Mitä tarkoittaa ”kesäkunto” ja vinkkejä tavoitteiden saavuttamiseen

Moro porot! Aika monella on käynnissä ”kesäksi-kuntoon” projekti tällä hetkellä. Tää on mun mielestä hieman huvittavaa, koska suomen kesä on ensinnäkin todella lyhyt ja parempi olisi pyrkiä hyvään kuntoon joka kestää vuoden ympäri.

En sano, että parempien elintapojen aloittaminen olisi koskaan huono juttu, ei todellakaan! Mun mielestä tavoiteet olisi hyvä olla hieman kauaskantoisempia kuin ajatella yhtä ainoaa kesää. Pahimmassa tapauksessa kesän tullen hyvät tavat lentää roskiin ja aletaan mässäillä, juhlia sekä ”tuhota” kaikki tulokset…Ja sitten syksyllä sama rumba alusta 😀

Mä oon miettinyt että mitä se kesäkunto sitten tarkoittaa? Tarkoittaako se sitä että voi paistatella biitsillä kireetäkin kireemmässä bodissa? Suomen kesässähän on keskimäärin 5 päivää kun sinne biitsille pääsee steekaamaan?! 😀 Vai tarkoittaako se vaan sitä että voi pyöriä vähissä vaatteissa paremmalla mielellä? Eikö tuo olisi kivaa koko vuoden ympäri, eikä vaan kesällä? Kertokaa ihmeessä jos on ajatuksia asiasta 🙂

Miten sitten saavuttaa ne tavoitteet:

1. Määrittele tavoite konkreettisesti. Pelkkä kesäkunto ei kerro paljon mitään, joten numeroita tiskiin..Haluan laihtua 10kg, haluan pystyä juosta 10km, haluan pudottaa rasva% lukuun 18, haluan pystyä nostaa 80kg penkistä jne.

2. Jaa tavoite pienempiin osiin. 10kg painonpudotus voi tuntua todella suurelta ja mahdottomalta asialta; mutta jos päätät ensin laihtua 3kg ja sen jälkeen otat uuden tavoitteen. Pienissä osissa asia ei tunnu niin vaikealta ja haastavalta.

3. Tee suunnitelma. Kun olet jakanut tavoitteen osiin tee suunnitelma missä ajassa saavutat minkäkin osan siitä.

4. Kerro tavoitteestasi julkisesti. Facebook, blogi, instagram, kaverit…Kerro mitä tavoittelet, jolloin et varmasti tule luovuttamaan yhtä helposti.

5. Kaikkea ei voi saada kerralla. Voi olla hankalaa (mahdotonta) laihduttaa, hankkia lihaksia ja treenata penkkiä samanaikaisesti. Mieti mikä on sinulle se tärkein asia ja keskity yhteen asiaan kerralla.

Siinäpä pari vinkkiä mitä meikällä tuli mieleen. Jos teillä on hyviä juttuja niin niitäki saa jakaa kommenttiboksissa.

Sitten muihin asioihin! Tänään oon ollut oikeen reipas ja jumppaillut urakalla; Spinning, BodyPump, BodyCombat sekä RPV alla ja täytyy sanoa että tänään oli taas normaali buugi kropassa. Hieman painoi aamupäivällä spinnatessa sekä pumpatessa, mutta illan tunnit meni taas energisemmin. RPV:ssä valui varmaan 3 litraa hikeä ja koko sali oli taas kuin kasvihuone tunnin lopussa! Kesää odotellessa 😀
Kokeilin tänään ohjata RPV:n lämppärin niin että olin mixannut biisit yhteen ja täytyy sanoo että oli paljon sujuvampaa ja mukavempaa ja näin pienimmätkin tauot jää pois 🙂 
Hyvää Yötä kaverit <3


ThreeThousand

Heippa! Täällä blogissa oli eilen 3000 (!!!!???) katselijaa, wtf 😀 Aivan hullua, mutta aika hauskaa kuitenkin! Jeah 😀

Kävin tempasemassa perjantai-BODYn äsken ja oli tosi paljon jengiä näin päivätunnille –> 49 + minä = 50 🙂 Mun pitäisi etsiä ja löytää uusia biisejä pariin lämppärikappaleeseen ja pariin lihaskuntoon ja jos hyvä flaxi käy niin ehdin fixata tuntia huomista aamupäivää varten. Musa-vinkkejähän saa aina laittaa jos sellasia on mielessä!!

