. Omega-3 puutos voi aiheuttaa mm. iho-oireita, alakuloisuutta, heikentynyttä näköä. Vakavasta masennuksesta kärsivillä ihmisillä on yleensä matalat veren omega-3 -rasvahappopitoisuudet, mikä viittaa siihen että näillä olisi jonkinlainen yhteys toisiinsa.

Tämä aihe on alkanut kiinnostaa itseäni enemmän ja enemmän, jonka vuoksi olen suunnitellut tekeväni veren rasva-arvoja mittaavan testin. En tosin tiedä missä ja miten tämä onnistuu. Tietääkö joku teistä?

Lähde: http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=279


Herkkuja lakritsista

Heippa! Olen innostunut ostamastani lakritsipulverista ja olenkin kokeillut valmistaa erilaisia juttuja siitä. Ajattelin jakaa teille pari kokeilemaani reseptiä. Tämä toffee resepti iski silmääni cocovin facebook sivulla ja se oli todella helppo ja nopea tehdä! 🙂

Laku-toffee:

  • 1 dl lucumajauhetta
  • 1 dl kookosöljyä
  • 2-3 rkl lakritsijauhetta
  • 2-3 rkl kookoshutaleita

sekoita kaikki aineet keskenään ja maistele seosta, jotta se on mieleistä. Asteta taikina jääpalamuotteihin tms ja laita pakkaseen. 10 minuutin kuluttua toffee on valmista 🙂

DSC00764 DSC00767Sitten toinen helppo, nopea ja maistuva jäätelöresepti 🙂

Lakujäätelö a’la Aino

  • 1-2 banaania
  • 3-4 rkl lakritsijauhetta
  • ripaus vanilja-aromia
  • n.  1/2 dl makeuttamatonta mantelimaitoa

Jäädytä banaaneja 1-2 tuntia pakkasessa. Sekoita kaikki aineet sauvasekoittimella jäätelöksi. Kannataa lisäillä lakritsijauhetta vähän kerralla ja maistella seosta.

DSC00772DSC00776

Lakritsijauhetta voi ostaa ainakin luontaistuotekaupoista ja luultavasti myös suurempien kauppojen maustehyllyiltä 🙂 

Mukavia herkkuhetkiä!