VÄLILLÄ VÄHÄN IISIMMIN!

Palataanpa muutama viikko taaksepäin ja meidän viikonlopun minilomaan Helsingissä, jossa pidettiin myös jokavuotinen Indieplacen blog awards. Päätin jo tyyliin helmikuussa, että tänä vuonna meikäläinenkin saapuu pelipaikalle, se kun ei ole aina ihan itsestäänselvyys, että jaksaa tai pääsee lähtemään erilaisiin kekkereihin, mitä yleensä pääkaupunkiseudulla järjestetään. Olen tätä ennenkin manaillut, mutta harmittaa se, että jää paljon tapahtumia ja mahdollisuuksia väliin ihan vaan siksi että asuu täällä 5 tunnin ajomatkan päässä pelipaikoilta. 😀

Pakollinen stoppi Juustoportilla 😀

Tällä kertaa pakattiin kimpsut ja kampsut kasaan hieman suuremmalla, neljän hengen jengillä ja sunnistettiin kohti Helsinkiä. Olen tehnyt useamman kerran yhteistyötä Rinta-Joupin kanssa ja tällekin reissulle saatiin alle kunnon menopeli. Kun matkaa on se reilu 400 km, niin on huomattavasti mukavampaa (ja turvallisempaa) körötellä kunnon autolla. Tällä kertaa pääsin testailemaan Kia Niro merkkistä uusi hybridi-crossover katumaasturia. Ja olihan tuo taas ihan huikee peli. Näiden testiajojen perusteella oon itsekin alkanut hiukoilla katumaasturia ja oon aika varma, että auton vaihto tulee olemaan aika pian.

Koska olen nainen, en osaa eritellä hienoilla sanoilla kaikkia ominaisuuksia mitä menopelistä löytyy, mutta mieleen jäivät tietysti cruise, eli vakionopeudensäädin sekä tutka, joka piti edellä ajavaan autoon vakio matkan automaattisesti. (Etenkin näinä aikoina kun jengi näprää kännykkää ajaessa tää on tosi jees). Ratinlämmitin ja mukavat penkit olivat myös omiaan kun pitkää matkaa ajellaan ja omaa ikijäässä olevat raajat, kuten meikäläinen. 😀 

Ajomatka Vaasasta stadiin sujui kivuttomasti ja yllättävän nopeasti oltiin mestoilla ja kruisailtiin suoraan Ruoholahden Holiday Inniin, jossa vietettäisiin seuraavat yöt. Lähdetiin siinä ”käymään” Ruoholahden ostarilla hakemassa ”jotain syötävää” ja yhtäkkiä löydettiin itsemme käppäilemässä Aleksanterin katua pitkin kohti ravintola Grande Grilliä ja isoja hamppariannoksia. Syöminkien jälkeen painuttii hotellille nukkumaan.

Lauantaina meillä oli aikaa pörrätä kaupoilla hyvä tovi ennen kuin aloitimme valmistautumisen illan gaalaan. Helpotin omaa valmistautumista ja kävin tutussa Rapunzelin liikkeessä kiharruttamassa hiukset, joten ei tarvinnut kuin heittää maalit naamaan, mekko päälle ja olin ready to go. Noissa tapahtumissa parasta on kyllä kaikki ihmiset joita siellä tapaa. Olen blogannut jo yli seitsemän vuoden ajan, joten ”muutama” tuttukin on tarttunut matkan mukana mukaan. Erityisesti treeni/hyvinvointi – kategorian alla bloggaavat ovat niitä tutuimpia ja aina yhtä iloisia sekä energisiä. Olin myös ehdolla kategoriassa ”energisin”, mutta tuo palkinto meni Super fit Me – blogia kirjoittavalle Nanalle. Mielestäni palkinto meni oikeaan osoitteeseen. 🙂

Kemuissa oli jälleen kerran tarjoilut viimeisen päälle ja siellä tuli hörpittyä jos minkälaista ilolientä. 😀 Matka jatkuikin kattilahallilta vielä Skohaniin ja sieltä snägärin kautta hotellille. Ei ollut kyllä mikään maailman raikkain olo sunnuntaina herätessä, mutta aamupalan ja suihkun jälkeen oli aika kääntää Kia Niron nokka kohti Vaasaa. Valehtelisin jos väittäisin, että matka meni kivuttomasti, sillä pienimuotoinen väsy painoi päälle, mutta onneksi oli kunnon menopeli alla joka teki matkasta hieman miellyttävämpää! Auto oli tilava, mutta silti näppärä ja helppo ajaa.