Mulla oli pieni tauko ylläolevasta sapuskasta kun vedin sitä yhteen väliin melkein joka päivä. Nyt maistuu taas kun on sekoillut noiden sosesoppien kanssa hetken 😀 Kuvassa on siis Finduksen Malaysia Wok vihanneksia, Broilerin fileepihvejä jotka pilkon aina pieniin osiin, avocadoa sekä oliiviöljyä vielä suihkuteltuna päälle!
Spraypullolla on helppo annostella öljyä 🙂
Tänään olis vielä luvassa perjantain fiilis-steppi!! 🙂 Mixasin eilen 4. ja 10 kappaleet ja aattelin kysyä teiltä onko jotain kymppi toiveita/ideoita tälle illalle?? 🙂
Eilen käytin Sexy! No No ohjelmasta – 79 

Peruttu

Mun kalenteri ja suunnitelmat on mennyt tänään aivan vinksin vonksin aamusta alkaen. Olin hankkinut tuuraajan aamupäivän tunnille koska mulla piti olla eräs tapaaminen kl 11.00, noh tämä tapaamani henkilö oli sairastunut joten homma piti perua ja olin jo antanut tuntinikin pois joten aamu oli kokonaan vapaa. Meillä on tiistaisin henkilöstöpalaveri päivällä joka jouduttiin perumaan koska 90% henkilökunnasta on sairaana, myös päivä oli vapaa. Iltapäivällä mulla piti olla PTasiakas, joka ylläripylläri joutui perumaan treenit juuri ennen tapaamista. Oon siis pyörinyt tyhjän panttina melkeen koko päivän 😀

Kerkesin ottaa itsestäni turhia naamakuvia 😀

Aloin koluamaan ajan kuluksi mun BC- Kittejä joista osa on työhuoneessa säilössä. Päätinkin sitten extemporee mixata parit kipaleet illan tunnille. Vaihtoon lähti 4,5 ja 6 biisit. Nelosena vedettiin ohjelman 25 JiggaJigga, vitosena ohjelman 49 Don’t Need ja kutosena ohjelman 47 Like a Prayer. Ainakin tunnin jälkeen tullut palaute oli positiivista ja monet tykkäsivät tästä yhdistelmästä 🙂
Niin ja mun uusilla hanskoilla on paljon makeempi mätkiä menemään kun aikaisemmin ilman 😉


Monday

Yo! Nonnii viikon mukavin päivä 😉 saatu taas päätökseen! Tänään kun oli aika lähtee jumppailemaan olo oli aika hyytynyt jo valmiiksi kaikesta makoilusta 😀 Kokemuksesta tiesin että väsy oli vain sellaista väsyä joka menee kyllä ohi kun vaan saa kropan käyntiin ja näinhän se taas meni…Kumma taas nyt kun saisi mennä nukkumaan niin ei väsytä taas yhtään 🙂

Vedettiin taas hullun kovat treenit sekä attackissa että spinni+coressa..Spinnin jälkeen tuli mm. tällaisia kommentteja ”Hyi kun oli hirveetä” ”sä oot aivan hullu” ”meinas oksennus lentää” 😀 😀 Ja mä otan nuo vaan kohteliaisuutena koska juuri tuollainen olo on mun tarkoituskin saada aikaseksi. Kerta kaks viikkoon tuollaista kovaakovaa syketreeniä on aika max määrä.

kirjoitin pari viikkoo sitten että ostin Evonia nimistä valmistetta jonka tarkoitus on vahvistaa hiuksia ja edistää niiden kasvua. Viikko käytön jälkeen mun naamaan alkoi tulla outoa ihottumaa? Aluksi mietin että se johtuisi talvesta/kuivuudesta mutta sitten aloin miettiä voisiko tällä valmisteella olla vaikutusta asiaan? Googlailin asiaa enemmän ja löysin keskusteluja joissa osalla evonian käyttäjille oli tullut finnejä käytön aloittamisen jälkeen..En sitten tiedä, mutta jätin kapselit ottamatta perjantaista lähtien ja nyt jo iho on melkeen parantunut. Täytyy vielä testata uudelleen aloittaa nää ja jos ihottuma palaa niin tietää ainakin mistä johtuu. Aattelin vaan infota kun niistä täälläkin skriivailin 🙂

