Moro porot! Aika monella on käynnissä ”kesäksi-kuntoon” projekti tällä hetkellä. Tää on mun mielestä hieman huvittavaa, koska suomen kesä on ensinnäkin todella lyhyt ja parempi olisi pyrkiä hyvään kuntoon joka kestää vuoden ympäri.
En sano, että parempien elintapojen aloittaminen olisi koskaan huono juttu, ei todellakaan! Mun mielestä tavoiteet olisi hyvä olla hieman kauaskantoisempia kuin ajatella yhtä ainoaa kesää. Pahimmassa tapauksessa kesän tullen hyvät tavat lentää roskiin ja aletaan mässäillä, juhlia sekä ”tuhota” kaikki tulokset…Ja sitten syksyllä sama rumba alusta 😀
Mä oon miettinyt että mitä se kesäkunto sitten tarkoittaa? Tarkoittaako se sitä että voi paistatella biitsillä kireetäkin kireemmässä bodissa? Suomen kesässähän on keskimäärin 5 päivää kun sinne biitsille pääsee steekaamaan?! 😀 Vai tarkoittaako se vaan sitä että voi pyöriä vähissä vaatteissa paremmalla mielellä? Eikö tuo olisi kivaa koko vuoden ympäri, eikä vaan kesällä? Kertokaa ihmeessä jos on ajatuksia asiasta 🙂
Miten sitten saavuttaa ne tavoitteet:
1. Määrittele tavoite konkreettisesti. Pelkkä kesäkunto ei kerro paljon mitään, joten numeroita tiskiin..Haluan laihtua 10kg, haluan pystyä juosta 10km, haluan pudottaa rasva% lukuun 18, haluan pystyä nostaa 80kg penkistä jne.
2. Jaa tavoite pienempiin osiin. 10kg painonpudotus voi tuntua todella suurelta ja mahdottomalta asialta; mutta jos päätät ensin laihtua 3kg ja sen jälkeen otat uuden tavoitteen. Pienissä osissa asia ei tunnu niin vaikealta ja haastavalta.
3. Tee suunnitelma. Kun olet jakanut tavoitteen osiin tee suunnitelma missä ajassa saavutat minkäkin osan siitä.
4. Kerro tavoitteestasi julkisesti. Facebook, blogi, instagram, kaverit…Kerro mitä tavoittelet, jolloin et varmasti tule luovuttamaan yhtä helposti.
5. Kaikkea ei voi saada kerralla. Voi olla hankalaa (mahdotonta) laihduttaa, hankkia lihaksia ja treenata penkkiä samanaikaisesti. Mieti mikä on sinulle se tärkein asia ja keskity yhteen asiaan kerralla.
Siinäpä pari vinkkiä mitä meikällä tuli mieleen. Jos teillä on hyviä juttuja niin niitäki saa jakaa kommenttiboksissa.