<3

Pienet irtitotot tekee kyllä hyvää aika-ajoin ja jaksaa taas arkeakin paremmin! 🙂

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Facebook

Yhteistyössä Rinta-Joupin kanssa.


MUST HAVE- TUOTTEET JOITA ET TIENNYT TARVITSEVASI

kaupallisessa yhteistyössä Coolstuffin kanssa.

Mä oon aina ollut sellainen, joka innostuu uusista tuotteista ja tavaroista. Sen vuoksi esimerkiksi keittiöstäni löytyy laitteet ja välineet joka lähtöön. Oon todennut, että kokkailu on paljon mukavampaa kun on kunnon masiinat ja välineet käytössä. Tilailinkin kuukausi takaperin tuotteita nimensä mukaisesti makeesta Coolstuffin verkkokaupasta ja sieltähän olisi löytynyt vaikka mitä. Suurimmaksi osaksi tuli kuitenkin tilattua juttuja, jotka liittyy jotenkin ruokaan (ylläri). Äitienpäivä lähestyy, joten jos lahjaideoiden kanssa on vielä tenkkapoo niin suosittelen piipahtamaan Coolstuffin sivulla, sillä sieltä saattaa löytyä vastaus ongelmaan.

Ihan must have – tuote kaikille jotka tekee usein bataatti/perunaranskalaisia on tuo yllä olevissa kuvissa näkyvä crisper uunivuoka, jonka avulla ruuasta tulee rapeampaa ilman ylimääräistä rasvaa. Oon käyttänyt tuotetta myös esim. kanankoipien paistossa. Tätä onkin tullut käytettyä ahkerasti, sillä lisäksi sen avulla säästää leivinpaperia ja noiden peltien putsaamista.

Toinen jokapäiväiseen käyttöön jäänyt tuote on monitoimityökalu avocadolle – kuinka kätevää! Syön avocadoja päivittäin ja säästäähän siinä muutaman sekunnin kun koko hedelmän saa halkaistua, poistettua siemenen ja siivutettua yhdellä samalla työkalulla. Lisäksi siivuista tulee aina siistejä kun kauhaisee tuolla välineellä.

Vohvelikuppiraudan kanssa ei meinattu aluksi tulla toimeen, koska minähän fiksuna tyttönä yritin paistaa protskuvohvelit ilman rasvaa. 😀 Kannattaa kuitenkin lukea ne ohjeet huolella, vaikka se viekin sen ylimääräisen minuutin tai kaksi. 😀 Tällä saa kuitenkin aikaiseksi makeita kuppeja, joihin voi sisällyttää esim. proteiinijäätelöä ja marjoja healthy style!

Kilne fermentointisetin avulla saa itse tehtyä hapatettuja vihanneksia. Lisäksi hapattamisen aloittaminen on helppoa, tarvitaan vain vettä, suolaa ja haluttuja vihanneksia. Hapattaminen (=fermentoiminen) tekee kuituisista vihanneksista pehmeämpiä ja helpommin sulavia. Fermennoinnin aikana syntyy B-vitamiineja (kuten foolihappoa) ja omega 3-rasvahappoja sekä muita terveysvaikutteisia yhdisteitä; hapatettujen ruoka-aineiden syöminen parantaa suolistoflooraa ja vähentää vatsakipuja ja ilmavaivoja! Tykkään itse hapankaalista ja tämän avulla saa itse tehtyä terveellistä syötävää. 

punakaalit fermentoitumassa 🙂

Tässä taloudessa pyörii pesukone suhteellisen usein, sillä urheiluvermeitä kuluu ja niitä saa olla pesemässä vähän väliä. Halusin kokeilla tällaista luonnollisempaa vaihtoehtoa pesuaineelle. Soap Nutz pesupähkinätsisältävät saponiinia, joka toimii luontaisena pesuaineena. Pesupähkinät eivät nimestään huolimatta ole pähkinöitä, vaan luonnonvaraisena kasvavan puun hedelmiä, jotka kerätään ja käsitellään luonnonmukaisesti ilman keinotekoisia lisäaineita. Nämä sopivat hyvin myös allergikoille ja herkkäihoisille! Näillä voi pyykätä 300-400 koneellista, eli luvassa on myös rahallista säästöä, sillä tuo pussi maksaa alle 12€.