Eipä mulla muuta tänään, kivaa alkanutta viikkoa kamut =)


Höpöhöpö juttuja ja jännittämistä :D

Heipparallaa! Tänään oon pitänyt relauspäivää; nukuin myöhään, söin aamiaisen/lounaan sohvalla köllötellen ja oon katsellut hömppäsarjoja telkkarista =) Olin käytännössä koko lauantain duunissa joten voin sitten hyvillä mielin mennä tänään vasta illaksi töihin pitämään jumpat! Meillä on duunissa joku hirvee influenssapöpö liikkeessä ja tosi moni henkilökunnasta on ollut vuorotellen kipeenä 🙁 Tautiin liittyy korkea kuume ja erittäin heikko olo..Vähintään viikon saigoni edessä jos tuo pöpö iskee. Täytyy toivoa että pysyn itse terveenä 🙂

Mun pitäisi etsii pari uutta kappaletta spinniin mutta katotaan jos löydän tai sitten vedän vielä vanhoilla tänään, en jaksaisi nyt ottaa stressiä asiasta. Tiedän juuri minkälaiset biisit tarvitsen ja tosiaan joskus löytyy heti mitä etsii ja joskus ei sitten millääään..

Fleda lyheni joitakin centtejä vloppuna ihan extemporee =)

Oon viime aikoina jutellut monien tuttujen ja kamujen kanssa aiheesta jännittäminen. Tuo aihe on ainakin tuttu kaikille jumppamaikoille ja myös urheilijoille (..ja kaikille muillekin esiintyjille, kirjoitan nyt lähinnä jumppa/treeni näkökulmasta). Jännitys liittynee aina asiaan kun kyseessä on jonkin kaltainen suoritus tai esiintyminen. Oon itse kokenut sekä kilpaurheiljana jännittämisen että ohjaajan jännityksen.

Kun aikoinaan kilpailin aerobicissä jännitin aina todella paljon ennen kilpailusuoritusta. Meidän suorituksen kesto oli 2 minuuttia ja siinä ajassa tapahtui paljon ja nopeaa; pienetkin mokat vaikuttivat todella paljon tulokseen. Koko kilpailupäivä oli melkoista ”h*lvettiä” kun ei tiennyt miten päin olisi ollut. Koko kroppa ja pää oli ihan kierroksilla 😀 Mä en koskaan päässyt kokonaan tuosta olosta eroon, mutta kyllähän se hieman lieveni kun kokemusta tuli enemmän. 
Oon kertonut aikaisemmin että olin kova jännittäjä myös ohjaajauran alussa. Voi pojat että se olikin kamalaa 😀 
En tiedä miksi tuollaisesta ottaa niin paljon paineita, mutta kun pitää seistä suuren joukon edessä, puhua, liikkua,opettaa ja vielä saada hyvä fiilis aikaiseksi saman aikaisesti se on aika vaikee juttu alussa. Mä ymmärän ihan täysin kaikkia aloittelijoita ja heidän fiiliksiään asiasta. Faktahan on vaan se että mikään muu ei sitä oloa vie pois kun se että ohjaa, ohjaa ja ohjaa enemmän jolloin saa kokemusta, luottamusta ja varmuutta. 
Ihmiset voivat ja osaavat olla todella ilkeitä ja sanoa asioita mikä voi murskata helposti toisen itsetunnon. Kaikista pahinta on mennä haukkumaan uutta ohjaajaa joka on muutenkin epävarma tekemisistään. Mä voin kertoa että vaikka jumpan ohjaaminen näyttää helpolta nakilta niin se ei oikeesti todellakaan ole sitä. Ollaan siis armollisia toisiamme kohtaan 😉  
Tällainen pieni ajatuksen pätkä viikon alkuun. Onko teillä jotain kokemuksia tai kerrottavaa jännittämisestä?