Luuletko, että Coolstuffilta voisi löytyä sulle jotain mukavaa? Kommentoi postaukseen, mitä tilaisit lahjaksi tai itsellesi Coolstuffista voit voittaa 30 euron lahjakortin Coolstuffille. Linkitä haluamasi tuote mukaan kommenttiin! Säännöt täällä. Arvonta päättyy 30.5.2018.

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Facebook


YKSINÄINEN YHDESSÄ

Tiedostan olevani tietynlainen syvällinen ajattelija, analysoija ja pohdiskelija. Välillä ihmettelen itsekin, miksi pohdin asioita niin syvältä, sillä se saattaa olla ajoittain aika raskasta. On päiviä, että olen ilman syytä todella alakuloinen, koska olen itse analysoinut elämää ja kaikkea tapahtunutta ja tapahtumatta jäänyttä liian paljon. Mun on myös joskus vaikea ilmaista itseäni haluamallani tavalla ja siksi kirjoittaminen on ollut jo pitkään tapa, jonka avulla saan tuotua omia ajatuksia ilmi niin kuten ne ajattelen.

Koen olevani sosiaalinen, mutta en nauti suurien ihmismäärien keskellä ja on vain muutama ihminen, joiden seurassa pystyn olla täysin rennosti. Olen siis jollain tavoin introvertti, joka väsyy uusien ihmisten kanssa ollessa, mutta toisaalta ajoittain nautin myös sosiaalisesta puolestani ja onhan ryhmäliikunnan ohjaus aika sosiaalista myöskin. En kuitenkaan koe olevani perinteinen jumppapirkko, eli sellainen joka höpöttää kaikkien kanssa ummet ja lammet, sillä small talk ei ole ehkä luonnollisinta mua. Uskon, että musta voi saada joskus jopa tylyn kuvan sen perusteella, että en hakeudu keskusteluihin ja tuntemattomien ihmisten kanssa sosialisoiminen voi olla jollain tavoin jopa raskasta. En tykkää puhua puhelimessa ja en ikinä vastaa, jos en tiedä kuka soittaa. 😀

Teinkin tänään erään testin, jonka perusteella olen ambivertti, eli introvertin ja ekstrovertin välimaastoon jäävä persoonallisuus. Ambiverttia kuvaillaan esimerkiksi näin:

Et vaivaudu sosiaalisista tilanteista, mutta väsyt niistä:

Yhtenä viikonloppuna käyt ulkona joka päivä, toisena sulkeudut yksin kotiisi rentoutumaan. Nautit sosiaalisista tilanteista, mutta kaipaat seuraelämäsi vastapainoksi yksin olemista. Liian pitkään yksin oleminen saa sinut kuitenkin tylsistymään ja haluamaan takaisin ihmisten ilmoille.

Tykkäät olla lyhyitä aikoja huomion keskipisteenä…

…mutta jatkuva valokeilassa oleminen saa sinut hermostuneeksi. Voit siis esimerkiksi nauttia esiintymisestä, mutta julkisuuden henkilö ei ole haaveammattisi.

Osaat tulkita ihmisiä hyvin

Koska sinussa on sekä introvertin että ekstrovertin piirteitä, olet empaattinen ja pystyt helposti ymmärtämään ihmisten päämääriä ja ajatuksenjuoksua.

Sinun voi olla vaikeaa ilmaista todellisia tunteitasi

Välillä sinun on vaikea ilmaista muille ihmisille, mitä todella tunnet. Joustavuutesi, empaattisuutesi ja mukautuvuutesi takia saatat sivuuttaa omat tarpeesi. Tämän takia sinulla voi olla joskus myös vaikeuksia tehdä päätöksiä.

Sinulla on viha–rakkaussuhde sosiaaliseen mediaan

Osa sinusta haluaisi roikkua sosiaalisessa mediassa päivät pitkät, osa haluaisi olla näyttäytymättä siellä lainkaan. Siksi saatat perjantaina tapittaa puhelinta taukoamatta ja lauantaina olla avaamatta sitä lainkaan. Sama pätee myös ystävien kanssa viestittelyyn ja puheluihin: välillä viestittelet ja soittelet tuon tuosta, toisinaan sinusta ei kuulu yhtään mitään.

Small talkin sijaan tykkäät käydä pitkiä keskusteluja

Pystyt kyllä tekemään tikusta asiaa, mutta se saa sinut helposti kyllästymään ja uppoamaan omiin ajatuksiisi. Tykkäät syvällisten puhumisesta pienellä porukalla enemmän kuin vitsin vääntämisestä suuressa väkijoukossa.

Kappaleet lainattu täältä.

Mulla on aina ollut suhteellisen paljon kavereita ja tuttuja, mutta olen myös aina ollut sellainen, että en viihdy kavereiden kanssa 24/7. En tarkoita tällä sitä, että en pitäisi heistä, vaan olen sellainen, että tarvitsen oman rauhan ja tilan. Kuten aiemmin mainitsin, on vain muutama ihminen, joiden kanssa voin olla sen 24/7 ilman että se tuntuu ”raskaalta”. Toivottavasti tuo ei kuulostanut ilkeältä, sillä kyseessä ei ole se, että toisissa olisi vikaa, vaan olen vain sellainen. 😀

Haluan esimerkiksi aina mennä kotiin yöksi, ellei kyseessä ole reissu tai matka johon olen valmistautunut etukäteen. On aika jännää, kun oppii ymmärtämään itseään ja sitä miksi on aina kokenut asiat tietyllä tavalla ja myös helpottavaa, kun ei tarvitse kokea huonoa omaatuntoa siitä, että ei ole maailman sosiaalisin ihminen. 😀

Ajoittain koen myös olevani jollain tavoin yksinäinen, mikä on aika erikoista siinäkin mielessä, että esimerkiksi arkisin olen suurien ihmismäärien kanssa tekemisissä jatkuvasti. Tämänhetkinen elämäntilanteeni (kiire, työpainotteinen arki jne) ja myös ystävieni elämäntilanne (monet saaneet lapsia, tai raskaana jne) on myös johtanut siihen, että valitettavan harvoin tulee nähtyä nykyään ja se varmaan saa tämän olon aikaiseksi osittain, ainakin niinä päivinä kun ei ole töitä ja on enemmän aikaa vain olla paikoillaan. Kun elämäntilanteet poikkeavat paljon toisistaan, molemmat osapuolet varmasti kokevat, että ei ole enää niin paljon yhteisiä asioita jaettavana entiseen verrattuna. Tämähän on ihan luonnollista ja tapahtuu elämän eri vaiheissa.

Uskon, että nyky-yhteiskunnassa moni tuntee olonsa yksinäiseksi myös yleistyneen somen käytön vuoksi. Kaikki tapahtuu puhelimien ja netin välityksellä, joten on myös vaikeampaa sosialisoitua ihan oikeassa elämässä. Sosiaalinen media ammattina voi olla hyvinkin yksinäistä työtä. Vaikka ruutujen takana olisi miljoona seuraajaa, tehdään tätä ammattia usein paljon yksin. Mulla on (onneksi) myös toinen työ, jossa on ne perinteisen työkaverit ja työ-yhteisö, mutta olen myös ajoittain tuntenut itseni yksinäiseksi, kun olen kokonaisia päiviä vain kotona töitä tehden. Arki ja työ sekoittuvat helposti toisiinsa tällaisissa tapauksissa.

Enpä tiedä mikä tämän tekstin pointti oli, mutta tuli fiilis, että piti purkaa näitä ajatuksia sanoiksi. Pystyykö joku samaistumaan, eli onko siellä soulmateja jotka ovat myös ambiverttejä?

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Facebook


PIKKUSEN ÄRSYTTÄÄ..

Siivoan aina iltaisin, sillä mulle on erityisen tärkeää herätä aamulla siistiin kotiin, etenkin siistiin keittiöön. Pikkusen pistää ärsyttämään, kun heräät ja löydät keittiön (tai olkkarin) pöydältä puurokattilan puoliksi syötynä ja kahvikupit sun muut tiskit tiskialtaassa, vaikka tiskikone on vain 30 cm päässä altaasta… grr.

Miksi mulla on aina kiire? Pikkusen ottaa pannuun, kun tiedän että se on täysin oma vika, mutta silti tuntuu että on jatkuvasti kiire saada jotain valmiiksi tai olla jossain. Yhtäkkiä on taas ilta ja koko päivä on vaan mennyt säntäillessä sinne ja tänne. Some things will never change.

Se fiilis kun kävit eilen kaupassa ja katsot jääkaappiin ja taas jotain on loppunut/puuttuu. No, ei auta, kun kurvata jumppien jälkeen (taas) nälkäisenä putiikin kautta. Ärsyttää, että menee niin paljon ruokaa jatkuvasti, etenkin tuo hevi-osaston kotiin kantaminen tuottaa tuskaa, sillä puoli kiloa (tai edes kilo) päivässä ei riitä lähimaillekkaan tälle likalle.

VEROT! Siis voi että voi ärsyttää veronmaksu ja kyseisestä virastosta lähetetyt kirjeet, mätkyt ja metkut. Veroprossa vie yli kolmasosan tuloista ja sekään ei riitä, ei hemmetti huvittais muuttaa Monacoon. 😀 Luopuisin mieluusti monista ”verorahoilla maksetuista” asioista, jos saisin oman prosenttini pienemmäksi. Tervetuloa Suomeen, täällä tapetaan viimeinenki työmotivaatio ja yrittäminen!

Treenin jälkeen ei ärsytä enää mikään, ainakaan hetkeen! 😀

Mikäs sua ottaa pannuun tällä hetkellä? 😀

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Facebook


MILTÄ MUN TREENIT NÄYTTÄÄ TÄLLÄ HETKELLÄ?

Tällä viikolla on käynnistetty hieman erilaiset meiningit treenien suhteen. Mulla on käytössä suunnitelma sekä treenit, jonka mukaan menen. Omalla kohdalla nuo jumppahommat aina hieman häiritsee näitä omia projekteja, mutta teen aina parhaani ja modeeraan hommia itselleni sopivaksi. Tämän viikon olen mennyt täysin ohjelman mukaan, ihan vain siksi että voin tunnustella miltä tuntuu tehdä näin monta salitreeniä jumppien lisänä. Jos tuntuu siltä, että treeniä tulee liikaa niin sitten vähennän. Ensin täytyy kuitenkin kokeilla, sillä monesti oon todennut omat ennakkoluulot vääriksi kun olen vaan ottanut ja testannut jotain uutta.

Tällä viikolla olen siis treenannut ja tulen treenaamaan seuraavasti:

ma: pakarat (jumpat: bodyattack & spinning)

ti: olkapäät + kädet (jumppa: RPV)

ke: pakarat + core (jumpat: bodyattack & TBC)

to: (jumpat: bodystep & sprint)

pe: pakarat + reidet (jumppa: rpv)

la: ylävartalo + core (jumpat: spinning & bodystep maraton 90′)

su: lepo 

Yhteensä siis viisi salitreeniä ja kymmenen jumppaa, melko hurjaa jos en sanois! 😀 Täytyy huomioida että kyseessä on intensiivinen ja suht lyhyt (8 viikkoa) haaste, eli tarkoitus ei ole painaa tällä menolla kuukausikaupalla. Aion myös kuulostella kroppaa ja vähentää noista salihommista jos tarvetta. Tällä hetkellä kuitenkin olo ja fiilis on oikeen hyvä ja uudet treenit ovat olleet todella mielekkäitä! Täytyy myöntää, että olin hieman skeptinen kaikkien kuminauha & ”pienillä painoilla” tehtävien liikkeiden suhteen, mutta kun tempoo supereita ja giantteja menmään niin pienemmälläkin painolla saa sen ”failuren” aikaseksi. Pakarat ovat löytyneet myös ihan uudella tavalla, joten innolla oottelen mitä tässä on luvassa! Treenit ja ruokavalio vaihtuvat kahden viikon välein, joten motivaationkin pitäisi pysyä hyvin yllä sen alkuinnostuksen jälkeenkin.

Tähän loppuun täytyy vielä mainostaa tuota lauantaina BODYSTEP – maratonia, eli tunti on avoin ihan kaikille ja pidetään siis Wasa Sports Clubilla la 21.4 kl. 12:00-13:30. Luvassa kovaa ja kivaa treeniä kuuden ohjaajan voimin, yllätyspalkintoja ja hyvää meininkiä. Toivottavasti nähdään. 🙂

instagram: ainorouhiainen 

snapchat: ainopaino

Facebook